Skladak Cyco,

Data: 2014-11-12 18:50:49
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
Wlasnie kupilem skladak o takiej interesujacej panow nazwie. Podobno "Made in Germany", ale bardziej pasuje "Zdjelano w CHRL". :) Szukalem czegos niezbyt drogiego do zastapienia konczacych sie Wigry 3. Mialo byc niedrogo, koniecznie skladak (multum powodow), z prosta przezutka w piascie. Teoretycznie ten rower spelnia ww warunki. Praktycznie, po moich  poprawkach - tez. Oto co dla potomnych napisalem na forumrowerowe.org. Napisalem, bo sam niczego nie moglem na ww temat znalezc. Moze sie przyda blizniemu. :) Aha, problem zjezdzajacej sztycy rozwiazalem, mam taka nadzieje, wkladajac miedzy redukcje i sztyca cienki papier scierny (400). A zatem:

Właśnie taki kupiłem. Niedrogo (nie chciałem wydawać dużo na potencjalny łup złodzieja), za nowy poniżej 600 zł. 20", 3 biegi Shimano Nexus. Teoretycznie niezły. Dlaczego składak? Było kilka powodów. Kusi napis "Made in Germany", choć sądzę, że kraj pochodzenia jest inny i zdecydowanie bardziej na wschodzie. Ale nie jest tak źle. Kilka uwag:

1. Największa wada! Sztyca siodłowa zjeżdża w dół po chwili jazdy. Dlaczego? Bo tulejka redukcyjna miedzy rurą ramy (ok. 35 mm) i sztycą (33.2 mm) jest plastykowa! Żadna obejma, jakkolwiek mocno ściśnięta nie pomoże. Trzeba wymienić tulejkę redukcyjną na aluminiową lub zastosować inny patent (tulejka zrobiona z blachy, dodatkowy zacisk na sztycy uniemożliwiający jej zsuwanie się...). Mimo wszystko - porażka.

2. Sztyca jest amortyzowana, ale zbyt miękka, przynajmniej dla mnie (ok. 90 kg). Łatwo zaradzić wkładając dodatkowe przedłużenie do środka sztycy.

3. Rower, pomimo aluminiowej ramy, jest dość ciężki. Ok. 14 kg.

4. Wątpliwości budzi łączenie rury sterowej. Możliwe luzy w przyszłości. Zobaczymy.

5. Trochę mały na moje 186 cm, max. siodełko 97 cm od podłoża, ale o tym wiedziałem z góry.

6. Reszta wydaje się OK.

Piszę to wszystko, bo o tym rowerku niewiele można znaleźć w sieci, a propozycji sprzedaży sporo. Może się komuś przyda. Myślę, że rower wart jest swojej ceny, ale nic więcej. Na pewno wymaga poprawek.

Data: 2014-11-12 23:48:50
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Skladak Cyco,

[...]

Możesz spróbować zacząć od wspominanej przeze mnie na grupie pasty do mocowania carbonu. Szorstka pasta, której używałem w wielu rowerach ze zjeżdżającą sztycą. Carbon/carbon, alu/alu - zawsze pomagała i sztyca tkwiła na swej wysokości.

Pastą zapewne poratują w dobrym sklepie rowerowym :-)

Seco

Data: 2014-11-12 23:52:11
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <54639dfa$0$24334$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

[...]

No, chyba byla mowa o tym CYCO (fuj, co za nazwa) tutaj na preclu kilka lat temu...
Bywaly w ofercie Lidla i na allegro.
--
TA

Data: 2014-11-13 16:49:45
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-12 23:52, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <54639dfa$0$24334$65785112@news.neostrada.pl>,

No, chyba byla mowa o tym CYCO (fuj, co za nazwa) tutaj na preclu kilka
lat temu...
Bywaly w ofercie Lidla i na allegro.

Na allegro i na OLX duzo ich. I tych skladakow tez. Wiele nowych od osob prywatnych. Widac ludzie sobie nie poradzili ze zjezdzajaca sztyca. Ale prawie zadnych opinii. Moja bedzie pierwsza. :)

A propos dziwnie brzmiacych nazw. Cyco brzmi po polsku jednoznacznie, choc pewnie pochodzi od "cycle". Znam dobrze francuski, wlacznie z tzw. lacina. Tam sie dopiero mozna posmiac. Np. putin, znaczy po francusku "prostytutka" (by nie powiedziec k...), tyle ze pisane z bledem ort (wymowa ta sama). Jakby nasz "hu.". Mozna sobie wyobrazic z czym sie kojarzy Francuzowi to nazwisko. Dlatego pisza "Poutine" by poprawnie wymawiac i unikac skojarzen. :) Inne slowo "Gerber" - nazwa odzywek dla malych dzieci. W potocznym jezyku "gerber" znaczy "rzygac". :) I matki francuskie maja dylemat.

Data: 2014-11-13 17:41:52
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <m42juq$7te$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
 Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

> [...]

Na allegro i na OLX duzo ich. I tych skladakow tez. Wiele nowych od osob prywatnych. Widac ludzie sobie nie poradzili ze zjezdzajaca sztyca. Ale prawie zadnych opinii. Moja bedzie pierwsza. :)

Wydaje mi sie ze wlasnie tego Cyca ktos tu chwalil (jak kupowalem swojego Dahona Presto).
Sadze ze Cyco to ciekawa oferta. Tylko ta waga.
No i pod warunkiem ze nie chcesz nic zmieniac.

Ja kupilem w podobnej cenie uzywanego Dahona Presto, tylko ze juz wlozylem w niego kolejne 500-600.
Gdybym teraz kupowal, wzialbym od razu Dahona Curvesa.
Albo sprowadzilbym z UK podrasowanego Dahona Presto.
--
TA

Data: 2014-11-13 19:01:36
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,

Wydaje mi sie ze wlasnie tego Cyca ktos tu chwalil (jak kupowalem swojego Dahona Presto).
Sadze ze Cyco to ciekawa oferta. Tylko ta waga.
No i pod warunkiem ze nie chcesz nic zmieniac.

Masz racje, dokopalem sie na google. Widac, ze ten Cyco to jakas masowka sprzedawana w supermarketach, w tym w Aldi. Pod roznymi nazwami. Ciekaw jestem jak ten koles z poprzedniego watku, wazacy 105 kg rozwiazal problem sztycy siodlowej.

Ja kupilem w podobnej cenie uzywanego Dahona Presto, tylko ze juz wlozylem w niego kolejne 500-600.
Gdybym teraz kupowal, wzialbym od razu Dahona Curvesa.
Albo sprowadzilbym z UK podrasowanego Dahona Presto.

Ale to zdaje sie 16". Mnie interesowalo 20". O Dahonie nie myslalem dlugo, bo za drogi jak na ewentualna kradziez. Skladakiem poruszam sie wszedzie po miescie i parkuje byle gdzie. Myslalem o Kross Flex. W wersji 1.0 nie ma przerzutki a ja chcialem taka w torpedzie. W wersji 3.0, z Shimano Nexus 3.0 jest troche drogi (najtaniej 1100 zl) jak na moje zlodziejskie obawy. Ten moj Cyco troche wazy (14 kg), ale gdyby mu odjac bagaznik, amortyzowana sztyce i swiatelka z dynamem (zadziwiajaco skuteczne) to pewno zjechalby do ciezaru Krossa (12.5 kg). Rama w Cyco robi dobre wrazenie.

Data: 2014-11-13 18:08:09
Autor: PeJot
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-13 o 16:49, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Zdaje się że z powodu chęci eksportu do Francji samochody Żiguli zostały przechrzczone na Łady.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-13 06:32:59
Autor: PeJot
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-12 18:50, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Z blachy takiej tulejki raczej nie zrobisz, z uwagi na grubość. Pozostaje wytoczenie, a i tak wymiary proponuję zdjąć z rzeczywistego obiektu - producenci nie trzymają się standardów.

--
P.Jankisz

Data: 2014-11-13 15:35:02
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-13 06:32, PeJot pisze:
[...]

Sprobuje. Najwyzej strace 11 zl. Na allegro sprzedaja jako czesci modelarskie kawalki blach m.in. aluminiowych. Grubosc do wyboru: 0.5, ..08, 1.5 mm ... Wzialem 0.8 mm i sprobuje sfabrykowac redukcje. Niestety gotowej nie da sie kupic o tej grubosci.

Data: 2014-11-13 18:06:07
Autor: PeJot
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-13 o 15:35, Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Sprawdź *rzeczywistą* średnicę otworu na sztycę. Robiłem 2 rowery na ramach Accenta. Średnica nominalna sztycy 27.2, średnica rzeczywista 27.6.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-14 09:55:15
Autor: coaster
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-13 15:35, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Wloz "na dno" druga sztyce/rurke docieta do odpowiedniej wysokosci - wlasciwa sztyca oprze sie o tamta, :-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2014-11-14 11:17:29
Autor: PeJot
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-14 09:55, coaster pisze:

Wloz "na dno" druga sztyce/rurke docieta do odpowiedniej wysokosci -
wlasciwa sztyca oprze sie o tamta, :-)

A jak na dnie kręci się goła ośka suportowa, będzie ciekawie :)

--
P.Jankisz

Data: 2014-11-14 15:26:15
Autor: coaster
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-14 11:17, PeJot pisze:
W dniu 2014-11-14 09:55, coaster pisze:

Wloz "na dno" druga sztyce/rurke docieta do odpowiedniej wysokosci -
wlasciwa sztyca oprze sie o tamta, :-)

A jak na dnie kręci się goła ośka suportowa, będzie ciekawie :)

Faktyczie, niewidomy moglby sie na tym "polozyc". :-P

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-14 11:56:52
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,

Nie da rady. http://img22.olx.pl/images_tablicapl/171436281_3_644x461_rower-skladak-skladany-cyco-compact-bicycle-7-przerzutek-shimano-revo-rowery.jpg

Data: 2014-11-14 15:34:50
Autor: coaster
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-14 11:56, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Faktycznie. Mozna sprobowac metody brutalno-destruktywnej - nawiercic otworek na zawleczke. Cos w ten desen ale oczywiscie na ciensza zawleczke.
http://www.granit-parts.pl/NS512A/IBSStaticResources/Bo_Resources/ZM_DRAWING/20023337.JPG
Albo prosto choc mniej etetycznie - po ustaleniu wysokosci sodla zacisnac na sztycy siodla przy poczatku rury podsiodlowej opaske "Norma". ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-14 16:37:11
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-14 15:34, coaster pisze:

[...]

Zbyt brutalne. :) I oslabia rame.

Albo prosto choc mniej etetycznie - po ustaleniu wysokosci sodla
zacisnac na sztycy siodla przy poczatku rury podsiodlowej opaske
"Norma". ;-)

Myslalem o dobrze dobranym zacisku. Dopasowanym do srednicy sztycy. Ale najpierw sprobuje zrobic tulejke redukcyjna z blachy aluminiowej 0.8 mm. Idzie z allegro. Napisze o rezultatach.

Data: 2014-11-14 08:35:04
Autor: Ignac
Skladak Cyco,
W dniu piątek, 14 listopada 2014 16:37:15 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:
Może taka sztyca będzie pasowniejsza:
http://www.lightinthebox.com/pl/Sztyca-podsiodlowa-do-roweru-skladanego-- 33-9-x-580-mm-_p444775.html
W tym celu(jak sugerował Pejot) zmierz średnicę dziury jeszcze raz.
Zgodnie z zasadą,że nie ma takiej dziury na świecie.której się nie da odetkać.

Data: 2014-11-14 12:22:24
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <m44g1j$ib1$1@news.supermedia.pl>,
 coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Wloz "na dno" druga sztyce/rurke docieta do odpowiedniej wysokosci - wlasciwa sztyca oprze sie o tamta, :-)

Ale w takich skladakach (o ile to jest podobne do dahona) nie ma dna.
--
TA

Data: 2014-11-14 15:35:55
Autor: coaster
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-14 12:22, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Tak juz to wiem :-) Choc mozna by sprobowac poszukac "drugiego dna" ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2014-11-13 12:15:08
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
Papier scierny pomogl, ale nie do konca. Sztyca dalej zjezdza choc duzo wolniej. Sprobuje pasty Seco, choc mam watpliwosci. Glowny winowajca to plastyk i pasta moze nie wystarczyc. Piotrze, blachy sa rozne. Wlasnie namierzytem taka 0.8 mm grubosci. Sprobuje zrobic sam redukcje. Nie moge sie nadziwic jak mozna zrobic taka fuszerke w sumie dosc porzadnym rowerze.

Data: 2014-11-16 05:17:57
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
[...]

[...]
A cos nt. roznic w komforcie jazdy i uzytkowania pomiedzy Wigrami a tym Cycem?
--
TA

Data: 2014-11-16 12:28:54
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,

A cos nt. roznic w komforcie jazdy i uzytkowania pomiedzy Wigrami a tym Cycem?

W komforcie - niewielki. Troche wyzej siedze (o ile sztyca nie opada :)). Pomaga przerzutka. W Wigry czesto mi brakowalo przelozen. Poza tym Wigry zaczely sie sypac. Kontra jako hamulec nie zawsze dzialala (to dlatego wyladowalem na slupku). Dwa razy juz ja rozkrecalem i poprawialem, ale problemu do konca nie rozwiazalem. Brak przedniego hamulca. Moglbym cos poszukac, ale juz mi sie przestalo chciec. :)

Wigry maja jedna niezaprzeczalna zalete: mozna je zostawic byle gdzie zapiete byle linka. Cyco juz lepiej tak nie zostawiac, bo ryzyko kradziezy wzrasta. Nawet dokupilem Trelock 3 (taki skladany), ale chyba zostane przy wygodniejszej lince. Z drugiej strony cena tez nie byla porazajaca, 570 zl.

BTW zrobilem male dochodzenie w sprawie Cyco. Produkuje go niemiecka firma MIFA. Produkuje i zalewa rynek tanimi i w sumie niezlymi rowerami pod roznymi nazwami (Cydo, Curtis, MIFA). Trekingi, skladaki, miejskie. Niezle rowery, niezle komponenty i dobre ceny. Podobno produkowane na Tajwanie i w Chinach, a tylko lakierowane i skladane w Niemczech. Ale tak robia dzis wszyscy producenci.

Data: 2014-11-16 16:22:03
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <54688a78$0$18079$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

W komforcie - niewielki. Troche wyzej siedze (o ile sztyca nie opada :)). Pomaga przerzutka. W Wigry czesto mi brakowalo przelozen. Poza tym Wigry zaczely sie sypac. Kontra jako hamulec nie zawsze dzialala (to dlatego wyladowalem na slupku). Dwa razy juz ja rozkrecalem i poprawialem, ale problemu do konca nie rozwiazalem. Brak przedniego hamulca. Moglbym cos poszukac, ale juz mi sie przestalo chciec. :)

Jasne. przy cenie 570 to ten Cyco jest niezlym zamiennikiem.
Tylko ta jego waga - wyraznie wyzsza niz Wigry.

Dla mnie roznica jest kolosalna.
W Wigrach rama jest b. krotka i mam wrazenie ze jezdze na bacznosc.
W moim Dahonie Presto rama jest wrecz za dluga (bo mam jeszcze dodatkowo dosc specyficzny amrtyzator sztycy, ktory przesuwa siodelko do tylu).
--
TA

Data: 2014-11-19 20:55:04
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Dopisze o rezultatach. Blacha aluminiowa o grubosci 0.8 mm zamowiona z allegro przyszla. Zrobilem latwo redukcje na wzor tej plastykowej. Wydaje sie, ze pomoglo. Sztyca sie juz nie zsuwa. Mysle, ze lepsza bylaby blach 1.0 mm. Zrobienie tulejki z takiej balchy jest latwe. Prawie ze wygina sie pod palcami.

Poprawilem stery, wyregulowalem hamulec przedni (klocki fabrycznie sa ustawione fatalnie), podciagnalem szprychy w tylnym kole i rower smiga. Zamierzam zapinac go linka, powiedzmy dosc gruba. Ukradna czy nie ukradna? :)

Data: 2014-11-19 22:14:51
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <546cf59b$0$2837$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

..
Zamierzam zapinac go linka, powiedzmy dosc gruba. Ukradna czy nie ukradna? :)

Obawiam sie, ze to drugie.
Naprawde, nie masz w domu nic solidniejszego?
--
TA

Data: 2014-11-21 22:05:57
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
Andrzej Ozieblo pisze:

Dopisze o rezultatach.

I jeszcze cos by zakonczyc temat i zostawic informacje dla przyszlych czytajacych. Wymienilem tylna koronke z 21 na 18 zebow. Koszt znikomy (9 zl). Z ta oryginalna bylo troche za miekko. Teraz jest w sam raz. Na srodkowym przelozeniu (przypominam mowa jest o Nexus 3) jest prawie tak samo jak w poprzenich Wigrach 3. Obylo sie nawet bez skracania lancucha.

Data: 2014-11-26 16:57:31
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <546fa938$0$18091$65785112@news.neostrada.pl>,

Andrzej Ozieblo pisze:

> Dopisze o rezultatach. I jeszcze cos by zakonczyc temat i zostawic informacje dla przyszlych czytajacych. Wymienilem tylna koronke z 21 na 18 zebow. Koszt znikomy (9 zl). Z ta oryginalna bylo troche za miekko. Teraz jest w sam raz. Na srodkowym przelozeniu (przypominam mowa jest o Nexus 3) jest prawie tak samo jak w poprzenich Wigrach 3. Obylo sie nawet bez skracania lancucha.

Ale ja wciaz czekam na twoje subiektywne porownanie tych dwoch rowerow.
--
TA

Data: 2014-11-27 10:40:56
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-26 16:57, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Ale ja wciaz czekam na twoje subiektywne porownanie tych dwoch rowerow.

Titusie, jest lepiej. Subiektywnie. Przede wszystkim mozliwosc bezpiecznego hamowania. :) W Wigry kontra dialala przewaznie, ale nie zawsze. :) Drugiego hamulca nie bylo, a mnie sie nie chcialo go zalozyc. Po drugie, siedze troche wyzej. W Wigry, przy moim wzroscie i normalnych proporcjach dlugosci nog, bylo mi za nisko. Moglbym poszukac dluzszej sztycy, ale tez mi sie nie chcialo. I po trzecie, mozliwosc zmiany biegow, nawet tych 3, jest nieoceniona. Byc moze znow zamienie zebatke z 18T na 16T (oryginalnie bylo 21), ale i teraz jest niezle. Wolalbym wiecej biegow, myle ze 5 w warunkach krakowskich jest optymalna, ale i 3 znacznie poprawiaja jazde.

Subiektywnie jezdzi sie wiec lepiej, przyjemniej i na pewno bezpieczniej. Jeszcze denerwuje mnie skrzypienie kierownicy, ale i to poprawie. Nie da sie tez zmieniac ustawienia kierownicy wyzej-nizej, ale to mi nie przeszkadza.

Data: 2014-11-27 09:56:09
Autor: rmikke
Skladak Cyco,
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 10:41:01 UTC+1 użytkownik Andrzej Ozieblo napisał:

Wolalbym wiecej biegow, myle ze 5 w warunkach krakowskich jest optymalna, ale i 3 znacznie poprawiaja jazde.

No, ja też uważam, że pięć to optymalna liczba biegów na w miarę płaskie
miasto. Czyli jest nas już dwóch. To czemu Shimano nie robi pięciobiegowego
Nexusa, ja się pytam?

Data: 2014-11-27 19:55:44
Autor: PeJot
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-27 o 18:56, rmikke pisze:

[...]

Bo wg marketingowców Shimano 7 jest lepsze od 5.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2014-11-27 22:07:37
Autor: Gotfryd Smolik news
Skladak Cyco,
On Thu, 27 Nov 2014, PeJot wrote:

[...]

  No inaczej klienci skłonni więcej zapłacić by się "zmarnowali" ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-28 01:01:31
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <m56rjc$459$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

Titusie, jest lepiej. Subiektywnie. Przede wszystkim mozliwosc bezpiecznego hamowania. :) W Wigry kontra dialala przewaznie, ale nie zawsze. :) Drugiego hamulca nie bylo, a mnie sie nie chcialo go zalozyc.
E, to sie w takim razie nie liczy.

Po drugie, siedze troche wyzej. W Wigry, przy moim wzroscie i normalnych proporcjach dlugosci nog, bylo mi za nisko. Moglbym poszukac dluzszej sztycy, ale tez mi sie nie chcialo.

No, tego wlasnie nie rozumiem.
Jestem znacznie nizszy od ciebie, i Wigry 3 wydaje mi sie po prostu za krotki. Czuje sie (chyba juz pisalem) jakbym jechal na bacznosc - kierownica jest za blisko i mam wrazenie niemalze wale w nia kolanami.

[...]
No, ale przerzutke tez mogles w Wigry dolozyc. Wiec to tez sie nie liczy.
:-)

Subiektywnie jezdzi sie wiec lepiej, przyjemniej i na pewno bezpieczniej. Jeszcze denerwuje mnie skrzypienie kierownicy, ale i to poprawie.

Mi sie wydaje ze Wigry 3 skrzypi w wielu miejscach.

--
TA

Data: 2014-11-28 12:26:05
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,
W dniu 2014-11-28 01:01, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

W Cyco kierownica jest troche dalej. Sylwetka mniej wyprostowana m.in. i z tego powodu, ze siedze wyzej. Pamietaj do jakich celow uzywam tego rowerku. Do jazdy miejskiej w gestej zabudowie, niewielkich i rzadkich odcinkach gdzie moge pojechac szybciej. Czesto zatrzymuje sie, czesto jade po chodniku.

Mi sie wydaje ze Wigry 3 skrzypi w wielu miejscach.

U mnie nic nie skrzypialo. Troche szumiala przednia piasta i troche ocieral lancuch o oslone. Z Wigry nie zrezygnowalem. Bede go uzywal np. do podwiezienia sie na dworzec i zostawienia roweru na kilka dni, gdy zdarzy sie jakis wyjazd pociagowo-autobusowy.

Data: 2014-11-28 19:30:38
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <m59m4i$dt5$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
> [...]

> Mi sie wydaje ze Wigry 3 skrzypi w wielu miejscach.

U mnie nic nie skrzypialo. Troche szumiala przednia piasta i troche ocieral lancuch o oslone.
Mi sie wydaje ze skrzypial w okolicach zawiasu.

Z Wigry nie zrezygnowalem. Bede go uzywal np. do podwiezienia sie na dworzec i zostawienia roweru na kilka dni, gdy zdarzy sie jakis wyjazd pociagowo-autobusowy.

To nie lepiej zabrac Cyca ze soba, zeby miec po drugiej stronie?
IMHO warto dokupic torbe, jesli nie kupiles w komplecie.
Ja zainwestowalem w Dahon CarryOn Bag:
www.youtube.com/watch?v=JXzkXICuE7g
--
TA

Data: 2014-12-22 11:15:00
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
No i klops. Juz zdazylem polubic moj rowerek, sporo na nim pojezdzilem, rowniez rekreacyjnie i... porazka. Puscil spaw przy skladaniu kierownicy. Od poczatku ten element mi sie nie podobal, za duzo tu bylo trzaskow i giecia, ale takiego czegos sie nie spodziewalem. Gdybym dluzej pojezdzil grozilo, ze kierownica znalazla by sie kompletnie off. Sprobuje pospawac, choc to aluminium. Namierzylem w Krakowie firme Tespa, podobno sa niezli. Moze jakis Krakus zna blizszy namiar, bo mi troche do nich daleko.

Data: 2014-12-22 22:06:12
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-22 11:15, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

A gwarancji na rower nie masz?

Krycha.

Data: 2014-12-23 09:22:14
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-22 o 22:06, Krycha pisze:

A gwarancji na rower nie masz?

Nie, kupilem od osoby prywatnej. Ale nawet gdybym mial gwarancje to niewiele zmienia. Wstawiliby mi nowy element, ktory wczesniej czy pozniej popsulby sie w tym samym miejscu. Zle zaprojektowane. Mimo wszystko sprobuje pospawac, i to w dwoch roznych miejscach.

Data: 2014-12-23 22:45:05
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-23 09:22, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.

Krycha.

Data: 2014-12-24 23:18:15
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <5499e25d$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> wszystko sprobuje pospawac, i to w dwoch roznych miejscach.

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Ja tez chetnie zerkne.
U mnie podczas wycieczki Nad pieknym modrym Dunajem z Wiednia do Brtyslawy pekla zewntrzna rurka sztycy kierownicy.
W moim Dahonie Presto wysokosc kierownicy byla regulowana, ale wewnetrzna rurka miala mniejsza srednice, wic zastosowano mufe-przejsciowke.
Niestety, ta mufa-przejsciowka byla za krotka, wiec cala konstrukcja pracowala.
To konstrukcja prototypowa, w kolejnych Dahonach (ponad 10 lat temu) juz to poprawiono.

Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.
A co to jest 'skladak tego typu'?
--
TA

Data: 2014-12-26 21:42:32
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-24 23:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <5499e25d$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
  Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

(...)

Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy
mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.
A co to jest 'skladak tego typu'?

To znaczy, że można go złożyć, ma koła 20", podobnie jak rower Andrzeja.
Jakiś czepialski jesteś.

Krycha.

Data: 2014-12-27 01:09:02
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549dc82c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

(...)

> A co to jest 'skladak tego typu'?

To znaczy, że można go złożyć, ma koła 20", podobnie jak rower Andrzeja.

E, nie. Po prostu sa dziesiatki a pewnie i setki modeli skladakow na kolach 20", od roznych producentow.
--
TA

Data: 2014-12-27 09:42:48
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-27 01:09, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Nazwa "MIFA" powinna identyfikować ten rower.
Krycha.

Data: 2014-12-27 19:39:07
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549e70fa$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> od roznych producentow.

Nazwa "MIFA" powinna identyfikować ten rower.

Iiii tam,
Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...
--
TA

Data: 2014-12-27 23:36:03
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,

Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...

To sa identyczne rowery robione przez te sama firme MIFA i roznie przez nia nazywane. Dlaczego tak? Nie mam pojecia.

Data: 2014-12-28 00:15:45
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549f3456$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

> Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...

To sa identyczne rowery robione przez te sama firme MIFA i roznie przez nia nazywane. Dlaczego tak? Nie mam pojecia.

OK, ja to rozumiem.
Ale ja sie glownie czepialem rysopisu podanego przez Kryche - 'rower skladany, na kolach 20", wiec taki jak twoj'. To i Wigry 3 sie lapie...
--
TA

Data: 2014-12-25 14:00:41
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.

To zapewne identyczny rower. Mifa to firma produkujaca, a wlasciwe skladajaca. Rowery wystepuja pod roznymi nazwami: Cyco, Mifa, Curtis. Z obrazkow wynika, ze te rowery mialy dwie rozne konstrukcje  skladania kierownicy. Niestety wadliwe, przynajmniej ta moja. Podrzucam zdjecia wymontowanego elementu. To ta czesc wchodzaca w glowke ramy. Na pierwszym zdjeciu wyraznie widac pekniety spaw. Krotka rurka wprasowana jest w dolna czesc mocowania na odcinku ok. 1 cm. Troche malo. Mam nadzieje, ze dodatkowy spaw z drugiej strony (patrz 3 zdjecie) rozwiaze sprawe.

https://drive.google.com/folderview?id=0B9A4hgAH4qwxOE04SGtabHEyUEk&usp=sharing

I jeszcze obrazek calego roweru z innym systemem mocowania skladania rury sterowej. http://ski-bike.eu/wp-content/gallery/rower-skladak/dscf8665.jpg Moj ma system taki jak ten rower w srodku. Pozostale maja inny system. Ciekaw jestem jaki jest u Ciebie?

Data: 2014-12-26 21:40:06
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-25 14:00, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)
[...]

Wychodzi na to, że być może czeka mnie ten sam problem co Ciebie.
Mam ten sam system co ten środkowy rower, zresztą tak jak mój nazywa się "MIFA".
Tylko rama mojej Mify jest lekko wzniesiona.
Po złożeniu kierownica jest po zewnętrznej stronie.

Tak to wygląda.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/20141226?noredirect=1

Krycha.

Data: 2014-12-27 23:29:19
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Tak to wygląda.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/20141226?noredirect=1

No to mamy te same rowery z wyjatkiem nazwy. Ten sam system lamania kierownicy. Niekoniecznie bedziesz miala problem. Po pierwsze, jestem dosc ciezki, ok. 90 kg. Troche ten rower, a w szczegolnosci dosc delikatna konstrukcja laczenia kierownicy, jest dla mnie za delikatna. Po drugie, moze mialem kiepski spaw. Na zdjeciu ten Twoj wyglada na solidniejszy. W kazdym razie, jesli kierownica zacznie sie podejrzanie giac na boki bedziesz wiedziala gdzie szukac.

Na razie nie dotarlem do spawacza. Ale zrobie to.

Data: 2014-12-30 19:30:38
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-27 23:29, Andrzej Ozieblo pisze:
Krycha pisze:

[...]

Powodem jest, z dużym prawdopodobieństwem, Twoja waga.
Na stronie sprzedawcy opisującej ten rower jest informacja
"max obciążenie 100kg (rower+rowerzysta)".
http://dostawanajutro.pl/pl/aluminiowy-rower-skladany-skladak-mifa-3-biegi-niemiecki.html

Krycha.

Data: 2014-12-31 09:24:21
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-30 o 19:30, Krycha pisze:

Powodem jest, z dużym prawdopodobieństwem, Twoja waga.
Na stronie sprzedawcy opisującej ten rower jest informacja
"max obciążenie 100kg (rower+rowerzysta)".

Nie sadze. Przekraczam tylko 4-5 kg, nie szaleje. Urzadzenia sa projektowane z pewnym zapasem a deklarowane limity zanizane by sie nikt nie przyczepil w razie czego. Mysle, ze to wadliwy spaw.

A w Twoim skladaku sztyca nie zjezdza w dol? Nie za miekkie sa przelozenia? Ja wymienilem tylna zebatke na mniejsza.

Data: 2015-01-01 22:05:29
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-31 09:24, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)

A w Twoim skladaku sztyca nie zjezdza w dol? Nie za miekkie sa
przelozenia? Ja wymienilem tylna zebatke na mniejsza.

Tak, to była pierwsza rzecz, która mnie zdziwiła.
Niby zacisnęłam dobrze zapięcia, a jak wsiadłam to siodełko pode mną
obsunęło się w dół.
Ale po mocniejszym dociśnięciu jest teraz dobrze. Mam kilka dziesiąt kilo mniej niż Ty.
Niewiele używałam ten rower w 2014 roku, więc nie mam go dobrze przetestowanego. Ta zmiana zębatki na mniejszą wydaje się bardzo korzystna.
Może i ja kiedyś to zrobię.

Krycha.

Data: 2015-01-03 22:35:47
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

Data: 2015-01-06 17:22:41
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <54a860b4$0$15629$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

No, prosze.
W Warszawie nie znalazlem nikogo, ktoby ruszyl reka za ponizej 100zl.
--
TA

Data: 2015-01-31 22:03:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Andrzej Ozieblo pisze:

Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

Po mniej wiecej 400 km miejskiej jazdy, spaw znow puscil. Ponowna wizyta u spawacza i tym razem poprosilem o spawanie w dwoch miejscach. Moze bedzie lepiej. Jesli znow sie to powtorzy kupie wspornik do do Wigry 3 firmy Romet (wspoczesna odmiana kultowego roweru), za ok. 70 zl. Sprawdzilem - pasuje.

Data: 2015-01-31 22:06:50
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-01-31 22:03, Andrzej Ozieblo pisze:
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Czy wtedy kierownicę złożysz?

Krycha.

Data: 2015-01-31 22:36:47
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Czy wtedy kierownicę złożysz?

Tak, podobny system skladania. Srednica glowki ta sama, 2.54 cm (1"). Nie jestem pewien, czy nie trzeba by zmienic kierownicy, ale ta nie kosztuje duzo. I byc moze wspornik z Rometu jest nieco wyzszy, ale z tym da sie zyc. Przypatrywalem sie jednemu takiemu Wigry 3. Szczerze mowic, moj Cyco mi sie bardziej podoba. :)

Data: 2015-02-01 20:59:19
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-01-31 22:36, Andrzej Ozieblo pisze:
Krycha pisze:

[...]

Andrzeju czy o takim Wigry 3 pisałeś?
hthttp://tnij.org/xo9zfpc
Jak Cyco czy moja Mifa.

Krycha.

Data: 2015-02-02 10:33:05
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-02-01 o 20:59, Krycha pisze:

Andrzeju czy o takim Wigry 3 pisałeś?
hthttp://tnij.org/xo9zfpc
Jak Cyco czy moja Mifa.

Tak. Wlasnie ten. Przy blizszym poznaniu wyglada bardziej tandetnie niz nasze. Ale moze wspornik kierownicy ma solidniej zespawany. :)

Tak bardzo sie nie martw. Na szczescie pekniecie spawu poczujesz od razu bo kolumna dostaje luzow. Na szczescie nie wypada bo mogloby byc tragicznie.

Data: 2015-02-02 22:52:54
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-02-02 10:33, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Pocieszyłeś mnie :-)

Krycha.

Data: 2015-02-20 23:48:19
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Dokoncze temat, I hope. Spawany element puscil po raz drugi. Trzeciej proby nie bylo. Zamowilem kolumne kierownicy z Wigry 3. ale tego nowego. Mozna to zrobic w sklepie internetowym Rometu. Pasuje jak ulal do Cyco. Koszt 67 zl + 18 zl zl przesylka. Mam nadzieje, ze pozbylem sie klopotu.

Skladak Cyco,