Skarpety - co jest ważne a co bajer handlowy ?

Data: 2011-07-29 10:59:52
Autor: lucynapsciuk@gmail.com
Skarpety - co jest ważne a co bajer handlowy ?
On 28 Lip, 12:52, WW <wu...@vp.pl> wrote:
Witam

Gubię się ofercie skarpet.
Które z właściwości są naprawdę istotne a które służą tylko do
zwiększenia atrakcyjności handlowej ?
Jedne z Coolmax, inne z włókna kokosowego, inne kompresyjne, jeszcze
inne z merynosów, z lycrą i bez,  itd. itp. Ceny od kilkunastu do setek
złotych za parę.

Przeznaczenie, turystyka górska a raczej podgórska, jesienna, bez
wspinaczki, na poziomie 50 latka, ale z dużym sercem do gór.
Buty, już mam,  Meindl Island (bardzo fajne :-))

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
WW

Mam cała kolekcję ale najczęściej używam w warunkach bieszczadzkich
skarpet wisportu. Swoje pierwsze skarpety górskie nosiłam tylko na
wyrypy, były bardzo drogie, kilka lat temu kosztowały ponad 100 zł ale
wartowały swojej ceny. Następne kupione za rozsądniejszą cenę czyli
około 50 zł firmy fell free okazały się badziewiem, dziura na pięcie
poszła mi po drugim założeniu. Zmuszona koniecznością (mokre buty, a
ja mam iść z grupą w góry) w Ustrzykach D. kupiłam sobie skarpety
trekingowe visportu. Przeżyłam szok. Okazały się znakomite,
błyskawicznie odizolowały stopę od wilgoci, prawie nie czułam, że mam
mokre buty. Mięciutkie, dobrze regulujące temperaturę w bucie,
antybakteryjne więc nogi nie cuchnęły po zdjęciu obuwia. Skarpety nie
przesuwają się w bucie, nie ma problemów w osuwaniem się, ściągacze są
mocne i równocześnie bardzo delikatnie obejmują nogę, znajdują się
wokół kostki i u góry skarpety. Skarpety są podobnie jak buty na prawą
i lewą stopę, mają wyprofilowane palce. Fantastyczna wyściółka z
frotte i wzmocnione pięty to także zalety. Nie dziwcie się więc, że w
ciągu następnego tygodnia zakupiłam sobie kilka par tych skarpet,
różne modele. Są niezawodne, nie do zdarcia, noszę je już 1,5 roku w
świątek i piątek, piorę w pralce, ani jedna para nie jest jeszcze
dziurowa.

Skarpety wielosezonowe przeznaczone go trekingu w ciągu całego roku.
Od letnich różnią się materiałem z którego zostały wykonane. Przede
wszystkim ilością collmaxu (materiału, który zapewnia dobra
wentylację, odpowiada za odprowadzenie wilgoci na zewnątrz i działa
antybakteryjnie, im więcej coolmaxu w skarpecie tym większa
oddychalność)i isolfilu odpowiedzialnego za ciepłotę, trzyma stałą
temperaturę ciała i bardzo wolno wychładza się, ma 160 razy niższą
chłonność niż bawełna, utrzymuje ciało w suchości. Nie dziwcie się
zatem, że w tych skarpetach w zwykłych butach trekingowych wykonanych
z licowanej skóry trezeta top chodziłam przy temperaturze -15 stopni.
Nie odczuwałam zimna mimo iż miałam założoną tylko jedną parę skarpet.
W lecie przy temperaturze +20, 20 parę także bez problemów w nich
wędrowałam. Są skonstruowane podobnie jak letnie, mają: płaskie szwy,
elastyczne ściągacze w okolicach śródstopia i kostki, wzmocnienia na
piętach oraz w obszarze palców i goleni, absorbują wstrząsy i
zapobiegają obtarciom dzięki miękkiej wyściółce wewnątrz skarpety, są
diablo wygodne, nie przesuwają się ani nie zsuwają, nie fałdują.

Skarpety HIKING MEDIUM CREW
Producent SmartWool
Bardzo dobre skarpety trzysezonowe; jesień, zima, wiosna wykonane ze
znakomicie sprawdzającej się w górach wełny merino. To naturalny
materiał w owczej wełny tworzący wokół ludzkiego ciała swoisty
mikroklimat, bardzo dobrze odprowadza wilgoć i chroni przed zimnem. Te
skarpety są wykonane w technologii wow - do pewnego stopnia amortyzują
dzięki wzmocnieniom pod podbiciem i grubej miękkiej wyściółce
znajdującej się wewnątrz skarpety. Rzeczywiście stopa czuje się w nich
komfortowo. Znakomite do ciężkich buciorów górskich, w tych skarpetach
można nawet w takich buciorach chodzić po asfalcie. Stopa nie obciera
się, nie powstają pęcherze i zaczerwienienia. Wiem co mówię, wczoraj w
nich i butach trezeta top śmigałam po Wetlińskiej, a później z buta
darłam niezłych kilka kilometrów po asfalcie przy temperaturze powyżej
20 stopni. Muszę przyznać, że było mi ciut za gorąco. To raczej
odpowiednia odzież na zimo, znakomita na mrozy. W pojedynczych HIKING
MEDIUM CREW i trezetach top stałam na szkoleniach na mrozie -15, -18
długie kwadranse nie nie marzłam. Te skarpety można prać w gorącej
wodzie w pralce automatycznej w normalnym proszku.
Moim zdaniem bardzo dobry produkt, polecam.
Moim zdaniem są bardzo dobre, rewelacyjny stosunek ceny do jakości.
Nic tylko je polecać.

Skarpety - co jest ważne a co bajer handlowy ?