Składak i przerzutki

Data: 2015-02-13 10:37:14
Autor: Yeti
Składak i przerzutki
On Thursday, February 12, 2015 at 4:39:05 AM UTC-8, TheGhost wrote:
Witam!

Mam następujące pytanie w kwestii tradycyjnego roweru typu składak. Jakie są możliwości wyposażenia go w przerzutki? Czy jest możliwość wyposażenia go w tradycyjną przerzutkę, czy tylko planetarna w piaście (jeśli tak to jaka)? Jakie są różnice w rozmiarach piast, ilości oczek pomiędzy wolnobiegiem / kasetą a piastą w tradycyjnym składaku?

Pozdrawiam, M.

Robilem cos takiego 20 lat temu na moim komunijnym Wigry 3. Potrzebne byly:
- piasta od "kolazowki" mlodziezowej "sprint" bo tez miala 28 otworow
- wolnobieg 5-rzedowy nakrecany z Rometu
- lancuch "waski" - kompatibilny z tym wolnobiegiem
- przerzutka Juka z manetka na wspornik kierownicy
- hamulec reczny do tylu (z przody mialem seryjny). W zasadzie problem polegal glownie na przepleceniu tylnego kola i spilowaniu przedniego kola lancuchowego tak zeby dzialalo z waskim lancuchem. Calosc zajela mi pewnie ze dwa wieczory. Jezdzilo sie fajnie choc chyba tylko jeden bieg byl szybszy niz seryjne Wigry, wiec zysk byl glownie przy podjazdach.

yeti

Składak i przerzutki