Skladak Cyco,

Data: 2014-11-16 05:17:57
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <54639dfa$0$24334$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

Wlasnie kupilem skladak o takiej interesujacej panow nazwie. Podobno "Made in Germany", ale bardziej pasuje "Zdjelano w CHRL". :) Szukalem czegos niezbyt drogiego do zastapienia konczacych sie Wigry 3.
[...]
A cos nt. roznic w komforcie jazdy i uzytkowania pomiedzy Wigrami a tym Cycem?
--
TA

Data: 2014-11-16 12:28:54
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco,

A cos nt. roznic w komforcie jazdy i uzytkowania pomiedzy Wigrami a tym Cycem?

W komforcie - niewielki. Troche wyzej siedze (o ile sztyca nie opada :)). Pomaga przerzutka. W Wigry czesto mi brakowalo przelozen. Poza tym Wigry zaczely sie sypac. Kontra jako hamulec nie zawsze dzialala (to dlatego wyladowalem na slupku). Dwa razy juz ja rozkrecalem i poprawialem, ale problemu do konca nie rozwiazalem. Brak przedniego hamulca. Moglbym cos poszukac, ale juz mi sie przestalo chciec. :)

Wigry maja jedna niezaprzeczalna zalete: mozna je zostawic byle gdzie zapiete byle linka. Cyco juz lepiej tak nie zostawiac, bo ryzyko kradziezy wzrasta. Nawet dokupilem Trelock 3 (taki skladany), ale chyba zostane przy wygodniejszej lince. Z drugiej strony cena tez nie byla porazajaca, 570 zl.

BTW zrobilem male dochodzenie w sprawie Cyco. Produkuje go niemiecka firma MIFA. Produkuje i zalewa rynek tanimi i w sumie niezlymi rowerami pod roznymi nazwami (Cydo, Curtis, MIFA). Trekingi, skladaki, miejskie. Niezle rowery, niezle komponenty i dobre ceny. Podobno produkowane na Tajwanie i w Chinach, a tylko lakierowane i skladane w Niemczech. Ale tak robia dzis wszyscy producenci.

Data: 2014-11-16 16:22:03
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco,
In article <54688a78$0$18079$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

W komforcie - niewielki. Troche wyzej siedze (o ile sztyca nie opada :)). Pomaga przerzutka. W Wigry czesto mi brakowalo przelozen. Poza tym Wigry zaczely sie sypac. Kontra jako hamulec nie zawsze dzialala (to dlatego wyladowalem na slupku). Dwa razy juz ja rozkrecalem i poprawialem, ale problemu do konca nie rozwiazalem. Brak przedniego hamulca. Moglbym cos poszukac, ale juz mi sie przestalo chciec. :)

Jasne. przy cenie 570 to ten Cyco jest niezlym zamiennikiem.
Tylko ta jego waga - wyraznie wyzsza niz Wigry.

Dla mnie roznica jest kolosalna.
W Wigrach rama jest b. krotka i mam wrazenie ze jezdze na bacznosc.
W moim Dahonie Presto rama jest wrecz za dluga (bo mam jeszcze dodatkowo dosc specyficzny amrtyzator sztycy, ktory przesuwa siodelko do tylu).
--
TA

Skladak Cyco,