Skladac, czy kupowac w sklepie

Data: 2009-09-07 15:57:29
Autor: Michal
Skladac, czy kupowac w sklepie
Czesc,

postanowilem zlozyc sobie nowy rower. Po skompletowaniu czesci w oparciu
o allegro (rama El Nino, Reba SL, manetki Sram x.7, przerzutki Sram X.9,
ham. Tektro Auriga i podobne czesci wcale nie z najwyzszej polki).
Wyszlo mi, ze bedzie mnie to kosztowac okolo 3700zl...troche duzo
(zwlaszcza z taka rama).

Googlajac i allegrujac dalej, znalazlem 3 rowery w podobnej cenie:
Cube CC:
http://allegro.pl/item726808589_cube_cc_reba_sl_shimano_deore_lx_hayes.html
Radon ZR:
http://allegro.pl/item726806736_nowy_radon_zr_team_6_0_fs_2009_reba.html
Giant XTC1
http://allegro.pl/item733715279_mtb_giant_xtc_1_teraz_swinska_cena.html

Generalnie zamierzam czekac do pazdziernika/listopada. Jak myslicie:
skladac rower, czy tez moze beda fajne ceny na rowery podobne do powyzszych?

--
Pozdrawiam,
Michal

Data: 2009-09-07 16:27:47
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skladac, czy kupowac w sklepie
Michal bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Generalnie zamierzam czekac do pazdziernika/listopada. Jak myslicie:
skladac rower, czy tez moze beda fajne ceny na rowery podobne do powyzszych?

Generalnie rowery gotowe są tańsze, bo producenci dostają sprzęt po cenach
hurtowych.
Plusem składania jest to, że wkładasz to, co chcesz, a i się czegoś
nauczysz przy okazji (jeżeli to Twój pierwszy rower składany samodzielnie).
Wniosek: masz kasę to składaj.

Data: 2009-09-07 10:09:46
Autor: quina
Skladac, czy kupowac w sklepie
On 7 Wrz, 16:27, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

Plusem składania jest to, że wkładasz to, co chcesz, a i się czegoś
nauczysz przy okazji (jeżeli to Twój pierwszy rower składany samodzielnie).
DUŻO TAŃSZE!
Składanie roweru samemu to zajęcie dla prawdziwego hobbysty z grubym
portfelem:l

Data: 2009-09-07 20:09:04
Autor: kml

Użytkownik "quina" <kowalik.krzysztof@gmail.com> napisał w wiadomości news:58ee267d-418c-49e2-a1e6-41ecd11838c1z30g2000yqz.googlegroups.com...

DUŻO TAŃSZE!
Składanie roweru samemu to zajęcie dla prawdziwego hobbysty z grubym
portfelem:l

Bez przesady z tą grubością portfela. Różni ludzie mają rożne potrzeby i czasami jest ciężko utrafić w gotowy zestaw pod własne preferencje.

Ja wolę składać :)

kml
Last update 15/08/2009 manual TIME Z, KMC Z82 pomiar rozciągnięcia.

Data: 2009-09-07 20:24:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skladac, czy kupowac w sklepie
quina bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Składanie roweru samemu to zajęcie dla prawdziwego hobbysty z grubym
portfelem:l

Albo dla kogoś, kto dokładnie wie czego chce w rowerze.
Niestety ciężko ustrzelić trekkinga z pełnym napędem LXem, sztywnym
widelcem, tarczą z przodu, barankiem i takimi tam przyjemnościami.
A ja jestem w połowie drugi do takiego roweru (tzn.: mam napęd, baranek
leży w szafie... ;-) ).

Data: 2009-09-08 09:59:08
Autor: Maciorra
quina napisał(a):

Składanie roweru samemu to zajęcie dla prawdziwego hobbysty z grubym
portfelem:l

Niekoniecznie:) Jeśli nie chcesz wydawać majątku, a chcesz mieć dobry rower to składanie jest niezłym pomysłem, tyle że trzeba mieć trochę czasu i polować na rozmaite okazje na allegro/ebayu itp. U mnie etap zakupów trwał jakieś 6 miesięcy:)

--
Pozdrrawiam
Maciorra

It's a long way to the top!!!

Data: 2009-09-08 02:38:57
Autor: jpogoda
On 8 Wrz, 09:59, Maciorra <macio...@gazeta.kropsztal.pl> wrote:
quina napisał(a):

[...]

Dokładnie. A ile radości ze sprawiania sobie kolejnych prezentów :-)
Ale jednak składanie wychodzi niestety drożej i tylko naprawdę dobre
okazje na aukcjach mogą zbliżyć cenę składanego roweru do gotowego.
Sam się o tym niestety przekonałem, bo wydałem na bazowe części kupę
kasy a i tak rower nie jest jeszcze docelowy.

Do Michała:
Kupuj gotowca i podmień, co ci nie pasuje, np. powszechne cyngle na
ten sramowski osprzęt, o których wspominasz.
Ale jak znam życie to po jakimś czasie (zadziwiająco krótkim!)
dostrzeżesz kolejne niedoskonałości poszczególnych komponentów więc i
tak je wymienisz na lepsze (i droższe).
Przygotuj się zatem że szybko dołożysz do gotowca w wyniku swojego
widzimisię przynajmniej 1/4 jego ceny :-)

Pozdrawiam,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-09-08 13:24:50
Autor: bans
jpogoda pisze:

[...]

GAS to straszna rzecz, widzę, że do listy z linku trzeba dopisać rowerzystów:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_Acquisition_Syndrome

;)

--
bans

Data: 2009-09-08 05:56:54
Autor: jpogoda
On 8 Wrz, 13:24, bans <g...@o2.pl> wrote:
jpogoda pisze:

GAS to straszna rzecz, widzę, że do listy z linku trzeba dopisać
rowerzystów:

Hehe, w moim przypadku nie jest to ten syndrom a jedyny sposób wejścia
w posiadanie nowego roweru.
Gdzie by tam mi reszta rodziny pozwoliła wydać kilka tysięcy naraz na
kompletny nowy rower.
Metoda płynnego przejścia ze starego sprzętu na nowy niezbędna.
Niestety chwilowo została wstrzymana :-D i reszta osprzętu musi
poczekać na przyszły rok.
Dlatego jeśli tylko Michał ma możliwość kupienia gotowca, to niech to
zrobi :-)
Co jak pisałęm wcale nie oznacza końca wydatków...

Pozdrowienia,

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-09-08 11:32:30
Autor: artek
Maciorra wrote:
[...]

ja tak zrobiłem rok temu, w dwa miesiące. i za ca 4000 zł wyskładałem całkiem niezły rower, za taki gotowy zapłaciłbym sporo więcej. fakt, lekko skanibalizowałem poprzedni rower, ale rama, koła, korba i amor były nówki - w większości kupione w dość okazyjnych cenach.

--
artek

Data: 2009-09-08 16:50:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skladac, czy kupowac w sklepie
Maciorra bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
U mnie etap zakupów trwał jakieś 6 miesięcy:)

Ja i bez polowania na różne okazje kupowałem napęd pół roku :-P
Ot, znalazłem sklep (BTW, polecam: rowerek.pl), dogadałem się z
właścicielem nt cen i... W zasadzie jego oferty przebijały Allegro
przynajmniej o kilkanaście %. :-)

Data: 2009-09-07 19:21:26
Autor: Wooyek
Skladac, czy kupowac w sklepie
Generalnie zamierzam czekac do pazdziernika/listopada. Jak myslicie:
skladac rower, czy tez moze beda fajne ceny na rowery podobne do
powyzszych?

Taniej - kupic gotowy
Lepiej - skladac
Optymalnie - kupic jak najlepszy gotowy i wymienic (nawet juz przy zakupie) czesci, które nie odpowiadaja.

Data: 2009-09-08 00:27:27
Autor: tadek
On 7 Wrz, 15:57, Michal <mic...@interianet.pl> wrote:
[...]

ja składam i to nie osobiście. Zrobi to fachowiec z części które mu
dostarczę, takich jakie chcę aby były w moim rowerze. Na zakup
gotowego roweru w konfiguracji która mi odpowiada nie ma szans.

Skladac, czy kupowac w sklepie