Skarb państwa sprzedał wszystkie akcje TP

Data: 2010-08-06 11:24:58
Autor: Jan Werbiński
Skarb państwa sprzedał wszystkie akcje TP
Skarb państwa sprzedał wszystkie posiadane akcje TP od stycznia do wczoraj.
Teraz pytania. Czy ta podaż mogła być przyczyną "płaskiego" kursu odpornego na hossę?
Czy to źle dla akcjonariuszy, bo "duży" się wyprzedał?
Czy to dobrze, bo skończyła się znaczna podaż i teraz będzie rosło?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-06 20:01:39
Autor: zenek
W dniu 2010-08-06 11:24, Jan Werbiński pisze:
[...]

Frajer sprzedal akcje bo nie ma kasy, normalni zyja z dywidendy frajerzy daja sie skubac spekulantom.

Data: 2010-08-07 10:29:31
Autor: totus
zenek wrote:

[...]

Frajer uważa, że jakaś państwowa firma może być dobrze zarządzana przez polityków i konkurencyjna na rynku.

Data: 2010-08-07 12:57:20
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i3j5hc$hbd$1inews.gazeta.pl...
Frajer uważa, że jakaś państwowa firma może być dobrze zarządzana przez
polityków i konkurencyjna na rynku.

KGHM jakoś wiąże koniec z końcem...

Data: 2010-08-07 14:00:45
Autor: totus
Jan Werbiński wrote:

Użytkownik "totus" <totus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Frajer uważa, że jakaś państwowa firma może być dobrze zarządzana przez
polityków i konkurencyjna na rynku.

KGHM jakoś wiąże koniec z końcem...

Bo to właśnie o to chodzi, żeby firma jakoś wiązała koniec z końcem i dawała zatrudnienie politykom i ich żonom. Orlen też jakoś ciągnie i robi lukratywne interesy w Możejkach realizując pomysły polityków. Państwo nie umie wydajnie kierować firmami ale frajerzy tego niedostrzeganą.

Data: 2010-08-08 12:52:20
Autor: icebergKK
totus <totus@poczta.onet.pl> napisał(a):
Jan Werbiński wrote:

> [...]
zatrudnienie politykom i ich żonom. Orlen też jakoś ciągnie i robi lukratywne interesy w Możejkach realizując pomysły polityków. Państwo nie umie wydajnie kierować firmami ale frajerzy tego niedostrzeganą.

Totus to wg. Ciebie we Francji jest mnóstwo frajerów skoro jeszcze kontrolują France Telecom? Oni powinni brac przykład z nas i wszystko sprzedawac. My przecież mamy wzrost gospodarczy ("zielona wyspa"), obywatelom żyje się już dostatnio, a conajmniej coraz lepiej (może osiągnęliśmy już nawet poziom Irlandii i niekoniecznie tej z XXI wieku, no ale zawsze to coś. Zastanawiam się jeszcze po co np. francuzi, niemcy, włosi itp. kontrolują większośc banków w swoim kraju, ptrzecież jak by to sprzedali to żyli by lepiej.

Data: 2010-08-08 15:10:04
Autor: totus

Jan Werbiński wrote:

> [...]

ale zawsze to coś. Zastanawiam się jeszcze po co np. francuzi, niemcy,
włosi itp. kontrolują większośc banków w swoim kraju, ptrzecież jak by to
sprzedali to żyli by lepiej. Pozdrawiam

Frajerów jest wszędzie dużo. We Francji też. W Polsce około 16% zatrudnionych pracuje w przedsiębiorstwach, w których politycy maja decydujący głos. To jest najwyższy współczynnik w UE. Grecja jest na drugim miejscu. Moje zdanie jest takie, że w przedsiębiorstwie państwowym efektywność gospodarowania nie jest głównym zadaniem istnienia. Czyli jakość produktów i usług oraz konkurencyjność na rynku czyli stosunek jakości do ceny są na którymś miejscu na liście priorytetów. Uderza to we mnie, bo za dostarczoną jakość zawsze przepłacam. Ale to jest moje zdanie i moje upodobania. Tu masz prawo lubić dopłacać do kolei i poczty w Polsce oraz leczyć się w warunkach jakie proponują Ci politycy w państwowych placówkach. Wolisz jak ściągną z ciebie podatki i Twoje pieniądze przeliczy kilku urzędników, a za to co im zostanie Ci coś kupią na regulowanym rynku to Twoja sprawa. Ja wolę wyjąć sam z kieszeni i kupować na możliwie konkurencyjnym rynku gdzie firmy się tworzą i upadają, Gdzie nie ma misji publicznej i strategicznych przedsiębiorstw. Niestety ze mnie większość też zrobiła frajera.

Data: 2010-08-07 15:27:25
Autor: Agaton
W dniu 07-08-2010 12:57, Jan Werbiński pisze:

KGHM jakoś wiąże koniec z końcem...

KGHM radził sobie nawet w czasach PRL-u.

Data: 2010-08-07 15:54:27
Autor: Agaton
Skarb państwa sprzedał wszystkie akcje TP
W dniu 07-08-2010 15:48, Jan Werbiński pisze:

Nawet?

Podobno wówczas do wszystkiego dopłacano. Nikt jednak nie twierdził, że dopłaca się do KGHM-u.

Data: 2010-08-07 17:18:52
Autor: totus
Agaton wrote:

W dniu 07-08-2010 15:48, Jan Werbiński pisze:

Nawet?

Podobno wówczas do wszystkiego dopłacano. Nikt jednak nie twierdził, że
dopłaca się do KGHM-u.

Podobno to jest słowo, o które warto oprzeć dyskusję.

Data: 2010-08-07 17:28:56
Autor: Agaton
W dniu 07-08-2010 17:18, totus pisze:
Agaton wrote:

[...]

Inaczej: tak twierdziła "grupa trzymająca władzę".

Skarb państwa sprzedał wszystkie akcje TP