Skladam PeCeta :)

Data: 2012-06-19 17:40:04
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
No to się pochwaliłem ;)

Ale przychodze tu zapolowac ;) A nie przechwalac sie. Skladam PC dla znajomych z innego miasta. LEwizny totalne jesli chodzi o komputery. Zloze, no problem, poinstaluje system (win7) oraz najprzydatniejsze programy i... No i potrzebuje porady...

JAk zrobić potem taki backup, najlepiej na DVD(niekoniecznie jednym), żeby w razie co jak zapadnie decyzja "trza to reinstalnac" to w miare prosto po wlozeniu plyty wszystko wroci do etapu, ktory zostawie (teraz, po zainstalowaniu wszystkiego).

Jakim softem? JAk to zrobic? Ewentualnie jak alternetywnie to rozwiazac?

Glowny cel - zrobic tak, zeby mozna bylo przywrocic system do miejsca w ktorym go zostawie po przygotowaniu wszystkiego...

hm?

hilfe! ;)

Data: 2012-06-19 08:46:13
Autor: Przemek Kramarczyk
Skladam PeCeta :)
/bin/dd

Pozdrawiam

Data: 2012-06-19 18:06:45
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik Przemek Kramarczyk napisał:
/bin/dd

Czego nie zrozumiales w "ludzie, ktorzy maja to potem przywrocic sa lamerami"? :)

Data: 2012-06-19 18:33:53
Autor: smokeustachy@gazeta.pl
Skladam PeCeta :)
W dniu 19.06.2012 18:06, Mr Misio pisze:
Użytkownik Przemek Kramarczyk napisał:
/bin/dd

Czego nie zrozumiales w "ludzie, ktorzy maja to potem przywrocic sa
lamerami"? :)

To nie przywrócą i tak.

Data: 2012-06-20 08:11:25
Autor: Przemek Kramarczyk
Skladam PeCeta :)
On Jun 19, 6:06 pm, Mr Misio <mrmisiodegriz...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik Przemek Kramarczyk napisał:

> /bin/dd

Czego nie zrozumiales w "ludzie, ktorzy maja to potem przywrocic sa
lamerami"? :)

A gdzie napisales ze to ci ludzie beda przywracac obraz? Myslalem ze
bedziesz to robil ty.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-20 17:51:55
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
[...]

Nie chce dzielic wlosa na czworo, ale mim zdaniem mozna sie tego domyslic, mimo, ze nie napisalem wprost (za co sie kajam).

Data: 2012-06-19 10:53:28
Autor: neo
Skladam PeCeta :)
Uważaj misiu, to jest grupa pl.comp.pecet (składanie peceta, pytania o
konkretne podukłady) itd.

Jeżeli zapytasz tutaj o składanie peceta albo o konkretne podukłady to
najpierw Cię poprzedrzeźniają a potem dadzą Ci
plonka ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Może nie? ;D

Pozdro dla kumatych :D

neo

P.S. Nie chwal się ile masz kasy. Napisz, że mieszkasz na ulicy albo
cuś, to im się spodoba. Jak słyszą o kasie powyżej 10 złotych, pękają
z zadrości ;D

LOL :O

Data: 2012-06-19 20:43:58
Autor: Dawid
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-19 19:53, neo pisze:
[...]

Bo to w większości bydło wyrzucone z zamkniętych grup.
Moderator spędził ich wszystkich tutaj.

Data: 2012-06-19 12:17:31
Autor: neo
Skladam PeCeta :)
On 19 Cze, 20:43, Dawid <x...@neostada.pl> wrote:
> [...]

> z zadrości ;D

> LOL :O

Bo to w większości bydło wyrzucone z zamkniętych grup.

Na zoologii się nie znam, więc w kwestii bydła nie mogę się
wypowiedzieć. Interesuję się bardziej filozofią i naukami
humanistycznymi ALE jakoś ogólnie orientuję się co to jest procedura,
co funkcja a co makro (tak mi się przynajmniej zdaje). Patrząc na te
różne dyskusje zauważyłem, że faktycznie niektórzy przynajmniej to
wielcy pozerzy chcący się zgrywać na guru. Może i mają jakąś tam
wiedzę, ale niektórzy na pewno mogliby się podszkolić z kultury
osobistej.

Patrząc od strony niby-filozofa (nie pozuję, nie znam się na
filozofii, tylko się nią interesuję), widzę to tak.

Wszechświat (podobno) istnieje od 15 mld lat. 5 mld temu powstała
ziemia, a 3 mld temu życie na ziemi. 250 milionów lat temu na ziemi
królowały dinozaury, które miały małe mózgi, ale były duże i silne (na
to pozwalał dogodny klimat). Przodkowie ssaków mieli wtedy jeszcze
mniejsze mózgi i niewielkie rozmiary i chowali się pod ziemią lub na
drzewach, żeby ich te gady i inne tam nie zjadły (stąd podobno mamy
wbudowany w DNA lęk przed gadami). No więc jakieś 200 milionów lat
temu dinozaury wyginęły (dokładnie nie wiadomo dlaczego, są różne
hipotezy) i ssaki mogły wyjść z ukrycia, nisze ekologiczne stały przed
nimi otworem.

No i nasze mózgi zaczęły się naprawdę szybko rozwijać. Myk myk i 2
miliony lat temu stanęliśmy na tylnych łapach i był to pierwszy krok
do budowy pecetów obsługiwanych górnymi kończynami (ciekawe jakie
mieli wtedy procki, nie? pewnie uważali że Atari są tylko dla bogów).
No więc, patrząc obiektywnie, to nasze mózgi i zwyczaje społeczne
pochodzą sprzed 2 milionów lat, w istotnej przynajmniej części.

12 tysięcy lat temu ludzie przestali łazić z miejsca na miejsce i se
siedli na dupie na kawału roli i zaczął się rozwój wielkich
cywilizacji. Barbarzyńskich, oczywiście, bo jakżeby miało być inaczej
na początku, tak? Skąd ludzie mieli wiedzieć jak żyć w dużych
zbiorowościach, skoro do tej pory żyli w jaskiniach w grupach maks. po
30 osób.

Dopiero 3 tysiące lat temu wynaleziono pismo, co stworzyło dalsze
podstawy pod budowę pecetów.

150 lat temu ludzie stworzyli podstawy teoretyczne pod budowę pecetów.

50 lat temu ludzie stworzyli pierwszego peceta i to tylko po to, żeby
zrobić na nim projekt atomówki i rozjebać japońców. Pecet ważył tyle
co dinozaur, jakieś 15 ton. Miał jeden procek ale nie wiem ile Ramu i
jaką grafikę ;D

Ten sam pentagon wymyślił też neta, żeby łatwiej było obdadywać
wojskowym projekty dawania wolności ludkom na całym świecie przez
kopanie ich tyłków, bo generalnie ludzie nie słuchają jak się jest dla
nich grzecznym, plonkują itd, i wolą, żeby nakopać im do tyłka. Wtedy
dopiero zaczynają kumać.

Potem poszło z górki, ktoś wymyślił porno i net wszedł do powszechnego
użycia jak kutas w mokrą cipkę ;D

Ale tzw. sarmaci, czyli nasi lokalni nadwiślani protoplaści, którzy
oddali nas w zabory na 300 lat ruskim, uważają że cudownie jest jeść,
pić i lulki palić - jak to dawniej przed 2 milionami lat bywało,
imprezka przed jaskinią na całego i nie ważne co będzie jutro - i do
tego krzyczeć PLONK! (kiedyś to było VETO!), a nie miło rozmawiać i
współpracować.

Mimo, że uważają oni, że dinozaury wyginęły, to dalej plonkują wg
starych jaskiniowych zwyczajów i nie interesuje ich, że świat już
dawno zaczął wznosić się na wyżyny uprzejmiej współpracy (chociaż
wojny świadczą, że nie do końca i nie wszędzie to wychodzi) i że
trzeba sobie pomagać, żebyśmy mogli gdzieś dojść.

Teraz tak. Jestem po dwóch piwach, ale to nie znaczy, że dam się
zrobić w balona.

Spiszę sobie wszystkie IP osób, które kliknęły tego posta i od każdego
pobiorę 4,99PLN + VAT za jego czytanie ;D

Chyba jest coś wart, nie? ;D

neo

Data: 2012-06-19 12:27:04
Autor: neo
Skladam PeCeta :)
Jeszcze pytanko, gdzie uderzać, żeby pogadać z ludźmi (nie z
sarmatami) o programowaiu np. w Javie albo C++?

http://www.youtube.com/watch?v=bCUhFZnxoBU

neo

Data: 2012-06-19 18:03:38
Autor: Michal Lukasik
Skladam PeCeta :)
Dnia 19.6.2012, Mr Misio napisał(a):

[...]

Nie wiem jak inni producenci, ale Gigabyte ma dla Twoich znajomych
przydatną funkcję - Xpress-Recovery.
http://www.gigabyte.com/webpage/21/Xpress-Recovery2.html
O tej akurat wiem, bo moja MB oferuje i z ciekawości testowałem.
Sprawdź, inni producenci  pewnie też oferują coś podobnego.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/

Data: 2012-06-19 23:45:34
Autor: BartekK
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-19 19:03, Michal Lukasik pisze:
JAk zrobić potem taki backup, najlepiej na DVD(niekoniecznie jednym),
Ĺźeby w razie co jak zapadnie decyzja "trza to reinstalnac" to w miare
[...]
Ale ta funkcja/program ma jedną poważną wadę:
"Does not support RAID/AHCI (class code 0104/0106) hard disks." Czyli dyski sata tylko w trybie IDE-compatible (co przekreśla sensowne używanie współczesnych dysków SSD, NCQ, itd).

Data: 2012-06-19 23:07:27
Autor: m4rkiz
Skladam PeCeta :)
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:jrqs3c$tdg$1mx1.internetia.pl...
[...]

wbrew deklaracji producenta u mnie dziala
co oczywiscie nie znaczy ze jest to regula i mozna na tym bazowac ;)

Data: 2012-06-20 01:33:07
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik BartekK napisał:
[...]

Ano wlasnie :/

Bo juz sie cieszylem  - plyta akurat Gigabyte ...

Data: 2012-06-20 18:49:15
Autor: Michal Lukasik
Skladam PeCeta :)
Dnia 19.6.2012, BartekK napisał(a):

[...]

Dziwne, bo "od zawsze" mam dyski w AHCI, więc jak testowałem na mojej
P35E-DS3R musiało [???] być w AHCI. Dla pewności w wolnej chwili sprawdzę.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2012-06-20 20:00:48
Autor: BartekK
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-20 19:49, Michal Lukasik pisze:
[...]

Pamiętaj, że oprócz włączenia AHCI, jest często jeszcze drugi magiczny feature "ustaw pierwsze 4 dyski sata w trybie natywnym" - masz włączony tryb ahci, startuje "bios" sata i wykrywa dyski, ale sata0-sata3 są realnie w systemie widoczne jako IDE-primary master, primary slave itd...

Data: 2012-06-20 19:27:25
Autor: Michal Lukasik
Skladam PeCeta :)
Dnia 20.6.2012, BartekK napisał(a):

[...]

Na 100% w tej chwili są w AHCI i na 99.9% były w trakcie testu.
To z powodu tego promila niepewności napisałem, że w wolnej chwili
sprawdzę. ;D
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/

Data: 2012-06-20 21:14:25
Autor: maX
Skladam PeCeta :)

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:jrqs3c$tdg$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie można tylko na czas jej użycia przełączyć na IDE?

Data: 2012-06-21 08:19:24
Autor: BartekK
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-20 21:14, maX pisze:

[...]

Obawiam się że przełączanie AHCI/IDE dla takich userów, którzy muszą mieć 1-klik-rescuecd by odzyskać sprawny system, to nie jest dobry pomysł...

Data: 2012-06-21 08:49:17
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"BartekK" napisał:

Obawiam się że przełączanie AHCI/IDE dla takich userów, którzy muszą mieć 1-klik-rescuecd by odzyskać sprawny system, to nie jest dobry pomysł...

Tak samo złym pomysłem jest zostawianie tego typu użytkownikom (cytuję: "LEwizny totalne jesli chodzi o komputery") mechanizmu, umożliwiającego przywrócenie komputera do stanu "fabrycznego". Kto im zarchiwizuje przed tą operacją dokumenty i ustawienia? Do kogo będą wydzwaniać z pretensjami "ale tu miałam takie ikonki, a teraz ich nima i nie mogie odebrać poczty", "a gdzie są zdjęcia naszego Stasia robiącego kupkę, bo chcemy je pokazać cioci?" IMHO lepiej w razie draki wykorzystać mechanizmy zawarte w systemie operacyjnym (przywracanie systemu, instalacja naprawcza), które zachowują owoce pracy użytkownika. Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć system, żeby jedynym ratunkiem była instalacja czystego systemu lub odtworzenie go z obrazu.

JoteR

Data: 2012-06-21 09:02:21
Autor: Marcin N
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-21 08:49, JoteR pisze:

Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć system, żeby jedynym
ratunkiem była instalacja czystego systemu lub odtworzenie go z obrazu.

Niemal co 2 miesiące mój komputer się sypie. Po hibernowaniu wstaje z błędem tak poważnym, że po godzinnej próbie automatycznego naprawienia - nic nie osiąga. Jedynym ratunkiem jest odtworzenie dysku C z obrazu.

Podawałem tu parametry tego dysku, ludzie stwierdzili, że jest ok. Nikt nie potrafi mi pomóc. System Windows 7.

Data: 2012-06-21 09:19:10
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Marcin N" napisał:

[...]

To co napisałem powyżej, opiera się na obserwacji kilkudziesięciu komputerów w firmie użytkowanych w miarę normalnie oraz domowych komputerów trójki dzieci używanych wręcz przeciwnie. A także kilku moich, używanych wyjątkowo nienormalnie. Winda na sprawnym komputerze bez pasożytów jest systemem stabilnym i dość odpornym na ekstrawagancje użytkowników.

Podawałem tu parametry tego dysku, ludzie stwierdzili, że jest ok.
Nikt nie potrafi mi pomĂłc. System Windows 7.

Zasilacz i pamięci też przetestowałeś?

JoteR

Data: 2012-06-21 09:53:22
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik JoteR napisał:
"BartekK" napisał:

[...]

przywrĂłcenie komputera do stanu "fabrycznego".

No to pojechales po producentach laptopĂłw ;)

Kto im zarchiwizuje przed
tą operacją dokumenty i ustawienia?

Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

[...]

Ale czasem jest to potrzebne.

:)

Data: 2012-06-21 14:58:32
Autor: WiesłaW
Skladam PeCeta :)
Dnia 21-06-2012 o 09:53 Mr Misio napisał na pl.comp.pecet:

Użytkownik JoteR napisał:
"BartekK" napisał:

[...]

No to pojechales po producentach laptopów ;)

[...]

Miałem się nie odzywać, bo to podobno NTG, ale nie mogę się powstrzymać ;)
Nie wycinam również cytatów JoteRa, ponieważ napisał to czego ja napisać
już nie zdążyłem :)

Moim zdaniem robienie obrazu systemu w dzisiejszej dobie stawia pod
znakiem zapytania sens takiej operacji. Oprócz tego co napisał JoteR
trzeba było od tego zacząć dyskusję) dochodzi jeszcze kwestia aktualnych
programów, sterowników a nawet późniejszych ustawień.

"Dawno temu" zrobiłem kilka takich obrazów i wyobraź sobie, że nigdy ich
nie wykorzystałem. Obrazy były już na tyle stare, że lepiej było postawić
nowy system. Tylko, że ja strasznie grzebię w tym Windowsie i starcza
mi na dwa-trzy lata, innym użytkownikom na wiele dłużej. Pomijam problemy
sprzętowe i "śmieciowe".
Oczywiście w międzyczasie zdarzają się różne błędy w systemie, ale do
tego służą bardzo skuteczne narzędzia MS.

Mało tego, że W7 posiada wszelkie narzędzia odzyskiwania systemu (o wiele
bardziej przydatne niż obraz), o czm wspomniał JoteR. Posiada również
narzędzie o które pytasz i przy tym z pełną pomocą MS.
http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/Back-up-your-programs-system-settings-and-files

Jeżeli już jednak występuje konieczność reinstalacji, radzę sobie w ten
sposób, że instaluję nowy system obok starego (instalator stary system
pakuje do folderu .old). Mogę sobie wtedy przerzucić co mi się podoba do
nowego (niczego przy tym nie tracąc) i w końcu usuwam stary system.

Z tym wydzwanianiem (gdzie się podział folder) o którym wspomina JoteR
również miałem sposobność się spotkać, a przecież pytałem o ważne dane..

W każdym razie życzę szczęścia i zdrowia w korzystaniu z kopii dysku :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-21 16:53:44
Autor: Remek
Skladam PeCeta :)
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

Miałem się nie odzywać, bo to podobno NTG, ale nie mogę się powstrzymać

Lepiej byś zrobił powstrzymując sie zamaist pisania bzdur. Patrz niżej:

Moim zdaniem robienie obrazu systemu w dzisiejszej dobie stawia pod
znakiem zapytania sens takiej operacji.

Szkoda tego czytać.

"Dawno temu" zrobiłem kilka takich obrazów i wyobraź sobie, że nigdy ich
nie wykorzystałem. Obrazy były już na tyle stare, że lepiej było postawić
nowy system.

Obrazy były robione z Win 3.11, a Ty potrzebowałeś Win 7? Wypisywanie takich
bredni powinno byc karane sądownie.

emek

Data: 2012-06-21 17:17:44
Autor: WiesłaW
Skladam PeCeta :)
Dnia 21-06-2012 o 16:53 Remek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Remuś, czy to oznacza, że wyciągnąłeś mnie z KFa? :) Przecież ja wiem, że
poziom Twojej percepcja nie pozwala na zrozumienie prostych zdań, nie  mówiąc
już o minimum merytorycznej dyskusji z Tobą. Nawet nie będę się wysilał.

Po prostu, jak Ci szkoda to nie czytaj, a gdyby karano za wypisywanie
bredni to dawno dostałbyś co najmniej dożywocie :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2012-06-21 17:30:18
Autor: gawfron
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-21 16:53, Remek pisze:

Obrazy były robione z Win 3.11, a Ty potrzebowałeś Win 7? Wypisywanie takich
bredni powinno byc karane sądownie.

emek

Może nie ma racji, ale przedstawił kilka argumentów. U Ciebie nic merytorycznego.

Pozdro

Data: 2012-06-21 15:24:26
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Mr Misio" napisał:

[...]

Ależ oni nie robią tej partycji "recovery" dla użytkowników, ino dla własnej wygody

Kto im zarchiwizuje przed
tą operacją dokumenty i ustawienia?

Albo zrobia to sami albo syn sasiada.

Przypuszczam, że wątpię. To zadziwiające, jaką pomysłowość wykazują użytkownicy w wyszukiwaniu lokalizacji dla swoich Niesłychanie Ważnych Danych.

Naprawdę, już od czasów XP ciężko jest tak zepsuć system, żeby jedynym
ratunkiem była instalacja czystego systemu lub odtworzenie go z obrazu.

Ale czasem jest to potrzebne.

Więc Ty trzymaj ten obraz. Jeśli się zdarzy ta wyjątkowa okazja, że trzeba będzie orać po całości, będziesz mógł ją odpowiednio uczcić na koszt zapraszających Cię serdecznie gospodarzy.

JoteR

Data: 2012-06-21 20:15:14
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik JoteR napisał:

[...]

Ale w takim przypadku nie ma roznicy, czy zreinstaluja system od zera, czy wgraja obraz.

[...]

Nie ma mowy. Chce sie pozbyc obslugi. Tyle :)

Data: 2012-06-21 23:54:37
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Mr Misio" napisał:

[...]

Nie zrozumieliśmy się. Chodzi o to, że czasem sami użytkownicy nie mają świadomości, gdzie znajdują się ich dane. Przykład - Samsung PC Studio. Zgrane za jego pomocą zdjęcia z telefonu lądują gdzieś głęboko w obrębie (ukrytego!) katalogu Dane aplikacji. Przyjdzie syn sąsiada, zgra zawartość katalogu Moje dokumenty oraz innych, co do których istnieje podejrzenie, że mogą zawierać coś potrzebnego, spisze ustawienia konta pocztowego, wydłubie loginy i hasła, odtworzy obraz nadpisując zawartość i zdjęcia kupki Stasia cyknięte komórką idą w siną dal.

Więc Ty trzymaj ten obraz.

Nie ma mowy. Chce sie pozbyc obslugi. Tyle :)

Nie ma szans. Dasz im komputra i zostaniesz chcąc nie chcąc jego cieciem do czasu przejęcia tej zaszczytnej funkcji przez latorośl znajomych. A to może potrwać.

JoteR

Data: 2012-06-21 16:54:10
Autor: Remek
Skladam PeCeta :)
Użytkownik "JoteR" napisał:

instalacja naprawcza

Żadnego systemu nie udało mi się w ten sposób naprawić. Poczynając od Win
95, 98, XP, Vista i Win 7. To bezwartościowa opcja.

Remek

Data: 2012-06-21 17:08:26
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Remek" napisał:

Żadnego systemu nie udało mi się w ten sposób naprawić.

A mi wiele. Usuwając też skutki działań różnego robactwa.

Poczynając od Win 95, 98,

AFAIR tam nie było takiego mechanizmu. Zamiast instalacji naprawczej - nadinstalowywało się "na chama", a punkty przywracania załatwiało się zewnętrznym oprogramowaniem.

XP, Vista i Win 7.

XP wiele razy z dobrym skutkiem. Głównie korzystając z punktów przywracania. Windows 7 ma ten mechanizm ponoć jeszcze lepszy, ale nie musiałem z niego jeszcze korzystać. Nie wiem, co inni robią, że muszą co 2 miesiące naprawiać system.

To bezwartościowa opcja.

Nie zgadzam się. Ale to już NTG.

JoteR

Data: 2012-06-21 23:58:29
Autor: Remek
Skladam PeCeta :)
Użytkownik "JoteR" napisał:

> Poczynając od Win 95, 98,

AFAIR tam nie było takiego mechanizmu. Zamiast instalacji naprawczej -
nadinstalowywało się "na chama", a punkty przywracania załatwiało się
zewnętrznym oprogramowaniem.

O ile pamiętam to w Win 98 było setupcor, czy cosik podobnego. To właśnie
opcja naprawcza.

> [...]

Windows 7 ma ten mechanizm ponoć jeszcze lepszy, ale nie musiałem z niego
jeszcze korzystać. Nie wiem, co inni robią, że muszą co 2 miesiące

Ja nie miałem szczęścia. Chociął ćwiczyłem to tylko raz, bo XP jest o wiele
bardziej od "małych" Windows odporny na uszkodzenie . A odtworzenie z obrazu
jest bezproblemowe i szybkie. Nie zawsze taka potrzeba jest powodowana
uszkodzeniem systemu (choć i to sie zdarza), ale np. zainstalowaniem
jakiegoś programu ingerującego w skojarzenia i ustawienia usera. Łatwiej mi
wtedy odpalić Ghosta i po kilku minutach mieć poprzednią konfigurację,
zamiast walczyć z wadliwą. Mam zawsze kilka kopii przyrostowych, zrobionych
na kolejnych etapach istalacji oprogramowania.

A jako ciekawostkę opiszę co kilkakrotnie uszkodziło mi system. Mianowicie
próba odczytania dyskietki powodowała zwis i jeśli szybko nie zrobiłem
twardego resetu to system był uszkodzony. Doszedłem, że przyczyną był słaby
zasilacz. Odpalenie napędu floppa powodowało jakieś zakłócenia napięć
zasilających i dziwne rzeczy. System zamierał, a partycja systemowa była
formatowana. Spotkałem się z tym już kilka lat temu i długo nie mogłem
znaleźć przyczyny. Sugerowałem się opisem wirusa o nazwie formatC (coś koło
tego), którego nabyłem na news i który miał tak działać.

Remek

Data: 2012-06-22 00:21:09
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Remek" napisał:

> [...]

zewnętrznym oprogramowaniem.

O ile pamiętam to w Win 98 było setupcor, czy cosik podobnego.

Słusznie, o ile tu, na tej grupie (żeby nie było NTG) nie zełgali.
http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2003/03/8007.html
Ja mam wrażenie, że używałem tego polecenia w przypadku niechęci Windows do normalnej instalacji.

Łatwiej mi wtedy odpalić Ghosta i po kilku minutach mieć poprzednią konfigurację,
zamiast walczyć z wadliwą. Mam zawsze kilka kopii przyrostowych, zrobionych
na kolejnych etapach istalacji oprogramowania.

W omawianym przypadku na taką skrupulatność użytkowników raczej bym nie liczył ;->

JoteR

Data: 2012-06-19 19:27:03
Autor: RadoslawF
Skladam PeCeta :)
Dnia 2012-06-19 17:40, Użytkownik Mr Misio napisał:
No to się pochwaliłem ;)

Nie chwal się.

Jakim softem? JAk to zrobic? Ewentualnie jak alternetywnie to rozwiazac?

Pytania o soft to zdecydowanie NTG, zmień zasilacz i zapytaj na
grupie dotyczącej systemu pod którym ma to działać.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-19 22:41:25
Autor: Gabriel Zastawnik
Skladam PeCeta :)

Użytkownik "Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jrq6go$mgg$1inews.gazeta.pl...
Jakim softem? JAk to zrobic? Ewentualnie jak alternetywnie to rozwiazac?

Ja uĹźywam Acronis True Image Home 2012
Sprawdza się bardzo dobrze.

--
Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2012-06-20 15:04:38
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik Gabriel Zastawnik napisał:

[...]

Teraz mi sie przypomnialo, ze jakbym mial dysk WD to mialbym za free WD Edition

:/

Data: 2012-06-20 19:18:32
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
"Mr Misio" napisał:

Ja uĹźywam Acronis True Image Home 2012

Teraz mi sie przypomnialo, ze jakbym mial dysk WD
to mialbym za free WD Edition

Jest również wersja dla Seagate, tylko nazywa się dla niepoznaki DiscWizard.

JoteR

Data: 2012-06-20 21:06:55
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik JoteR napisał:
"Mr Misio" napisał:

[...]

A dla Samsunga? :):):)

Data: 2012-06-19 23:13:37
Autor: Gil
Skladam PeCeta :)
Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Sprawdzaj sobie codziennie stronę:
http://www.giveawayoftheday.com/

Codziennie masz jakiś normalnie płatny program albo dwa, który producent
zezwala na bezpłatne zainstalowanie tylko dziś i korzystanie z niego bez supportu.
Tam co jakiś czas pokazuje się program firmy Paragon albo Acronic do robienia
kopii do reinstalacji systemu. Kopię można robić na HDD lub DVD.
Będziesz miał darmowy funkcjionalny soft do tych spraw. Zwykle wypuszczony rok
temu w normalnej sprzedaży ale to nie szkodzi.
Poza tym można teź coś innego ciekawego wychaczyć. Ostatnio nieczęsto. --

Data: 2012-06-20 09:27:37
Autor: JoteR
Skladam PeCeta :)
" Gil" napisał:

[...]

Właśnie dzisiaj pojawił się tam Paragon Backup & Recovery 11 Compact ;->
Nie wiem, czy umożliwia utworzenie medium startowego, ale to już NTG.

Poza tym można teź coś innego ciekawego wychaczyć.

Nie, niczego takiego na szczęście nie można wykonać.
WyHaczyć i owszem.

JoteR

Data: 2012-06-20 15:01:50
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik JoteR napisał:
" Gil" napisał:

[...]

Wyhaczam :) Sie zobaczy :)

Data: 2012-06-20 15:01:27
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik  Gil napisał:
[...]

Dodlam sobie RSS-a :) Dzieki. Kiedys pamietalem o tej stronce.

[...]

Pewnie juz dużo wyhaczyles to i pula ciekawego dla Cieboe softu stopniala ;)

Data: 2012-06-19 23:18:50
Autor: m4rkiz
Skladam PeCeta :)
"Mr Misio" <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote in message news:jrq6go$mgg$1inews.gazeta.pl...
[...]

ntg

ja tam mam mase ghostow (dodawali to kiedys do co drugiego sprzetu,
a i teraz mozna kupic np. z samsungiem 830) wiec podlaczam bootowalnego
pendrive 8-16GB (obecnie to groszowe sprawy, szybki byc nie musi, tego sie
codziennie nie robi) z freedosem i macham obraz...

http://kdo.pl/pendrive-pqi-16gb-2-0-coold-u339-deep-blue-new-116039
ten fajny jest bo ma mikro przelaczniczek RO\RW

jak sie w biosie ustawi bootowanie z pendrive na pierwszym miejscu,
wklepie jedna linijke w autoexecu to wystarczy go wetknac, wlaczyc
komputer, odczekac 15 minut wyjac i zresetowac zeby zadzialalo

mozna to oczywiscie wrzucic na plytke, duzo wiecej roboty z tym nie bedzie...

Data: 2012-06-20 09:02:29
Autor: Chris
Skladam PeCeta :)
Mr Misio nabazgrał(a):

[...]

Jak zasilacz nie pomoĹźe to polecam ghosta ...

Data: 2012-06-20 14:07:56
Autor: m4rkiz
Skladam PeCeta :)
[...]

http://www.giveawayoftheday.com/paragon-backup-recovery-11/

"[...]you can create and use Linux/DOS-based Recovery media with
built-in Recovery Media Builder."

Data: 2012-06-20 19:05:05
Autor: Remek
Skladam PeCeta :)
[...]

Jaja sobie robisz? Jakim softem? Zastosuj tę sama metodę, jaka stosujesz do
swojego komputera/systemu. Nie karmic trolla.

Remek

Data: 2012-06-20 21:10:10
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik Remek napisał:
[...]

Ale wiesz, ze linuxem mozna zrobic kopie windowsa?
Ale wiesz, ze firmware w hardware to tez software?
Dlatego ochlon, wielkie oburzenie nie jest wskazane - cisnienie moze skoczyc. ;)

Data: 2012-06-20 20:32:10
Autor: Kamikazee
Skladam PeCeta :)

http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku/

Data: 2012-06-20 21:11:29
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik Kamikazee napisał:
W dniu 2012-06-19 17:40, Mr Misio pisze:
Jakim softem? JAk to zrobic? Ewentualnie jak alternetywnie to rozwiazac?

http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku/

Doskonale, dzieki!

:)

Data: 2012-06-21 01:10:11
Autor: Krystek
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-20 20:32, Kamikazee pisze:
W dniu 2012-06-19 17:40, Mr Misio pisze:
Jakim softem? JAk to zrobic? Ewentualnie jak alternetywnie to rozwiazac?

http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku/

Zajrzawszy na stronę EASEUS Todo Backup wygląda na to, że już darmowy nie jest - <http://www.todo-backup.com/products/home/>

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-06-26 00:03:06
Autor: Kamikazee
Skladam PeCeta :)
W dniu 2012-06-21 01:10, Krystek pisze:
Zajrzawszy na stronę EASEUS Todo Backup wygląda na to, że już darmowy nie
jest - <http://www.todo-backup.com/products/home/>

A to pazerne cholery.

Data: 2012-06-21 07:51:46
Autor: januszek
Skladam PeCeta :)
Mr Misio napisa?(a):

Glowny cel - zrobic tak, zeby mozna bylo przywrocic system do miejsca w ktorym go zostawie po przygotowaniu wszystkiego...

Nie mam już siły czytać tej debaty o sofcie ;) Więc pomogę:

http://www.fixitpc.pl/topic/936-wlasna-ukryta-partycja-recovery/
http://www.fixitpc.pl/topic/596-system-recovery-prawie-profesjonalnie-i-kompleksowo/

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-21 09:56:12
Autor: Mr Misio
Skladam PeCeta :)
Użytkownik januszek napisał:
Mr Misio napisa?(a):

[...]

Dzieki :) Widac moja pomylka grupy nauczy mnie wielu ciekawych rzeczy :)

Skladam PeCeta :)