Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa

Data: 2009-08-31 14:53:54
Autor: Doxent
Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa
chyba nie zmienia? Czy przyrost mocy nowych platform i przyszłe potencjalne możliwości apdejtu warte są już dziś płacenia więcej?

Cudów bym nie oczekiwał na obecnym rynku, myślę, że nie warto się szarpać. i7 to jeszcze cenowo daleka pieśń bo nic na razie nie jest w stanie pokonać ich wydajnościowo to i ceny są dość kosmiczne. Jak nie robisz renderingów czy ostrej przeróbki to nie ma sensu do gier. 775 będzie na rynku jeszcze długo bo jest chyba najtańsze cenowo i oferuje szeroki wybór płyt od bardzo tanich do średnich. Znowu procki pod AM3 nie są aż tak bardzo wydajne w porównaniu z najszybszymi pod 775 ani cenowo bardzo atrakcyjne a do i7 to jeszcze mają daleko z wydajnością no i są trochę nieopłacalnie energetycznie pod względem TDP, jedynie pod względem montażu są one dość łatwe, tradycyjne. Intel niestety ma trochę chore wydumane rozwiązania mechaniczne podstawek i radiatorów i tutaj wielki plus należy do AMD za prostotę w tym względzie.

Data: 2009-08-31 23:54:29
Autor: de Fresz
On 2009-08-31 14:53:54 +0200, "Doxent" <doxent@NOSPAM.gazeta.pl> said:

[...]

Z jednej strony pewnie masz rację, z drugiej - niewiele zaryzykuję stwierdzając, że na rynku masowym to nowe gry są tym, co mocno popycha wyścig zbrojeń hardwarowych.
Ja tam się ciągle zastanawiam, jak to jest z takimi quadami - bo nawet w sofcie graficznym, za niemałą kasę, wielowątkowość mocno kuleje, a ile obecnie wydanych gier lub zapowiadanych
 może się pochwalić optymalizacją pod więcej rdzeni? Patrząc na premiery Intela, z ich strony jest mocny nacisk na wykorzystanie wielordzeniowców - wszystkie wypuszczane na razie nowe procki są quadami, duale dopiero się pojawią po nowym roku.

775 będzie na rynku jeszcze długo

Że będzie w sprzedaży, to ja nie wątpie, podobnie jak i dziś można jeszcze kupić Celerony, tylko co z tego, skoro staje się to platformą nierozwijaną i nic nowszego już raczej nie wyjdzie? Przyjmijmy tak - kupuję teraz E8400 (najlepszy chyba w tej serii stosunek moc/cena), za powiedzmy rok wyjdzie coś ciekawego, co zacznie się dławić na tym procku. Przyrost E8600 - znikomy,, więc wymiana dużo nie da,  E8700 mało kto widział, zostają tylko quady serii Extreeme (zakładając że ów hipotetyczny tytuł skorzysta z 4 rdzeni). Słabo trochę. Teraz zastanawiam się - na ile taki scenariusz jest realny (stąd to wróżbiarstwo w tytule ;-)

Znowu procki pod AM3 nie są aż tak bardzo wydajne w porównaniu z najszybszymi pod 775

Słyszałem że obecnie to bardziej przyszłościowa platforma, ale jakoś chyba jednak jestem bardziej przekonany do Intela - może to tylko przesądy, może ugruntowały mi się opinie znajomych informatycznych zboczeńców ;-)

de Fresz

Data: 2009-09-01 09:47:50
Autor: Grzegorz Prędki
[...]

Skoro teraz do 99% gier starcza podkrecony na 3GHz e5200 to czym sie martwisz? Pisalem wczesniej - zajmij sie GPU a nie CPU.

Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa