Składak i przerzutki

Data: 2015-02-12 13:39:01
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
Witam!

Mam następujące pytanie w kwestii tradycyjnego roweru typu składak. Jakie są możliwości wyposażenia go w przerzutki? Czy jest możliwość wyposażenia go w tradycyjną przerzutkę, czy tylko planetarna w piaście (jeśli tak to jaka)? Jakie są różnice w rozmiarach piast, ilości oczek pomiędzy wolnobiegiem / kasetą a piastą w tradycyjnym składaku?

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-12 14:50:10
Autor: Jacek Maciejewski
Składak i przerzutki
Dnia Thu, 12 Feb 2015 13:39:01 +0100, TheGhost napisał(a):

Jakie są możliwości wyposażenia go w przerzutki?
Ogrromne :)
Czy jest możliwość wyposażenia go w tradycyjną przerzutkę,
Oczywiście
czy tylko planetarna w piaście (jeśli tak to jaka)?
Taką też i to dowolną
Jakie są różnice w rozmiarach piast, ilości oczek pomiędzy wolnobiegiem / kasetą a piastą w tradycyjnym składaku?
A co to są oczka i co to jest tradycyjny składak? Rower który sobie
budujesz czy rower zginany w pół? :)

--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-02-12 22:34:37
Autor: Hans Kloß
Składak i przerzutki

"Jacek Maciejewski" <jacmac@go2.pl> schrieb im Newsbeitrag news:163zwc5rb5peo$.2vhqqhhgl9eq.dlg40tude.net...
[...]

Myślę, że się głupio czepiasz. Tak na zasadzie - gówno mam do powiedzania, ale i tak coś napiszę.

A wracając do tematu - miałem w Pelikanie normalną przerzutkę. Wtedy to było jakieś  polskie cudactwo. Sam toto zakłądałęm, pamiętam, że jakieś kombinacje alpejskie z tym były. A potem w fabrycznych Wigrach była przerzutka montowana seryjnie.
http://obrazki.elektroda.net/81_1243952661.jpg

Jakie tam były zębatki, nie pamiętam, ale dawałem ostro po górach (z Kłodzka wtedy byłem).

Data: 2015-02-13 15:54:29
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
[...]

Zatem najpierw obrazek - http://w348.wrzuta.pl/obraz/6LIAeiuz981/skladak

Teraz kilka pytań:
1. Jaka jest długość ośki w składaku i jaka jest różnica pomiędzy długością tradycyjnej ośki w standardowej piaście (o ile należałoby rozszerzyć widelec, aby wrzucić tam tradycyjną piastę). Powiedzmy tradycyjny wolnobieg nakręcany, 6 biegowy
2. Jak widzę obręcz ma 36 "oczek" do montażu szprych, a więc to chyba nie powinno stanowić problemu
3. Czy piasta z wolnobiegiem 6 rzędowym się zmieści?
4. Jaki wkład supportowy / jaka długość ośki supportowej? Skąd wziąć taką korbę? Można jakoś zaadaptować korbę na kwadrat, aby pasowalao tradycyjnego supportu? Będzie problem z dobraniem supportu na kwadrat do takiego składaka?
5. Jak przeskoczyć (w miarę bezboleśnie) montaż korby?
6. Jaka musialaby być długoś supportu na kwadrat, aby korba nie charatała po ramie? Będzie problem z dobraniem tego rodzaju supportu? Jak rozumiem rozmiar mufy supporotowej jest standardowy. Można tam wkręcić tradycyjny support?
7. Czy sześciorzędowa SHIMANO TZ będzie pasować?
8. Jak rozwiązać kwestię montażu hamulców. Takie na 1 śrubce nie wiem czy gdziekolwiek (poza szrotem) będą dostępne.

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-13 16:31:54
Autor: PeJot
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-13 o 15:54, TheGhost pisze:
[...]

Piasta z wolnobiegiem się może i zmieści, ale problemem jest szerokość wolnobiegu. Zwróć uwagę że odległość od osi suportowej do osi tylnego koła jest krótka co oznacza że łańcuch na skrajnych koronkach idzie bardzo mocno wyboczony i może spadać z przedniej tarczy. W rowerach dziecinnych z kołami 20" i przerzutkami często widuje się dodatkowe osłony na tarczy korby i najczęściej zaledwie 5 koronek z tyłu.

[...]

Oczywiście, że jest problem. To jest suport z miskami wciskanymi i niewiele da się zainstalować poza tym co przewiduje konstrukcja. Chyba żeby wytoczyć adaptery i próbować seryjnych wkładów na kwadrat.

8. Jak rozwiązać kwestię montażu hamulców. Takie na 1 śrubce nie wiem
czy gdziekolwiek (poza szrotem) będą dostępne.

Tektro robi takie hamulce i to całkiem sprawne, ale jeżeli pacjent ma stalowe obręcze to wyjdą z tego raczej spowalniacze.

Reasumując - nie warto przeszczepiać zewnętrznej przerzutki do składaka 20". Za dużo problemów konstrukcyjnych.

--
P.Jankisz

Data: 2015-02-13 17:03:50
Autor: Titus Atomicus
Składak i przerzutki
In article <mbl5db$kh2$1@node1.news.atman.pl>,
 PeJot <PeJot_@slepyadres.pl> wrote:

Reasumując - nie warto przeszczepiać zewnętrznej przerzutki do składaka 20". Za dużo problemów konstrukcyjnych.

Ja bym tak nie uogolnial...
Dowodem jest wspomniany przeze mnie blog fana przerobek Dahona...
--
TA

Data: 2015-02-13 18:25:18
Autor: ivo.andric
Składak i przerzutki
PeJot wrote:

Oczywiście, że jest problem. To jest suport z miskami wciskanymi i niewiele da się zainstalować poza tym co przewiduje konstrukcja. Chyba żeby wytoczyć adaptery i próbować seryjnych wkładów na kwadrat.

Kolega dostal rame, w ktorej mufa suportu byla bezgwintowa. Rozcial ja
katowka i wstawil sama mufe z gwintem z jakiegos zlomka. Zaspawana i
zamalowana w ogole nie rzuca sie w oczy.
Jezdzilem tym rowerem (wstawiony suport neco na maszynach) i nie ma
jakichkolwiek problemow.

http://pokazywarka.pl/rz4w50/

ivo

Data: 2015-02-13 18:47:44
Autor: PeJot
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-13 o 18:25, ivo.andric pisze:
PeJot wrote:

[...]

Ja nie twierdzę że się nie da ( szczególnie jak ktoś coś potrafi ), tyle że jest sporo problemów konstrukcyjnych. Zakładam że bazą jest zwyczajny, *tani* składak z kontrą.

--
P.Jankisz

Data: 2015-02-14 19:25:39
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki

Kolega dostal rame, w ktorej mufa suportu byla bezgwintowa. Rozcial ja
katowka i wstawil sama mufe z gwintem z jakiegos zlomka. Zaspawana i
zamalowana w ogole nie rzuca sie w oczy.

No właśnie, to może jaka jest średnica mufy składaka  / rozmiar misek w stosunku do tradycyjnej (powszechnie panujący standard)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-13 08:28:20
Autor: cytawa
Składak i przerzutki
TheGhost pisze:

[...]

Jest taka mozliwosc, bo sam tak mam.
Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej klopotow   i przerobek.

Tradycyjna przerzutka wymaga:
- drobnego poszerzenia  widelca (i czasem podgiecia by korba nie zaczepiala)
- zalozenie trybu 4 biegowego
- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)
- zalozenie hamulcow
- zmiana lancucha na cienszy

Jan Cytawa

Data: 2015-02-13 15:19:31
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
Jest taka mozliwosc, bo sam tak mam.
Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej klopotow i przerobek.

Jaką?

Tradycyjna przerzutka wymaga:
- drobnego poszerzenia  widelca (i czasem podgiecia by korba nie zaczepiala)

Jaka jest różnica w rozstawie (długości) ośki tylnej piasty pomiędzy składakiem, a tradycyjnym "góralem"?

- zalozenie trybu 4 biegowego

Shimano TZ (6 biegów) dałoby radę? Tradycyjna piasta na wolnovieg nakręcany da radę?

- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)

W jakim sensie zeszlifowanie? Konieczna jest wymiana wkładu supportowego?

- zalozenie hamulcow

Wiadomo :-)

- zmiana lancucha na cienszy

To też logiczne :-)

Pozdrawiam, M.

P.S. ilość oczek to tp takie co jest w piaście i przeplata się przez to szprychy. Standardowo jest ich 36, acz być może w tradycyjnej obręczy składaka jest ich mniej (np. 32)

Data: 2015-02-13 18:57:35
Autor: yeah
Składak i przerzutki
za to uwielbiam i dlatego od lat czytam tego precla, jest problem
 to trzeba znaleźć rozwiazanie, bez wnikania w sens
 ;)

Artur

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-02-16 08:49:20
Autor: cytawa
Składak i przerzutki
TheGhost pisze:

Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej
klopotow i przerobek.

Jaką?

Kazda, ktora kupisz. Mysle, ze 3 biegowa calkowicie sie sprawdzi. Byly kiedys takie skladaki i nazywaly sie Sokol Lux.

Jaka jest różnica w rozstawie (długości) ośki tylnej piasty pomiędzy
składakiem, a tradycyjnym "góralem"?

Dokladnie nie wiem, nie mierzylem. Ale chyba dosyc spora, bo po rozgieciu i wcisnieciu piasty z wolnobiegiem, korba mi zaczepiala o rame. Musialem "mlotkowo" dopasowac rame.

Shimano TZ (6 biegów) dałoby radę? Tradycyjna piasta na wolnovieg
nakręcany da radę?

6 biegow to za duzo.  Z cala pewnoscia lancuch bedzie spadal z trybow na skrajnych przelozeniach. Czasem i 5 biegow trudno juz ustawic.

W jakim sensie zeszlifowanie? Konieczna jest wymiana wkładu supportowego?

W takim, ze tryb na korbie jest za szeroki do waskiego lancucha. Trzeba kilka dziesiatek mm zeszlifowac. Mozna to zrobic pilnikiem od wewnetrznej strony trybu. Jest troche zabawy ale sie da. Wtedy nie trzeba wymieniac wkladu suportowego.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-13 15:56:34
Autor: Titus Atomicus
Składak i przerzutki
In article <54dda793$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

TheGhost pisze:

> [...]

- zalozenie trybu 4 biegowego
- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)

Tu jest strona pewnego maniaka ktory wciaz przerabia swojego Dahona:
http://handsonbike.blogspot.com
--
TA

Data: 2015-02-15 13:23:37
Autor: PeJot
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-13 o 15:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Tu jest strona pewnego maniaka ktory wciaz przerabia swojego Dahona:
http://handsonbike.blogspot.com

Składak i baran ? Sensu poza oryginalnością nie widzę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-02-15 15:04:38
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Składak i przerzutki
PeJot wrote:
[...]

Nie ma się czemu dziwić - jest wygodniejszy, oferuje kilka chwytów. Ten
powyżej to tzw. kompaktowy, czyli z małym spadem i wysięgiem. Idealny do
jazdy głównie na dropach.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2015-02-15 16:57:45
Autor: z
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-15 o 15:04, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Nie ma się czemu dziwić - jest wygodniejszy, oferuje kilka chwytów. Ten
powyżej to tzw. kompaktowy, czyli z małym spadem i wysięgiem. Idealny do
jazdy głównie na dropach.

Chciałbym zobaczyć jak się ten baran zachowuje po złożeniu.
Też kombinowałem z ułożeniem kierownicy ale coś za coś. Albo małe gabaryty albo wygoda. :-(

Data: 2015-02-19 01:26:09
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
Składak i baran ? Sensu poza oryginalnością nie widzę.

Już raczej tzw. kubojka ;-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2015-02-13 10:37:14
Autor: Yeti
Składak i przerzutki
On Thursday, February 12, 2015 at 4:39:05 AM UTC-8, TheGhost wrote:
[...]

Robilem cos takiego 20 lat temu na moim komunijnym Wigry 3. Potrzebne byly:
- piasta od "kolazowki" mlodziezowej "sprint" bo tez miala 28 otworow
- wolnobieg 5-rzedowy nakrecany z Rometu
- lancuch "waski" - kompatibilny z tym wolnobiegiem
- przerzutka Juka z manetka na wspornik kierownicy
- hamulec reczny do tylu (z przody mialem seryjny). W zasadzie problem polegal glownie na przepleceniu tylnego kola i spilowaniu przedniego kola lancuchowego tak zeby dzialalo z waskim lancuchem. Calosc zajela mi pewnie ze dwa wieczory. Jezdzilo sie fajnie choc chyba tylko jeden bieg byl szybszy niz seryjne Wigry, wiec zysk byl glownie przy podjazdach.

yeti

Składak i przerzutki