[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"

Data: 2010-02-18 15:39:00
Autor: Robert
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"

Witam.
A więc znalazłem kilka ofert tego roweru w różnych wersjach, ale nie ma w jednej wszystkiego co by mnie itnteresowało:

ten rower (wigry, produkcji arkus&romet) ma koła 36-szprychowe, ale rama nie ma wzmocnienia przy suporcie, wydaje mi się że istnieje ryzyko jej złamania w miejscu spawu ze sztycą siodła.
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/907/79/89/907798961

ten rower (zefir-wigry, produkcji rowerland) wydaje mi się ma solidniejszą ramę (ze wzmocnieniem w miejscu łączenia ze sztycą siodła, ale koła są 28 szprychowe, a wolałbym 36, bo trochę mam wagi, a których oddzielnie raczej nie idzie dokupić, przynajmniej nie znalazłem.)
http://lh5.ggpht.com/_V0FhtxJayww/SpqcspfcroI/AAAAAAAABig/3suX-
GFQV8c/s640/zefirnieb.JPG

Może polecicie jakiś dobrze wyposażony sklep w Warszawie lub okolicach z tego typu rowerami, częściami do nich?

Data: 2010-02-18 07:15:45
Autor: mg
[Waw] Sk�adak 20 cali typu "Wigry"
A wiec znalazlem kilka ofert tego roweru w roznych wersjach, ale nie ma w
jednej wszystkiego co by mnie itnteresowac:

Formalnie mamy 3 rodzimych producentów rowerow (wymog spawania ram) :
- arkus-romet
- kross
- unibike

RowerLand tylko składa rowery i pośredniczy w sprzedazy.

http://www.arkus.com.pl/pl/rowery_arkus/2010/skladak/
http://www.arkus.com.pl/pl/rowery_delta/2010/classic/art685.html
http://www.kross.pl/593-g621-k3303-flex.html

Unibike nie robi skladakow typu "wigry".

Na allegro jest troche roznych konstrukcji
http://www.allegro.pl/listing/search.php?category=16420&from_showcat=1&order=p&string=sk%C5%82adak
krocej
http://tnij.com/skladak_allegro

Data: 2010-02-18 17:31:56
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-18 15:39, Robert pisze:
[...]

Iluzja.
Zasada konstrukcyjna jest inna.
Jeden przenosi całość sił poprzez moment a drugi poprzez siły normalne(
choć momenty też występują z uwagi na utwierdzenie). Ale ten pierwszy ma
większą średnicę i zapewne grubość ścianki a przez co i moment większy
przeniesie.
Aby w ogóle dywagować pi razy oko trzeba by było konkretnie przeliczyć
oba układy znając dodatkowo średnice, grubości ścianek i materiał
(granice plastyczności stali).

Data: 2010-02-18 17:37:22
Autor: arturbac
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry "
I jeszcze jeden detal.
Zgodnie z zasadą iż konstrukcja jest tak wytryzmała jak jej najsłabszy
element. Mogę przypyszczać iż w miejscu składania z uwagi na geometrie
roweru występują większe momenty zginające niż w miejscu mocowania do
sztycy. Biorąc pod uwagę sposób łączenie w tym miejscu - zawiasy, kliny
etc oraz bardzo nierownomierny rozkąd naprężeń przez to, to obstawiam że
to najsłabszy element w zakresie wytęrzenia podczas jazdy tej ramy.

Data: 2010-02-18 18:50:46
Autor: Marcin
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
ryzyko jej złamania w  miejscu spawu ze sztycą siodła.
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/907/79/89/907798961

Swego czasu używałem Wigier na praktykach studenckich do orki w dość ciężkim terenie (80% przebiegu po drogach gruntowych, kamienie, koleiny, etc), ważę ponad 80 kg, jakoś go specjalnie nie oszczędzałem i wytrzymał bez uwag - do dzisiaj służy mi do okazjonalnej jazdy, też głównie po dziurawym...

Wydaje mi się, że jeśli nie stosują jakiejś gównianej stali i spawy są dobrze połozone to taka rama powinna wytrzymać bez dodatkowych wzmocnień.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2010-02-19 00:02:01
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-18 18:50, Marcin pisze:
Wydaje mi się, że jeśli nie stosują jakiejś gównianej stali i spawy są dobrze połozone

pomijając kwestie wytrzymałości i stateczności ścianek, wyboczenia etc,
w kwesti spawów do zmęczenia materiału może się szybko przyczynić
istnienie "karbów" czyli nierówności, spawy w wytęrzonych konstrukcach
szlifuje się na płasko lub w łuk wklęsły aby nei było skupień naprężeń.
Czyli można popatrzeć na spawy i wybrać ten model który ma "gładsze"
miejsca spawów, bez nierówności.

Data: 2010-02-18 20:12:21
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Robert pisze:
Witam.
A więc znalazłem kilka ofert tego roweru w różnych wersjach, ale nie ma w jednej wszystkiego co by mnie itnteresowało:

A się podłączę. Dla mego znajomego, do jego muzeum rowerów szukam
starego dobrego Wigry 3. Może ktoś z was ma w piwnicy, a może gdzieś stoi u sąsiada?

Seco

Data: 2010-02-19 08:07:26
Autor: Mariusz Kruk
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bartosz 'Seco' Suchecki"
[...]

Nie szukasz może Pelikana? Bo mi zalega w piwnicy ;-)

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-02-19 09:34:30
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Niestety wigry bardziej by podpasował, taki symbol minionej epoki :-)

Seco

Data: 2010-02-19 11:20:29
Autor: Tomasso
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" :

Niestety wigry bardziej by podpasował, taki symbol minionej epoki :-)

A pelikan niby nie?

Data: 2010-02-19 11:35:04
Autor: Coaster
Tomasso wrote:
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" :

Niestety wigry bardziej by podpasował, taki symbol minionej epoki :-)

A pelikan niby nie?

IMHO najlepszym symbolem jest KARAT. Mial jeszcze rame lutowana na mosiadz i wkrecane miski suportu i kola na 36 szprych. Dwukolorowe materacowe siodelko z dermy i biale chwyty kierownicy.
A Wigry to symbol schylkowy. Lepszy jest Flaming - ten piekny luk ramy! ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-02-19 12:31:58
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
On Fri, 19 Feb 2010 11:35:04 +0100
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Tomasso wrote:
> [...]

A Wigry to symbol schylkowy. Lepszy jest Flaming - ten piekny luk ramy! ;-)

I ta nazwa! Jaki ona ma potencjał. Można pomalować ramę w płomienie
i nazwać to barwami kamufla… nie, to jakoś inaczej było… o, już mam:
kalamburowymi. Oponki oczywiście Kenda Flame, nalepka pl.rec.rowery
we wzorze płomienistym, żeby było wiadomo, że jeździ tym doświadczony
weteran flejmów usenetowych i otrzymujemy rower wręcz wyjątkowo spójny
w formie i treści. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-19 11:39:08
Autor: Tomasz Minkiewicz
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
On Fri, 19 Feb 2010 09:34:30 +0100
Bartosz 'Seco' Suchecki <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> wrote:

Mariusz Kruk pisze:
> epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bartosz 'Seco' Suchecki"
> Niestety wigry bardziej by podpasował, taki symbol minionej epoki :-)

A może coś pomiędzy? Flaming mi zalega w piwnicy. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-02-19 12:08:13
Autor: AL
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Robert pisze:
[...]

a ile Twoj znajomy cenilby sobie takie Wigry3 w stanie perfekt (od zony z czasow liceum) - czerwony z bialym skorzanym siodelkiem ?

Stoi u mnie na strychu i sie zastanawialem czy nie zaczac go uzywac na dojazdy do sklepu/basen, ale nie czuje sie z nim zwiazany emocjonalnie (zona tez).

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-02-19 19:56:22
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Robert pisze:
[...]

O!. Genialnie, pogadamy i myślę, że się dogadamy. Napisz na priva do mnie, seco maupa o2 kropka pl. I wtedy ustalimy cenę  :-)

Seco

Data: 2010-02-19 22:42:09
Autor: AL
Robert pisze:
[...]

[...]