[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"

Data: 2010-02-18 18:50:46
Autor: Marcin
[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"
ryzyko jej złamania w  miejscu spawu ze sztycą siodła.
http://photos01.allegroimg.pl/photos/oryginal/907/79/89/907798961

Swego czasu używałem Wigier na praktykach studenckich do orki w dość ciężkim terenie (80% przebiegu po drogach gruntowych, kamienie, koleiny, etc), ważę ponad 80 kg, jakoś go specjalnie nie oszczędzałem i wytrzymał bez uwag - do dzisiaj służy mi do okazjonalnej jazdy, też głównie po dziurawym...

Wydaje mi się, że jeśli nie stosują jakiejś gównianej stali i spawy są dobrze połozone to taka rama powinna wytrzymać bez dodatkowych wzmocnień.

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2010-02-19 00:02:01
Autor: arturbac
W dniu 2010-02-18 18:50, Marcin pisze:
Wydaje mi się, że jeśli nie stosują jakiejś gównianej stali i spawy są dobrze połozone

pomijając kwestie wytrzymałości i stateczności ścianek, wyboczenia etc,
w kwesti spawów do zmęczenia materiału może się szybko przyczynić
istnienie "karbów" czyli nierówności, spawy w wytęrzonych konstrukcach
szlifuje się na płasko lub w łuk wklęsły aby nei było skupień naprężeń.
Czyli można popatrzeć na spawy i wybrać ten model który ma "gładsze"
miejsca spawów, bez nierówności.

[Waw] Składak 20 cali typu "Wigry"