Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Data: 2012-05-08 17:46:50
Autor: T.V.
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Powitać szanowne grono!

Więc tak, składam kolejny komputer, tym razem w nieco innej konfiguracji,
inny design, inne wymagania i potrzebuję wycisn±ć z niego max za minimum
pieniędzy. (gier raczej nie bedzie ale jakis HD6670 lub HD6850 moglby sie
znalesc w konfiguracji)

Interesuje mnie jedynie zakup:
1. Zasilacz (jakie firmy teraz trzymaja normy?);
2. Pł. glowna (tutaj mam największy problem, zastanawiam sie nad RAID 0, a
dobrze by bylo jak by miala przynajmniej jeden kontroler IDE, bezawaryjna i
wizjami na przyszlosc);
3. Processor (2,8 - 3,3GHz);
4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);
5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);
6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
opinie);

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.
Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
płytę z tym wła¶nie ustrojstwem, a za jaki¶ czas wymienić sam CPU ?
Pytanie3 - CPU koniecznie bez GPU na pokładzie (no chyba że koszt jednakowy
jak innych procesorow z podobnym taktowaniem a GPU dorzucaja za frajer), po
co mi płacić za i5 czy i7 z GPU je¶li planuję zakup oddzielnego układu
graficznego.

No i teraz Wasze opinie, sugestie i podpowiedzi co do dwoch przedzialow
cenowych: 1000-1500 i 1500-2000.
Podzespoly jakie mnie interesuja wypisalem, oczekuje tylko opinii o nich, a
Waszej rady i sugestji oczekuje raczej w wyborze zasilacza, plyty,
procesora i grafiki.

Obydwa komputery beda bez obudowy, schowane gdzies w kacie w salonie i
pokoju (taki moj nowy projekt do podswietlenia rogow pomieszczen)

T.V.

Data: 2012-05-08 18:06:12
Autor: Rafal Lukawski
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.

Odpisze tam, gdzie moge odpisać.

[...]

Wszelkie raidy proponowalbym oprzec na systemie operacyjnym nie zas na tych tzw. pseudo-raid na plytach. Czasami troche wiekszy problem z instalacja, ale w uzytkowaniu znacznie mniej problemu.

Intel wprowadza obecnie nowe procesory z nowymi gniazdami, gdyby mial takowe kupowac poczekalbym z 6 m-cy na do az się ustabilizuj±. Poza tym warto kupic komputer taki ktory sie potrzebuje, a nie taki, ktory kiedys tam bedzie sie rozbudowywac.

3. Processor (2,8 - 3,3GHz);

Jezeli nie bawisz sie w wirtualki wez ktoregos intela z koncowka K, nie ma zadnych blokad.

4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);

Goodram, kingston i pare innych, to wszystko to marki, ale ja np. jestem zadowolony

5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);

F3 nie jest juz produkowany od dluzszego czasu. Tutaj pytanie co chcesz osiagnac. Przy wiekszej pojemnosci pomyslalbym nad hybryda HDD+SSD+ wsparcie sprzetowe, ale to wymaga bodajze plyty na Z68

6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
opinie);

Karta musi byc bardzo  dobrze dobrana z zasilaczem, poza tym to mile bestie, tak zwalniaja, ze przy pracy biurkowej nawet rakiety biora malo pradu.

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.

Ja bym rozwazyl hybryde HDD+SSD ze wsparciem z plyty glownej. czyli tani SSD 32-64GB + rozpasany HDD 1-2TB. Bralbym WD Blue/Black o oczekiwanej pojemnosci.

Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
płytę z tym wła¶nie ustrojstwem, a za jaki¶ czas wymienić sam CPU ?

To trudny temat, ja bym obecnie nie kupowal nowej podstawki /za duzo nowych ukladow, bugi itp/. Jezeli zas koniecznie chcialbym kupic nowy sprzet, to na sprawdzonej platformie. Mam jeszcze 775 (do gier uruchamiany od swieta (testowalem nawet w trybie 3d) i dla dzieci, do pracy laptop podlaczony do monitora).

[...]

Kazdy intel ma obsluge grafiki wbudowana, czy plyta ma stosowne uklady to inna sprawa. W jednym wypadku przydaje sie (koszt tu nie powinien byc zauwazalny), gdy chcesz podlaczyc wiecej monitorow. np. 3

Data: 2012-05-08 18:38:23
Autor: T.V.
Dnia Tue, 08 May 2012 18:06:12 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

[...]

Piszesz o sprzetowym RAID z oddzielnym sterownikiem?

Systemy operacyjne w komputerze beda minimum dwa:
Linux (prawdopodobnie Debian lub Slackware)
oraz
Windows XP Pro 64bit, lub za jakis czas jak zdobede troche wolnej gotowki
to Win7.

Podstawowym systemem do codziennej pracy bedzie jednak Linux.

[...]

Niestety, ale 6 m-cy czekac nie moge, obecny komputer powoli przestaje
dzialac po ostatnich burzach ktore przeszly kolomnie i strasznie wariuje.
Upalila sie karta LAN i zasilacz, corka wylamala USB, ktore powoduje teraz
od czasu do czasu zwarcie i blad nie wiem czemu karty dzwiekowej, a w
konsekwencji zwioche systemu :-)

3. Processor (2,8 - 3,3GHz);

Jezeli nie bawisz sie w wirtualki wez ktoregos intela z koncowka K, nie ma zadnych blokad.

Wirtualki od czasu do czasu, czesciej emulacja oprogramowania
Windowswowskiego na Linuxie, stad taki CPU i tyle, a nie mniej RAMu. Takze
RAID 0 lub SSD jak wspominasz by SWAP mial lepszego buta.

4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);

Goodram, kingston i pare innych, to wszystko to marki, ale ja np. jestem zadowolony

Tutaj akurat wybor jest prosty, kilka firm na rynku, osobiscie mam b. mile
wspomnienia z Kingstonami czy Kingmaxami - musial bym sprawdzic co mam
wsadzone. Wymiana od reki, nawet jesli kosc poszla w niebiosa po moich OC.

[...]

Co bede owijal w bawelne, na dysku ma byc kilka bajek, jakies fasolki i
inna "piracka" muzyka dla dzieci :-)

Dodatkowo kilka kont FTP udostepnianych poprzez linuxowa sambe, jakies
backupy i dyski dla serwera sieciowego (backup konfiguracji itd...)

Oczywiscie oprogramowanie do codziennej pracy (LibreOffice, Gimp itd)

[...]

Hmm, gier raczej nie bedzie, chociaz zastanawiam sie nad kupnem Diablo III
i poklikac ze znajomymi od czasu do czasu w weekend.

[...]

Jak pisalem wyzej, 32-64GB SSD to troszke malo dla dwoch systemow,
szczegolnie jesli chcialbym kupic w przyszlosci Win7. Dla XP 15GB starczy,
dla linuxa juz ilosc RAM + partycja root, home... Dla Win 7 to 25-30GB do
wylacznego uzytku dla niego (pisze tutaj o pracy przez najblizsze kilka
lat, jak zacznie sie zasmiecac pierdolami)

[...]

Te nowe CPU to na jakiej podstawce (1155?), co to za procesory (te w
technologii 32mikrona)? W 10'000 rdzeni sie raczej pchal nie bede, wolal
bym by zmiejszyli procej produkcyjny do 15-20 mikronow, a 4 rdzenie to dla
mnie i tak jak narazie dostateczna ilosc.

[...]

Hmm, to ciekawe, ostatnio jak skladalem PC to i5 chyba nie mial GPU na
pokladzie. Ale teraz - fakt, ze specyfikacji na stronie intela wynika, ze
nawet i5 ma juz GPU.

<ciach>

T.V.

Data: 2012-05-08 20:15:42
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-08 18:38, T.V. wrote:
[...]

Piszę o tzw. RAID, który oferuj± płyty SOHO. W sporej czę¶ci RAID wspomagany jest przez sterownik. W tym wypadku lepiej zastosować w pełni software'owy raid (mniej problemów).

[...]

Tym bardziej, szczegolnie, ze linux bez problemu obsluguje software-raid.

[...]

Spoko, wyrazam tylko opinie. Generalnie gdy cos wchodzi na rynek, preferuje odczekac jakis czas. Nie wykonujac obliczen matematycznych na kosmiczna skale i3 czesto wystarcza. W tej chwili jezeli aplikacje na to pozwalaja duzo zyskuje sie poprzez zwiekszenie liczby rdzeni.

[...]

Procesory Intel'a pozwalajace na swobodne podkrecanie czy zmiane mnoznika maja ograniczone wspomaganie wirtualek. mozna po prostu z tego zrezygnowac kupujac standardowy procesor z pełnym wsparciem wirtualizacji.

[...]

Odnosnie dyskow - niżej.

[...]

Przypuszczam wiec, ze każdy GTX z serii 400, 500 spełni Twoje oczekiwania.

[...]

Nie to miałem na my¶li, poprzez hybrydę rozumiem to, że płyta traktuje taki SSD jako swoisty cache (jak w przypadku momentus'ow XT 2.5"), takze 32GB Cache + HDD moze działać do¶ć wydajne (aczkolwiek nie testowałem - nie mam takiej płyty)

[...]

technologia ma się nijak do podstawki, aktualnie najpopularniejsze to własnie LGA 1155. Nie wiem czy intel będzie podtrzymywał t± serie (albo inaczej - będzie, ale nie wiadomo jak długo) To firma komercyjna i zrobi wszystko by maksymalizować zysk. Założyłbym, że przez rok będ± dostępne nowe układy na LGA 1155, a potem na pewno na rynku wtórnym. Bior±c pod uwagę, że zużywalno¶ć CPU jest minimalna, będzie na pewno można przez pare lat kupić mocniejszy procek na LGA1155.

Data: 2012-05-12 22:06:27
Autor: BQB
W dniu 2012-05-08 20:15, Rafal Lukawski pisze:
Procesory Intel'a pozwalajace na swobodne podkrecanie czy zmiane
mnoznika maja ograniczone wspomaganie wirtualek. mozna po prostu z tego
zrezygnowac kupujac standardowy procesor z pełnym wsparciem wirtualizacji.

Jakie¶ Ľródło tej informacji masz? Chętnie poczytam, bo jestem na etapie zbierania gotówki na now± platformę Intela i7 z końcówk± "k" i mnie tym zmartwiłe¶.

Data: 2012-05-13 00:15:16
Autor: Rafał Łukawski
On 2012-05-12 22:06, BQB wrote:
[...]

Procesory z serii K nie wspieraj± VT-d, czyli np. za wiki:

I/O MMU virtualization (AMD-Vi and VT-d)
Main article: IOMMU

An input/output memory management unit (IOMMU) enables guest virtual machines to directly use peripheral devices, such as Ethernet, accelerated graphics cards, and hard-drive controllers, through DMA and interrupt remapping. This is sometimes called PCI passthrough.[31] Both AMD and Intel have released specifications:

Potencjalnie wirtualizacja z dostepem do sprzetu powinna byc szybsza (operacje z wykorzystaniem natywnego sprzetu) jezeli oprogramowanie do wirtualizacji to wspiera. Maszyn wirtualnych uzywam okazyjnie, nie wypowiadam sie na temat odczuwalnych roznic. Z tego co pamietam Virtualbox tego nie wspiera, ma to wieksze znaczenie w serwerach gdzie nikt sie nie bawi w podkrecanie.

Data: 2012-05-14 14:20:57
Autor: Szymon von Ulezalka
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
zapomniałe¶ dodać: oprocz procka, jeszcze chipset oraz BIOS/UEFI musz±
to wspierać. o ile to pierwsze jest bezproblemowe, to te drugie- juz
takie nie jest.
Jak składalem swego kompa nieco ponad rok temu (jak tylko weszly
plytki z B3), to z ogolnie dostepnych plytek zadna tego nie wspierala
(a te ktore niby wspieraly, nie robily tego bezproblemowo). osobiscie-
jesli czegos takiego bym potrzebowal, to juz raczej w serwerowo typowe
plytki bym sie kierowal (oczywiscie- drozsze niz zwykle :/)

takie moje 0.03 PLN

Data: 2012-05-08 23:29:14
Autor: Michal
W dniu 2012-05-08 18:38, T.V. pisze:

[...]

Rafał pisał o RAID zOSa bez wsparcia płyty głównej/BIOS dla hostRAID. Dalej co¶ mi mówi, że pod Windows nie może to być zrobione dla partycji systemowej oraz jest ograniczone do licencji PRO/Ultimate/Enterprise, a RAID5 z Windows to już odjazd w postaci licencji Server i Advaanced Server. Dawno tego nie sprawdzałem, jak się mylę proszę o korektę.

Systemy operacyjne w komputerze beda minimum dwa:
Linux (prawdopodobnie Debian lub Slackware)
oraz Windows XP Pro 64bit,

WinXP 64bit poza wirtualkami do testów możesz spokojnie skre¶lić ze względu na wsparcie sterowników.
BTW:
Nadal jest dostępna wersja ewaluacyjna? Jak już chcesz co¶ z testowych to już lepiej Win8 CP 64bit + tona nakładek wył±czaj±cych gdzie się da to całe Metro kochane przez miliony userów ;>

lub za jakis czas jak zdobede troche wolnej gotowki to Win7.

Daruj sobie raczej na starcie R6850, a daj normalny system. Teraz np: w ....Tesco widziałem Win7 Home Premium BOX (nie OEM, nie upgrade) za
375 zł. Takie oferty co jaki¶ czas się zdarzaj±.

Podstawowym systemem do codziennej pracy bedzie jednak Linux.
Do czego? Tak się mówi, a sam piszesz z 40-tude w wiadomo jakiego systemu. Z perspektywy czasu - ze względu na oprogramowanie do pracy: jednak Win7 64bit + Debian na wirtualkę. Przy 2 monitorach i odpowiedniej ilo¶ci RAM pracuje się tak doskonale (akurat mam system w dokł±dnie takiej konfiguracji: Win7 jako host, Debian 6.x 64bit na VirtualBox jako go¶ć) i po prostu nie chce mi się przeładowywać systemu by odpalić drugi system jak trzeba na szybko co¶ zrobić, co nie ma (darmowego) odpowiednika w sofcie pod windows.

[...]

AM3+

[...]

Jak nie oczekujesz rekordowego OC czy "kosmicznego wygl±du" hestspreaderów to HyperX'y Kingstona s± OK. Firma jak firma, poziom ¶redni, ale ma ten plus, że praktycznie wszyscy producenci płyt testuj± je z modułami Kingstona, a po roku czy 1,5 można kupić kolejny dual kit dokładnie z tej samej serii.

[...]

Czyli dowolny HDD. Na pocz±tek 1 TB mechaniczny, potem dołożysz 64GB SSD tylko na system i będziesz zadowolony.

6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
opinie);

Pisałem już w innnym po¶cie. raczej co¶ z GCN albo nV.

[...]

Dla Windows 7 64bit? 60 GB SSD jest w sam raz by się nie ¶ciskać (trac± mocno na wydajno¶ci zapchane po brzegi). Debiana dasz na HDD mechaniczny z własnym bootloaderem by się nie gryzły, a i tak z czasem będziesz korzystał z wirtualizacji.
PRzerabiane osobi¶cie - 30 GB nawet na 32bit Win7 HP to po 1-1,5 roku za mało i dopycha się kolanem, przerzuca większe dane na inne partycje itp. Wystarczy spojrzeć ile po takim czasie zajmuje WINSXS.

[...]

Jeszcze raz: przemy¶l AM3+:
1. CPU bez GPU,
2. Perspektywa upgrade
3. CPU od tanich jak barszcz do wydajnych 8-rdzeniowców/w±tkowców.
4. Brak dylematów: odblokowany mnożnik vs sprzętowa wirtualizacja

--
/MB

Data: 2012-05-08 20:18:12
Autor: R.e.m.e.K
[...]

Co masz na mysli z tymi wirtualkami i blokowanym prockiem?

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-08 21:10:53
Autor: Rafal Lukawski
On 2012-05-08 20:18, R.e.m.e.K wrote:
[...]

Procesory serii *K nie wspierajÄ…: Intel VT-d

Data: 2012-05-08 22:20:46
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 08 May 2012 21:10:53 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

Jezeli nie bawisz sie w wirtualki wez ktoregos intela z koncowka K, nie
ma zadnych blokad.

Co masz na mysli z tymi wirtualkami i blokowanym prockiem?

Procesory serii *K nie wspierajÄ…: Intel VT-d

No zobacz, przeczytalem wiele testow procesorow sandy bridge i nigdzie nie
trafilem na ten "detal", zatem kupilem z K, bo go krece. A teraz sie
okazuje, ze odjalem wydajnosci wirtualkom :/
Pocieszam sie tym, ze moze az tak wiele nie stracilem, bo VT-d sluzy do
bezposredniego dostepu do peryferiow typu sieciowka czy grafika. Sieciowka i
tak ma naturalne ograniczenie w wydajnosci, a 3D w guescie nie uzywam. Swoja droga skad to ograniczenie? --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-08 23:08:49
Autor: Michal
W dniu 2012-05-08 22:20, R.e.m.e.K pisze:

[...]

Ale na takim np: VirtualBoxie bez sprzętowej wirtualizacji jesteś skazany na obsługę tylko 1 rdzenia przez system gościa. Jak dla mnie spore ograniczenie.

Swoja droga skad to ograniczenie?

Pytanie do Intela. Pozycjonowanie? Albo rybki albo akwarium - seria K dla overckockerów, do przedsiębiorstw, wirtualizacji itp. ma się płacić za każdy MHz.

--
/MB

Data: 2012-05-08 23:41:13
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Tue, 08 May 2012 23:08:49 +0200, Michal napisał(a):

[...]

A za to nie odpowiada przypadkiem VT-x? Tak czy owak w VMWare mam w systemie
guesta 2 rdzenie.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2012-05-11 09:23:47
Autor: JDX
On 2012-05-08 23:08, Michal wrote:
[.....]
Ale na takim np: VirtualBoxie bez sprzętowej wirtualizacji jesteś
skazany na obsługę tylko 1 rdzenia przez system gościa. Jak dla mnie
spore ograniczenie.
Dobrze wiedzieć ponieważ czasami trochę kompiluję pod Linuksem na VB
(notabene obecnie na P4 3.4 i jest to bolesne :-) ) i miałem zamiar
wkrótce kupić 2700K i używać go bez podkręcania. A tak to zwykły 2600
będzie chyba lepszy i jeszcze zostanie parę złotych na wódeczkę. :-)

Data: 2012-05-11 04:53:18
Autor: Szymon von Ulezalka
On 11 Maj, 08:23, JDX <j...@onet.pl> wrote:
On 2012-05-08 23:08, Michal wrote:
> [...]

wkrótce kupić 2700K i używać go bez podkręcania. A tak to zwykły 2600
będzie chyba lepszy i jeszcze zostanie parę złotych na wódeczkę.. :-)

alez zaraz zaraz- vt-x jest obslugiwany przez wszystkie SB (afaik;
zdecydowanie przez wszystkie i5). Vt-d to juz z kolei inna zupelnie
dzialka; szczerze mowiac- na "domowym" sprzecie sie w to bawic raczej
nie oplaca (straszny syf jest w informacjach o tym, ktore mobosy
wspieraja toto).
pozatym: VB nie jest jedyna aplikacja do wirtualizacji :)

szymon

Data: 2012-05-12 17:01:32
Autor: Michal
W dniu 2012-05-11 09:23, JDX pisze:
On 2012-05-08 23:08, Michal wrote:
[.....]
[...]

Moja wina - nie siedzę w tych nowych Intelach na Core i5/i7 i pomyliłem
VT-d z VT-x - przyznaję się bez bicia. A sprzętową wirtualizację potrzebną do obsługi wielu rdzeni pod VB (AMD-V/Intel VT-x) obsługuje praktycznie każdy współczesny CPU.

--
/MB

Data: 2012-05-08 23:05:09
Autor: Michal
W dniu 2012-05-08 17:46, T.V. pisze:

[...]

Tu ludzie maj± swoje koniki, ale praktycznie każdy 250+ zł za 600W.
To optimum, 500-550W dla 6850 i wydajnego CPU może być już na granicy.
Zasada jest do¶ć prosta: producenci lepszych zasilaczy chc± za nie dutki. Oczywi¶cie nie masz kupować najdroższego na rynku, ale powyższa zasada (z dokładno¶ci± do OEMowych Fortronów) raczej się sprawdza. Jako cecha teraz prawie już standardowa w tej klasie - warto brać z modularnymi kablami i wentylatorem co najmniej 12-14cm. Zwłaszcza jak to ma stać bez obudowy to brak pl±taniny kabli będzie na plus.

2. Pł. glowna (tutaj mam największy problem, zastanawiam sie nad RAID 0, a
dobrze by bylo jak by miala przynajmniej jeden kontroler IDE, bezawaryjna i
wizjami na przyszlosc);

A koniecznie ma być Intel. Rafał już pisał o problemach przy wirtualizacji z fajnymi (i do¶ć drogimi ixK). W Phenomach i FXach masz i to to, a rekordów wydajno¶ci na tym nie masz zamiaru bić by¶ nie mógł obyć się bez topowych wersji i7 czy nawet i5 2500k, który swoje kosztuje. AM3+ to fajne rozwi±zanie i raczej wróżę mu dłuższe życie niż kolejnym podstawk± zmienianym jak rękawiczki: do płyty na AM3+ włożysz "wszystko" - od jednordzeniowego Semprona za ~100 zł do FX8150 i pewnie kolejnych ulepszonych Piledriverów.
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=990FX%20Extreme4

Co do kontrolera IDE. Mam ten sam problem: Intel wyci±ł go już dawno, ostatnie płyty pod AMD z IDE z mostka południowego to chyba seria 700.
800 i 900 maj± to przez dodatkowy kontroler. Bardo fajna płyta, która spełnia powyższe wymagania to:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=990FX%20Extreme4

Perspektywiczne AM3+, obsługa CPU od Sasa do Lasa, i kanał IDE dla 2 urz±dzeń, USB 3.0, 8 SATA3, bardzo dobra sekcja zasilania, host RAID0,1,10, JBOD i co ważne RAID5.

3. Processor (2,8 - 3,3GHz);

Ile rdzeni? To zostaw na koniec jak już obliczysz budżet. CPU najłatwiej wymienić i sprzedać.

4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);

Przy dzisiejszych cenach absolutne minimum do wirtualizacji to 8 GB.
Koniecznie w 2 modułach. Raz że mniej to obci±ża kontroler pamięci w CPU, dwa jak poczujesz potrzebę łatwo dołożyć kolejne 8 GB. Gdyby nie to, że mam 4x2 GB (pierwsze 2x2GB DDR3 kupowane jeszcze w 2009r. gdy
kit 4 GB płaciło się ~450 zł, a nie to co dzi¶) dawno poszedłbym przy wirtualizacji w 16GB, czyli max dla obecnej płyty.

5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);

Zastanów się nad HDD mechanicznym samsunga, zwłaszcza do RAID. Sam mam 1x 500GB F1 + 3x 1TB F3 Samsunga, ale po przejęciu przez Seagate (serwis!) wybierałbym co¶ innego. Choćby polecane WD Blu + 64GB SSD na sam system.

6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
opinie);

Jak możesz ciut dołożyć (albo poczekać aż będ± miały bardziej rozs±dne ceny) HD7770 na nowym GCN w 28nm. W 2D zużywa jeszcze mniej pr±du, a nowa architektura w coraz ważniejszym GPGPU i tessalacji dała kopa jak diabli. Na dzi¶ ze starego VLIW4 40nm brałbym jedynie co¶ okazyjnego: albo wyprzedaż albo używany za małe pieni±dze. W PL jednak te stare w architekturze karty nadal maj± wysokie ceny.

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.

64GB SSD system + 1 TB na dane. Potem dołożysz kolejny do RAID. Masz niskie opóĽnienia i szybko¶ć na systemowym + ¶wietne osi±gi i pojemno¶ć w RAID przy zapisie sekwencyjnym (wideo itp). NA 3x 1TB HD103SJ aż miło zapisywać większe porcje danych.

Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
płytę z tym wła¶nie ustrojstwem, a za jaki¶ czas wymienić sam CPU ?

OdpowiedĽ i sugestia po¶redno wyżej.

[...]

Na AM3+ nie masz tego problemu.

[...]

Wrzuć sobie to w konfigurator. Nie oszczędzaj na mobo i zasilaczu (oraz RAM przy jego cenach). CPU raczej wolniejszy z opcj± na zmianę. Jak kto¶ nie gra (mało gra) to darowałbym sobie teraz R6850 - aktualnie jest okres zmiany architektury u AMD i wyczekiwanie z obniżkami na szersze wej¶cie nV 660/670.

--
/MB

Data: 2012-05-14 19:34:17
Autor: T.V.
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Dnia Tue, 08 May 2012 23:05:09 +0200, Michal napisał(a):

Idac za Twoja porada, znalazlem taki oto zestawik (ceny sa za allegro wiec
da rade poskladac to taniej w innych/jednym jakims sklepie)

HDD 1TB magnetyczny 280zl do 320zl
HDD 120GB SSD 450zl do 530zl
Plyta GB, ASRock AM3+ 450zl do 550zl
CPU AMD Black X4 FX 4100 BOX 32nm 12MB 4x3.6GHz AM3+ 370zl do 410zl
VGA HD5450 70zl
VGA HD7770 jak potaniej± teraz ok.519zl
RAM 8GB (2x4) 240zl do 330zl
Obudowa: Narazie szukam, ale moze nie kupie

Zasilacz: ?
Jaki zasilacz do tego zestawu polecacie? Myslac przyszlosciowo o HD7770

SUMA 1980 zl

Zastanawialem sie nad RAID5 (wspominaliscie o nim koledzy), ale ceny dyskow
nawet tych po 250 czy 500GB sa nadal duze (x3 dyski - ok 750-1000zl),
jeszcze bede glowkowal co dokladnie dobrac, ale z grubsza juz mam wybrane.

Co zmienic, co dobrac?

Aha - plyte wolal bym jednak GB, z AsRock'ami mam zle wspomnienia, firma
lubi spieprzyc BIOS, a w tych nowych modelach maja jakiegos wizualnego
BIOSa UEFI (pewnie jeszcze alpha version :-), jak napisany jest tak jak
poprzednie to ja dziekuje...

T.V.

Data: 2012-05-08 23:11:17
Autor: T.F.
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
"T.V." ...

[...]

Jestem z lekka zalamany.
Nie obrazcie sie chlopaki, ale ... az szkoda klawiatury :-(
Ale zrobie dobry uczynek :-)

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.

Bardzo zauwazalna przy obrobce duzych plikow.
Bardzo zauwazalnie (o 100%) wzrasta rowniez szansa na utrate WSZYSTKICH danych.

Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
płytę z tym wła¶nie ustrojstwem, a za jaki¶ czas wymienić sam CPU ?

Intel utrzyma 1155 tylko/az do przyszlego roku!

Pytanie3 - CPU koniecznie bez GPU na pokładzie

To Intel odpada.

[...]

i5/7 i zestaw za 1000 ???
jaja sobie robisz ???

Podzespoly jakie mnie interesuja wypisalem

NIE zlozysz zestawu jaki chcesz w tej cenie!!!

PS:
Najtanszy "chlam":

1. ZASILACZ I-BOX ATX 400W BASIC CE+PFC 24PIN BOX
2. ASROCK H61M-HVS (bez RAID 0)
3. PROCESOR DUAL CORE G440 1.6GHz
4. GOODRAM DDR3 4096MB PC1333 DUAL
5. HDD WD CAVIAR BLUE 500GB WD5000AAKX
6. GIGABYTE AMD Radeon HD6670 1024MB

kosztuje 1000zl.

A Ty wspominasz o:
SSD, i5/i7, 2x HDD 1TB, 6850

PPS:
I pozwolisz, ze nie bede sie znecal nad "procesem produkcyjnym 22 mikrony".

--
T.F.

Data: 2012-05-09 09:15:20
Autor: Chris
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
T.F. nabazgrał(a):

No i teraz Wasze opinie, sugestie i podpowiedzi co do dwoch przedzialow
cenowych: 1000-1500 i 1500-2000.
i5/7 i zestaw za 1000 ???
jaja sobie robisz ???

A już miałem marnować czas na klepanie, oszczędziłe¶ mi klawiatury :)

[...]

Lepiej Vertexa, mniej pada i nie naprawiaj± po 100 razy jak GB czy Asus ...

A Ty wspominasz o:
SSD, i5/i7, 2x HDD 1TB, 6850

Może ten 1000 to cena za każdy element :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-05-09 08:44:32
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.05.2012 17:46, T.V. pisze:

Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.

Nie, nie, nie! NIGDY nie pchaj się w RAID0!

Pada jeden dysk i tracisz WSZYSTKIE dane.

To po pierwsze.

Po drugie te RAIDy na "amatorskich" płytach głównych to jakie¶
pseudo-raidy przeznaczone do współpracy z windowsowymi sterownikami.

Przynajmniej w jednej płycie i dwóch kartach z dodatkowymi sterownikami
dysków - jakiego RAIDa nie ustawiłem w BIOS, to linux i tak widział
wszystkie dyski osobno.

Dopiero serwerowe płyty z kontrolerami RAID na osobnej karcie
"maskowały" przed linuxem prawdziwe dyski.

Data: 2012-05-09 19:18:24
Autor: Michal
W dniu 2012-05-09 08:44, Andrzej Lawa pisze:

W dniu 08.05.2012 17:46, T.V. pisze:
Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
zauwazalna.

Oj zależy do czego. Na sam system mały, 64GB SSD jest idealny.
System + gry i trochę różno¶ci 128 GB. 256 GB już lekko boli finansowo.
Przy edycji wideo (transfer liniowy dziesi±tków i więcej gigabajtów niekompresowalnych przez kontroler danych) RAID0 jest bardzo OK.
Na 4 HDD masz spokojnie ~500 MB/s realnego transferu w zapisie/odczycie, a nie tak jak na SandForcach, do tego 2-8 TB przestrzeni po której nie strach pisać w kółko że przez to się zużyje.

Nie, nie, nie! NIGDY nie pchaj się w RAID0!

jw.
Pokaż mi proszę rozwi±zanie zapewniaj±ce wystarczaj±c± pojemno¶ć
i szybko¶ć by za te 2-8TB szybkiej przestrzeni nie zapłacić tyle,
że  trzeba sprzedać nerkę i wzi±ć hipotekę na dom ;>
(zwłaszcza jak kto¶ kupował po ~180 zł brutto za 1TB dysk - przy cenach z ubiegłych wakacji przed wielkimi przejęciami i spekulacjami producentów).

Pada jeden dysk i tracisz WSZYSTKIE dane.
> To po pierwsze.

Jest przecież RAID5. Zreszt± - pada jeden dysk ustawiony "solo" i też tracisz wszystkie dane na nim. Zazwyczaj te najważniejsze, bo drugi HDD z grami i innymi popier*kami ma się jak na zło¶ć dobrze.
Od tego s± backupy, a RAID jest do bież±cej pracy.

Po drugie te RAIDy na "amatorskich" płytach głównych to jakie¶
pseudo-raidy przeznaczone do współpracy z windowsowymi sterownikami.

Na tych ciut lepszych zreszt± jest podobnie. Nie wiem jak teraz, ale obok stoi mi stara xeonowa intel server board se7505vb2 i do RAID0/1 z wbudowanego kontolera SI 3112A też potrzebuje sterowników.
Sprzętowe kontrolery RAID na PCI-X/PCI-E fajne s±, tyle że drogie i ¶rednio nastawione na domowego użytkownika co bawi się, w najlepszym razie chałturzy przy edycji wideo, gra w gry maj±ce obecnie po 15+ GB (wystarczy spojrzeć na betę Diablo III) itp. Zreszt± teraz tak się porobiło, że często przy konfiguracji SLU/CF na kartach wieloslotowych (czyli wszystkie wydajne) nie ma miejsca na ten kontroler.

Przynajmniej w jednej płycie i dwóch kartach z dodatkowymi sterownikami
dysków - jakiego RAIDa nie ustawiłem w BIOS, to linux i tak widział
wszystkie dyski osobno.

To jest typowe - pod starszmi MS Windows (5.x) nei maj±cymi wbudowanych strowników też musisz podać sterownik do kontrolera RAID z mobo.
Zreszt± teraz już sporo dystrybucji ma wbudowane sterowniki do raid w mobo i wystarczy wybrać odpowiedni tryb pracy takiej macierzy.

Dopiero serwerowe płyty z kontrolerami RAID na osobnej karcie
"maskowały" przed linuxem prawdziwe dyski.

No wła¶nie - patrz wyżej. W instrukcji tej SE7505VB2 też jest to przewidziane (poza fake raid z mobo) jako "oczywista oczywisto¶ć" realizowana na kontrolerze PCI-X. Tyle tylko że konia z rzędem kto ma sprzętowy kontroler RAID w domowym komputerze, który na siebie nie zarabia, a służy do rozrywki.

--
/MB

Data: 2012-05-10 09:36:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.05.2012 19:18, Michal pisze:

[...]

128GB?? No, chyba że kilkana¶cie-dziesi±t gier ;)

Mi system z całym mnóstwem różnych aplikacji (biurowe, internetowe, bazy
danych, kompilatory, multimedia - nagrywanie, odtwarzanie,
przetwarzanie) zajmuje około 12GB.

Przy edycji wideo (transfer liniowy dziesi±tków i więcej gigabajtów
niekompresowalnych przez kontroler danych) RAID0 jest bardzo OK.
Na 4 HDD masz spokojnie ~500 MB/s realnego transferu w zapisie/odczycie,

[ciach]

Racja, ale to o czym piszesz ma sens przy przynajmniej półprofesjonalnym
zajmowaniu się obróbk± filmów.

Inicjator w±tku nie sprawiał wrażenia, jakby takie miało być
zastosowanie tych maszyn.

[ciach]

Pada jeden dysk i tracisz WSZYSTKIE dane.
To po pierwsze.

Jest przecież RAID5. Zreszt± - pada jeden dysk ustawiony "solo" i też

Ale mowa była o RAID0.

tracisz wszystkie dane na nim.

Ale już nie na dwóch dyskach jednocze¶nie.

Zazwyczaj te najważniejsze, bo drugi HDD
z grami i innymi popier*kami ma się jak na zło¶ć dobrze.
Od tego s± backupy, a RAID jest do bież±cej pracy.

Niby tak, ale je¶li idziemy w terabajty, odtwarzanie tych danych
"troszkę" potrwa.

[ciach]

[...]

Można mieć z "demobilu" - w jakim¶ poleasingowym serwerze za 500zł do
różnych testów mam taki kontroler.

OK, PCI... ale jest :)

Ale tak czy inaczej docelowo preferowałbym RAID kontrolowany przez system.

Ten jest np. taki durny, że przy zakładaniu RAID1 zacz±ł kopiować
zawarto¶ć jednego pustego dysku na drugi - i nie było opcji "odczep się
- dyski s± jeszcze puste" ;)

Data: 2012-05-10 08:39:37
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Andrzej Lawa napisa?(a):

Mi system z całym mnóstwem różnych aplikacji (biurowe, internetowe, bazy
danych, kompilatory, multimedia - nagrywanie, odtwarzanie,
przetwarzanie) zajmuje około 12GB.

Jaki konkretnie system masz na mysli?

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 09:57:51
Autor: Andrzej Lawa
Składam komputer - kilka porad sprzę towych potrzebnych.
W dniu 10.05.2012 10:39, januszek pisze:
Andrzej Lawa napisa?(a):

Mi system z całym mnóstwem różnych aplikacji (biurowe, internetowe, bazy
danych, kompilatory, multimedia - nagrywanie, odtwarzanie,
przetwarzanie) zajmuje około 12GB.

Jaki konkretnie system masz na mysli?

OpenSuSE

I na tej samej partycji mam teĹĽ kilka testowych serwerĂłw webowych - w
komputerze domowym mam zajęte niecałe 7GB.

Data: 2012-05-10 11:47:29
Autor: januszek
[...]

Ja przy mocno przycietym Win7 i /users wywalonym na drugi dysk ledwo mieszcze sie w 70GB ;) - glowne 'pompowanie' dysku to efekt aktualizacji systemu... W tej kategorii Linux bije MS-a na glowe ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 12:55:08
Autor: Chris
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
januszek nabazgrał(a):

[...]

Ja na W7 i SSD 60GB spokojnie siÄ™ mieszczÄ™ z 1-2 gierkami  .. miejsca jeszcze jest  ..

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-05-10 11:58:04
Autor: kamil
On 10/05/2012 11:55, Chris wrote:
januszek nabazgrał(a):

Andrzej Lawa napisa?(a):
Jaki konkretnie system masz na mysli?
OpenSuSE
I na tej samej partycji mam też kilka testowych serwerów webowych - w
[...]

Ja na W7 i SSD 60GB spokojnie się mieszczę z 1-2 gierkami .. miejsca
jeszcze jest ..

Ja się w 120 przestałem mie¶cić, a ci±głe kopiowanie na HDD i robienie nowych symlinków robi się upierdliwe. Z dyskiem nie chce pracować kiedy nie muszę, bo hałas tylko robi niepotrzebnie.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:08:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.05.2012 12:58, kamil pisze:

[...]

To jaki masz dysk, że aż tak hałasuje?

Data: 2012-05-10 13:09:16
Autor: Chris
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
kamil nabazgrał(a):

[...]

Ja mam drugi dysk podpięty po USB na dane ... i tam trzymam 90%  danych ...

ps. mam laptopa.

Data: 2012-05-10 12:16:29
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 12:09, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Zewnętrzny mam na backupy, a w komputerze siedzi do¶ć szybki 7200 na dane, praca z kilkaset GB zdjęć w RAWach po USB będzie kulawa. Na SSD przeniosłem co tam najczę¶ciej używam (MS Office, Lightroom, Photoshop i kilka gier + Win 7 64bit) i miejsca już niewiele zostało niestety..

Przenosić mi się tego nigdy nie chce, a kiedy przyjdzie ochota na granie, wolę żeby dysk nie hałasował.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:23:11
Autor: Chris
[...]

Wszystko zależy od tego do czego się wykorzystuje sprzęt ... mi spokojnie do pracy starczy 60GB  :)

Data: 2012-05-10 12:56:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.05.2012 13:47, januszek pisze:

Ja przy mocno przycietym Win7 i /users wywalonym na drugi dysk ledwo mieszcze sie w 70GB ;) - glowne 'pompowanie' dysku to efekt aktualizacji systemu... W tej kategorii Linux bije MS-a na glowe ;)

OMFG... 70GB na system... Auć, auć, auć...

Data: 2012-05-10 12:02:29
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Andrzej Lawa napisa?(a):

OMFG... 70GB na system... Auć, auć, auć...

System, aplikacje i gry :) a potem ich aktualizacje ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-12 16:56:11
Autor: Michal
W dniu 2012-05-10 12:56, Andrzej Lawa pisze:

[...]

Win7 tak ma. Wiedziałem że potrzebuje dużo (oficjalnie producent mówi o 16 GB na wersje 32 bit, 20 GB na 64-bit) więc nauczony doświadczeniem z WinXP dałem na wersję 32bit pojemność x2, czyli 32GB.
I po 1,5 roku dopychałem to kolanem przenosząc na inną partycję co większe programy dające się bez problemu przenieść (te wszystkie 3DMarki itp). Gry oraz multimedia z założenia mają swoje własne partycje. Wystarczy spojrzeć ile zajmuje oraz ile tysięcy plików po ~2 latach intensywnego używania ma sam WINSXS. Wiem że pojemność dysków bardzo wzrosła, a koszt GB spadł (przy przejściu na SSD już niekoniecznie) ale bez przesady. W czasach Win95 system w pełni zainstalowany zajmował niecałe 100 MB i nie odstawał aż tak kolosalnie od obecnych OSów. Teraz to same sterowniki do karty graficznej więcej zajmują. Ale żeby nie cofać się tak daleko - 64bitowy aktualny Debian 6.0.5 ze wszystkimi poprawkami i potrzebnymi mi aplikacjami (fakt - tu prawie nie ma rozdętego oprogramowania komercyjnego firm trzecich) zajmuje mi poniżej 10 GB. Na co idą te wszystkie GB na dysku systemowym Win7 nie wiem (hiberfile wyłączony, swap 512 MB). Chyba wynika to z filozofii NT6.x po przejściach z "DLL hell" - system w WINSXS itp. ma trzymać wszystko po wsze czasy, a przynajmniej do całkowitej deinstalacji danego programu. Wcześniej na NT5.x tego nie było. Zresztą taki Debian ładnie czyści się po aktualizacji i spokojnie przeżywa nawet uaktualnienie całej dystrybucji, czego już o takim np: Ubuntu nie zawsze można powiedzieć, a przynajmniej nie zawsze jest to płynne
i bezbolesne. Pod Windows tego nie próbowałem. Zawsze uaktualnienie skutkowało postawieniem i tak systemu od zera ze względu na zebrane śmieci i ogólną wołowatość po dłuższym używaniu.

--
/MB

Data: 2012-05-10 12:22:04
Autor: Dawid
W dniu 2012-05-10 09:36, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Jedna gra.
BF3 zajmuje 16GB i cał± Twoj± teorię możesz se w buty wsadzić.

Data: 2012-05-10 12:36:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.05.2012 12:22, Dawid pisze:

[...]

Czytaj uważniej. System + narzędzia (no, i jeszcze kilka różnych
serwerów WWW) to 12GB.

No i policzmy:
128GB - 12GB = 116GB
116GB / 16GB = 7,25

Teraz jasne, czy nadal czego¶ nie rozumiesz?

No i OK - 7 to nie kilkana¶cie, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

Data: 2012-05-10 11:49:05
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Andrzej Lawa napisa?(a):

[...]

No i OK - 7 to nie kilkanaście, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

Ja, malo gram, ale mam Starcraft II + Wiedzmin 1 + kilka staroci ze steama oraz gog - i stad wiem, ze 16GB peka w kilka chwil ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 11:58:40
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 12:49, januszek wrote:
Andrzej Lawa napisa?(a):

[...]

No i OK - 7 to nie kilkana¶cie, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

Ja, malo gram, ale mam Starcraft II + Wiedzmin 1 + kilka staroci ze
steama oraz gog - i stad wiem, ze 16GB peka w kilka chwil ;)

Sam SC2 to 10GB, jakby nie było. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:10:15
Autor: Chris
[...]

Za parę dni dojdzie do tego D3 :)

Data: 2012-05-10 12:17:18
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 12:10, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Nie s±dzę. :) klik, klik, klik, klik, klik, klik, butelka, klik, klik, klik, klik, klik, klik, skrzynka, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, złoto, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, klik, , butelka.

Wyrosłem już chyba z tego. :)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:24:13
Autor: Chris
[...]

hehe  co¶ w tym jest :)

Wyrosłem już chyba z tego. :)

Z tego nie wyrasta, ja też nie mam już 18 lat :)

Data: 2012-05-10 12:26:41
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 12:24, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

Mo może i tak, ale kiedy SC2 zainstalowałem po premierze, to 2 tygodnie z życia mi uciekły. Dobrze, że kobieta z dzieciakiem na wakacje pojechały, bo wzi±łem urlop i tłukłem w multi całymi grami, D3 wolę nie instalować profilaktycznie. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:35:54
Autor: Chris
[...]

W sumie prowokujesz żebym znalazł stare sava do SC2  bo gdzie¶ powinienem mieć jeszcze ... a powiem że kusiło ostatnio żeby zainstalować ... w D3 pograłęm troszkę w bete i powiem że pierwszy episode troszkę nudny ... może dalej się rozkręci .. :)

Data: 2012-05-10 12:55:45
Autor: Andrzej Lawa
Składam komputer - kilka porad sprzę towych potrzebnych.
W dniu 10.05.2012 13:49, januszek pisze:
Andrzej Lawa napisa?(a):

[...]

No i OK - 7 to nie kilkanaście, ale jaki odsetek gier "waży" 16GB?

Ja, malo gram, ale mam Starcraft II + Wiedzmin 1 + kilka staroci ze steama oraz gog - i stad wiem, ze 16GB peka w kilka chwil ;)

Ale z reguły nie od jednej gry ;)

Data: 2012-05-10 12:03:31
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Andrzej Lawa napisa?(a):

Ale z reguły nie od jednej gry ;)

Jeszcze nie ale obserwuje, ze z roku na rok, z nowosci na nowosc gry zajmuja coraz wiecej miejsca na dysku. j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 13:09:48
Autor: Chris
[...]

Zmień na konsolę :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-05-10 12:21:35
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Chris napisa?(a):

Zmień na konsolę :)

Na jakiej konsoli działa SC2? ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 13:24:56
Autor: Chris
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
januszek nabazgrał(a):

Chris napisa?(a):
Zmień na konsolę :)
Na jakiej konsoli działa SC2? ;)

Nie ma rzeczy idealnych :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-05-10 12:32:22
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Chris napisa?(a):

Nie ma rzeczy idealnych :)

No tak, to po co mam kupic konsole? Aby stala na polce? ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 12:34:14
Autor: kamil
On 10/05/2012 13:32, januszek wrote:
Chris napisa?(a):

Nie ma rzeczy idealnych :)

No tak, to po co mam kupic konsole? Aby stala na polce? ;)

Ale za to jaka ładna, kurz dobrze się prezentuje na piano black. ;)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:36:37
Autor: Chris
[...]

I każda konsola to +10 do lancu .. maj±c 3 konsole masz już +30 :)

Data: 2012-05-10 12:53:36
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Chris napisa?(a):

I kaĹĽda konsola to +10 do lancu .. majÄ…c 3 konsole masz juĹĽ +30 :)

Białe kozaczki to od razu +50... ;P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 14:00:54
Autor: Chris
[...]

+ Iphone/Ipad i bÄ™dzie jeszcze +20  :_)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-05-10 13:45:41
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Chris napisa?(a):

+ Iphone/Ipad i bÄ™dzie jeszcze +20  :_)

Tyle, że o ile w kozaczkach można grać w SC2 to na iOS nie bardzo :P

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 13:52:49
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 14:45, januszek wrote:
Chris napisa?(a):

+ Iphone/Ipad i będzie jeszcze +20  :_)

Tyle, że o ile w kozaczkach można grać w SC2 to na iOS nie bardzo :P

Swoj± drog±, może jakie¶ multi wspólnie? Nie grałem już od zeszłego roku, trzymałem się wtedy w okolicy top 10 w srebrnej lidze 1v1 i trafiłem do platynowej w drużynowych, więc je¶li to twój poziom, mogę poćwiczyć i zagramy kiedy¶ 2v2.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:55:58
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
kamil napisa?(a):

Swoją drogą, może jakieś multi wspólnie? Nie grałem już od zeszłego roku, trzymałem się wtedy w okolicy top 10 w srebrnej lidze 1v1 i trafiłem do platynowej w drużynowych, więc jeśli to twój poziom, mogę poćwiczyć i zagramy kiedyś 2v2.

Gram w celach rozrywkowych, nie wiem co to sÄ… ligi, druĹĽyny, platyny etc :) j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 13:57:09
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 14:55, januszek wrote:
kamil napisa?(a):

[...]

Gram w celach rozrywkowych, nie wiem co to s± ligi, drużyny, platyny
etc :)

Nigdy multiplayer nie wł±czałe¶? Ja też rozrywkowo w to grywam i chętnie pobawię się z kim¶, komu nie w głowie zakuwanie kolejno¶ci stawania budynków z dokładno¶ci± co do sekundy, żeby w 7 minucie mieć o 3 marinsy więcej niż przeciwnik. ;)

Gram zegrami jakby co.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 14:01:28
Autor: januszek
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
kamil napisa?(a):

Nigdy multiplayer nie włączałeś?

Kilka razy włączyłem i zwykle lanie dostawałem ;)
Ja też rozrywkowo w to grywam i chętnie pobawię się z kimś, komu nie w głowie zakuwanie kolejności stawania budynków z dokładnością co do sekundy, żeby w 7 minucie mieć o 3 marinsy więcej niż przeciwnik. ;)

Gram zegrami jakby co.

Uwielbiam ProtosĂłw ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-10 14:02:50
Autor: kamil
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
On 10/05/2012 15:01, januszek wrote:
kamil napisa?(a):

Nigdy multiplayer nie wł±czałe¶?

Kilka razy wł±czyłem i zwykle lanie dostawałem ;)

Uwielbiam Protosów ;)

For the swarm! :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 14:53:14
Autor: Chris
[...]

Człowieku małej wiary :)

http://www.starcraft2.net.pl/wai/sc2/1/1330/Starcraft_2_iPhone_alternatywa_dla_myszki_i_klawiatury.html
http://www.geeky-gadgets.com/starcraft-2-iphone-and-ipad-game-app-31-08-2010/

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-05-10 13:56:00
Autor: kamil
On 10/05/2012 13:53, Chris wrote:
[...]

"Starcraft 2 Gameboard Client - dostępny za darmo tylko dla systemów operacyjnych spod znaku okien"

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-10 13:57:18
Autor: januszek
[...]

Przekonałeś mnie ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-05-12 16:41:58
Autor: Michal
W dniu 2012-05-10 12:36, Andrzej Lawa pisze:

Jedna gra.
BF3 zajmuje 16GB i cał± Twoj± teorię możesz se w buty wsadzić.

Czytaj uważniej. System + narzędzia (no, i jeszcze kilka różnych
serwerów WWW) to 12GB.

To nie do mnie było, ale sam twierdzę że ~64GB na system jest bardzo OK, a do pozostałych jednak RAID0/5 się sprawdza. Zwłaszcza RAID5.
A nawet jakby macierz poleciała to w dobie Steama, Origin itp. pobierze się to ponownie. Tak samo jak bież±ca praca przy obróbce wideo itp.
tu na macierzy przechowuje się tylko dane do bież±cej pracy.
Po końcowym dopieszczeniu idzie na zewnętrzny dysk oraz no¶nik optyczny dla zleceniodawcy.

[...]

Praktycznie wszystkie nowe i ta tendencja rozwija się pomimo mody na SSD. Diablo III ma potrzebować 15 GB, a z dysku:
Crysis 2: ~13 GB
Mass Effect 3: 16 GB
Battlefield 3: 16 GB
Powyższe łatwo policzyć bo Origin tworzy odrębne katalogi. Za to katalog Steama zajmuje mi po paru latach ~450 GB i za cholerę nie wiem co tyle potrzebuje. Ale jak przy backupowaniu zawarto¶ci przy przenosinach na macierz (niespodzianka: zabrakło miejsca) okazało się że OrangeBox zajmuje ~70GB to wymiękłem. Owszem, jest tam pierdylion map do TF2, CinematicMod11 do HL oraz pozostało¶ci poprzednich, ale bez przesady. Sorry, ale nie zarabiam tyle by trzymać to wszystko na SSD - wystarczy spojrzeć ile kosztuje taki powyżej 512GB.

--
/MB

Data: 2012-05-14 19:36:17
Autor: T.V.
Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
Przepraszam za dubla, ale post mial byc wyslany tutaj - nie w odpowiedzi do
kolegi "Michal"

Data: 2012-05-14 14:24:53
Autor: Szymon von Ulezalka
On 14 Maj, 18:36, "T.V." <szukaj...@znajdziecie.pl> wrote:
[...]

raid softwarowy? powodzenia...
jezeli koniecznie chcesz raid5- to polecam kupno normalnej plytki
raidowej ("troche" kosztuje).
czemu nie raid1 badz (pod linuksem) raid 1e?

[...]

co jest zlego w UEFI? zreszta- GA sa mocno przereklamowane

Data: 2012-05-15 10:17:36
Autor: T.V.
Dnia Mon, 14 May 2012 14:24:53 -0700 (PDT), Szymon von Ulezalka napisał(a):

[...]

Raid 1 odpada - chce RAID dla predkosci, nie zas dla bezpieczenstwa, po co
mi lustra w macierzy?

Pozostaje zatem tylko RAID 0 lub 5, dla 5 jest ten minus, ze zabiera mi
1hdd, RAID 0 przy dwoch hdd 500GB da mi 1TB, przy RAID5 musze juz miec 3x
500GB.

[...]

Nie wiem co jest zlego w nim, ale jak wspominalem, mam zle doswiadczenia z
ASRockami i ich BIOSem.
Pierdzieli sie podlaczenie dyskow/CD na rozne tasmy, po czasie rowniez pada
BIOS na tych plytach, krzaczy i nie startuje. (Mialem 2x AsRock w domu
kupione, i 3x dostalem gratis - wszystkie leza w smietniku bo nie nadaje
sie to do uzytku nawet domowego.

Pisze tutaj o starym dobrym BIOSie w trybie tekstowym, ktory mial problemy
na asrock'ach, teraz wymyslili UEFI, nie wiem czy to testowali czy nie, ale
istnieje podwyzszone ryzyko, ze ten BIOS bedzie dziurawy jak ser.... W
koncu to nowosc, jeszcze nikt tego tak naprawde nie przetestowal...

Wracajac do tematu - jaki zasilacz polecacie do tego zestawu?

T.V.

Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.