Składak na miasto

Data: 2009-09-07 14:23:02
Autor: PeJot
Składak na miasto
Czołem.

Zastanawiam się nad rowerem, który po łatwym złożeniu dało by się wrzucić do bagażnika samochodu ( bez składania siedzeń ), a jednocześnie byłby wystarczająco dzielny w mieście. ZTCW większość składaków buduje się na kołach 20", ale chyba lepiej byłoby mieć koła 24". Fajnie by było, gdyby takie coś po złożeniu mogło jeździć w aucie non stop. Gotowe rozwiązania fabryczne interesują mnie jako wzorce do własnego projektu, chyba że takie coś używane ( albo sam frameset ) da się kupić za grosze.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-07 14:30:43
Autor: click
Składak na miasto
PeJot pisze:
[...]

jezdzilem takim:
http://www.biomega.dk/biomega.aspx
model Boston
fajny patent z zamykaniem roweru - te linki, ktore robia za dolna rure
IMHO przelozenie jest tylko za bardzo spacerowe
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-09-07 15:29:40
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Składak na miasto
polecam Wigry, na powaznie.
po dodaniu szybkozamykaczy tu i owdzie robi sie z tego tani praktyczny  skladak na miasto. mozna sie szarpnac o dodanie piasty wielobiegowej, lae  niewiem czy to nie zbytek.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-09-07 15:46:37
Autor: dziki
Składak na miasto
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:h82tv9$pim$1inews.gazeta.pl...

zdaje sie, ze na tvn turbo pokazywali takiego mega kompaktowego skladaka - wszystko bez narzedzi, nawet kierownica byla skladana. Po zlozeniu oba kola byly obok siebie i wygladal jak mini walizka na kolkach. Ja bym sie bal wskoczyc/ zeskoczyc na nim z kraweznika w obawie, ze sie rozleci, ale sama koncepcja powinna byc dla Ciebie interesujaca.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-07 16:22:36
Autor: PeJot
Składak na miasto
dziki pisze:
[...]

Wiem, widziałem, ale toto złożyło by się na pierwszym krawężniku. Im mniej punktów składania tym lepiej i szybciej, przecież nie musi się chować do kieszeni :) Z powodu lichej konstrukcji raczej odpadają wszelakie Wigry, bo te składały się samoczynnie podczas jazdy. Widziałem kiedyś zabytkowego Karata, ta rama była o niebo mocniejsza i nawet mufa suportowa była gwintowana, ale to znowu 20" kółeczka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-07 07:30:18
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Składak na miasto
[...]

Ale mowimy o Dahonach, tak?

Co prawda 24 nie robi - ale robi 14/16/20/26 cali, cytujac za:
http://www.dahon.co.uk/folding-bicycles-intl-models.htm

Data: 2009-09-07 18:28:50
Autor: dziki
Składak na miasto
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomości news:h834ui$2j1$1inews.gazeta.pl...

Z powodu lichej konstrukcji raczej odpadają wszelakie Wigry, bo te składały się samoczynnie podczas jazdy.

no cos Ty; wigry 3 to byl pierwszy rower, na ktorym uskutecznialem xc. Ani razu sie nie zlozyl :D

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-09-07 19:42:18
Autor: Marcin
Składak na miasto
Z powodu lichej konstrukcji raczej odpadają wszelakie Wigry, bo te składały się samoczynnie podczas jazdy.

A w którym miejscu konkretnie ta konstrukcja nie wytrzymywała?

Trochę na Wigrach jeździłem, nie tylko po równym, i jakoś nigdy nie miały inklinacji do samoczynnego składania się...

--
Pozdrawiam!
Marcin

Data: 2009-09-07 18:06:44
Autor: Jan Srzednicki
Składak na miasto
On 2009-09-07, Marcin wrote:
[...]

Rozwaliłem dwie śruby skręcające zawias, a następnie sam zawias umarł.

Data: 2009-09-07 21:51:57
Autor: PeJot
Składak na miasto
Marcin pisze:
Z powodu lichej konstrukcji raczej odpadają wszelakie Wigry, bo te składały się samoczynnie podczas jazdy.

A w którym miejscu konkretnie ta konstrukcja nie wytrzymywała?

Zawias. No i te konstrukcje miały oś suportową w nieciekawym systemie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-07 16:41:27
Autor: geres
Składak na miasto

http://www.joemonster.org/p/230491/Skladak_skladany_rower  :P

Data: 2009-09-07 18:02:27
Autor: AL
Składak na miasto
geres pisze:

http://www.joemonster.org/p/230491/Skladak_skladany_rower  :P

kola tez moga bys skladane ;)
http://www.joemonster.org/p/230489/

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-09-07 19:30:53
Autor: RadoslawF
Składak na miasto
Dnia 2009-09-07 18:02, Użytkownik AL napisał:

http://www.joemonster.org/p/230491/Skladak_skladany_rower  :P

kola tez moga bys skladane ;)
http://www.joemonster.org/p/230489/

To niech to składane założy na tył a potem posadzi kogoś
o słusznej wadze.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-09-07 19:58:47
Autor: Roberto
Składak na miasto

Zastanawiam się nad rowerem, który po łatwym złożeniu dało by się wrzucić do bagażnika samochodu ( bez składania siedzeń ), a jednocześnie byłby wystarczająco dzielny w mieście. ZTCW większość składaków

Pomyliłeś pojęcia. Rowery-SKŁADAKI to rowery samodzielnie złożone a Tobie chodzi
o rowery SKŁADANE takie jak dahon

Data: 2009-09-07 18:05:43
Autor: Jan Srzednicki
Składak na miasto
On 2009-09-07, Roberto wrote:

[...]

"U nas" na wszelkie Wigry 3 i inne pochodne mówiło się zawsze składaki
właśnie.

Data: 2009-09-07 20:09:53
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Składak na miasto

[...]

Młodyś.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-09-07 21:40:07
Autor: Roberto
Składak na miasto

> Pomyliłeś pojęcia. Rowery-SKŁADAKI to rowery samodzielnie złożone a Tobie chodzi
> o rowery SKŁADANE takie jak dahon

Młodyś.

zyga

41 wiosen na karku a pod tyłkiem Wigry 1 i Wigry 3. Także Pelikan nie jest mi
obcy. Fakt, młody jestem ale swoje już wiem.

Data: 2009-09-08 00:06:13
Autor: Andrzej
Składak na miasto

Użytkownik "Roberto" <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c17.0000007d.4aa56197newsgate.onet.pl...
41 wiosen na karku a pod tyłkiem Wigry 1 i Wigry 3. Także Pelikan nie jest mi
obcy. Fakt, młody jestem ale swoje już wiem.

no dobra - czepialski staruch ;)

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-09-07 21:18:02
Autor: Coaster
Składak na miasto
Roberto wrote:
[...]

Zalezy, czy pojecia czerpie sie z jezyka ojczystego: http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2521103

Tobie chodzilo pewnie o SAM-a, czyli pojazd "zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej".
;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-09-08 00:04:48
Autor: Andrzej
Składak na miasto

[...]

Miałem podobne zagadnienie i teraz w bagażniku jeździ składak na 24", obręcze wzmacniane + 3 biegowy Sram z tyłu. Zamawialem w pobliskim sklepie rowerowym - skądś im przywieźli. Do miasta jak znalazł - bez problemu jeździ 20km/h. Jak się rozwali rama można kupić drugi na przeszczep w granicach 300 pln. Dahona przebija cenowo, a przy moim sposobie użytkowania jest ok.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-09-08 07:45:53
Autor: PeJot
Składak na miasto
Andrzej pisze:

Miałem podobne zagadnienie i teraz w bagażniku jeździ składak na 24"

Jeździ non-stop w bagażniku ? Dla mnie ma to być alternatywa dla 2 samochodu w rodzinie. Mam oczywiście pełnokrwistego mieszczucha, ale nie mogę go wrzucić do bagażnika.

obręcze wzmacniane

ZTCW na 24" jest *jakiś* wybór komponentów.

  + 3 biegowy Sram z tyłu. Zamawialem w pobliskim sklepie
rowerowym - skądś im przywieźli. Do miasta jak znalazł - bez problemu jeździ 20km/h.

Krawężniki, dziury itp - jak sobie radzi ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-09-08 10:14:36
Autor: Andrzej
Składak na miasto

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:h84r2i$2d9$1inews.gazeta.pl...
Andrzej pisze:

[...]

o ile nie wiozę 6-7 osób w Evasionie mam na tyle miejsca, że wyjmuję tylko gdy jedziemy gdzieś dalej, lub musze przewieźć coś konkretnego. Zestaw: składak + dwa dziecięce pozwalają coś wziąć gdzieś dalej i pojeździć z dzieciakami. No ale do tego bagażnika to zwykły MTB wjeżdża na stojaka :)

Krawężniki, dziury itp - jak sobie radzi ?

Nie katowałem go jakoś specjalnie, ale ja jestem konkretny chłop (co już jest jakimś testem ;) ) i na razie nic się nie dzieje. Jeżdżę po leśnych duktach (umiarkowany piach + korzenie) oraz po Wawie - (Stare Miasto). Oczywiście standardowa lampka na dynamo jest nieużywana, choć jeszcze nie zdjąłem.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-09-08 10:20:47
Autor: PeJot
Składak na miasto
Andrzej pisze:
No ale do tego bagażnika to zwykły MTB wjeżdża na stojaka :)

MTB wchodzi do bagażnika nawet do Opla Corsy, ale tu nie chodzi o gimnastykę przy wkładaniu, tylko o coś praktycznego.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Składak na miasto