Skimming - okradają bank a cierpi klien t

Data: 2009-12-14 11:51:40
Autor: RudeBoy
Skimming - okradają bank a cierpi klien t
W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

http://skimming.mwds.pl

pozdrawiam
RudeBoy

Data: 2009-12-14 11:58:48
Autor: RobertS
[...]

sprawa sprzed prawie roku, jaki był jej finał?

RobertS

Data: 2009-12-14 12:15:37
Autor: Samotnik
Dnia 14.12.2009 RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał/a:

[...]

Jak na mój gust, to raczej sprzed tygodnia.
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-12-14 13:16:48
Autor: RudeBoy
W dniu 2009-12-14 11:58, RobertS pisze:

sprawa sprzed prawie roku, jaki był jej finał?

Błąd mi się głupi wkradł jak sklecałem przed chwilą tą stronkę. Nie styczeń 2009 a grudzień 2009. Sprawa cały czas w toku.

Będę na bieżąco aktualizował stronę gdy coś wydarzy się w sprawie.

RudeBoy Selecta
Bless...
[ Powered by Jah & Reggae Riddim ]

Data: 2009-12-14 12:39:31
Autor: Artur O.

"RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message news:4b2618c1$1news.home.net.pl...
W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

http://skimming.mwds.pl

Tak to jest gdy nie wprowadza sie kart chipowych. Aktualnie wydawane chipy sa tylko do ozdoby.
Nadal pelna autoryzacja jest jedynie przez pasek magnetyczny....

Data: 2009-12-14 13:48:41
Autor: Tomasz Chmielewski
On 14.12.2009 13:39, Artur O. wrote:

[...]

Ale co tak naprawde daje chip, w przypadku, gdy na tej samej karcie w dalszym ciagu jest pasek magnetyczny?

Dokladnie nic - chyba, ze karta pozbawiona jest paska magnetycznego.

Wydaje ktos w ogole takie? Jak jest z ich akceptowalnoscia na swiecie?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 13:52:45
Autor: RudeBoy
W dniu 2009-12-14 13:48, Tomasz Chmielewski pisze:

[...]

No właśnie też tego kompletnie nie rozumie. Bo karty które wydał nam ING nazywane były czipowymi... Oczywiście mają pasek magnetyczny :/

Data: 2009-12-14 13:05:39
Autor: Artur O.

"RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message news:4b26351enews.home.net.pl...
[...]

Mam taka karte - z AIB. Ma pasek magnetyczny ale jest on nie uzywany badz nie posiada zadnego wpisu.
W ustawieniach tej karty jest ustawione zadanie: autoryzacja jedynie przez chip.
Dlatego nie dziala ona w wiekszosci polskich bankomatow.
W Hiszpanii ( Gran Canaria) dzialala czyli jest autoryzacja poprzez Maestro. W Irlandii dziala jako Laser ( czego nie ma w Hiszpanii ).

Data: 2009-12-14 14:07:57
Autor: MarekZ
Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b26351e@news.home.net.pl...

No właśnie też tego kompletnie nie rozumie. Bo karty które wydał nam ING nazywane były czipowymi... Oczywiście mają pasek magnetyczny :/

Karty ING są hybrydowe. Możesz samodzielnie zrobić z niej "czipową" rozmagnesowując lub mechanicznie uszkadzając pasek.

Data: 2009-12-14 14:17:23
Autor: Tomasz Chmielewski
On 14.12.2009 14:07, MarekZ wrote:
[...]

Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.

A karta jest wlasnoscia banku ;)

Innymi slowy: ktory z bankow dodaje specjalny magnesik badz scyzoryk do wydrapania paska magnetycznego ze swoich kart?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 12:37:39
Autor: witek
Tomasz Chmielewski wrote:

Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
taaa?

a jakie?

Data: 2009-12-14 20:12:28
Autor: Tomasz Chmielewski
On 14.12.2009 19:37, witek wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
taaa?

a jakie?

A zbij szybe w banku, zobaczysz ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 19:23:59
Autor: Artur O.

Tomasz Chmielewski wrote:

Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
taaa?

a jakie?

A zbij szybe w banku, zobaczysz ;)

a karta to szyba?

konsekwencje beda takie ze karta nic nie zrobisz poniewaz nadal w Polsce autoryzacja jest poprzez odczyt paska magnetycznego a nie chipa....

Data: 2009-12-14 21:53:29
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"RudeBoy" news:4b269fef$1news.home.net.pl

> konsekwencje beda takie ze karta nic nie zrobisz poniewaz nadal w Polsce
> autoryzacja jest poprzez odczyt paska magnetycznego a nie chipa....

AMEN!

Taaa Amen, szczególnie w przypadku terminali obsługiwanych przez eService...
Kolegami jesteście z emigracji czy jak? :)

Data: 2009-12-14 23:42:23
Autor: Artur O.

"Valdi" <Valdi@valdi.pl> wrote in message news:hg679a$cv7$2news.interia.pl...
> [...]

Taaa Amen, szczególnie w przypadku terminali obsługiwanych przez eService...
Kolegami jesteście z emigracji czy jak? :)

W niektorych sklepach autoryzacja przez chipa istnieje.
Natomiast niewiele bankomatow to potrafi.
Bede testowal bankomaty karta "scisle chipowa" w grudniu i napisze ktore bankomaty sa w 100 % "chipowe".
slyszalem o bankomatach BOŚ-a ale sprawdze sam.

Amen :-)

Data: 2009-12-14 20:21:24
Autor: Tomasz Chmielewski
Tomasz Chmielewski wrote:

Uszkadzajac wlasnosc banku, narazasz sie na przykre konsekwencje.
taaa?

a jakie?

A zbij szybe w banku, zobaczysz ;)

a karta to szyba?

Nie - skad ten wniosek?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 11:40:09
Autor: Jacenty
On 14 Gru, 20:21, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:

> a karta to szyba?

Nie - skad ten wniosek?

--
Tomasz Chmielewskihttp://wpkg.org

Z Twojej sugestii, że skutki uszkodzenia paska na karcie mają być
podobne do skutków zbicia szyby w banku. Może wytłumaczysz sens tego
wielce oryginalnego porównania?

Data: 2009-12-14 20:51:32
Autor: Tomasz Chmielewski

Tomasz Chmielewski wrote:

[...]

O rany...

Zdanie o magnesiku i nozyku tez bylo tak ciezkie do zrozumienia? :(

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 12:11:35
Autor: Jacenty
On 14 Gru, 20:51, Tomasz Chmielewski <t...@nospam.wpkg.org> wrote:

> [...]
> wielce oryginalnego porównania?

O rany...

Zdanie o magnesiku i nozyku tez bylo tak ciezkie do zrozumienia? :(

Tak, Twoje teksty są ciężkie do zrozumienia. Plonk

Data: 2009-12-14 21:23:17
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"Jacenty"

Tak, Twoje teksty są ciężkie do zrozumienia. Plonk

Chyba lekka przesada (nie piszę o PLONKu bo to samodzielna decyzja każdego
użytkownika - IMHO w tym przypadku T. Ch. kompletnie niezasadna). Przeczytaj
sobie posty Enuela - ten to dopiero czasami robi zmiany, że ho ho :)

Data: 2009-12-14 14:50:35
Autor: witek
Valdi wrote:
[...]

On to akurat chyba w najwiekszym amoku pisze, bo czasmi jest to łtwiej zrozumiec czytajac od tyłu niż normalnie.
Po prostu dla niektórych zabrako miejsca w zakładach opieki zamkniętej.

Data: 2009-12-14 22:02:59
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"witek" news:hg68er$g22$16inews.gazeta.pl

On to akurat chyba w najwiekszym amoku pisze, bo czasmi jest to łtwiej
zrozumiec czytajac od tyłu niż normalnie.
Po prostu dla niektórych zabrako miejsca w zakładach opieki zamkniętej.

Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień, niech rzuuuuuciii - jak
śpiewał Sojka :)
T. Chmielewski czy Enuel to przynajmniej dla mnie swoistego rodzaju
folklor - nie szkodliwi :) A przy odrobinie chęci też się wyciągnie ogólny
sens (gorzej w przypadku twórczości Enuela he he) bądź przekaz/myśl.

Pozdrawiam.

Data: 2009-12-14 16:55:19
Autor: bzdreg
Tomasz Chmielewski pisze:

[...]

Rozmagnesować może się przypadkiem, jak położysz nieostrożnie gdzieś-przy-kasie w supermarkecie.
Kabury do tf kom. mają wszyte magnesiki neodymowe...

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2009-12-14 16:02:57
Autor: Michal_Ko
RudeBoy pisze:
[...]

Stronka ciekawa i obiektywnie zredagowana, natomiast kilka spraw bym wyjaśnił/zmienił:

- Bank miał prawo a nawet wręcz obowiązek rozliczyć te transakcje- zgodnie z regułami organizacji płatniczych. Do cofania transakcji jest właśnie chargeback, czyli reklamacja, która faktycznie może potrwać tyle, ile mówili.
Wiem, że w tym konkretnym przypadku to jest niesprawiedliwe i boli, ale weź pod uwagę drugą stronę- ktoś ten bankomat załadował pieniędzmi w dobrej woli i według reguł organizacji płatniczych nie można po prostu anulować tego rozliczenia. Jednak...

- DOBRE banki w takiej sytuacji warunkowo uznają konto sporną kwotą- a przynajmniej na pewno takie rzeczy wykonują dla KK i transakcji zdalnych w necie (chyba znacznie częstszą metodą fraudów). Tym niemniej spotkałem się z opiniami, że skimming na RORze też był obejmowany procedurą warunkowego uznania rachunku. Bank zakłada swoje pieniądze na czas wyjaśnienia reklamacji. Minus dla ING, że takiego czegoś nie zaproponował/nie przewidział.

- Widać "mądry Polak po szkodzie" i po lewej stronie już umieszczone są rady, które pomagają zapobiec takim zdarzeniom. Niestety- w Polsce wiele rzeczy musimy sobie sami, siekierą, wyciosać, bo banki mamy na takim a nie innym poziomie- przynajmniej jeśli chodzi o sprawy reklamacji, skimmingu, fraudów... nie warto dochodzić czyja to wina, że nie byliście świadomi zagrożenia, ale to Wy macie w tym momencie dużo gorzej niż całe ING (wybacz za dawkę humoru w takiej sytuacji, ale teraz już o prewencji na przyszłość piszemy). Zasady postępowania z pieniędzmi w banku powinny być takie:

* Na ROR leżą pieniądze tylko na bezpośrednio bieżace wydatki (max najbliższy miesiąc)

* Na oszczędnościowych/lokatach/gdziekolwiek leżą inne pieniądze, w każdym razie na kontach nie powiązanych z kartami

* Karty debetowe do RORów winny mieć ustawione limity dzienne i miesięczne, zwłaszcza poborów z bankomatów. A im więcej korzystamy z maszyn (zwłaszcza różnych), tym limity bardziej restrykcyjne- trzeba będzie wybrać czasem więcej- trudno, logujemy się i zmieniamy. Lepsze to niż obudzić się bez pieniędzy

* Co idzie za pkt poprzednim- banki, które nie umożliwiają definiowania limitów, omijamy (ING chyba jednak umożliwia?)

* Korzystamy w miarę możliwości ze znanych bankomatów, zasłaniając klawiaturę przy wprowadzaniu PIN, np portfelem. Rzut oka na szczelinę do kart dodatkowo może pomóc

* W miarę możliwości/chęci/potrzeb... wszelkie transakcje bezgotówkowe wykonujemy kartą kredytową dobrego banku (który reklamacje uznaje warunkowo z marszu)- chroni to przed stratą własnych pieniędzy. (A i wtedy ilość kasy potrzebnej na ROR wydatnie się zmniejsza, bo odpadają transakcje bezgotówkowe debetówką)

* Nie przeceniałbym SMSów powiadamiających- w momencie autoryzacji kasy i tak już "nie ma" i faktycznie- jak ktoś ma dobry refleks to by się uchronił przed kolejnymi autoryzacjami, ale problem i tak już powstał, a kasy na takie alerty szkoda. Poza tym chyba przy własnych zakupach trafiłby mnie szlag. :D

Powodzenia w odzyskiwaniu swoich pieniędzy i KONIECZNIE uaktualniaj stronę i grupę, w miarę możliwości!

--
Michał

Data: 2009-12-14 16:12:54
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal_Ko" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg5kni$928$1@nemesis.news.neostrada.pl...

* Na oszczędnościowych/lokatach/gdziekolwiek leżą inne pieniądze, w każdym razie na kontach nie powiązanych z kartami

Zwróćmy uwagę, że w podobnym przypadku po rozliczeniu transakcji i naszej "odmowie" uzupełnienia salda na ROR bank i tak te środki spróbuje nam zabrać (na taką okoliczność zazwyczaj zabezpiecza się odpowiednim zapisem regulaminowym). W momencie powzięcia wiadomości o autoryzacji i tak zatem trzeba te środki jak najszybciej (przed rozliczeniem transakcji) transferować do jakiegoś innego banku. Zatem wydaje się, iż najlepiej żeby one już a'priori - przynajmniej w większej części - były w innym banku niż używana karta. Albo refleksem trzeba się wykazywać (rozliczenie blokady coraz częściej jest kwestią jednego dnia).

Data: 2009-12-14 16:33:07
Autor: Michal_Ko
MarekZ pisze:
[...]

Eee? Na RORach które używam (a używam niewielu ;) zawsze było tak, że w momencie autoryzacji/blokady i tak "saldo dostępne" się zmniejsza i nie ma jak wyprowadzić kasy zablokowanej. Więc nie wiem do końca o jakiej sytuacji piszesz- może masz na myśli kredyt odnawialny w rachunku albo... KK?

No albo sytuację hipotetyczną pt. bank zdejmuje blokadę, my zabieramy kasę która wraca jako "saldo dostępne" a potem rozlicza się frauderska transakcja i pojawia się niedozwolone saldo?

Ale ja generalnie radzę podchodzić do problemu z innej strony- a priori na ROR mieć na tyle mało, żeby skimmer dostał odmowę autoryzacji (pomijam w tej chwili limity na karcie).

--
Michał

Data: 2009-12-14 16:39:19
Autor: Tomasz Chmielewski
On 14.12.2009 16:33, Michal_Ko wrote:

[...]

Chodzi o sytuacje typu:

- mamy dwa konta w danym banku - podlaczone pod karte i niepodlaczone pod karte,

- na koncie z karta ktos narobi nam kilkucyfrowy debet,

- bank w tej sytuacji zaspokoi swoje roszczenia z drugiego konta,

- kilkumiesieczna procedura reklamacyjna.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 16:48:39
Autor: Michal_Ko
Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Czyli jednak limit odnawialny- ale taka sytuacja już nie pasuje do mojej rady pt "na RORze trzymamy mało pieniędzy". ;)

- bank w tej sytuacji zaspokoi swoje roszczenia z drugiego konta,

Ano to jasne. KO traktujemy w tej sytuacji jak każde inne środki.

--
Michał

Data: 2009-12-14 16:56:12
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal_Ko" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg5mg4$9sd$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Chciałem przekazać to, że samo posiadanie środków na rachunku niepowiązanym z kartą ale w tym samym banku nie jest wystarczającym zabezpieczeniem tych środków w przypadku nadużycia na karcie. Miałem na myśli ror z kredytem odnawialnym, ale teraz w sumie widzę, że niewiele to z punktu widzenia klienta zmienia i przykład nie był dobrze dobrany. Lepszy byłby już przykład kiedy w ogóle nie ma blokady (lub zdąży ona wygasnąć) i przychodzi od razu obciążenie.

Ogólnie jak widać używanie kart debetowych to znacznie wyższe prawdopodobieństwo niedogodności opisanego typu, niż w przypadku kart kredytowych.

Data: 2009-12-14 17:20:49
Autor: Michal_Ko
MarekZ pisze:
[...]

No, to jasne :) Tak sądziłem.

Miałem na myśli ror z kredytem odnawialnym, ale teraz w sumie widzę, że niewiele to z punktu widzenia klienta zmienia i przykład nie był dobrze dobrany.

Oni chyba nie używali żadnego KO, z tego co piszą. Tak to by gość wspomniał, że wpadli dodatkowo w debet.
Ja w sumie też nie korzystam z żadnego kredytu odnawialnego a gdybym miał to robić, to absolutnie nie na rachunku podpiętym do karty...

Lepszy byłby już przykład kiedy w ogóle nie ma blokady (lub zdąży ona wygasnąć) i przychodzi od razu obciążenie.

No na taką sytuację to już w ogóle nic nie da się poradzić :D Ale wtedy i reklamacja łatwiejsza- z bankomatu raczej rozliczenie bez blokad autoryzacyjnych nie ma prawa się pojawić (a może się mylę?)

Data: 2009-12-14 17:30:26
Autor: RudeBoy
W dniu 2009-12-14 17:20, Michal_Ko pisze:

[...]

Nie mieliśmy na tym koncie KO. Ale tylko dzięki temu, że ROR został między czasie zasilony wpłatą. Po rozliczeniu transakcji po nowym kursie saldo bylo na + anie pod kreską :)

Data: 2009-12-14 17:45:57
Autor: MarekZ
Użytkownik "Michal_Ko" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg5opm$p7k$1@atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Tyle że jednak nie posiadanie w ogóle karty do ROR to znaczne ograniczenie własnej wygody. Osobny rachunek w osobnym banku tylko do celów wykorzystywania ko to jak najbardziej dobry pomysł, ale dla mnie to jednak zbyt duże ograniczenie wygody. Ja tam używam kart debetowych podpiętych do rachunków z liniami z następującymi zastrzeżeniami: głównie we wpłatomatach, zero transakcji bezgotówkowych, a w bankomatach z zachowaniem elementarnych zasad ostrożności.

[...]

O ile właściciel bankomatu nie ma skłonności autodestrukcyjnych to w normalnych warunkach z tego co wiem transakcja bankomatowa nie ma prawa się odbyć bez autoryzacji (chyba że gdzieś na świecie są jeszcze bankomaty typu "standalone" i akceptowane są w nich karty zagraniczne). Ale kto wie co się może wydarzyć "na łączach" albo w systemie banku przy zajściu jakichś nietypowych wydarzeń. W takiej sytuacji (niedozwolonego debetu na ror) posiadanie kredytu odnawialnego daje możliwość skutecznego wykonania takiego ruchu, że decydujemy się nie oddawać bankowi spornych środków w przypadku negatywnego rozstrzygnięcia naszej reklamacji (po prostu decydujemy się, że w takiej sytuacji nie spłacimy odpowiedniej kwoty z tego kredytu odnawialnego). Naturalnie narażamy się wtedy na próby przymusowej windykacji przez bank.

W przypadku sytuacji niedozwolony debet na ror oraz środki na innym rachunku, przypuszczam, że w większości banków występuje tu pewna bezwładność (tzn. potrącenie nie odbywa się automatycznie). Czyli że jeżeli zareagujemy dostatecznie szybko, to skutecznie te środki wytransferujemy poza bank. Obroną przed tym ze strony banku mogłoby być zablokowanie przelewów wychodzących poza bank z kont oszczędnościowych, czyli obowiązkowe przejście środków przez ror, ale chyba nikt tego jeszcze nie wdrożył (?).

Data: 2009-12-15 21:01:44
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Michal_Ko" <michal@nospam.org> napisał w wiadomości news:hg5mg4$9sd$1nemesis.news.neostrada.pl...

Ale ja generalnie radzę podchodzić do problemu z innej strony- a priori na ROR mieć na tyle mało, żeby skimmer dostał odmowę autoryzacji (pomijam w tej chwili limity na karcie).

    I to jest najlepsza rada - gorzej jak ktoś ma kredyt odnawialny - wtedy jedynie limity transakcji ratują skórę.

Data: 2009-12-14 15:25:53
Autor: putek
Skimming - okradają bank a cierpi k lient

Wydaje ktos w ogole takie? Jak jest z ich akceptowalnoscia na swiecie?

Z multibanku mam visę electron tylko z chipem, ale już kredytówka jest z jednym i dtugim :(

Pozdrawiam

Data: 2009-12-14 15:29:58
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"putek" news:hg5hth$qbs$1news.onet.pl

Z multibanku mam visę electron tylko z chipem, ale już kredytówka jest z
jednym i dtugim :(

Zrób mi/nam zdjęcie/skan tej karty z obu stron bo coś mi się nie chce
wierzyć, że multi taką kartą wypuścił na polski rynek.

Data: 2009-12-14 15:58:14
Autor: Tomasz Chmielewski
On 14.12.2009 15:29, Valdi wrote:
[...]

I nie zamazuj swoich danych na karcie!

I w serwisie www wlacz kanal internetowy dla tej karty! ;)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-12-14 16:03:59
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"Tomasz Chmielewski" news:7on246F3qm85nU2mid.uni-berlin.de

I nie zamazuj swoich danych na karcie!
I w serwisie www wlacz kanal internetowy dla tej karty! ;)

Uznałem to za rzecz oczywistą, ale dobrze, że o tym fakcie przypomniałeś
koledze :)

Data: 2009-12-16 09:59:18
Autor: putek
Valdi pisze:
[...]

jest bez paska magnetycznego, karta Aquarius

Pozdrawiam

Data: 2009-12-16 10:31:58
Autor: MarekZ
Skimming - okradają bank a cierpi klient
Użytkownik "putek" <putekpl@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

jest bez paska magnetycznego, karta Aquarius

Przedziwne. Moje najnowsze aquariusy (wydane w październiku 2009) wszystkie mają paski (i debetowe i kredytowe)... Także karta do WWJ (wydana w grudniu 2009) ma pasek.

Tak, tak, to srebrne z nadrukowanym adresem www, to jest pasek.

Data: 2009-12-17 23:36:31
Autor: putek
MarekZ pisze:
[...]

żartujesz?

no to ładną dałem plamę :(

pozdrawiam

Data: 2009-12-14 12:42:09
Autor: witek
RudeBoy wrote:
[...]

Ile razy jeszcze trzeba jeszcze głośno powtórzyć, że kasy nie trzyma się tam gdzie się ma karty.

1. Kasa na jednym koncie

2. Karta debetowa "w razie koniecznosci" do wypłaty drobnej nieprzewidzianej gotówki  na innym koncie z limitami takimi jakie są potrzebne do nieprzewidzianej wypłaty gotówki. Czyli najwyzej na bilet do kina.

3. Kase przewidzianą nie wypłaca się w bankomatach.

4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

Data: 2009-12-14 19:47:46
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"witek" news:hg60u1$g22$4inews.gazeta.pl

Ile razy jeszcze trzeba jeszcze głośno powtórzyć, że kasy nie trzyma się
tam gdzie się ma karty.

[CIACH]

Ty to wiesz, ja to wiem i 99% użytkowników tej grupy to wie. Podejrzewam, że
znaczny % ludzi innych niż ww. tego niestety nie wie i potem jest płacz...

4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

A to już duże uogólnienie.

Data: 2009-12-14 13:17:57
Autor: witek
Valdi wrote:
[...]

no ewentualnie można robić gotówką, tylko po co.

Data: 2009-12-14 20:59:51
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"witek" news:hg6316$g22$10inews.gazeta.pl

no ewentualnie można robić gotówką, tylko po co.

Bo system (Visa/MC) chwilowo padnie, bo bank będzie miał chwilową padakę, bo
są sklepy gdzie kartą nie zapłacę a mają w swojej ofercie produkty na
których bardzo mi zależy :)

Po za tym są takie sytuacje gdzie bez gotówki w kieszeni nie wyobrażam sobie
wyjścia z domu - np. jazda samochodem. Musi być kilka PLN/EUR w kieszeni :)

Data: 2009-12-14 14:45:52
Autor: witek
Valdi wrote:
[...]

jak coś padnie, to sklep nie zarobi, trudno.
Ewentualnie przyjdę później.

Jak mi na czymś zależy to nie jest to niespodziwany wydatek.

Po za tym są takie sytuacje gdzie bez gotówki w kieszeni nie wyobrażam sobie
wyjścia z domu - np. jazda samochodem. Musi być kilka PLN/EUR w kieszeni :)

j.w. kasę wypłacam raz w miesiącu, w celu uzupełnienia zapasów. I to wszystko.

Data: 2009-12-14 22:00:36
Autor: Valdi
Skimming - okradają bank a cierpi klient
"witek" news:hg6860$g22$14inews.gazeta.pl

jak coś padnie, to sklep nie zarobi, trudno.
Ewentualnie przyjdę później.

Jak lubisz jeździć do hipermarketu 20km w jedną i drugą stronę i zostawiać
towar przy kasie (IMHO totalne buractwo!) to proszę bardzo. Nie mój cyrk nie
moje małpy.

Jak mi na czymś zależy to nie jest to niespodziwany wydatek.

Rozumiem, że jak będziesz np. kupował dysk do kompa i w sklepie gdzie można
płacić kartą będzie on kosztował 150 a w tym co nie można 110 - 120 to
pójdziesz to tego pierwszego. OK twój wybór.

j.w. kasę wypłacam raz w miesiącu, w celu uzupełnienia zapasów. I to
wszystko.

A czy ja gdzieś napisałem, że każdy dzień zaczynam nie od kawki i gazetki
tylko od wycieczki do bankomatu? :) Nie popadam jednak w skrajności, że
gotówka mnie w ręce pali. Tam gdzie mogę płacę kartą i bardzo to lubię, są
jednak takie przybytki, które też lubię nawiedzać i bez gotówki tam ani
rusz. Wszystko.

Data: 2009-12-14 15:35:40
Autor: witek
Valdi wrote:
[...]

jak to im padł system, to sorry nie sprzedadzą.
Wpadne następnym razem, albo kupie gdzie indziej.

[...]

Nie. Od razu pójdę do tego drugiego, wcześniej biorąc gotówkę.

[...]

Ale w tym celu nie ma obowiązku wypłacania gotówki gdzie popadnie.
Nie mam gotówki nie idę do przybytku.

Data: 2009-12-14 19:59:57
Autor: RudeBoy
W dniu 2009-12-14 19:42, witek pisze:

Ile razy jeszcze trzeba jeszcze głośno powtórzyć, że kasy nie trzyma się
tam gdzie się ma karty.

1. Kasa na jednym koncie

A gdzie wyczytałeś, że cała swoją kasę trzymaliśmy na tamtym ROR?
Zapewniam Cię, że tak nie jest.
Gdyby tak było to bylibyśmy teraz w ciemnej dupie... I pewno miałbym wieksze problemy niż opisywanei tej historii na necie.

[...]

No i tu masz rację. Limit mieliśmy za wysoki.

3. Kase przewidzianą nie wypłaca się w bankomatach.

No proszę Cię. Po każde 200/300zl mam biegać do okienka i PŁACIĆ za wypłatę gotówki?

4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

To już paranoja... ale no niestety trzeba będzie do tej paranoi dążyć.

Data: 2009-12-14 13:22:23
Autor: witek
RudeBoy wrote:
[...]

no to sie tylko możesz cieszyć.

No i tu masz rację. Limit mieliśmy za wysoki.

3. Kase przewidzianą nie wypłaca się w bankomatach.

No proszę Cię. Po każde 200/300zl mam biegać do okienka i PŁACIĆ za wypłatę gotówki?

1. Zmień bank jak chcą opłatę za wypłate gotówki.
2. Nie po każde 200 zł, tylko wypłacasz tyle ile potrzebujesz i wiecej nie biegasz. Mi zwykle potrzebne jest góra 50 zł na miesiąc, zeby nie nosic pustego portfela. I to też zostaje. Wypłacam w konkretnym bankomacie w środku banku. Raczej ciężko tam coś doinstalować. Karty do tego konta nie używam do niczego innego.

Data: 2009-12-14 20:27:49
Autor: RobertS
[...]

nie popadajmy w jakies skrajnosci...wyplata tylko w konkretnym bankomacie w srodku banku?
widzialem jeden taki, ktory byl na scianie centrali jednego banku i tez mial "dorobiona" klawiature

z karty mozna korzystac dowolnie, wyplacac ile i gdzie sie chce, moj patent jest taki, ze na koncie, do ktorego przypieta jest karta mam 100-200 zl, jak potrzebuje wiecej to robie przelew z KO na to konto i ide w bankomacie wyplacic...

gdyby ktos sczytał dane z mojej karty to moglby co najwyzej te 200 zl wyplacic i finito

RobertS

Data: 2009-12-14 14:48:48
Autor: witek
RobertS wrote:

nie popadajmy w jakies skrajnosci...wyplata tylko w konkretnym bankomacie w srodku banku?

bo mi zawsze po drodze.
Jak się chce to sobie można taki po drodze znaleźć.

widzialem jeden taki, ktory byl na scianie centrali jednego banku

zewnętrznej czy wewnętrznej?

[...]

cześciowe zabezpieczenie.

gdyby ktos sczytał dane z mojej karty to moglby co najwyzej te 200 zl wyplacic i finito

guzik prawda.
daj mi twoją kartę i zatankuję nią za dużo dużo wiecej.
Dowcip polega na tym, że kwota autoryzacji nie musi być taka sama jak późniejszego rozliczenia.

Data: 2009-12-14 22:55:51
Autor: RobertS
[...]

to gratuluję, mnie się to jeszcze nie udało chociaż próbowałem...może podpowiesz, na których stacjach autoryzują tylko symboliczną kwotę (pytam z czystej ciekawości)

a bankomat był na zewn. ścianie tuż obok stanowiska ochrony i dość długo miał nakładkę, bank oddał kasę poszkodowanym i temat nie pojawił się w mediach

RobertS

Data: 2009-12-14 17:13:13
Autor: witek
RobertS wrote:

[...]

na wiekszosci automatycznych gdzie autoryzujesz karte zanim zaczniesz tankowac.
na pewno w szwecji i na pewno w usa.

Data: 2009-12-15 00:35:55
Autor: RobertS
Skimming - okradają bank a cierpi k lient

na wiekszosci automatycznych gdzie autoryzujesz karte zanim zaczniesz tankowac.
na pewno w szwecji i na pewno w usa.

i na pewno nie w Polsce - przetestowane...

RobertS

Data: 2009-12-14 23:37:52
Autor: Krzysztof Halasa
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

daj mi twoją kartę i zatankuję nią za dużo dużo wiecej.
Dowcip polega na tym, że kwota autoryzacji nie musi być taka sama jak
późniejszego rozliczenia.

Ale za to odpowiada acquirer lub ew. sprzedawca.
To nieco inna sytuacja niz wyplata z PINem.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-12-14 17:14:07
Autor: witek
Krzysztof Halasa wrote:
[...]

inna, ale trzymanie malego limitu na koncie nie chroni przed zatankowaniem komus samochodu, tudziez wreczeniu kelnerowi napiwku w wysokosci 10000 zl.

Data: 2009-12-15 00:39:47
Autor: RobertS
Skimming - okradają bank a cierpi klient

inna, ale trzymanie malego limitu na koncie nie chroni przed zatankowaniem komus samochodu, tudziez wreczeniu kelnerowi napiwku w wysokosci 10000 zl.

mozna dopisac napiwek w wysokosci max. 10-20% rachunku, wiecej zwyczajnie sie nie da

ale generalnie nie ma w 100% pewnego sposobu, zawsze mozna zrezygnowac z kart i korzystac tylko z gotowki...ile wydasz/zgubisz/przepijesz to twoje

RobertS

Data: 2009-12-15 00:24:45
Autor: Chris
Dnia Mon, 14 Dec 2009 12:42:09 -0600, witek napisał(a):

4. zakupy robi sie kartami kredytowymi z dobrego banku.

Możesz podać przykłady takich "dobrych banków"?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-12-14 14:42:33
Autor: RudeBoy
Skimming - okradają bank a cierpi k lient
Jak ktoś uważa, że warto może to kopnąć

http://www.wykop.pl/link/272482/skimming-okradziono-bank-a-cierpi-klient

Data: 2009-12-14 16:55:50
Autor: bzdreg
RudeBoy pisze:
W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

http://skimming.mwds.pl

Nie napisałeś dokładniej jakich kart to dotyczyło. Kredytowych, czy debetowych? Przeczytałbym sobie regulamin pod tym kątem, ale nie wiem który...

--
bzd.

Data: 2009-12-14 17:10:23
Autor: RudeBoy
W dniu 2009-12-14 16:55, bzdreg pisze:
RudeBoy pisze:
[...]

ktĂłry...

Napisałem zaraz na początku.

Dla jasności sytuacji. Nasz wspólny rachunek ROR prowadzi ING Bank Śląski. Do rachunku bank wydał nam dwie karty płatnicze – dla żony VISA dla mnie Maestro.

Kredytowe teĹź mamy ale nie ich dotyczy opisany problem.

Data: 2009-12-14 21:07:40
Autor: bzdreg
RudeBoy pisze:
[...]

:)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_p%C5%82atnicza#Rodzaje_kart_p.C5.82atniczych

Karty płatnicze można podzielić na:

     * kredytowe - związane z przyznaniem przez bank limitu kredytowego. Bank udziela kredytu posiadaczowi karty (zazwyczaj oprocentowanego). UĹźytkownik karty okresowo dostaje rozliczenie transakcji wykonanych kartą.
     * debetowe - karty wydawane do rachunku bankowego. Obciążają one konto posiadacza na kwotę transakcji w momencie jej wykonywania. Kwota transakcji nie moĹźe przekroczyć stanu konta posiadacza karty.
     * obciążeniowe (charge) - połączenie karty kredytowej i debetowej. Karty te są wydawane dla posiadacza rachunku bankowego. Bank udziela posiadaczowi kredytu i co jakiś czas (najczęściej 1 miesiąc) wystawia mu rozliczenie, ktĂłrego rĂłwnowartość pobiera z konta.
     * przedpłacone - dokonanie transakcji tą kartą wymaga wcześniejszego zasilenia karty kwotą, do wysokości ktĂłrej następnie autoryzowane są transakcje. Karta taka nie jest związana z rachunkiem osobistym i moĹźe być wydana "na okaziciela" tzn. bez personalizacji karty jako np. karta podarunkowa. NiektĂłre ĹşrĂłdła za karty przedpłacone uwaĹźają rĂłwnieĹź Elektroniczne portmonetki

Kredytowe teĹź mamy ale nie ich dotyczy opisany problem.

... i tylko na tej podstawie wnioskuję, że chodziło o debetówkę.

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2009-12-14 21:09:28
Autor: MarekZ
Użytkownik "bzdreg" <bzdreg_at_@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hg65uf$qfb$1@news.onet.pl...

... i tylko na tej podstawie wnioskuję, że chodziło o debetówkę.

No i jeszcze: nie istnieje kredytowe Maestro. :-)

Data: 2009-12-15 00:34:53
Autor: Chris
Dnia Mon, 14 Dec 2009 11:51:40 +0100, RudeBoy napisał(a):

W poniższym linku opis sytuacji jaka przydarzyła się mi i mojej żonie.
Polecam, przeczytajcie bo może to Was uchronić przed podobną sytuacją.

http://skimming.mwds.pl

W mojej rodzinie był prawie identyczny przypadek, tylko kwota większa,
bo ponad 11 tys, USD.
Ktoś zeskimowaną kartą przez 3 dni robił zakupy w sklepach jubilerskich
w Capetown.
Wystawca karty, bank Pekao SA udawał Greka przez blisko rok, pomogło
dopiero złożone w Prokuraturze zawiadomienie o sprzeniewierzeniu przez
bank środków zdeponowanych na koncie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-12-18 02:20:37
Autor: Tomasz [Bubon]
Skimming - okradają bank a cierpi klient
On 15 Gru, 00:34, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
Dnia Mon, 14 Dec 2009 11:51:40 +0100, RudeBoy napisa (a):

> W poni szym linku opis sytuacji jaka przydarzy a si mi i mojej onie.
> Polecam, przeczytajcie bo mo e to Was uchroni przed podobn sytuacj .

>http://skimming.mwds.pl

W mojej rodzinie by prawie identyczny przypadek, tylko kwota wi ksza,
bo ponad 11 tys, USD.
Kto zeskimowan kart przez 3 dni robi zakupy w sklepach jubilerskich
w Capetown.
Wystawca karty, bank Pekao SA udawa Greka przez blisko rok, pomog o
dopiero z o one w Prokuraturze zawiadomienie o sprzeniewierzeniu przez
bank rodk w zdeponowanych na koncie.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Jak zakończyła się ta sprawa?
Bank oddał kasę?

Data: 2009-12-19 02:25:29
Autor: Chris
Dnia Fri, 18 Dec 2009 02:20:37 -0800 (PST), Tomasz [Bubon] napisał(a):

Jak zakończyła się ta sprawa?
Bank oddał kasę?

Po blisko roku i dopiero po zawiadomieniu Prokuratury o
sprzeniewierzeniu przez bank środków złożonych w depozyt.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Skimming - okradają bank a cierpi klien t