Skladak Cyco - duzy klopot,

Data: 2014-12-22 11:15:00
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
No i klops. Juz zdazylem polubic moj rowerek, sporo na nim pojezdzilem, rowniez rekreacyjnie i... porazka. Puscil spaw przy skladaniu kierownicy. Od poczatku ten element mi sie nie podobal, za duzo tu bylo trzaskow i giecia, ale takiego czegos sie nie spodziewalem. Gdybym dluzej pojezdzil grozilo, ze kierownica znalazla by sie kompletnie off. Sprobuje pospawac, choc to aluminium. Namierzylem w Krakowie firme Tespa, podobno sa niezli. Moze jakis Krakus zna blizszy namiar, bo mi troche do nich daleko.

Data: 2014-12-22 22:06:12
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-22 11:15, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

A gwarancji na rower nie masz?

Krycha.

Data: 2014-12-23 09:22:14
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-22 o 22:06, Krycha pisze:

A gwarancji na rower nie masz?

Nie, kupilem od osoby prywatnej. Ale nawet gdybym mial gwarancje to niewiele zmienia. Wstawiliby mi nowy element, ktory wczesniej czy pozniej popsulby sie w tym samym miejscu. Zle zaprojektowane. Mimo wszystko sprobuje pospawac, i to w dwoch roznych miejscach.

Data: 2014-12-23 22:45:05
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-23 09:22, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.

Krycha.

Data: 2014-12-24 23:18:15
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <5499e25d$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
 Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> wszystko sprobuje pospawac, i to w dwoch roznych miejscach.

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Ja tez chetnie zerkne.
U mnie podczas wycieczki Nad pieknym modrym Dunajem z Wiednia do Brtyslawy pekla zewntrzna rurka sztycy kierownicy.
W moim Dahonie Presto wysokosc kierownicy byla regulowana, ale wewnetrzna rurka miala mniejsza srednice, wic zastosowano mufe-przejsciowke.
Niestety, ta mufa-przejsciowka byla za krotka, wiec cala konstrukcja pracowala.
To konstrukcja prototypowa, w kolejnych Dahonach (ponad 10 lat temu) juz to poprawiono.

Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.
A co to jest 'skladak tego typu'?
--
TA

Data: 2014-12-26 21:42:32
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-24 23:18, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <5499e25d$0$2164$65785112@news.neostrada.pl>,
  Krycha <kkrycha@poczta.onet.pl> wrote:

(...)

Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy
mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.
A co to jest 'skladak tego typu'?

To znaczy, że można go złożyć, ma koła 20", podobnie jak rower Andrzeja.
Jakiś czepialski jesteś.

Krycha.

Data: 2014-12-27 01:09:02
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549dc82c$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

(...)

> A co to jest 'skladak tego typu'?

To znaczy, że można go złożyć, ma koła 20", podobnie jak rower Andrzeja.

E, nie. Po prostu sa dziesiatki a pewnie i setki modeli skladakow na kolach 20", od roznych producentow.
--
TA

Data: 2014-12-27 09:42:48
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-27 01:09, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Nazwa "MIFA" powinna identyfikować ten rower.
Krycha.

Data: 2014-12-27 19:39:07
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549e70fa$0$2657$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> od roznych producentow.

Nazwa "MIFA" powinna identyfikować ten rower.

Iiii tam,
Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...
--
TA

Data: 2014-12-27 23:36:03
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,

Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...

To sa identyczne rowery robione przez te sama firme MIFA i roznie przez nia nazywane. Dlaczego tak? Nie mam pojecia.

Data: 2014-12-28 00:15:45
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <549f3456$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

> Nazwy Cyco nijak z Mifa polaczyc nie moge...

To sa identyczne rowery robione przez te sama firme MIFA i roznie przez nia nazywane. Dlaczego tak? Nie mam pojecia.

OK, ja to rozumiem.
Ale ja sie glownie czepialem rysopisu podanego przez Kryche - 'rower skladany, na kolach 20", wiec taki jak twoj'. To i Wigry 3 sie lapie...
--
TA

Data: 2014-12-25 14:00:41
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Mógłbyś pokazać na zdjęciu to uszkodzenie?
Mam składak tego typu, z tym że nazywa się 'Mifa' i jestem ciekawa czy mam taki sam element, czy może coś zmienili zmieniając nazwę roweru.

To zapewne identyczny rower. Mifa to firma produkujaca, a wlasciwe skladajaca. Rowery wystepuja pod roznymi nazwami: Cyco, Mifa, Curtis. Z obrazkow wynika, ze te rowery mialy dwie rozne konstrukcje  skladania kierownicy. Niestety wadliwe, przynajmniej ta moja. Podrzucam zdjecia wymontowanego elementu. To ta czesc wchodzaca w glowke ramy. Na pierwszym zdjeciu wyraznie widac pekniety spaw. Krotka rurka wprasowana jest w dolna czesc mocowania na odcinku ok. 1 cm. Troche malo. Mam nadzieje, ze dodatkowy spaw z drugiej strony (patrz 3 zdjecie) rozwiaze sprawe.

https://drive.google.com/folderview?id=0B9A4hgAH4qwxOE04SGtabHEyUEk&usp=sharing

I jeszcze obrazek calego roweru z innym systemem mocowania skladania rury sterowej. http://ski-bike.eu/wp-content/gallery/rower-skladak/dscf8665.jpg Moj ma system taki jak ten rower w srodku. Pozostale maja inny system. Ciekaw jestem jaki jest u Ciebie?

Data: 2014-12-26 21:40:06
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-25 14:00, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)
[...]

Wychodzi na to, że być może czeka mnie ten sam problem co Ciebie.
Mam ten sam system co ten środkowy rower, zresztą tak jak mój nazywa się "MIFA".
Tylko rama mojej Mify jest lekko wzniesiona.
Po złożeniu kierownica jest po zewnętrznej stronie.

Tak to wygląda.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/20141226?noredirect=1

Krycha.

Data: 2014-12-27 23:29:19
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Tak to wygląda.
https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/20141226?noredirect=1

No to mamy te same rowery z wyjatkiem nazwy. Ten sam system lamania kierownicy. Niekoniecznie bedziesz miala problem. Po pierwsze, jestem dosc ciezki, ok. 90 kg. Troche ten rower, a w szczegolnosci dosc delikatna konstrukcja laczenia kierownicy, jest dla mnie za delikatna. Po drugie, moze mialem kiepski spaw. Na zdjeciu ten Twoj wyglada na solidniejszy. W kazdym razie, jesli kierownica zacznie sie podejrzanie giac na boki bedziesz wiedziala gdzie szukac.

Na razie nie dotarlem do spawacza. Ale zrobie to.

Data: 2014-12-30 19:30:38
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-27 23:29, Andrzej Ozieblo pisze:
Krycha pisze:

[...]

Powodem jest, z dużym prawdopodobieństwem, Twoja waga.
Na stronie sprzedawcy opisującej ten rower jest informacja
"max obciążenie 100kg (rower+rowerzysta)".
http://dostawanajutro.pl/pl/aluminiowy-rower-skladany-skladak-mifa-3-biegi-niemiecki.html

Krycha.

Data: 2014-12-31 09:24:21
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-30 o 19:30, Krycha pisze:

Powodem jest, z dużym prawdopodobieństwem, Twoja waga.
Na stronie sprzedawcy opisującej ten rower jest informacja
"max obciążenie 100kg (rower+rowerzysta)".

Nie sadze. Przekraczam tylko 4-5 kg, nie szaleje. Urzadzenia sa projektowane z pewnym zapasem a deklarowane limity zanizane by sie nikt nie przyczepil w razie czego. Mysle, ze to wadliwy spaw.

A w Twoim skladaku sztyca nie zjezdza w dol? Nie za miekkie sa przelozenia? Ja wymienilem tylna zebatke na mniejsza.

Data: 2015-01-01 22:05:29
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2014-12-31 09:24, Andrzej Ozieblo pisze:
(...)

A w Twoim skladaku sztyca nie zjezdza w dol? Nie za miekkie sa
przelozenia? Ja wymienilem tylna zebatke na mniejsza.

Tak, to była pierwsza rzecz, która mnie zdziwiła.
Niby zacisnęłam dobrze zapięcia, a jak wsiadłam to siodełko pode mną
obsunęło się w dół.
Ale po mocniejszym dociśnięciu jest teraz dobrze. Mam kilka dziesiąt kilo mniej niż Ty.
Niewiele używałam ten rower w 2014 roku, więc nie mam go dobrze przetestowanego. Ta zmiana zębatki na mniejszą wydaje się bardzo korzystna.
Może i ja kiedyś to zrobię.

Krycha.

Data: 2015-01-03 22:35:47
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

Data: 2015-01-06 17:22:41
Autor: Titus Atomicus
Skladak Cyco - duzy klopot,
In article <54a860b4$0$15629$65785112@news.neostrada.pl>,
 Andrzej Ozieblo <andrzej.ozieblo@gmail.com> wrote:

Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

No, prosze.
W Warszawie nie znalazlem nikogo, ktoby ruszyl reka za ponizej 100zl.
--
TA

Data: 2015-01-31 22:03:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Andrzej Ozieblo pisze:

Dzis dotarlem do spawacza. 5 min, 10 zl. Firma Tespa w Krakowie. Przy okazji zobaczylem jak sie spawa aluminium. Zwykle spawanie, ale z nadmuchem argonu.

Po mniej wiecej 400 km miejskiej jazdy, spaw znow puscil. Ponowna wizyta u spawacza i tym razem poprosilem o spawanie w dwoch miejscach. Moze bedzie lepiej. Jesli znow sie to powtorzy kupie wspornik do do Wigry 3 firmy Romet (wspoczesna odmiana kultowego roweru), za ok. 70 zl. Sprawdzilem - pasuje.

Data: 2015-01-31 22:06:50
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-01-31 22:03, Andrzej Ozieblo pisze:
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Czy wtedy kierownicę złożysz?

Krycha.

Data: 2015-01-31 22:36:47
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Krycha pisze:

Czy wtedy kierownicę złożysz?

Tak, podobny system skladania. Srednica glowki ta sama, 2.54 cm (1"). Nie jestem pewien, czy nie trzeba by zmienic kierownicy, ale ta nie kosztuje duzo. I byc moze wspornik z Rometu jest nieco wyzszy, ale z tym da sie zyc. Przypatrywalem sie jednemu takiemu Wigry 3. Szczerze mowic, moj Cyco mi sie bardziej podoba. :)

Data: 2015-02-01 20:59:19
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-01-31 22:36, Andrzej Ozieblo pisze:
Krycha pisze:

[...]

Andrzeju czy o takim Wigry 3 pisałeś?
hthttp://tnij.org/xo9zfpc
Jak Cyco czy moja Mifa.

Krycha.

Data: 2015-02-02 10:33:05
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-02-01 o 20:59, Krycha pisze:

Andrzeju czy o takim Wigry 3 pisałeś?
hthttp://tnij.org/xo9zfpc
Jak Cyco czy moja Mifa.

Tak. Wlasnie ten. Przy blizszym poznaniu wyglada bardziej tandetnie niz nasze. Ale moze wspornik kierownicy ma solidniej zespawany. :)

Tak bardzo sie nie martw. Na szczescie pekniecie spawu poczujesz od razu bo kolumna dostaje luzow. Na szczescie nie wypada bo mogloby byc tragicznie.

Data: 2015-02-02 22:52:54
Autor: Krycha
Skladak Cyco - duzy klopot,
W dniu 2015-02-02 10:33, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Pocieszyłeś mnie :-)

Krycha.

Data: 2015-02-20 23:48:19
Autor: Andrzej Ozieblo
Skladak Cyco - duzy klopot,
Dokoncze temat, I hope. Spawany element puscil po raz drugi. Trzeciej proby nie bylo. Zamowilem kolumne kierownicy z Wigry 3. ale tego nowego. Mozna to zrobic w sklepie internetowym Rometu. Pasuje jak ulal do Cyco. Koszt 67 zl + 18 zl zl przesylka. Mam nadzieje, ze pozbylem sie klopotu.

Skladak Cyco - duzy klopot,