Skarga na przewlekłość postepowania spadkowego

Data: 2012-10-11 17:18:43
Autor: pavlikowska
Skarga na przewlekłość postepowania spadkowego
Witam,

 nasza sprawa spadkowa ciągnie się od 4-ch lat. Moja rodzina /ja i dzieci/ mamy połowę nieruchomości , drugą połowę ma "brat"...

 Sytuacja na nieruchomości jest taka :
 Przed laty dwóch współudziałowców udzieliło zgody na dobudowę"samodzielnego lokalu mieszkalnego" dla udziałowca w 1/6...
 Tenże udziałowiec, po smierci własnego ojca /udziałowca w 4/6/ stał się współwłaścicielem połowy nieruchomości zabudowanej /"brat"/, gdzie na połowie działki zajetej 10 lat temu /mając jedynie 1/6/ dobudował część własną (nowy dom z własnych środków) a na drugiej połowie działki, gdzie stoi "stary dom", będący masą spadkową... chce do dalszego uzytkowania na 12 lat - połowę starego domu /nie chce spłaty, bo byłaby "groszowa"/  W efekcie współwlaściciel, mając jedynie połowe udziałów chce uzyskać na wyłączną własność połowę działki z dobudowanym własnym domem, który okazał się samowolą budowlaną, i jeszcze chce korzystać z połowy domu , juz na "naszej" połowie działki ....

 Sąd rejonowy skłania się wyłącznie w kierunku podziału fizycznego, który po wielu przeróbkach i wyrzeczeniach z "naszej strony w starym domu " - likwidacja okien od strony słoneczniej, współwlasność parteru domu, wspólne media starego domu/woda i kanalizacja/ oraz - dla nas MNIEJSZA DZIAŁKA PO PODZIALE, - mimo moich próśb w pismach procesowych-nie zadał sobie trudu , aby powołać biegłego ,który by oszacował wartość połowy starego budynku , abyśmy mogli spłacic współwłaściciela...

 Współwłaściciel jest osobą agresywną, zdolną do fizycznej agresji przy świadkach, pisze donosy, kradnie moją korespondencję, fotografuje i nagrywa osoby mnie odwiedzające...
 Chcę mieć z rodziną mozliwość sprzedania tej "połowy" /dom jest stary i pleśń jest na ścianach , dziecko mam uczulone/, ale z lokatorem pod jednym dachem nic z tego nie bedzie - będę zmuszona mieszkać z nim jeszcze kilkanaście lat, "bo on tak chce", a sąd nie raczy uznać naszych racji,,,mimo że wielokrotnie pisałam do sądu o sytuacji na nieruchomości...
 Wnioskowałam też o spłatę lub sprzedaż, ale sąd - mimo że podzial fizyczny nie spełni wymogów MPZP i byłby nieopłacalny z uwagi na liczne zmiany i przeróbki - daży uparcie do podziału fizycznego kóry jest dla nas, współwłaścicieli POŁOWY - niekorzystny  Czy w takiej sytuacji zasadne byłoby napisać taką skargę do "okręgowego' o przewlekłości tego postepowania?
 Sąd przecież mogł od razu powołać:-
 biegłego geodetę
 biegłego od podziałów budynkowych
 biegłego rzeczoznawcę , który by oszacował wartość ewentualnej spłaty

 Pierwszy biegły został powołany po... 3-ch latach!

 Proszę o pomoc, pilnie  pozdr

Data: 2012-10-12 20:13:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <pavlikowska@gmail.com> napisał w wiadomości news:15fdf913-de67-4486-8651-0ccca99897fegooglegroups.com...

> Czy w takiej sytuacji zasadne byłoby napisać taką skargę do "okręgowego' o przewlekłości tego postepowania?

Zabiorą akta do sparwdzenia, to w ogóle się nic nie bedzie działo

Sąd przecież mogł od razu powołać biegłego geodetę,
biegłego od podziałów budynkowych
biegłego rzeczoznawcę , który by oszacował wartość ewentualnej spłaty

A kiedy złożono wniosek o to?

Pierwszy biegły został powołany po... 3-ch latach!

A ile od złożenia wniosku?

Co do zasady, to podział nie polega na fizycznym podzieleniu tego kreską na równe części, tylko na podzieleniu tego wg wartości.

Data: 2012-10-12 22:44:18
Autor: pavlikowska
W dniu piątek, 12 października 2012 20:18:01 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]

> biegłego od podziałów budynkowych

> biegłego rzeczoznawcę , który by oszacował wartość ewentualnej spłaty

ja jestem uczestnikiem postepowania, składałam wniosek o oszacowanie dwa lata temu, ale sąd nie brał tego w ogóle pod uwagę...
Teraz sąd powołał biegłego rzeczoznawcę, bo wnioskodawca/współwlaściciel nieruchomości złozył rok temu wniosek o art.199 kc,ponieważ my nie zgadzamy się na podział fizyczny
/art. 199
Do rozporządzania rzeczą wspólną oraz do innych czynności, które przekraczają zakres zwykłego zarządu, potrzebna jest zgoda wszystkich współwłaścicieli. W braku takiej zgody współwłaściciele, których udziały wynoszą co najmniej połowę, mogą żądać rozstrzygnięcia przez sąd, który orzeknie mając na względzie cel zamierzonej czynności oraz interesy wszystkich współwłaścicieli.

Jednym współwłaśicielem jest moja nieletnia córka - sąd rodzinny wypowiedział się 'przeciw podziałowi'a mimo to nadal ciągnięta jest sprawa o 199 kc.
Rzeczoznawca został powołany tylko dlatego, że sąd stwierdził, iż bez tego "okręgowy" odrzuci sprawę...Ja podnosiłam od początku w pismach procesowych, że nieruchomość po podziale straci na wartości...
Co do zasady, to podział nie polega na fizycznym podzieleniu tego kreską na
 równe części, tylko na podzieleniu tego wg wartości.

A jak w polskim prawie jest możliwe,żeby połowa działki po podziale należała do mnie, i pół domu na niej, a drugie pół - do współwlaściciela???

Ja nie mogę doprosić się sądu o powołanie biegłego do oceny wartości połowy tego starego budynku aby go ewentualnie spłacić...
Jest taka metoda, tzw.kosztowa ale współwłaściciel chce...spłaty z wartości domu z działką!!! Połowę działki już zajął...

Skarga na przewlekłość postepowania spadkowego