Skarga Konstytucyjna to fikcja w RP

Data: 2009-05-05 12:46:37
Autor: boukun
Skarga Konstytucyjna to fikcja w RP
Ale jaja, dostałem dzisiaj moją skargę konstytucyjną odesłaną z powrotem z Trybunału Konstytucyjnego wraz z moimi załącznikami bez żadnego postanowienia, tylko z jakimś pismem ignorującym. Co za banda. Ja przecież zaskarzyłem ustawę o Trybunale Konstytucyjnym i oczekiwałem w związku z tym jakiegos postanowienia, a oni wypchali całą dokumentację, żeby nie mieli archiwizowanego łamania podstawowych praw człowieka przez TK. http://www.scribd.com/doc/13888907/Skarga-konstytucyjna?secret_password=23qmlrykgl1jgim29t7u

A tak brzmi te pisemko wypychające moją skargę z TK:

BIURO TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO

Zespół Wstępnej Kontroli Skarg Konstytucyjnych i Wniosków

Warszawa, dnia 27 kwietnia 2009 r.

ZWK- 450-22/09- PW

Szanowny Pan Jarosław Niedźwiecki ul. Łużycka 75 58-100 Świdnica

Z upoważnienia Prezesa Trybunału Konstytucyjnego powiadamiam o otrzymaniu pisma, które wpłynęło do Biura Trybunału Konstytucyjnego w dniu 6 kwietnia 2009 r.

W zakresie, w jakim z nadesłanego pisma wynika, że wnosi Pan, by rozpatrzyć je jako skargę konstytucyjną, wyjaśniam, że pismo to nie spełnia warunków określonych przepisami prawa dla tej instytucji ochrony wolności i praw.

Zgodnie z art. 79 ust. l Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, póz. 483, ze zm.) przedmiotem skargi konstytucyjnej może być wyłącznie ustawa lub inny akt normatywny, na podstawie którego sąd lub organ administracji publicznej orzekł ostatecznie o wolnościach lub prawach albo obowiązkach skarżącego określonych w Konstytucji.

W myśl art. 48 ust. l ustawy z dnia l sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, póz. 643, ze zm.), skarga konstytucyjna, będąca pismem procesowym, musi być w imieniu skarżącego sporządzona przez adwokata lub radcę prawnego. W przypadku braku możliwości poniesienia kosztów pomocy prawnej przez osobę zamierzającą złożyć skargę konstytucyjną, wniosek o ustanowienie adwokata lub radcy prawnego z urzędu rozpoznaje na podstawie Kodeksu postępowania cywilnego, sąd rejonowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, a na postanowienie sądu oddalające ten wniosek, przysługuje zażalenie w trybie art. 394 § l pkt 2 Kodeksu postępowania cywilnego.

Jednocześnie informuję, że Trybunał Konstytucyjny nie zajmuje stanowiska oraz nie wyraża opinii w indywidualnych sprawach. Przedmiotem badania Trybunału nie są również akty stosowania prawa, w tym orzeczenia sądowe. Kontrola tych aktów dokonuje się w ramach właściwych procedur odwoławczych. Trybunał Konstytucyjny nie ingeruje w sprawy zastrzeżone do wyłącznej właściwości niezawisłych sądów. Nie rozpatruje również skarg na sposób prowadzenia postępowania.

Podstawowym zadaniem Trybunału Konstytucyjnego jest orzekanie w sprawach zgodności z Konstytucją aktów normatywnych. Przedstawiona przez Pana sprawa nie mieści się w tak wyznaczonym zakresie działania Trybunału, dlatego nie może być przedmiotem jego oceny. Stanowisko powyższe nie wynika z lekceważenia sygnalizowanego problemu, ale z konieczności przestrzegania zasad prawa, do czego - zgodnie z art. 7 Konstytucji -zobowiązany jest Trybunał Konstytucyjny.

Nadmieniam, iż w myśl art. 80 Konstytucji, każdy ma prawo wystąpienia do Rzecznika Praw Obywatelskich z wnioskiem o pomoc w ochronie swoich wolności lub praw naruszonych przez organy władzy publicznej (adres RPO: AL Solidarności 77, 00-090 Warszawa).

Wyrażam przekonanie, że niniejsze wyjaśnienia zostaną przyjęte ze zrozumieniem, nawet jeżeli nie w pełni realizuj ą Pańskie oczekiwania.

W załączeniu przesyłam informację o zakresie kompetencji Trybunału Konstytucyjnego oraz warunkach wnoszenia skargi konstytucyjnej.

Nadesłane załączniki zwracam.

Z poważaniem

WICEDYREKTOR ZESPOŁU

Beata Szczepietowska

SIC!!! Reżim jaja sobie robi z obywateli i dupokracją się wykręca.

boukun

Data: 2009-05-05 09:33:13
Autor: witek
Skarga Konstytucyjna to fikcja w RP
boukun wrote:
Ale jaja,

to ty jeszcze nie siedzisz?

Data: 2009-05-05 13:10:32
Autor: live_evil
boukun pisze:
Ale jaja, dostałem dzisiaj moją skargę konstytucyjną odesłaną z powrotem z Trybunału Konstytucyjnego wraz z moimi załącznikami bez żadnego postanowienia, tylko z jakimś pismem ignorującym. Co za banda.

K*rwa co za kretyn, prostego słowa pisanego nie rozumie.

--
  live_evil

Data: 2009-05-05 13:15:51
Autor: boukun

Użytkownik "live_evil" <usame.bez.tego@o2.pl> napisał w wiadomości news:gtp6r8$kcn$1inews.gazeta.pl...
boukun pisze:
[...]

Możesz jaśniej, bo nie rozumiem?

Takie słowa pani Beata Szepietowska to sobie może pisać do ukochanego, ja oczekuję decyzji o dopuszczalności od sędziów Trybunału w sprawie złożonej skargi m. in. na ustawę o Trybunale Konstytucyjnym, na którą to decyzję przysługuje zażalenie.

Odeślę im to z powrotem...

boukun

Data: 2009-05-05 15:54:25
Autor: Maverick
boukun wrote:

[...]

A spelnisz teraz warunki formalne?

np:
[...]
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-05 13:57:52
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 05 May 2009 15:54:25 +0200, Maverick napisał(a):

A spelnisz teraz warunki formalne?

Z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego.
I proszę nie karmić trolla!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-05 17:03:03
Autor: boukun

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.05.05.13.57.51rudak.org...
Dnia Tue, 05 May 2009 15:54:25 +0200, Maverick napisał(a):

A spelnisz teraz warunki formalne?

Z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego.
I proszę nie karmić trolla!

Zamknij się debilu pierdolony!

boukun

Data: 2009-05-05 20:30:08
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 05 May 2009 17:03:03 +0200, boukun napisał(a):

A spelnisz teraz warunki formalne?

Z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego. I proszę nie karmić trolla!

Zamknij się debilu pierdolony!

Nie wyłaź mi z filtra psychiczna wywłoko z wałbrzyskiego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-05 22:57:47
Autor: boukun

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:gtq7kg$s23$2inews.gazeta.pl...
[...]

Spierdalaj pojebusie do piaskownicy!

boukun

Data: 2009-05-06 00:30:04
Autor: BK
On May 5, 10:57 pm, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.s...@no.problem> napisał w wiadomościnews:gtq7kg$s23$2inews.gazeta.pl...

> Nie wyłaź mi z filtra psychiczna wywłoko z wałbrzyskiego.

Spierdalaj pojebusie do piaskownicy!

boukun

Olgierd po co Ty sie do niego odzywasz? :) Znasz sprawe przeciez :P

Data: 2009-05-05 17:10:03
Autor: boukun

Użytkownik "Maverick" <maveWYTNIJ_TO_I_TOrick_1@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gtpgeh$4nv$2inews.gazeta.pl...
boukun wrote:

[...]

-- Regards,
Maverick

I to właśnie było przedmiotem zaskarżenia, warunki często nie do spełnienia i dyskryminujące osoby fizyczne wobec osó prawnych. Link zapodałem. Ustawa o Trybunale Konstytucyjnym sama łamie konstytucję!
Art. 48 ust. 1 ustawy o Trybunale Konstytucyjnym ogranicza zbędnie prawa i swobody obywatelskie wynikające z Konstytucji. Ograniczenia dla osób fizycznych do wniesienia skargi konstytucyjnej określone w art. 48 ust. 1 ustawy o Trybunale Konstytucyjnym, a także określone w art. 175 § 1 i art. 194 § 4 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, nie są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ustawy te nie regulują praw i obowiązków dla adwokatów i radców prawnych, a dotyczą praw wszystkich mieszkańców rzeczpospolitej Polskiej, zatem ograniczenia w nich wynikające dla osób fizycznych naruszają zbędnie art. 32 ust. 1 Konstytucji, stanowiący o tym, że wszyscy są wobec prawa równi i w sprzeczności do art. 31 ust. 3 Konstytucji naruszają istoty wolności i prawa wynikające z Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej dla tych osób. Ustawy te nie równo traktują osoby fizyczne z osobami prawnymi, choć nie dotyczą szczególnych regulacji dla osób prawnych, a co za tym idzie, dyskryminują sprzecznie z Konstytucją osoby fizyczne, przez co naruszają ich godność osobistą, chronioną art. 30 Konstytucji RP. Osoba prawna wszakże nie ma nałożonych utrudnień wynikających z art. 48 ust. 2 ustawy o trybunale Konstytucyjnym, jak i podobnych przepisów ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Sędzia, prokurator, notariusz, profesor lub doktor habilitowany nauk prawnych, nie muszą w myśl zaskarżonych ustaw ponosić kosztów pomocy prawnej, ewentualnie zwracać się do sądu rejonowego ich miejsca zamieszkania o ustanowienie dla nich adwokata lub radcy prawnego z urzędu na podstawie Kodeksu postępowania cywilnego, chcąc dochodzić swoich naruszonych praw w przedmiotowych ustawach. Ustawy te dyskryminują bezcelowo osoby fizyczne wobec osób prawnych (naruszenie art. 32 ust. 1 Konstytucji). Ten stan prawny jest nie do przyjęcia w demokratycznym państwie prawa, tym bardziej, że jak wywiedziono powyżej, obłożenie osób fizycznych dodatkowymi warunkami wiąże się z restrykcjami ekonomicznymi i są one często niemożliwe do spełnienia. Sądy wykorzystują te utrudnienia wobec osób fizycznych bezlitośnie i nadużywają władzy, a na ich działania nie ma skutecznych środków odwoławczych. Jak się chce psa uderzyć, to się kij zawsze znajdzie, jak to miało miejsce w moim przypadku, co wskazano powyżej. Bycie osobą fizyczną pociąga za sobą zawsze posiadanie zdolności prawnej, czyli możliwość bycia podmiotem stosunków prawnych (praw i zobowiązań). Osoby fizyczne mają także zdolność do czynności prawnych. Pełną zdolność do czynności prawnych nabywa się po osiągnięciu pełnoletniości.

O tym, że osoby fizyczne mogą równie dobrze co osoby prawne dochodzić swoich naruszonych praw przed Trybunałem Konstytucyjnym nich świadczy fakt, że skarżący mieszkając swego czasu w Republice Federalnej Niemiec wniósł skutecznie, osobiście sporządzoną skargę konstytucyjną, zaskarżając Federalną Ustawę o Zasiłku Wychowawczym (Bundeserziehungsgeldgesetz - BErzGG), w związku z dyskryminacją cudzoziemców i ich dzieci, obwarowując ich w zaskarżonej ustawie dodatkowymi warunkami do spełnienia w dostępie do zasiłku wychowawczego. Federalny Sąd Konstytucyjny w Karlsruhe (Bundesverfassungsgericht) uznał moją skargę za zasadną, uchylając zaskarżony wyrok Federalnego Sądu Socjalnego (Bundessozialgericht) i skierował sprawę z powrotem do ponownego rozpoznania do Federalnego Sądu Socjalnego. Jednocześnie Federalny Sąd Konstytucyjny określił niemieckiemu ustawodawcy (Bundestag) dwa lata czasu na naprawienie ustawy (por. wyrok Bundesverfassungsgericht - 1 BvR 1342/03 - do przejrzenia tu

http://www.bundesverfassungsgericht.de/entscheidungen/rk20050317_1bvr134203.html).

W Republice Federalnej Niemiec, każda osoba ma zgodnie z art. 93 ust. 1 Nr 4a niemieckiej ustawy zasadniczej (Grundgesetz - GG) prawo wnieść skargę konstytucyjną do Federalnego Sądu Konstytucyjnego na zasadzie § 90 ust. 1 Federalnej Ustawy o Sądzie Konstytucyjnym (Bundesverfassungsgerichtsgesetz - BVerfGG).

Art. 79 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej jest odpowiednikiem art. 93 ust. 1 Nr 4a niemieckiej ustawy zasadniczej (Grundgesetz - GG) i ma w swojej istocie te same brzmienie co ten odpowiedni przepis niemieckiej Konstytucji, dający wszystkim mieszkańcom Republiki Federalnej Niemiec prawo do wniesienia indywidualnej skargi konstytucyjnej. Z kolei art. 48 ust. 1 polskiej ustawy o Trybunale Konstytucyjnym jest odpowiednikiem § 90 ust. 1 niemieckiej Federalnej Ustawy o Sądzie Konstytucyjnym, z tą różnicą, że w niemieckiej Federalnej Ustawie o Sądzie Konstytucyjnym nie ma obostrzeń w stosunku do osób fizycznych, jak to ma miejsce w ust. 1 i 2 art. 48 polskiej ustawy o Trybunale Konstytucyjnym, albowiem niemiecka Federalna Ustawa o Sądzie Konstytucyjnym jest zgodna z niemiecką ustawą zasadniczą - niemiecką Konstytucją. Polska ustawa o Trybunale Konstytucyjnym narusza natomiast postanowienia Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, co wywiedziono powyżej, o naruszeniu praw człowieka nie wspominając.

Powołane powyżej zarzuty świadczą o zasadności skargi, zatem wnoszę jak w petitum i o orzeczenie, iż ustawa o Trybunale Konstytucyjnym, narzucając iż skargę konstytucyjną osoby fizyczne mogą wnosić wyłącznie poprzez adwokata lub radcę prawnego, ogranicza prawa obywatelskie, narusza art. 79 ust. 1 w połączeniu z art. 31 ust. 3, art. 32 ust. 1 i art. 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej;

a ustawa Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi narzucając iż skargi do wyższej instancji i zażalenia powinny być sporządzone przez adwokata lub radcę prawnego,  ogranicza prawa obywatelskie, narusza art. 31 ust. 3, art. 32 ust. 1 i art. 87 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej. http://www.scribd.com/doc/13888907/Skarga-konstytucyjna?secret_password=23qmlrykgl1jgim29t7u

boukun

Skarga Konstytucyjna to fikcja w RP