Składak i przerzutki

Data: 2015-02-13 08:28:20
Autor: cytawa
Składak i przerzutki
TheGhost pisze:

Mam następujące pytanie w kwestii tradycyjnego roweru typu składak.
Jakie są możliwości wyposażenia go w przerzutki? Czy jest możliwość
wyposażenia go w tradycyjną przerzutkę, czy tylko planetarna w piaście
(jeśli tak to jaka)? Jakie są różnice w rozmiarach piast, ilości oczek
pomiędzy wolnobiegiem / kasetą a piastą w tradycyjnym składaku?

Jest taka mozliwosc, bo sam tak mam.
Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej klopotow   i przerobek.

Tradycyjna przerzutka wymaga:
- drobnego poszerzenia  widelca (i czasem podgiecia by korba nie zaczepiala)
- zalozenie trybu 4 biegowego
- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)
- zalozenie hamulcow
- zmiana lancucha na cienszy

Jan Cytawa

Data: 2015-02-13 15:19:31
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
Jest taka mozliwosc, bo sam tak mam.
Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej klopotow i przerobek.

Jaką?

Tradycyjna przerzutka wymaga:
- drobnego poszerzenia  widelca (i czasem podgiecia by korba nie zaczepiala)

Jaka jest różnica w rozstawie (długości) ośki tylnej piasty pomiędzy składakiem, a tradycyjnym "góralem"?

- zalozenie trybu 4 biegowego

Shimano TZ (6 biegów) dałoby radę? Tradycyjna piasta na wolnovieg nakręcany da radę?

- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)

W jakim sensie zeszlifowanie? Konieczna jest wymiana wkładu supportowego?

- zalozenie hamulcow

Wiadomo :-)

- zmiana lancucha na cienszy

To też logiczne :-)

Pozdrawiam, M.

P.S. ilość oczek to tp takie co jest w piaście i przeplata się przez to szprychy. Standardowo jest ich 36, acz być może w tradycyjnej obręczy składaka jest ich mniej (np. 32)

Data: 2015-02-13 18:57:35
Autor: yeah
Składak i przerzutki
za to uwielbiam i dlatego od lat czytam tego precla, jest problem
 to trzeba znaleźć rozwiazanie, bez wnikania w sens
 ;)

Artur

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2015-02-16 08:49:20
Autor: cytawa
Składak i przerzutki
TheGhost pisze:

Zdecydowanie latwiej jest dac przerzutke planetarna. Jest mniej
klopotow i przerobek.

Jaką?

Kazda, ktora kupisz. Mysle, ze 3 biegowa calkowicie sie sprawdzi. Byly kiedys takie skladaki i nazywaly sie Sokol Lux.

Jaka jest różnica w rozstawie (długości) ośki tylnej piasty pomiędzy
składakiem, a tradycyjnym "góralem"?

Dokladnie nie wiem, nie mierzylem. Ale chyba dosyc spora, bo po rozgieciu i wcisnieciu piasty z wolnobiegiem, korba mi zaczepiala o rame. Musialem "mlotkowo" dopasowac rame.

Shimano TZ (6 biegów) dałoby radę? Tradycyjna piasta na wolnovieg
nakręcany da radę?

6 biegow to za duzo.  Z cala pewnoscia lancuch bedzie spadal z trybow na skrajnych przelozeniach. Czasem i 5 biegow trudno juz ustawic.

W jakim sensie zeszlifowanie? Konieczna jest wymiana wkładu supportowego?

W takim, ze tryb na korbie jest za szeroki do waskiego lancucha. Trzeba kilka dziesiatek mm zeszlifowac. Mozna to zrobic pilnikiem od wewnetrznej strony trybu. Jest troche zabawy ale sie da. Wtedy nie trzeba wymieniac wkladu suportowego.

Jan Cytawa

Data: 2015-02-13 15:56:34
Autor: Titus Atomicus
Składak i przerzutki
In article <54dda793$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

TheGhost pisze:

> [...]

- zalozenie trybu 4 biegowego
- zmiane prawej korby (lub zeszlifowanie starej)

Tu jest strona pewnego maniaka ktory wciaz przerabia swojego Dahona:
http://handsonbike.blogspot.com
--
TA

Data: 2015-02-15 13:23:37
Autor: PeJot
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-13 o 15:56, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

Tu jest strona pewnego maniaka ktory wciaz przerabia swojego Dahona:
http://handsonbike.blogspot.com

Składak i baran ? Sensu poza oryginalnością nie widzę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-02-15 15:04:38
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Składak i przerzutki
PeJot wrote:
[...]

Nie ma się czemu dziwić - jest wygodniejszy, oferuje kilka chwytów. Ten
powyżej to tzw. kompaktowy, czyli z małym spadem i wysięgiem. Idealny do
jazdy głównie na dropach.

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2015-02-15 16:57:45
Autor: z
Składak i przerzutki
W dniu 2015-02-15 o 15:04, Krzyś Cierpiętnik pisze:

Nie ma się czemu dziwić - jest wygodniejszy, oferuje kilka chwytów. Ten
powyżej to tzw. kompaktowy, czyli z małym spadem i wysięgiem. Idealny do
jazdy głównie na dropach.

Chciałbym zobaczyć jak się ten baran zachowuje po złożeniu.
Też kombinowałem z ułożeniem kierownicy ale coś za coś. Albo małe gabaryty albo wygoda. :-(

Data: 2015-02-19 01:26:09
Autor: TheGhost
Składak i przerzutki
Składak i baran ? Sensu poza oryginalnością nie widzę.

Już raczej tzw. kubojka ;-)

Pozdrawiam, M.

Składak i przerzutki