Skarga na UKE

Data: 2012-03-15 18:26:07
Autor: qwerty
Skarga na UKE
Witam. Chcę złożyć skargę na swojego operatora komórkowego.
Jednak na stronie http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=279&news_id=1834&layout=4&page=text jest do zaznaczenia:
"Potwierdzam, iż umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, której niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest przedmiotem skargi, zawarłam (em) jako konsument, tj. osoba fizyczna, w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową"

Z tego co rozumiem to osoby, które mają telefon na firmę nie mogą zgłaszać skarg. Trochę to dziwne, bo rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej milczy na temat działalności gospodarczej.

Data: 2012-03-15 21:42:06
Autor: Telesfor Baudot
Skarga na UKE

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jjt8ng$r5f$1inews.gazeta.pl...
[...]

To nie tak....

Tylko konsumenci mogą korzystać z mediacji UKE i postępowania przed sądem polubownym przed Prezesem UKE.

Skargi mogą pisać wszyscy i do kogo chcą tylko, że skarga nie jest droga dochodzenie roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej.

Nieszczęśliwy jest natomiast nagłówek tego formularza, jest to raczej wniosek o mediację niż skarga.

Polecam lekturę ulotki: http://www.cik.uke.gov.pl/images/stories/reklamacja%20f.pdf

Jakby na to nie patrzeć klient telekomunikacyjny nie-konsument (taki z działalnością gospodarczą) ma tylko 2 drogi rozstrzygania sporu z operatorem: reklamacja i sąd powszechny.

Konsument w praktyce tez niewiele więcej może. Sądy polubowne to w praktyce fikcja.

Cytuję:

"W 2010 r. do sądu polubownego wpłynęło 206 spraw. Ze względu na brak zgody wyrażonej przez obie strony odbyło się zaledwie sześć rozpraw zakończonych podpisaniem ugody. Rok wcześniej było to 182 wniosków (w tym 18 dotyczących spraw pocztowych) i 2 rozprawy zakończone ugodą. Liczby te świadczą o małej popularności sądów polubownych i małej ich skuteczności w rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i pocztowymi."

Koniec cytatu!

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2012-03-15 21:44:59
Autor: spp
Skarga na UKE
W dniu 2012-03-15 21:42, Telesfor Baudot pisze:

Liczby te świadczą o małej popularności sądów polubownych i małej ich
skuteczności w rozwiązywaniu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi i pocztowymi.

Tak długo jak strony polubowne załatwienie sprawy uważały będą za swoją porażkę to na zmianę podejścia nie można liczyć. :(

--
spp

Data: 2012-03-15 22:08:31
Autor: 'Tom N'
Skarga na UKE
qwerty w <news:jjt8ng$r5f$1inews.gazeta.pl>:

[...]

I ten zapis na stronie w jakiś sposób uniemożliwia Ci złożenie /skargi/ bez
korzystania z tej strony?

Nie potrafisz wysłać listu poleconego i napisać kilku zdań bez formularza?

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-03-16 06:52:21
Autor: qwerty
Skarga na UKE
Użytkownik "'Tom N'"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:120315.220831.psp.389@int.dyndns.org.invalid...
I ten zapis na stronie w jakiś sposób uniemożliwia Ci złożenie /skargi/ bez
korzystania z tej strony?

Nie potrafisz wysłać listu poleconego i napisać kilku zdań bez formularza?

Pytam się, bo są pewne przepisy, z których zwykły kowalski może skorzystać, a firma nie.

Data: 2012-03-16 11:55:25
Autor: Elka
Skarga na UKE
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
> [...]

Pytam się, bo są pewne przepisy, z których zwykły kowalski może skorzystać,
firma nie.

Bo jeśli naprawdę Twój operator coś przeskrobał a Ty jesteś klientem "firmowym", to najprościej iść na konsultację do prawnika zajmującego się prawem telekomunikacyjnym i konsumenckim, wziąć fakturę za tę konsultację (idzie w koszta firmy) i jeśli faktycznie są podstawy do roszczeń, to nie zawracać sobie głowy jakimś UKE (który de facto gówno może), tylko jak człowiek założyć sprawę cywilną i domagać się zaprzestania tych niecnych praktyk + stosownego odszkodowania.

Od razu odpowiem na ewentualne "nie chce mi się chodzić po sądach". Jeśli Ci się nie chce, to znaczy, że sprawa nie jest poważna i najprawdopodobniej zostaniesz słusznie zlany ciepłym moczem zarówno przez operatora, jak i UKE.

Elka

Data: 2012-03-18 10:59:35
Autor: _ąćęłńóśźż.
Skarga na UKE
Dopiero co składałem skargę do UKE właśnie jako przedsiębiorca - na niewłaściwe praktyki operatora (od kilku dni już byłego), z wnioskiem o ukaranie operatora.
Wysłałem mailem z załącznikami na adres główny UKE, przekazali do oddziału UKE w moim mieście.
Myślę, że takie rzeczy trzeba robić, żeby wielka trójka nami nie pomiatała.

--

Skarga na UKE