[tylko WM] Skazany na dotykowca... Ktory ekran najmniej delikatny? [+refleksja]

Data: 2009-10-21 10:58:32
Autor: Piotr M
[tylko WM] Skazany na dotykowca... Ktory ekran najmniej delikatny? [+refleksja]
Pewnego razu Jeremiasz tak oto obwieścił(a):

Nie moge sie oprzec, zeby pokusic sie o pewna refleksje - uwazam, ze owczy pęd w dotykowce, bez pozostawienia żadnej alternatywy (w danej grupie sprzetu oczywiscie) to jakiś sen chorego marketingowca

To tak jak kiedyś był owczy pęd na telewizory kolorowe...
A myślę że gdyby nie było popytu to by nie było podaży, nieprawdaż?
A gdy jest podaż to chcąc inny produkt jak z owej grupy, trza dodatkowo
płacić. Alternatywa jest droga, a dotykowce coraz lepsze i za moment
prześcigną klawisze..
...tak jak nasza kiełbasa, też dawno prześcignęła.. ;)

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-10-21 13:02:08
Autor: Jeremiasz
[...]

Błąd rozumowy, telewizor kolorowy to udoskonalenie techniki przesylu, aby bardziej odzwierciedlala faktyczny obraz.
A co dotykowiec udoskonala w klawiaturze? Nic.
Tzw. klawiatura ekranowa, która jest protezą klasycznej klawiatury, wymysloną po to, zeby mozna bylo jakkolwiek pisac na dotykowcach, nie jest żadnym udoskonaleniem klawiatury klasycznej. Wrecz przeciwnie! Nie wiem, czy dużo piszesz, ja np tak i powiem Ci, ze na zwyczajnej klawiaturze numerycznej z dobrym T9 jestem w stanie pisac o wiele szybciej niż na jakiejkolwiek innej, w szczegolnosci dotykowej, gdzie dodatkowo trzeba caly czas obserwowac ekran. Na numerycznej jak trzeba to pisze sie bezwzrokowo i jak trzeba to uzywajac tylko jednej reki (dlatego odpadaja klawiatury QWERTY, ktore z kolei dodatkowo negatywnie wplywaja na rozmiar aparatu ).
Poza tym napisalem - kto chce niech kupuje dotykowce. Jesli dla kogos uzywanie klawiatury ekranowej sprowadza sie do sporadycznego napisania sms-a w stylu 'ok. do zoba' no to pewnie nie zauwazy, ze jest jakis klopot i mogloby byc lepiej. Ale dlaczego zmuszac wszystkich do tego samego?

Data: 2009-10-21 15:50:10
Autor: Piotr M
[...]

Błąd logiczny. Klawiatura nie jest celem w samym sobie, jest narzędziem do jak najlepszego sposobu komunikacji z czymś tak małym. Nie ważne co to będzie, jak wyglądało i jak się tym posługiwało. Ważne żeby było szybko, wygodnie, bezbłędnie. IMO dotykowce idą w tym kierunku. Takie małe urządzonko  i tak nie zastąpi pisanie jak w laptopie.

Ogólnie temat mnie mocno zainteresował od kilku tygodni jest u mnie na jakimś "topie"

[...]

Dużo, mało, ale dość piszę. Doświadczenie tylko z klawiaturą numeryczną, na T9 wymiatam.

Niedawno miałem pierwszy raz w codziennym użyciu dotykowca. Samsunga F480. I powiem Ci że w tydzień czasu nauczyłem się pisać tak samo szybko i bezbłędnie jak na fizycznych klawiszach.

I myślę że gdybym miał ten aparat jeszcze przez np miesiąc, to bym nawet szybciej pisał, jak na wcześniejszej E65. Dlaczego? Bo tam nie trzeba było przyciskać. Pyk pyk pyk, samo dotykanie. Nawet wskazującym palcem jak w radiostacji :)

Teraz od 3 dni mam Omnie, wyświetlacz IMO mniej czulszy i jest gorzej. Ale za to poznaje WM i mam zachwyty codzienne ;) dodatkowo dobry aparat foto, 8GB na pokładzie, GPS - to wydało mi się dobrym eksperymentatorem w cenie 600zł prawie nówka.
Na numerycznej jak trzeba to pisze sie bezwzrokowo i jak trzeba to uzywajac tylko jednej reki

Normalnie, da się jedną ręką, kciukiem jak na tradycyjnej. Trzeba czasu, kilka, kilkanaście dni.
A co do bezwzrokowości, to chyba fakt, nie nie da... (chyba ;) )

Data: 2009-10-21 13:05:27
Autor: Jeremiasz
[...]

Ale w czym prześcigną? Możesz rozwinąć myśl?

p.s.
Jadles kiedys kielbase np. w Anglii, tamtejszej produkcji? Jesli nie...to tylko się ciesz:-)

Data: 2009-10-21 15:50:05
Autor: Piotr M
[...]

Dodałem tu trochę autoironii do swojej wypowiedzi, bo nie wiadomo tak do
końca jak to będzie, kto wie co wymyślą w tych dotykowcach za 5 czy 10 lat.
Może nic i wymrą..

Tu jak z tymi dotykowcami, jest lepiej i będzie jeszcze lepiej ;)
http://www.youtube.com/watch?v=4uH_YuJe-x4&feature=related