Składanie komputera od tyłu :-)

Data: 2016-05-14 23:30:40
Autor: Robert Wańkowski
Składanie komputera od tyłu :-)
Nie mają większego pojęcia co kupić zapytałem w Koputroniku.
Sam komputer w przedziale 2,5 - 3 kzł.
Lub z wybranych elementów.
Dostałem tylko propozycję gotowców.
http://www.komputronik.pl/product/244190/Elektronika/Komputery_Serwery/Komputer_California_Access_AS_02.html
http://www.komputronik.pl/product/281167/Elektronika/Komputery_Serwery/Komputronik_Sensilo_CX_200_E020_.html

Komputer do grania, dla 10-latka. Czyli Minecraft na 22'' monitorze. :-)
Troche modów i shadery. OpenGL 2.1
Jako, że różnica tylko w kartach grafiki to chciałem sprawdzić czym się różnią i natrafiłem na to:
tu link do całości
http://www.pcformat.pl/Niedrogie-do-grania-- -test-kart-graficznych,a,3708,strona,2
a tu cytat z powyższego:
"Do kart, których gracze powinni unikać, można zaliczyć GeForce GT 730 oraz GT 740, a także Radeona R7 240 oraz 250"
A takowe karty są w zaproponowanych komputerach.

Można się zmieścić w tym budżecie z i5 i lepszą kartą od tych powyżej?
Czyli jaka karta? Bo to chyba najważniejsze?

Robert

Data: 2016-05-15 11:09:37
Autor: RadoslawF
Składanie komputera od tyłu :-)

Można się zmieścić w tym budżecie z i5 i lepszą kartą od tych powyżej?
Czyli jaka karta? Bo to chyba najważniejsze?

Można się zmieścić, a porównanie cen zacznij od Allegro.
Karta graficzna w komputerze do gier nie może być zintegrowana
z płytą bo będzie słaba.
Inna sprawa że minercraft pójdzie i na tablecie za pięćset złotych.
Ale jak dzieciak zapragnie uruchomić na tym prawdziwą grę to
bez karty za minimum pięćset złotych może przeżyć rozczarowanie.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-15 11:30:24
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2016-05-15 o 11:09, RadoslawF pisze:

[...]

To wiem.
Inna sprawa że minercraft pójdzie i na tablecie za pięćset złotych.
Ale jak dzieciak zapragnie uruchomić na tym prawdziwą grę to
bez karty za minimum pięćset złotych może przeżyć rozczarowanie.

To proszę coś zaproponuj. Muszę od czegoś zacząć.

Robert

Data: 2016-05-15 15:17:07
Autor: t-1
W dniu 15.05.2016 o 11:30, Robert Wańkowski pisze:

To proszę coś zaproponuj. Muszę od czegoś zacząć.

Robert

Tu w linku masz dobrze opisane karty graficzne z opiniami użytkowników.
Posortuj według ceny, wybierz odpowiedni zakres cen i kup najlepszą którą poleca kilkadziesiąt osób.
Tu na grupie dostaniesz raczej odpowiedź od przypadkowego interlokutora.

https://www.morele.net/komputery/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne-12/,,,,,,,p,0,,8143O662060/1/#product_list

Data: 2016-05-15 19:02:59
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2016-05-15 o 15:17, t-1 pisze:
[...]

Poszedłem tą drogą.
Kto zechce poświecić swój czas to tu jest link do koszyka. Może coś podpowiecie.
https://www.morele.net/inventory/info/qFjoO/

Robert

Data: 2016-05-15 22:06:23
Autor: z
[...]

Wiem że dzieciak może tego nie ogarniać jak dużo gierek zainstaluje ale ja bym założył SSD 250 Giga na system + HDD na dane.
Warto.

Data: 2016-05-16 09:43:25
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sun, 15 May 2016 22:06:23 +0200, z napisał(a):

ja bym założył SSD 250 Giga na system

LOL, jaki ty masz na myśli system? :)
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

Data: 2016-05-16 10:00:59
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)
Dnia Sun, 15 May 2016 22:06:23 +0200, z napisał(a):

ja bym założył SSD 250 Giga na system

LOL, jaki ty masz na myśli system? :)

Ja miałem 120GB jako systemowy i mieści się na tym system + max dwie duże gry, zmieniłem na 240GB i teraz brak problemów z miejscem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 10:55:17
Autor: z
Składanie komputera od tyłu :-)
LOL, jaki ty masz na myśli system? :)

Życie :-)
Dzisiejsza młodzież jest rozbestwiona. Ja spokojnie daję sobie radę ale po co wysłuchiwać jęków :-)

Data: 2016-05-19 18:14:43
Autor: Robert Wańkowski
[...]

No i udało się. Komputer złożony.
Dziękuję za podpowiedź z morele.net.

Robert

Data: 2016-05-15 18:28:13
Autor: RadoslawF
[...]

Wchodzisz na allegro do działu komputery stacjonarne, odchaczasz
wyświetlanie tylko z procesorem i5 a potem olewasz droższe od 3 tyś
i tańsze od 2 tysięcy. Tu masz pierwszy przykładowy z brzegu.

Człowiek inteligentny poszuka składacza ze swojej okolicy, pojedzie
lub zadzwoni i dopracuje konfigurację końcową.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-15 14:39:23
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)

Komputer do grania, dla 10-latka. Czyli Minecraft na 22'' monitorze. :-)

Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony z grania a kasy jeszcze zostanie na sporą ilość gier.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-15 06:19:05
Autor: Bolko
Składanie komputera od tyłu :-)
Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony z grania a kasy jeszcze zostanie na sporą ilość gier.

No to dałeś poradę :) Pamiętasz że to forum PC?

ps przez chwilę się tematem interesowałem konsole są lepsze bo jest na nie więcej tytułów

Data: 2016-05-15 16:23:29
Autor: Chris
W dniu 2016-05-15 o 15:19, Bolko pisze:
Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony z grania a kasy
jeszcze zostanie na sporą ilość gier.

No to dałeś poradę :)
Pamiętasz że to forum PC?

Wiem ale akurat konsola jest dobrym rozwiązaniem dla dziecka.

ps przez chwilę się tematem interesowałem
konsole są lepsze bo jest na nie więcej tytułów

Z konsolą nie masz problemów że coś nie działa, że karta za słaba, że ramu za mało itd. na konsoli wszystko działa bez problemu i nie trzeba się martwić o np. kompatybilne sterowniki z daną grą.

Oprócz tego sugerowałem się wiekiem gracza który ma dopiero 10 lat i obsługa konsoli (pad) jest łatwiejsza niż myszka + klawiatura. JAk będzie starszy to polecę kompa + konsolę bo to najlepszy wybór, FPS na PC a np. arcada na konsoli. Ja ma obie rzeczy i powoli odchodzę od grania na PC bo wolę się walnąć na wyrku z padem przed sporym tv niż siedzieć przed monitorem. Ale jak pisałem wcześniej w BF4, czy inne FPS tylko PC :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-15 19:27:52
Autor: Przemysław Ryk
Składanie komputera od tyłu :-)
Dnia Sun, 15 May 2016 16:23:29 +0200, Chris napisał(a):

(ciach...)
Z konsolą nie masz problemów że coś nie działa, że karta za słaba, że ramu za mało itd. na konsoli wszystko działa bez problemu i nie trzeba się martwić o np. kompatybilne sterowniki z daną grą.

Tak tak. Tytuły na konsolach nie mają żadnych problemów, nie ma spadków
framerate, nie ma dociągania patchy. Jasne. ;)

[...]

A co Ci broni walnąć się na wyrze przed sporym TV i grać na padzie na PC? :)

[ Demokracja to rządy brutali, temperowane przez dziennikarzy.             ]
[                                                    (Ralph Waldo Emerson) ]

Data: 2016-05-15 20:44:09
Autor: Chris
W dniu 2016-05-15 o 19:27, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Niski procent gier i to w większości załatane patchem.
Teraz gry się robi głównie na konsole a potem posty na PC i co ciekawe słabo to potem wychodzi na PC.

[...]

Nie każda gra jest pod pada stworzona, trzeba mieć PC blisko TV, po co odpalać na PC skoro mam do tego konsolę. Wsadzam płytę i gram albo odpalam wersję cyfrową bez płytki. Jedne i drugie rozwiązanie ma swoje zalety jak i wady dla tego najlepiej mieć oba rozwiązania.
Nie mówiąc o tym że najlepsze gry są jako ex dla konsol i nie ma portów na PC.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-15 23:34:35
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 15 May 2016 20:44:09 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Tyle, że to nie wina PC jako takich. Poza tym, skoro wersje konsolowe są
takie cacy (cytując ,,wkładam płytkę i gram albo odpalam wersję cyfrową bez
płytki"), to po cholerę do nich patche?

A co Ci broni walnąć się na wyrze przed sporym TV i grać na padzie na PC? :)

Nie każda gra jest pod pada stworzona,

Czyli taki np. Mirror's Edge czy Batman na konsolę jest na pada stworzony,
ale jego wersja na PC już nie?

trzeba mieć PC blisko TV,

Kable HDMI po 15 metrów mogą mieć, idzie nimi i dźwięk, i wideo więc sam PC
wcale nie musi być jakoś bardzo blisko TV. :) Owszem, w sytuacji, w której
masz spore mieszkanie i w jednym pokoju gabinet z PCtem, w salonie TV wraz z
konsolą, to bywa trudniej - jakoś sygnał z pada do PC musi dotrzeć. :)

[...]

Aha? I jakie to są te najlepsze gry? Bo coś mi się zdaje, że popełniłeś
jeden podstawowy błąd - zapomniałeś dodać zwrotu ,,dla mnie". :)

[ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym       ]
[ chwalić.                                                (JoeMonster.org) ]

Data: 2016-05-15 23:51:49
Autor: Chris
W dniu 2016-05-15 o 23:34, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Poprawy balansu gier, drobne błędy których nie zauważono w trakcie testów ale co się będę rozpisywał skoro i tak dla ciebie PC jest najlepsze.

[...]

Jakoś nie widzę zrobionych gier na konsolę pod klawiaturę i myszkę.

[...]

Bo na dla ciebie mieszkanie to apartament jedno pokojowy gdzie masz wszystko łącznie z pralką.

[...]

TLoU, Unharted 1-4, DriveClub, Bloodborne to tylko ostatnie przykłady gier tylko na PS4 których na PC nie zobaczysz. Taki twój przykład z batmanem na PC to niewypał który został wycofany ze sprzedaży na PC bo był niegrywalny a na konsoli działa bez problemu.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-15 22:11:26
Autor: z
W dniu 2016-05-15 o 14:39, Chris pisze:
Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony z grania a kasy
jeszcze zostanie na sporą ilość gier.

Mój nie był zadowolony z Xboxa. Leży teraz w szafie.
Ja się na tym nie znam ale granie z myszką i klawiaturą na pcecie jest podobno fajniejsze. Nawet jak to jest 5 letnie pentium E z jaką starą grafiką.

Data: 2016-05-15 22:58:09
Autor: Chris
W dniu 2016-05-15 o 22:11, z pisze:
W dniu 2016-05-15 o 14:39, Chris pisze:
Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony z grania a kasy
jeszcze zostanie na sporą ilość gier.

Mój nie był zadowolony z Xboxa. Leży teraz w szafie.

Mój 8-latek gra tylko na PS4 bo nie poradzi sobie z 10 klawiszami i myszką a na padzie spokojnie daje radę grać w battelfronta nie mówiąc już o grach typu Lego. Jakiego masz Xboxa ? starego 360 czy nowego ONE ?

Ja się na tym nie znam ale granie z myszką i klawiaturą na pcecie jest
podobno fajniejsze.

Zależy od gier, w Wiedźmina gram na PS4 bo jest wygodniej choć mam też wersję na PC. Za to w BF4 czy D3 gram tylko na PC jak dla mnie tu jest zdecydowanie wygodniej, nie mówiąc już o SC2.
Dodam że dożo ludzi gra na PC z podpiętym padem bo tak jest wygodniej, ja po prostu od razu wolę grać na konsoli.

Zaletą konsoli jest jeszcze to że grę BOX możesz iść i sprzedać czy wymienić jak się znudzi a na PC jesteś w większości przywiązany do niej na stałe.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-15 23:34:35
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Sun, 15 May 2016 22:58:09 +0200, Chris napisał(a):

[...]

Tak z ciekawości - jak wygląda granie w Battlefronta (czy co tam jest
jeszcze popularnego) jeżeli chodzi o rozgrywki z różnych platform? W sensie,
że na jednym serwerze są zarówno osoby grające na PS / X-Box / PC?

[...]

Jak się to ma do gier zakupionych np. w sieciowych sklepach np. odnośnie
PlayStation?

[ Paradoks kobiecych urodzin: zawsze trzeba o nich pamiętać, ale nigdy     ]
[ o kolejnej cyfrze...                                     (demotywatory.pl) ]

Data: 2016-05-15 23:58:32
Autor: Chris
[...]

Niestety każda platforma ma swoje serwery i nie da się mieszać między platformami.

[...]

Każdą grę w pudełku możesz potem odsprzedać, konsole nie mają platform do gier typu Steam, Origin, GOW czy Battle.net, nie mają kodów aktywujących. Zabezpieczony jest nośnik przed kopiowaniem i na razie nikt tego nie złamał jeśli chodzi o PS4 czy XO.
Kupiłeś grę w pudełku i jak ci się znudziła sprzedajesz albo wymieniasz w punktach za jakieś 20-50 zł zależne od gry.
Gry kupione cyfrowo możesz udostępnić na 2 konsolach więc często kupuje się gry do spółki ze znajomym i wtedy wychodzi 2 x taniej ALE nie możesz jej wtedy sprzedać chyba że całe konto ale to zgodnie z regulaminem jest nielegalne i dla każdej gry trzeba mieć osobne konto na konsoli.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 06:18:48
Autor: z
W dniu 2016-05-15 o 23:58, Chris pisze:
[...]

Rozumiem Twoje tłumaczenie.
Mam Xboxa 360. Argumentem na NIE była również konieczność wykupywania konta żeby działała przeglądarka, żeby można było grać w sieci, żeby żeby...
To było ewidentne naciągactwo. Dysk tylko oryginalny za 300 zł. U mnie się nie przyjęło. No chyba że za 100 zł go zhakuję i założę dysk jaki będę chciał a gry zassie z netu. tylko wtedy w sieci nie pogram ;-(

Jak jest z dodatkowymi, ukrytymi kosztami na PS4?
Wydam znowu 1500 zł (chyba) i będzie leżał w szafie?
Blaszak zawsze się do czegoś przyda. Choćby do oglądania telewizji (dvbt) czy netu

Data: 2016-05-16 08:49:40
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 06:18, z pisze:
[...]

Tu jest lipa z X.

Jak jest z dodatkowymi, ukrytymi kosztami na PS4?

Jedyny extra koszt to 200zł na rok albo w paczkach co miesiąc, 3 miesiące na PS Plusa który daje dodatkowe funkcje społecznościowe (nie używam), funkcje zgrywania filmów i stremowania gier, możliwość udostępnienia gry w którą grasz innej osobie (z listy znajomych) i przede wszystkim granie w gry multiplayer. Do tego dochodzą darmowe gry co miesiąc 2-3 na PS4/ 2-4 na PS3/ 2-3 na PS Vita.

https://www.playstation.com/pl-pl/explore/playstation-plus/online-multiplayer/

Wydam znowu 1500 zł (chyba) i będzie leżał w szafie?

Golasa (HDD 512GB) bez gier kupisz już od 1200zł, za 1500zł to z grami, nowym rev, dyskiem 1TB. Dysk to zwykły 3.5" można zmieniać dowolnie na iny, obsługa potwierdzona do 2TB (chyba że się już zmieniło. Można też dać SSD jak ktoś bogaty i wsadzi 512MB/1TB :)

Blaszak zawsze się do czegoś przyda. Choćby do oglądania telewizji
(dvbt) czy netu

Oczywiście, tylko założeniem były gry dla 10-latka :)
Konsola może służyć też jako player BD-ROM, TY, Spotify, Netflix itd:
https://www.playstation.com/pl-pl/explore/ps4/entertainment/

PS. Poza tym nigdzie nie napisałem że konsola ma zastąpić PC, tak nie jest i nigdy nie będzie ale konsola jest super uzupełnieniem PC-ta jeśli chodzi o gry. Do tego pod koniec roku ma wyjść hełm do VR w cenie ok 1700 zł gdzie na PC koszty zaczynają się od 3000 zł.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 20:40:11
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-16 o 08:49, Chris pisze:

[...]

Czyli roczny koszt abonamentu to dwieście złotych.
Napiszesz za co ten abonament ?

[...]

Na pewno nigdzie nie napisałeś o zastąpieniu ?
Czyli ktoś się pod ciebie podszył pisząc ten tekst:

Data: 2016-05-16 21:32:35
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 20:40, RadoslawF pisze:

[...]

Przecież pisałem w poprzednim pości do tego dałem linka do strony PS+

Na pewno nigdzie nie napisałeś o zastąpieniu ?
Czyli ktoś się pod ciebie podszył pisząc ten tekst:
"Zamiast kompa kup mu PS4, będzie bardziej zadowolony".

Ok, i dalej uważam że dla 10-latka lepsza będzie konsola niż PC.
Z biegiem lat PC ale teraz zabawa będzie łatwiejsza i nie trzeba wydawać od razu 3 tyś tylko starczy 1200 zł + TV.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 23:17:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-16 o 21:32, Chris pisze:

[...]

Z tego co napisałeś jednoznacznie nie wynika czego ten abonament dotyczy.
Jeśli dotyczy PS Plus to szczerze współczuje.
Na PC jak już kupisz grę (która przeważnie jest tańsza niż ta z
konsoli) to za używanie jej w trybie multiplayer nie muszę dopłacać.

[...]

Plus dwieście na abonament i plus pięćdziesiąt do każdej kupionej
gry bo są droższe niż wersje na PC.
Ludzie rozmawiają o samochodach a ty się wcinasz z rowerem, bo
dalej uważasz że będzie lepszy. :)

Pozdrawiam

Data: 2016-05-17 08:34:32
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 23:17, RadoslawF pisze:
[...]

Z tym tańsza to powoli się rynek zrównuje, patrz ostatnie produkcje.
Co do ceny to jak pisałem wcześniej grę na PS4 możesz potem sprzedać więc możesz odzyskać sporą część kasy i kupić nową albo sobie wymienić na inna czego na PC nie zrobisz, kupiłeś = straciłeś jak przejdziesz albo nie podpasuje :)

Co do samego multi to masz rację jest to wkurzające ALE pamiętaj że oprócz tego co miesiąc masz 2-3 gry dawane za darmo na PS4 + 3-4 na PS3/PS VITA w sumie dają ok 9-10 gier za darmo co miesiąc co już daje plus.

[...]

Tu ceny powili się zbliżają do siebie ALE dalej większość na PC jest tańsza. Ale jak już nie raz pisałem kupisz na PC grę za 170 zł (doom) to już z tą grą zostajesz a na PS4 kupisz doom-a za 230 zł ALE jak ci się znudzi to sprzedasz za 150 zł i jesteś do przodu.

Ludzie rozmawiają o samochodach a ty się wcinasz z rowerem, bo
dalej uważasz że będzie lepszy. :)

Tak uważam i nie zmienisz mojego zdania, ty się z nim nie zgadzasz twoja sprawa. Ale jak nie masz pojęcia o czym piszesz to zmień temat.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 05:37:43
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 17 maja 2016 08:34:19 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

> [...]

Co do samego multi to masz rację jest to wkurzające ALE pamiętaj że oprócz tego co miesiąc masz 2-3 gry dawane za darmo na PS4 + 3-4 na PS3/PS VITA w sumie dają ok 9-10 gier za darmo co miesiąc co już daje plus.

I jak przestaniesz placic na ten psplus to juz w te gry nie pograsz.
Warto to zaznaczyc aby była pełna wiedza jak to działa.

A gry na konsole nie tanieją mimo wycięcia prawie do zera piractwa w tym rynku konsolowym.
W biedronce można kupić całkiem fajne gry za 15-20-30pln. w playstation store jest słabo w tym zakresie.

Podobnie na steam, jest masa fajnych gier na peceta za okolice 20-40pln.

mam ps3 i juz ps4 nie kupimy, za droga zabawa.

Data: 2016-05-17 14:44:10
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 14:37, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Zapomniałem, masz rację ale nawet jak zrobisz sobie rok przerwy i wrócisz po roku do PS+ to te gry które miałeś darmowe wrócą do twojej biblioteki więc nie przepadną.

A gry na konsole nie tanieją mimo wycięcia prawie do zera piractwa w tym rynku konsolowym.
W biedronce można kupić całkiem fajne gry za 15-20-30pln. w playstation store jest słabo w tym zakresie.

Store jest drogi jeśli chodzi o nowości, starsze gry często też można dostać w niskich cenach. Do tego zostaje rynek wtórny gdzie masz duży wybór gier w niskich cenach u często są to topowe pozycje a nie tylko nisko budżetowce z biedronki.

Podobnie na steam, jest masa fajnych gier na peceta za okolice 20-40pln.

J/W

mam ps3 i juz ps4 nie kupimy, za droga zabawa.

Zależy w co się gra, jak grasz tylko w nowości i kupujesz tylko na premierę to każda platforma jest droga ale chce ci się poczekać parę miesięcy to już ceny są niskie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 00:04:59
Autor: sczygiel
W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:43:56 UTC+2 użytkownik Chris napisał:
> [...]

Zapomniałem, masz rację ale nawet jak zrobisz sobie rok przerwy i wrócisz po roku do PS+ to te gry które miałeś darmowe wrócą do twojej biblioteki więc nie przepadną.

Ale trzeba płacić. Biorąc pod uwage że w psplusie są gry "dla każdego" to znaczy ze jednak nie kazda kazdemu podejdzie.

> [...]

Store jest drogi jeśli chodzi o nowości, starsze gry często też można dostać w niskich cenach. Do tego zostaje rynek wtórny gdzie masz duży wybór gier w niskich cenach u często są to topowe pozycje a nie tylko nisko budżetowce z biedronki.

w psstore to tylko czasem na wyprzedażach daje sie coś sensownego uplować. Za to starsze gry na pc spokojnie sie pojawiają w niskich cenach.
Wiele gier na ps3 nadal jest droga mimo że od ich premiery upłynęło sporo czasu.
Gier poniżej 40PLN w psstore troche jest ale raczej to takie sobie pykałki a nie tytuły solidne.

> [...]

Zależy w co się gra, jak grasz tylko w nowości i kupujesz tylko na premierę to każda platforma jest droga ale chce ci się poczekać parę miesięcy to już ceny są niskie.

Tak ale nie na ps3. Zresztą ewentualny zainteresowany może sobie sam wejść na psstore i pofiltrować sobie gry po cenie i zobaczy co i jak.

Data: 2016-05-18 09:27:43
Autor: Chris
W dniu 2016-05-18 o 09:04, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Masz rację, też uważam że to chamstwo ze stromy Sony jak i MS żeby za multi płacić osobno, ale nawet płacąc już mam troszkę zwrotu w postaci darmowych gier albo zniżek w psstore.

[...]

Obecne fajne ceny na PS4:

Kolekcja Heavy Rain(TM) i BEYOND: Dwie Dusze(TM) - remaster na PS4 84zł za dwie bardzo fajne gry.
Gravity Rush(TM) Remastered - 50,50zł dla posiadaczy PS+
Battlefield 4(TM) - 42 zł
Assassin's Creed(R) Unity - 79 zł (więcej niż 40 ale to gra AAA)
Need for Speed(TM) Rivals: Edycja Kompletna - 59 zł
Battlefield(TM) Hardline - Edycja Zwykła - 42 zł
God of War(R) III Remastered - 48.60 zł tydzień temu dałem 65zł w wersji BOX :(
Watch_Dogs(TM) - 42 zł
Resident Evil 0-4 - od 42 zł do 67 zł bo jest kilka wersji
Far Cry 4 - 79 zł ale to tytuł AAA
Call of Duty(R): Ghosts Złota Edycja - 84 zł tez gra AAA
Evolve - 49 zł
Murdered: Soul Suspect(TM) - 42 zł
Devil May Cry 4 Special Edition - 54 zł

itd ... jest w czym wybierać

Co do tanich gier na PS3 to wejdź na allegro, jest tam tego multum za grosze. Tytuły AAA można mieć z box za 20-30 zł.

[...]

Znaczy że na PS3 gry nie tanieją? bo chyba nie rozumiem. Oczywiście najnowszych gier AAA nie będzie na PS3 czy x360 ale średniaki cały czas wychodzą. To tak jak by chcieć robić gry AAA na PC pod integrę Intela.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 01:21:39
Autor: sczygiel
W dniu środa, 18 maja 2016 09:27:30 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

Co do tanich gier na PS3 to wejdź na allegro, jest tam tego multum za grosze. Tytuły AAA można mieć z box za 20-30 zł.

A tu sie zgodze. Większośc mojej kolekcji na ps2 i ps3 to gry z allegro - pudełkowe.
Kupowane po 15-20-30pln.
I to akurat polecam. Dzieki temu cały biznes z konsolą jest dla mnie akceptowalny.
Tyle  że ceny dla ps3 aż tak nisko nie opadają (na ps2 nazbierało się już koło setki gier a drogo nie wyszło).

> [...]

Znaczy że na PS3 gry nie tanieją? bo chyba nie rozumiem. Oczywiście najnowszych gier AAA nie będzie na PS3 czy x360 ale średniaki cały czas wychodzą. To tak jak by chcieć robić gry AAA na PC pod integrę Intela.

Tanieją ale niebardzo.
Dzis można wejść do biedronki/tesco i z koszyka wybrać sobie klasyki do pogrania.
Na ps3 aby pograć w klasyka z ps1/ps2 musisz kupic gre od nowa mimo że ją juz miałeś (no, w gry z ps1 da sie grać jak masz plyte w gry z ps2 juz nie).

Nie możesz w psstore kupić granturismo 5. W sklepach tez już trudno znaleźć.
Pozostają uzywki. Ja mam na mysli że nie kupisz nowej gry (w sensie nowego nośnika, nie w sensie gry krótko po premierze) za małe pieniądze.

Mamm na oku gierke w jakieś latałki sprzed chyba 6 lat, Nie ma jej w nowym psstore, w starym wisi ciągle za 80pln.
Nie kupilem. Za drogo. Na pc z koszyka moge kupic starsze ale fajne gry.
Na ps3 moge kupić remake gier z ps2 na ps3. Za spore pieniadze - mimo że płyte mam na półce.

To tyle moich przemysleń.
Kiedyś byłem fanem konsol bo włączają sie szybko, nie trzeba dbać w nich o OS, nie ma wirusów, nie psują sie tak bardzo itp.
Ale dziś jest kiepsko. Lasery padają, gry są drogie, czas wgrywania gry jest na poziomie minut.
Zyski z posiadania konsoli sie zmniejszają. Niestety.

Data: 2016-05-18 10:48:53
Autor: Chris
W dniu 2016-05-18 o 10:21, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Na allegro masz za grosze, ja 2 late temu kupiłem np. zestaw 3 gier LEGO:SW za jakieś 50-60 zł (nie pamiętam dokładnie) nówki sztuki w folii.

[...]

Patrzyłem na te gry w koszykach nie raz i same hity typu symulator kozy które jakoś nie trafiają w mój gust :)

To ja już wolę gry na tablecie za darmo albo za max 10zł, jakość gier pewnie lepsza niż tych z koszyków.

Ale używaną za 30 zł kupisz - http://allegro.pl/gra-na-ps3-grand-turismo-5-i6201787075.html

Nowe GT6 za 79zł jak by co. - http://allegro.pl/grand-turismo-6-the-real-driving-simulator-ps3-i6184217298.html

[...]

Na PS4 też mogę kupić remaster gry z PS3 :) i parę gier warto jak TLoU czy seria Uncharted 1-3 na jednej płycie.

[...]

A ja wprost odwrotnie, może dla tego że mało gram i kupno 2-3 gier w roku dużej różnicy finansowej mi nie zrobi a wygoda grania dla mnie jest wyższa.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 12:32:02
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)
W dniu 2016-05-18 o 10:21, sczygiel@gmail.com pisze:

Ja mam na mysli że nie kupisz nowej gry (w sensie nowego nośnika, nie w sensie gry krótko po premierze) za małe pieniądze.

Masz małą wyprzedaż na PS3, może coś się spodoba, sporo gier poniżej 30zł

PlayStation 3
Air Conflicts: Pacific Carriers - 33 zł
Air Conflicts: Secret Wars - 29 zł
Air Conflicts: Vietnam - 25 zł
Canis Canem Edit - 10,50 zł
Deadpool - 79 zł
Dragon's Lair - 16,50 zł
Dragon's LairII: Time Warp - 16,50 zł
Grand Theft Auto 3 - 10,50 zł
Grand Theft Auto IV - 33 zł
Grand Theft Auto V & Great White Shark Cash Card Bundle - 99 zł
Grand Theft Auto V & Megalodon Shark Cash Card Bundle - 139 zł
Grand Theft Auto V & Whale Shark Cash Card Bundle - 124 zł
Grand Theft Auto V - 79 zł
Grand Theft Auto: San Andreas - 31 zł
Grand Theft Auto: The Trilogy - 42 zł
Grand Theft Auto: Vice City - 10,50 zł
GTA Episodes from Liberty City - 21 zł
GTA IV: The Complete Edition - 42 zł
GTA: Liberty City Stories - 10,50 zł
GTA: Vice City Stories - 10,50 zł
Hot Wheels: World's Best Driver - 21 zł
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition - 39 zł (31,10 zł)
Instant Indie Collection: Vol. 1 (PS4/PS3/Vita) - 46 zł
Instant Indie Collection: Vol. 2 (PS4/PS3/Vita) - 52 zł
L.A. Noire - 33 zł
LA Noire Complete Edition - 42 zł
LEGO Batman 2: DC Super Heroes - 39 zł
LEGO Batman 3: Beyond Gotham - 59 zł
LEGO BATMAN 3: BEYOND GOTHAM PREMIUM EDITION - 84 zł
LEGO Harry Potter: Years 5-7 - 33 zł
LEGO Marvel Super Heroes - 39 zł
LEGO Marvel's Avengers - 119 zł
LEGO Marvel's Avengers Deluxe Edition - 139 zł
LEGO The Hobbit - 39 zł
LEGO The Lord of the Rings - 39 zł
LEGO(C) Jurassic World - 79 zł
Lord of the Rings: War in the North - 33 zł
Manhunt - 10,50 zł
Max Payne - 10,50 zł
Max Payne 3 - 23 zł
Max Payne 3 Complete - 42 zł
Midnight Club - 10,50 zł
Midnight Club 2 - 10,50 zł
Midnight Club Los Angeles Complete Edition - 25 zł
Mortal Kombat - 33 zł
Mortal Kombat Arcade Kollection - 21 zł
MouseCraft - 16,50 zł
PROTOTYPE - 39 zł
Prototype 2 Gold Edition - 49 zł
Pure Chess Complete Bundle - 16,50 zł
RDR & Undead Nightmare Bundle - 39 zł
RDR Undead Nightmare - 21 zł
Red Dead Redemption - 33 zł
The Evil Within - 39 zł
Thomas Was Alone - 16,50 zł
Tomb Raider Digital Edition - 29 zł
Tomb Raider: Underworld - 21 zł
Tony Hawk's Pro Skater 5 - 79 zł
Ultratron(PS4/PS3/Vita) - 16,50 zł
Watchmen: The End Is Nigh - 21 zł
Watchmen: The End Is Nigh Part 2 - 21 zł

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 09:18:42
Autor: Mirek Ptak
[...]

Generalnie masz rację, ale często są promocje i obniżki dla PS+.
Kilka dni temu kupiłem na PS Store Battlefield Hardline za 42zł :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-05-17 09:46:03
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 08:34, Chris pisze:
[...]

Jest to jakiś argument jak ktoś lubi bawić się w sprzedawania staroci.
Widzę na różnych targach wysyp płyt z grami po 20-30 zł. To są grosze w porównaniu z ceną zakupu. jest tego dużo to i cena spada a dzieciarnia chce grać w nowe tytuły nakręcana reklamą.
Wątpię że dużo bym na tym odzyskał kasy. Może sprzedając po kilku miesiącach ale z doświadczenia wiem że raczej po roku czy dwóch syn skłonny by był pozbyć się ulubionej płyty :-)

Data: 2016-05-17 09:52:44
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 09:46, z pisze:
[...]

Dla tego ja nie kupują żadnych gier na premierę :) poczekam parę miesięcy bo i tak zawsze coś się tam znajdzie do grania i większość gier z top listy kupują za mniej niż 100zł.

Ostatnio dałem więcej bo całe 110zł za Wiedźmina 3 ale było warto choć jak bym się zdecydował wcześniej na promocję to dał bym 90zł w sklepie Sony.

Wątpię że dużo bym na tym odzyskał kasy. Może sprzedając po kilku
miesiącach ale z doświadczenia wiem że raczej po roku czy dwóch syn
skłonny by był pozbyć się ulubionej płyty :-)

Ja raz się tylko wymieniłem na bardzo stare gry i dopłaciłem całe 30 zł do dużo lepszej i nowszej gry. ale znam takich co non stop się wymieniają i zamiast kupować nowe gry po 200 zł to dają 20-30 zł i wymieniają się.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:58:08
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 09:52, Chris pisze:

Dla tego ja nie kupują żadnych gier na premierę :) poczekam parę
miesięcy bo i tak zawsze coś się tam znajdzie do grania i większość gier
z top listy kupują za mniej niż 100zł.

Niestety nie wszyscy mają taki luksus że mogą poczekać :-)

Data: 2016-05-17 10:04:24
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 09:58, z pisze:
[...]

Bez przesady :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 10:24:24
Autor: z
Składanie komputera od tyłu :-)
W dniu 2016-05-17 o 10:04, Chris pisze:
Bez przesady :)

Jesteś pewnie w innym wieku i odemnie od mojego syna :-)
Dla mnie granie to bezsensowna strata czasu.
Dla mojego syna to obecnie wielka fascynacja która mam nadzieję że mu przejdzie.
Blaszak tak czy siak się przyda jako potężna maszyna do pracy i multimediów.
Jak jesteś w temacie to za ile można sprzedać Xboxa360 a za ile kupić używane PS4 (jeśli takie istnieją)?

Data: 2016-05-17 10:47:46
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:24, z pisze:
W dniu 2016-05-17 o 10:04, Chris pisze:
Bez przesady :)

Jesteś pewnie w innym wieku i odemnie od mojego syna :-)

Młody to ja nie jestem jeśli o to chodzi :)

Dla mnie granie to bezsensowna strata czasu.
Dla mojego syna to obecnie wielka fascynacja która mam nadzieję że mu
przejdzie.

Mój ma 8-lat i na szczęście nie ma wymagań że wszystko ma mieć nowe, telefonu tez jeszcze nie ma. N a razie starczą mu rolki, rower i zajęcia sportowe po szkole + robotyka :)

Blaszak tak czy siak się przyda jako potężna maszyna do pracy i
multimediów.

Ostatnio co robi ta moja maszyna do pracy to ściąganie seriali i przeglądanie netu :) Laptop za 6k :)

Jak jesteś w temacie to za ile można sprzedać Xboxa360 a za ile kupić
używane PS4 (jeśli takie istnieją)?

Nie mam pojęcia za ile sprzedasz, zobacz allegro i stan w jakim jest sprzedawane. Ja swoją PS3 1.5 roku temu z grami puściłem za 800zł choć można było znaleźć za 600zł. Tylko moja była jak nowa a nie zajechana na śmierć a typowa usterka starych konsol to padający laser.

Co do PS4 to używaną kupisz za jakieś 1000 zł, cena takiej nowej to
1300 zł wiec pytanie co bardziej warto kupić. Trafić na idealny stan do tego taniej czy nową pewną za +300. Ja swoją starą PS3 kupiłem jako 3 miesięczną w stanie idealnym (o ile pamiętam -200zł od ceny nowej), koleś podobno grał w jedną grę (boks) i sprzedawał na już bo wyprowadzał się nagle do UK i konsola była zbędna. Aukcja była 3 dniowa do tego odebrałem osobiście.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 23:48:14
Autor: nadir
[...]

Czyli, kupienie samej oryginalnej gry nie wystarcza żeby grać w multi?
Sony liczy sobie 200zł/rok za tej fjuczer?

Data: 2016-05-17 08:00:45
Autor: z
W dniu 2016-05-16 o 23:48, nadir pisze:
Czyli, kupienie samej oryginalnej gry nie wystarcza żeby grać w multi?
Sony liczy sobie 200zł/rok za tej fjuczer?

A jednak jak Xboxie.
Dziecko sobie wybrało i kupiło fajną gierkę ale nie doczytało że wymagane jest konto "lifie gold" ;-) i trzeba bulić bo inaczej płyta do szuflady.
Załamka
Akurat granie w sieci jest w moim przypadku obowiązkowe ;-) Ale widzę że ci z PS4 (może jednak kupię) nie pograją z tymi z peceta ;-(

PS. Już mam mętlik w głowie. Jak przybędzie mi w domu kolejne bezużyteczne pudło to mnie trafi :-)

Czy PS4 można używać jakoś w miarę normalnie do youtuba czy www czy może da się na tym zainstalować normalny system operacyjny.

Na Xboxie podobno się da uruchomić jakiegoś linuxa ale po takich kombinacjach alpejskich że dałem spokój :-)

I na koniec.
Czy na pewno uzywane gierki ze starych PS ruszą na PS4. W mordę:-)

Data: 2016-05-17 08:59:03
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2016-05-17 o 08:00, z pisze:
Czy PS4 można używać jakoś w miarę normalnie do youtuba czy www czy może
da się na tym zainstalować normalny system operacyjny.

Systemu nie zmienisz, ale aplikacje do YT, Netflix, Plex czy przeglądarka są dostępne.

I na koniec.
Czy na pewno uzywane gierki ze starych PS ruszą na PS4. W mordę:-)

Nie ruszą gry z PS3 i PS2 (z płyt). Tylko płyty PS4 i gry z PSStore.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2016-05-17 09:15:13
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 08:59, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ale możesz odpalić Linuxa :)

I na koniec.
Czy na pewno uzywane gierki ze starych PS ruszą na PS4. W mordę:-)

Nie ruszą gry z PS3 i PS2 (z płyt). Tylko płyty PS4 i gry z PSStore.

Bo niby po co się cofać w rozwoju :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 08:55:55
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2016-05-17 o 09:15, Chris pisze:
[...]

Na PS4 - pierwsze słyszę..., ale rzeczywiście :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2016-05-17 09:13:39
Autor: Chris
[...]

To jest smutne ale pamiętaj że co miesiąc dostajesz za darmo jakieś gierki od Sony czy od MS.

Akurat granie w sieci jest w moim przypadku obowiązkowe ;-) Ale widzę że
ci z PS4 (może jednak kupię) nie pograją z tymi z peceta ;-(

Ani na PS4 ani na XO nie pograsz razem wspólnie co nie znaczy że ma to jakieś większe znaczenie bo graczy na konsolach jest więcej niż na PC.

PS. Już mam mętlik w głowie. Jak przybędzie mi w domu kolejne
bezużyteczne pudło to mnie trafi :-)

Dla tego ja mam PC + konsolę PS4 :)

Czy PS4 można używać jakoś w miarę normalnie do youtuba czy www czy może
da się na tym zainstalować normalny system operacyjny.

YT, Netfix są bez problemu jako aplikacje. Dałem wcześniej linka do jakich aplikacji ma się dostęp.

Na Xboxie podobno się da uruchomić jakiegoś linuxa ale po takich
kombinacjach alpejskich że dałem spokój :-)

Sztuka dla sztuki, na PS4 też się da co nie znaczy że coś to daje.
https://www.youtube.com/watch?v=Ycg-tXPC8lk

I na koniec.
Czy na pewno uzywane gierki ze starych PS ruszą na PS4. W mordę:-)

Nie, zupełnie inna architektura (stara to CELL a nowa to x86-64)
Ale stare najlepsze gry są zremasterowane dla PS4 np. Unharted, TLoU, Goods Of War3, Havy Rain, Tomb Raider, Final Fantasy itd.. gry na PS3 to 720p, niskie textury i max 30fps, gry na PS4 to 1080, wysokie textury, często 60fps w grach wiec jak dla mnie nie warto się cofać w rozwoju, to tak jak dziś na wypasionym PC grać w River Raid :)

Tu masz listę gier tylko na PS4 które już się pokazały albo pokażą w tym roku.
http://www.gamespot.com/gallery/ps4-game-exclusives-confirmed-for-2016/2900-433/

Przykłady gier tylko na PS4:

https://www.youtube.com/watch?v=YuoaTagkgOI
https://www.youtube.com/watch?v=HAKBU7VXdUI
https://www.youtube.com/watch?v=hh5HV4iic1Y
https://www.youtube.com/watch?v=Am3pfc53jw4
https://www.youtube.com/watch?v=zXLZvsSmBIs
https://www.youtube.com/watch?v=hh5HV4iic1Y
https://www.youtube.com/watch?v=G203e1HhixY
https://www.youtube.com/watch?v=Fkg5UVTsKCE
https://www.youtube.com/watch?v=FPtK7xvQD2c

Przykłady Remasterów:

https://www.youtube.com/watch?v=qKogMfIAAkY
https://www.youtube.com/watch?v=-mH2SVyBMAQ
https://www.youtube.com/watch?v=ygVPHxkokAE   (jak dla mnie i nie tylko najlepsza gra w jaką grałem)

Do tego dojdzie nowość pod koniec roku czyli VR:

https://www.youtube.com/watch?v=EuZdHTKzXa8

Cena zabawki VR to 1700 zł (takie prognozy) ale może to przyszłość grania? na razie ciężko powiedzieć, sony podobno mam ok 200 gier w produkcji na VR.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:53:08
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 09:13, Chris pisze:
[...]

I to jest dla mnie DYSKWALIFIKACJA!
Nic na to nie poradzę jako stary pryk ;-) jestem przyzwyczajony do kompatybilności wstecz. DRAMAT

Co nie zmienia faktu że jak syn się uprze to będę musiał kupić ;-)
Tak jak piszesz będzie to oprócz PCeta a nie zamiast NIESTETY

Data: 2016-05-17 10:09:43
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 09:53, z pisze:
[...]

Miałem wcześniej PS3 i oprócz paru gier nie mam do czego wracać, nowa generacja daje mi większą zabawę ze względu na jakość niż stara.
Jedyne stare gry jakie bym chciał mieć to stare SW:LEGO ale tu już też się zmienia bo właśnie wydają nowe SW:Lego na PS4 z grafiką nowej jakości. Było jeszcze Gods Of War 3 ale jest remaster który można kupić jako BOX za 60 zł albo cyfrę za 43 zł więc też już stara gra jest w nowej jakości a cena jest śmiesznie niska.

Co nie zmienia faktu że jak syn się uprze to będę musiał kupić ;-)
Tak jak piszesz będzie to oprócz PCeta a nie zamiast NIESTETY

Ja mam obie rzeczy i coraz mniej gram na PC, nie chce mi się skoro mam konsolę i te same gry na obu. Wolę się walnąć na kanapie z padem :)
Ostatnio mając Wiedźmina 3 na PC dokupiłem drugiego na PS4 i gram tylko na PS4 bo jest mi wygodniej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 10:29:02
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 10:09, Chris pisze:

[...]

No i właśnie.
Nie ma sensu porównywać konsoli do PC. Tu nie ma zwycięzców.
Prawdziwy gracz ma cały komplet: PC PS X-box.

Data: 2016-05-17 10:55:29
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:29, robot pisze:
[...]

Dokładnie tak jest jak piszesz :)
Całe zamieszanie z tym wątkiem jest takie że doradziłem dla 10-latka konsolę bo uważam że dla dziecka jest to wygodniejsza forma rozrywki.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 10:57:06
Autor: RadoslawF
[...]

Ilu znasz osobiście takich "prawdziwych graczy" ?

Pozdrawiam

Data: 2016-05-17 11:04:08
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:57, RadoslawF pisze:
[...]

Jednego

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 13:01:02
Autor: robot
[...]

Ja też jednego. (nie chodzi o mnie).

Data: 2016-05-17 15:45:35
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-17 o 13:01, robot pisze:

[...]

Czyli znacie po jednym wyjątku a nie prawdziwym graczu.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-17 15:56:36
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 15:45, RadoslawF pisze:
[...]

No właśnie znam prawdziwego gracza startującego w turniejach, czegoś nie rozumiesz?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 15:59:16
Autor: robot
[...]

No chyba że to ten sam jest.

Data: 2016-05-17 23:11:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-17 o 15:59, robot pisze:

[...]

Niewykluczone że owszem.
Pytanie do Chrisa: jest prawdziwym graczem bo startuje w
turniejach czy jest prawdziwym graczem bo posiada dwie konsole
i peceta ?
Bo jakoś tak ciągle zeznania zmieniasz.
I dobrze się zastanów nad odpowiedzią żeby nie wyszło że ja też
jestem prawdziwym graczem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-05-18 08:15:08
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 23:11, RadoslawF pisze:
[...]

Jak dla mnie to wygląda że jesteś debilem nie rozumiejąc tego co inni piszą .. sorry zawsze cie miałem za rozumnego ale widać się myliłem.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 14:21:07
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-18 o 08:15, Chris pisze:

[...]

Debilem jest człowiek który przyłapany na kłamstwie czy zmienianiu
zdania zaczyna wyzywać rozmówcę.
Skoro już wszyscy wiemy kim jesteś to podsumuje twoje wysiłki
udowadniania jaka to konsola jest rewelacyjna:
O ile wszyscy wiedzieli że ceny gier są wyższe to niewielu wiedziało
że za multiplajera w sieci trzeba płacić dodatkowy haracz, teraz
już wiedzą.
Przekonuj tak dalej.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-05-18 14:50:46
Autor: Chris
W dniu 2016-05-18 o 14:21, RadoslawF pisze:
[...]

Debilem można też nazwać kogoś kto nie potrafi czytać i tylko piszę dla samej zasady pisania jak ty...

Skoro już wszyscy wiemy kim jesteś to podsumuje twoje wysiłki
udowadniania jaka to konsola jest rewelacyjna:

No proszę, to niby kim jestem?

O ile wszyscy wiedzieli że ceny gier są wyższe to niewielu wiedziało

Nie zawsze o czym już nie potrafisz wspomnieć w swoich postach.

że za multiplajera w sieci trzeba płacić dodatkowy haracz, teraz
już wiedzą.

I to napisałem już dawno ale widać nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Przekonuj tak dalej.  :-)

Jak napiszesz coś z sensem to może wrócę do twoich postów, na razie papa... bo nic inteligentnego nie potrafisz napisać.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 22:10:23
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-18 o 14:50, Chris pisze:

[...]

Potrafię czytać ze zrozumieniem i widzę jak zmieniasz zdanie lub
piszesz raz taka innym razem inaczej. I to jedyny powód twojego
zachowania.

Skoro już wszyscy wiemy kim jesteś to podsumuje twoje wysiłki
udowadniania jaka to konsola jest rewelacyjna:

No proszę, to niby kim jestem?

Chamem który przechodzi do wyzywania oponenta.

O ile wszyscy wiedzieli że ceny gier są wyższe to niewielu wiedziało

Nie zawsze o czym już nie potrafisz wspomnieć w swoich postach.

Nie zaciemniaj cenami gier z konsol starszej generacji.

że za multiplajera w sieci trzeba płacić dodatkowy haracz, teraz
już wiedzą.

I to napisałem już dawno ale widać nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

Potrafię i nawet doceniłem tę informację, czego ty nie potrafisz pojąć.
Brak czytania ze zrozumieniem ?

Przekonuj tak dalej.  :-)

Jak napiszesz coś z sensem to może wrócę do twoich postów, na razie
papa... bo nic inteligentnego nie potrafisz napisać.

Nie wracaj, po co masz się kolejny raz wkopywać lub niechcący
wywlekać na światło dzienne kolejne fakty związane z twoją zabawką
mogące zniechęcić innych do jej zakupu.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-20 10:06:18
Autor: robot
[...]

Nie dociera do ciebie, że ilość ludzi których się zna, nie wpływa na znajomość
zagadnienia, na którym oni się znają.
Rozumiesz to?

Data: 2016-05-17 10:26:59
Autor: kosmos
[...]

Co do kompatybilności wstecznej to w pewnym zakresie masz ją na Xbox One - dotyczy niektórych tytułów z X360. To znaczy jak masz płyty albo zakupioną wersję cyfrową gry na starszą konsolę, to będziesz mógł w ten tytuł bez dodatkowych kosztów pograć na X One. Ale dotyczy to tylko niektórych gier (chociaż lista kompatybilnych tytułów powoli się powiększa).
Mimo wszystko nie opierałbym rozważań zakupu konsoli na tym, czy jest ona wstecznie kompatybilna. Prościej jest kupić starą konsolę ;-)
PC jest pod tym względem oczywiście bezkonkurencyjny.

Data: 2016-05-17 11:03:13
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:26, kosmos pisze:
[...]

Powiedział bym że lista jest skromna ale zawsze to coś jeśli ma się sentyment do starych gier.

http://www.xbox.com/pl-PL/xbox-one/backward-compatibility/available-games

Mimo wszystko nie opierałbym rozważań zakupu konsoli na tym, czy jest
ona wstecznie kompatybilna. Prościej jest kupić starą konsolę ;-)

Zdecydowanie, zwłaszcza że najlepsze stare tytuły są remasterowane na PS4 gdzie często pokazują zupełnie inną lepszą jakość. Najlepszy przykład to TLoU które jest po prostu rewelacyjne.

PC jest pod tym względem oczywiście bezkonkurencyjny.

Szkoda tylko że w nowe gry często grać na starych kartach graficznych :(
Ja tylko czekam aż mój laptop powie pass jeśli chodzi o gry choć i tak prawie na nim nie gram. Na pewno następną grą na PC będzie Battlefield 1 :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 11:43:28
Autor: Chris
[...]

Tak przy okazji jako ciekawostka, masz PS4 + PC a rodzinka ogląda właśnie na wspólnej albo obrady sejmu :) a ty chcesz sobie pograć na konsoli, nic trudnego bo wystarczy odpalić PS4 Remote player na PC i grasz sobie na PC, Laptopie nawet będąc w innym mieście czy kraju :)

https://www.youtube.com/watch?v=EcG6prllhks

Jedyna wada tego to taka że rozdzielczość gier została ograniczona do 720p.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 11:50:04
Autor: BQB
W dniu 2016-05-17 o 11:43, Chris pisze:
[...]

Ale upload trzeba mieć odpowiedni w miejscu gdzie stoi konsola:

http://superuser.com/questions/434532/what-data-transfer-rates-are-needed-or-streaming-hd-1080p-or-720p-video-or-stan

Data: 2016-05-17 12:03:31
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 11:50, BQB pisze:
[...]

W miejscu gdzie stoi konsola to albo kabel albo wifi 5ghz

Ze strony Sony jeśli chodzi o zalecenia:

Ogólnie rzecz biorąc, zalecane jest użycie szybkiego połączenia o szybkości przesyłania i pobierania co najmniej 5 Mb/s.

Na filmiku masz podane parametry w jakich były robione testy:

https://youtu.be/EcG6prllhks?t=501

Powiem że nie testowałem tego ale z ciekawości kiedyś sprawdzę.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 12:28:09
Autor: BQB
W dniu 2016-05-17 o 12:03, Chris pisze:
[...]

nawet będąc w innym mieście czy kraju - odnosiłem się do tego fragmentu wspominając o upload.

Data: 2016-05-17 12:33:19
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 12:28, BQB pisze:
[...]

Moje założenie z pierwszego posta było takie:

"masz PS4 + PC a rodzinka ogląda właśnie na wspólnej albo obrady sejmu a ty chcesz sobie pograć na konsoli"

Czyli siedzisz w domu i odpalasz remote play

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 12:09:50
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)
W dniu 2016-05-17 o 11:50, BQB pisze:

Ale upload trzeba mieć odpowiedni w miejscu gdzie stoi konsola:

A taką opcję testowałem kiedyś w domu, WiFi 5GHZ + Xperia Z2 działa bez problemu.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.playstation.remoteplay&hl=pl

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:15:56
Autor: Chris
[...]

Lista gier za darmo dołączonych do PS+

http://ps-plus.pl/gry/ps4

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 08:45:29
Autor: Chris
[...]

Sony i MS żeby było jasno :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 10:09:49
Autor: nadir
W dniu 2016-05-17 o 08:45, Chris pisze:

Czyli, kupienie samej oryginalnej gry nie wystarcza żeby grać w multi?
Sony liczy sobie 200zł/rok za tej fjuczer?

Sony i MS żeby było jasno :)

Jaki jest/może być nominalny czas użytkowania takiej konsoli 3, 4, 5 lat? To daje dodatkowe 600-1000 zł narzutu na pełne wykorzystanie gier i konsoli. A będąc ostatnio w MM zauważyłem, że w większości przypadków gry na konsole są droższe niż na PC. Jak dla mnie, to taki średni interes, tylko po to, żeby zagrać w dwie, trzy gry, których nie ma na PC a byłbym ewentualnie nimi zainteresowany.

Data: 2016-05-17 10:21:40
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:09, nadir pisze:
[...]

O ile mnie pamięć nie myli to żywotność konsol jest ok 10 lat.

To daje dodatkowe 600-1000 zł narzutu na pełne wykorzystanie gier i
konsoli. A będąc ostatnio w MM zauważyłem, że w większości przypadków
gry na konsole są droższe niż na PC.

Ale jak gra się znudzi to ją sprzedasz i odzyskasz część kasy, poza tym gier nie kupuje się w MM bo są drodzy :) tą samą grę można często kupić 2x taniej z innego źródła.

Jak dla mnie, to taki średniinteres, tylko po to, żeby zagrać w dwie, trzy gry, których nie ma na PC
a byłbym ewentualnie nimi zainteresowany.

Twój wybór. Dla tego ja mam PC + PS4 która kosztuje mniej niż dobra karta graficzna do PC (GTX970).

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 12:19:41
Autor: nadir
W dniu 2016-05-17 o 10:21, Chris pisze:

O ile mnie pamięć nie myli to żywotność konsol jest ok 10 lat.

Nie chodzi mi faktyczną żywotność samej konsoli, bo wiadomo, że jak ktoś ma pecha, to tydzień po gwarancji może mu coś nawalić i sprzęt jest do wyrzucenia. Mam na myśli czas przez, który konsola będzie jeszcze w miarę atrakcyjna żeby nie wymienić jej na nową, bo konkurencja czy PC poszły mocno do przodu. W przypadku PC da się w miarę rozsądnie rozbudowywać go w, praktycznie, nieskończoność. No i najważniejsze stare gry też chodzą więc nie trzeba, co generację konsol wymieniać kolekcji gier.

[...]

MM to był tylko przykład, w tych tańszych źródłach gry na PC są nadal tańsze od tych konsolowych.

[...]

Ja akurat nie jestem namiętnym graczem więc dla mnie GTX970, jak i PS4 czy XBOX, to niepotrzebny wydatek. Ale jak wziąć pod uwagę, że ktoś już ma PC i chce pograć, to wystarczy mu zakupić coś na poziomie GTX960 i będzie taniej niż konsola. Porównując suche dane techniczne, to PS4 ma wydajność na poziomie GTX960 i jakiegoś mobilnego i5. Wiadomo, że konsole i gry na nie są mocno zoptymalizowane, więc końcowa wydajność będzie lepsza niż na PC z GTX960 i i5 mobile. Tylko, że dochodzi jeszcze ten nieszczęsny abonament za multiplayera, wygląda na to, że w perspektywie 2-3 lat ten GTX970 wcale drożej nie wyjdzie.

Data: 2016-05-17 12:29:11
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 12:19, nadir pisze:
[...]

Dzięki za uwagi. Jako odpowiedzialny ojciec ;-) planuję długofalowo i ciągle mi wychodzi że taka konsola to chwilowa fanaberia a po zagłębieniu się w szczegóły bezczelna marketingowa propaganda wyciągająca kasę od niedoświadczonych jeszcze młodych umysłów ;-)

Sorry. Nie mogłem się powstrzymać :-)

Data: 2016-05-17 12:54:18
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 12:29, z pisze:
[...]

Dla tego warto mieć i jedno i drugie :) konsola to nie jest wielki wydatek a zabawy starczy na lata nawet dla staruchów :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 12:53:03
Autor: Chris
[...]

Życie konsoli PS3 trwa już 10 lat i ciągle jest wspierana choć już nie tak intensywnie jak kiedyś. Gry które kupisz dziś dalej działają dokładnie tak samo na konsoli kupionej 10 lat temu. Co do łatwej rozbudowy PC nikt chyba nie ma wątpliwości ALE wymiana np. grafiki na nową typu GTX960 to koszt 200-300zł mniej niż konsoli ale już jak chce się mieć GTX970 to taka karta potrafi kosztować więcej niż konsola.

[...]

Tak ALE grę z konsoli sprzedaż jak się znudzi a tej z PC już nie.

[...]

Akurat tu nie masz racji, teraz gry głównie są robione pod konsole i tam jest optymalizacja, potem są robione porty z PC i różnie to wychodzi ale ostatnio widać że porty na PC to tragedia. Zobacz takiego np. Batmana który na konsoli działa bez problemu a na PC został wycofany ze sprzedaży bo nie nadawał się do grania. Najnowsza produkcja czyli DOOM wydany (wczoraj premiera) na konsoli trzyma FPS między 55 a 60 klatek podczas gdy na wypasionych grafikach na PC potrafi zejść do 40 klatek albo i mniej, oczywiście teraz będą optymalizacje gry, patche, aktualizacje sterowników ale kupującego to za przeproszeniem gówno obchodzi, ja kupuję i chcę grać. Skoro na PS4 gram bez problemu czemu na PC nie mogę?
Mówisz abonament ale w tym masz 2-3 gry co miesiąc za DARMO więc policz to też do kosztów.
Zobacz sobie listę gier za darmo jakie byś dostał, nie uwierzę że byś w coś nie zagrał.
http://ps-plus.pl/gry/ps4

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 15:54:47
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-17 o 12:53, Chris pisze:

[...]

W tym roku i ubiegłym wyszło trochę gierek na C64, małe Atari
czy Amigę. Idąc twoim tokiem rozumowania życie tych zabytków trwa
i są wspierane choć już nie tak intensywnie jak kiedyś. :-)

[...]

Znajomy odsprzedaje gry z PC które przeszedł i nie zamierza do nich
wrócić. Ale żeby odsprzedać to najpierw trzeba grę kupić a nie wydzierżawić jak to jest np. na steam.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-17 15:57:52
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 15:54, RadoslawF pisze:

Znajomy odsprzedaje gry z PC które przeszedł i nie zamierza do nich
wrócić. Ale żeby odsprzedać to najpierw trzeba grę kupić a nie
wydzierżawić jak to jest np. na steam.

To podaj mi legalny sposób na sprzedaż gry z PC podpiętej pod którąś z platform producenta.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 23:13:45
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-17 o 15:57, Chris pisze:

[...]

Idziesz do kupca (lub on przychodzi do ciebie) i sprzedajesz
mu oryginalny nośnik z grą. W naszym kraju jest to jak najbardziej
legalne.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-18 08:15:58
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 23:13, RadoslawF pisze:
[...]

Nośnik, a co z kodem do gry? miałeś kiedyś jakąś oryginalną grę na PC?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 14:22:43
Autor: RadoslawF
[...]

Miałem.
Kod też dostaje kupujący.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-05-18 15:05:20
Autor: Chris
W dniu 2016-05-18 o 14:22, RadoslawF pisze:
[...]

To w takim razie jest to niezgodne z regulaminem gry/producenta/serwisu więc łamiesz prawo kolego ... a za takich cwaniaków co sprzedają sloty/konta już zabrała się policja i pierwsi już zaczynają mieć procesy .... powodzenia dalej paserze :) powiem więcej, ci co nabyli gry w taki sposób też są obecnie wzywani na policję.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 22:13:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-18 o 15:05, Chris pisze:
[...]

Prawo w tym kraju nie tworzy producent gier ani jego licencje
czy regulaminy. Ale jak ktoś ma braki w wiedzy to tak jak ty
potrafi tylko zabłysnąć wyzywaniem oponenta.
Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak
bredzisz slotów czy kont.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-19 08:20:21
Autor: Chris
W dniu 2016-05-18 o 22:13, RadoslawF pisze:
[...]

I oczywiście dla ciebie w tym kraju nie obowiązuje prawo autorskie, weź już się nie kompromituj człowieku.
To zobacz ile w tym roku poszło wezwań na policję za odsprzedaż gier.

Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak
bredzisz slotów czy kont.

A jak udaje ci się przenieść licencję na inną osobę?

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-19 20:34:06
Autor: RadoslawF
[...]

W tym kraju obowiązuje prawo autorskie.
Ale nie takie jak w USA o czym sporo internetowych pyskaczy zdaje
się nie mieć pojęcia.

Ja pisałem o sprzedawaniu gry na oryginalnym nośniku a nie jak
bredzisz slotów czy kont.

A jak udaje ci się przenieść licencję na inną osobę?

A pisałem że przenoszę licencję ?
Natomiast w jaki sposób można handlować grą np. ze stema to już
ty sam napisałeś to kawałek dalej.
Znowu się niepotrzebnie podnieciłeś i za dużo napisałeś.
Trzymaj tak dalej.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-20 08:12:23
Autor: Chris
W dniu 2016-05-19 o 20:34, RadoslawF pisze:

[...]

To pokaż mi gry na PC bez kodu aktywującego, ja co nie kupię gry to trzeba wpisać kod żeby gra działała.

Natomiast w jaki sposób można handlować grą np. ze stema to już
ty sam napisałeś to kawałek dalej.

Można co nie znaczy że jest to legalne, Auta też można kraść i potem nimi handlować.

Znowu się niepotrzebnie podnieciłeś i za dużo napisałeś.
Trzymaj tak dalej.

Czytaj co się pisze i wyciągnij z tego wnioski, jak nie potrafisz czegoś zrozumieć to się spytaj.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-21 10:37:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-05-20 o 08:12, Chris pisze:
[...]

To pokaż mi oryginalny nośnik bez tego kodu, a o oryginalnym pisałem.

Natomiast w jaki sposób można handlować grą np. ze stema to już
ty sam napisałeś to kawałek dalej.

Można co nie znaczy że jest to legalne, Auta też można kraść i potem
nimi handlować.

Można czyli nasze prawo na to pozwala. I to nasze prawo stanowi o
legalności a nie licencja napisana w innym kraju pod inne realia.

Znowu się niepotrzebnie podnieciłeś i za dużo napisałeś.
Trzymaj tak dalej.

Czytaj co się pisze i wyciągnij z tego wnioski, jak nie potrafisz czegoś
zrozumieć to się spytaj.

Nie "czytaj co się pisze" tylko co jest napisane lub co ktoś
napisał. Ty nie znasz nawet ojczystego języka, nie tylko prawa.

Pozdrawiam

Data: 2016-05-19 09:24:09
Autor: kosmos
[...]

Obawiam się, że coraz mniej jest gier na PC (z nowych i "głośnych" tytułów chyba wcale) , które przy instalacji z nośnika nie wymagają dodatkowo wklepania (i przypisania na stałe do jakiegoś konta, np. Steam, Uplay, Origin) jednorazowego kodu. I po takim przypisaniu jedyny sposób aby ktoś mógł grać w taką grę to zalogować się do takiego konta - nowego konta na ten sam klucz nie założysz...
Teraz kupując grę w sklepie stacjonarnym w pudełku czasami nawet nie znajdziesz płyty - tylko kod do aktywacji na Steam, który umożliwia pobranie a potem granie. A żeby aktywować grę na Steam musisz się świadomie zrzec "praw własności".
Co za tym idzie, handel używanymi grami na PC mocno się skurczył i ciągle się kurczy.
Na szczęście na PC coraz łatwiej o różnego rodzaju promocje, zarówno na wersje pudełkowe jak i cyfrowe - organizują je różni sprzedawcy (zarówno z Polski jak i z zagranicy), i naprawdę fajne gry można kupić za rozsądne pieniądze (choć zazwyczaj trzeba odczekać jakiś czas po premierze). Niestety, z konsolami jest pod tym względem dużo gorzej, większość promocji cyfrowych jest organizowana bezpośrednio przez Sony, Microsoft albo Nintendo co mocno ogranicza ich atrakcyjność i częstotliwość.

Data: 2016-05-19 10:15:23
Autor: Chris
W dniu 2016-05-19 o 09:24, kosmos pisze:
[...]

Masz rację co do cyfrowych na szczęście wersje BOX można legalnie sprzedawać czy się wymieniać z kimś innym. I tu na szczęście rynek decyduje o cenie a nie producent czy wydawca i np. takiego battelfronta można kupić nie za 150 zł w promocji cyfrowej tylko za 80 zł na fizycznym nośniku a jak się znudzi po jakimś czasie to znowu sprzedać.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-19 11:02:07
Autor: z
[...]

Tak się zastanawiam czy dałoby się do każdej gry tworzyć nowe konto na stimie i sprzedawać razem z kontem. Oprócz upierdliwości przy używaniu/graniu są jakieś inne problemy przy takim "postępowaniu"? :-)

Data: 2016-05-19 11:16:10
Autor: kosmos
W dniu 2016-05-19 o 11:02, z pisze:
[...]

Jak najbardziej da się tak zrobić i niektórzy tak robią. Tyle, że jest to - jak sam zauważyłeś - upierdliwe, a poza tym niezgodne z regulaminem Steam i temu podobnych. Co nie oznacza, że z automatu jest niezgodne z prawem - ja pewności w tym zakresie nie mam.
Ostatnio dowiedziałem się, że jest jeszcze "lepszy" patent - sprzedawca wystawia na aukcji dostęp do danego konta Steam (a na nim jedna lub kilka gier), ale nie daje kupującemu wyłączności. Czyli może taki dostęp dać nawet kilkudziesięciu osobom naraz. Ponieważ naraz zalogowana może być tylko jedna osoba, oczywiście rodzi to problem dla nabywców - po pierwsze szanse na grę multiplayer są prawie żadne, ale i ściągnięcie gry (do gry off-line) może być problematyczne. Nie mówiąc o tym, że - w teorii - takie współużytkowane konto może być permanentnie zablokowane przez Steam, i wtedy nikt już sobie na nim nie pogra ani nic nie ściągnie. Ale ponieważ cena takiego dostępu jest niska, to ludzie płacą i korzystają (lub próbują korzystać)...

Data: 2016-05-19 11:22:48
Autor: Chris
W dniu 2016-05-19 o 11:16, kosmos pisze:
[...]

Nie tylko Steam

Osoba która nielegalnie zamieszcza oferty na portalu aukcyjnym kupuje grę na nowo założone konto PSN i wystawia egzemplarze w swojej kolekcji gier widniejącej dla wszystkich użytkowników serwisu zaznaczając, że są to tytuły na sprzedaż. W opisie aukcji wpisuje informację, że jest to wersja cyfrowa, bądź tylko PSS, co dla wtajemniczonych oznacza jasność, że nie jest to wersja pudełkowa i fizyczny nośnik, tylko dane by "sklonować" grę.

Regulamin usługi PSN zabrania udostępniania danych konta innym osobom. Aktywacja na dwóch systemach jest legalna, ale tylko przez jednego użytkownika. Konta nie wolno udostępniać nawet członkom najbliższej rodziny.

[...]

I właśnie jakiś miesiąc temu poszły wezwania z policji do tych co kupili takie gry, ciekawe jak się sprawa zakończy bo kupujący jest traktowany jak paser i też może być uznany za winnego.

Policja działa jednak dalej. Niedawno jeden z czytelników serwisu bezprawnik.pl otrzymał wezwanie na policję w związku z kupnem na Allegro konta Steam z grą. Osobę tę wezwano w charakterze świadka, a cała sprawa dotyczy pewnego allegrowego sprzedawcy, na którym ciąży zarzut naruszenia prawa autorskich.

Sprawa ma podobno ogólnopolski charakter i przesłuchiwanych jest spore grono osób kupujących takie konta. Jeśli więc braliście udział w tego typu transakcji i otrzymacie wezwanie na policję, to już chyba wiecie o co chodzi.

Nasza policja jest jednak przekonana, że doszło tu do naruszenia prawa i jestem bardzo ciekaw, jak ostatecznie zakończy się ta sprawa. Jeśli jej finał sprowadzi się do skazania owego handlarza, to może być to bardzo duży cios w proceder handlu kontami Steama.

Więcej pod linkiem.

http://www.gamezilla.pl/newsy/2016/17/kupiliscie-na-allegro-konto-z-gra-na-steam-lub-psn-nie-zdziwcie-sie-jak-otrzymacie-wezwanie-na-policje

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-19 15:04:27
Autor: marfi
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:nhk0kp$8fp$1node1.news.atman.pl...

Sprawa ma podobno ogólnopolski charakter i przesłuchiwanych jest spore

  "Podobno" - dziwne, że tego typu akcja nie jest nagłaśniana...
BTW: czy to jest prowadzone z urzędu czy z powództwa cywilnego?

--
marfi

Data: 2016-05-19 15:55:02
Autor: Chris
W dniu 2016-05-19 o 15:04, marfi pisze:
[...]

A cholera go wie, możliwe że któryś dystrybutor/producent założył sprawę. Z ciekawości zastanawiam się jak to się skończy i czy ruszy się wreszcie coś z tym pseudo handlarzami co to sprzedają dostępy do konta po 1zł .. tak z ciekawości zobaczyłem to tysiące ludzi to kupuje, widać interes się opłaca.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 08:48:34
Autor: Mirek Ptak
[...]

Nie ma tak - jedyną grą jaką znam, która na to pozwala jest War Thunder.
Destiny (w którą gram non stop :) ) na to nie pozwala. Na szczęście jest tylu graczy, że bez trudu jest z kim zagrać :)
Mówi się, że nowy Borderlands się to takiego czegoś szykuje, ale raczej wątpię.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2016-05-17 09:16:54
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 08:48, Mirek Ptak pisze:
[...]

Bo w końcu sprzedać gier na konsolę jest 3 x większa niż na PC.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:52:42
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 09:16, Chris pisze:
[...]

Bo na konsolę trudniej ukraść.

Data: 2016-05-17 10:04:00
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 09:52, robot pisze:
[...]

PS4 czy XO są nie złamane więc nie ukradniesz :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 10:31:59
Autor: robot
[...]

Co tym bardziej wyjaśnia czemu więcej gier się sprzedaje na konsole.
Poz tym ze mnie to taki silny hakier, że ja wszystko potrafiem połamać ;)

Data: 2016-05-17 11:05:35
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 10:31, robot pisze:
[...]

Nie podciągaj wszystkich pod siebie :) jeśli cię to interesuje to większość nowych topowych gier na Pc jest niezłamana :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 13:05:26
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 11:05, Chris pisze:
[...]

A to mnie zaskoczyłeś. Nie śledzę nowinek w tym temacie tak jak kiedyś.
Mógłbyś podać przykład takiej gry?

Data: 2016-05-17 13:16:11
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 13:05, robot pisze:
[...]

90% nowych topowych gier jest niezłamana i pewnie nie będzie.

Odpowiedzialny za to jest system zabezpieczeń Denuvo:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Denuvo
https://en.wikipedia.org/wiki/Denuvo

http://www.gry-online.pl/S012_tag.asp?TEM=15760

System Denuvo faktycznie jest wyjątkowo skuteczny w walce z crackerami. Jego twórcy chwalą się bezprecedensowym wynikiem gry Lords of the Fallen, która pozostawała niescrackowana przez 272 dni po premierze.

Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=95909

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 13:36:53
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 13:16, Chris pisze:

[...]

Wziąłem pierwszą lepszą z tym systemem: Rise of the Tomb Raider.
Gra sprzed dwóch miesięcy.
Już ściągam torrenta z ciekawości.

Na razie tylko takim cytatem mogę skomentować ten super system zabezpieczeń:

"Game is working fine with this crack/installer, thanks for another great one! Also seeding for a week or so for everyone else"

Nie wierzę w to 90%.
Nie widzę żadnego przykładu niezłamanej gry.

Data: 2016-05-17 13:47:48
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 13:36, robot pisze:

[...]

https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/4805du/crack_status_denuvo_games/

RISE OF THE TOMB RAIDER = NOT CRACKED
https://www.reddit.com/r/CrackStatus/comments/4047yp/crack_status_rise_of_the_tomb_raider/

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 13:51:25
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)
W dniu 2016-05-17 o 13:36, robot pisze:

Wziąłem pierwszą lepszą z tym systemem: Rise of the Tomb Raider.
Gra sprzed dwóch miesięcy.

Pewnie masz wersję na X360 która poza konsolą nie ma żadnych zabezpieczeń, ale konsola jest złamana więc wszystko co wychodzi mieć inaczej.

INFORMACJE O PLIKU
Nazwa.............................................
: Rise.of.the.Tomb.Raider.XBOX360-iMARS
Data wydania......................................
: 05.11.2015
Rozmiar...........................................
: 6.32 GB
Region............................................
: NTSC/PAL (region free)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 14:24:35
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 13:51, Chris pisze:
[...]

No to rzeczywiście coś jest na rzeczy.
Czyżby w końcu wymyślili jakiś działające zabezpieczenia.
Sprawdziłem kolejną pierwszą z brzegu: Unravel
i tego już nie widzę na torrentach.

Data: 2016-05-17 14:45:27
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 14:24, robot pisze:
i tego już nie widzę na torrentach.

Na torrentach to znajdziesz prawdziwą historię Smoleńska co nie znaczy że to prawda :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 15:45:14
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 14:45, Chris pisze:
W dniu 2016-05-17 o 14:24, robot pisze:
i tego już nie widzę na torrentach.

Na torrentach to znajdziesz prawdziwą historię Smoleńska co nie znaczy że to prawda :)

To tak jak wszędzie.

Data: 2016-05-15 22:00:33
Autor: z
[...]

Witaj w klubie :-)
Mój "komunista" nazbierał na coś takiego i chciałby kilka lat na tym pograć:
http://www.x-kom.pl/p/220342-desktop-x-kom-vinci-i5-4460-8gb-1281000-dvd-rw-win8x-gtx750ti.html
Trochę bym tu pozmieniał:-)
Syn upiera się przy win 8.1 bo 10 w tych steemach mu nie leży ;-)
GeoForce GTX 750Ti chyba zostanie.
Musi być większy dysk SSD - 250 Giga zrezygnuję z HDD bo mam starą 500tke
Core i5-4460 ? Tu dylemat czy nie droższy :-)
Drugi dylemat czy nie DDR4 zamiast DDR3 - tu chyba koszty rosną

Data: 2016-05-16 09:48:44
Autor: Chris
W dniu 2016-05-15 o 22:00, z pisze:
GeoForce GTX 750Ti chyba zostanie.

To jest do wymiany jeśli myśli o grach, to już nawet takie coś jak GTX 950 jest lepsze, choć ja bym celował w GTX 960 jeśli chodzi o granie.

http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/geforce-gtx-750-ti-vs-nvidia-geforce-gtx-950
http://www.benchmark.pl/ranking/porownanie/geforce-gtx-750-ti-vs-nvidia-geforce-gtx-960

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 11:14:13
Autor: z
W dniu 2016-05-16 o 09:48, Chris pisze:
[...]

Dzięki

A który I5 do kompletu wybrać? Strasznie dużo tych procków. Odblokowany?

Data: 2016-05-16 11:29:44
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 11:14, z pisze:
A który I5 do kompletu wybrać? Strasznie dużo tych procków. Odblokowany?

A zamierzasz kręcić licznikiem procka i podbijać? z doświadczenia mało osób to robi więc bez bo tylko przepłacasz.

Co do i5 To wybierz taki na ile starczy czy kasy po zakupie karty graficznej i 16GB ramu, teraz procek już tak dużo nie daje powera jak kiedyś.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 12:49:36
Autor: z
W dniu 2016-05-16 o 11:29, Chris pisze:
[...]

Ja penie nie ale "młody" szybko łyka bakcyla ;-)

Co do i5 To wybierz taki na ile starczy czy kasy po zakupie karty
graficznej i 16GB ramu, teraz procek już tak dużo nie daje powera jak
kiedyś.

To jeszcze na koniec :-)
DDR3 czy DDR4?

Data: 2016-05-16 13:48:56
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 12:49, z pisze:
[...]

Tylko pamiętaj że sam procek to nie wszystko, do tego musi być dobra (droga) płyta z dużo lepszym blokiem zasilania niż zwykły standard.
Do tego system chłodzenia musi być lepszy niż ten standardowy z BOX-a a to kolejny wydatek rzędu 150-200 zł :)

[...]

Powiem szczerze że nie mam pojęcia :) na specyfikacji wyglądają lepiej DDR4 ale w rzeczywistości nie słyszałem żeby miało to jakiś wielki wpływ na szybkość.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-16 15:45:15
Autor: z
W dniu 2016-05-16 o 13:48, Chris pisze:
Powiem szczerze że nie mam pojęcia :) na specyfikacji wyglądają lepiej
DDR4 ale w rzeczywistości nie słyszałem żeby miało to jakiś wielki wpływ
na szybkość.

Dzięki. Mam nadzieję że maszyna wystarczy na przynajmniej 5 lat grania ;-)

Data: 2016-05-16 15:59:53
Autor: Chris
W dniu 2016-05-16 o 15:45, z pisze:
[...]

W przypadku gier to co byś nie kupił to w momencie kupna już jest przestarzałe :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:23:55
Autor: szemrany
On Mon, 16 May 2016 15:59:53 +0200, Chris wrote:

[...]

Od kilku lat to nieprawda, wymagania bardzo wyhamowały i na starszym
sprzęcie da się grać w większość nowości. Raz na 3 lata wystarczy wymienić
grafikę, choć i to nie jest konieczne, gdy od razu kupi się coś droższego
niż 500 pln.

--
howgh
szemrany

Data: 2016-05-17 09:41:55
Autor: Chris
[...]

To odpal na starej grafice takie gry jak Tomb Raider, DOOM, Quantum Break w ustawieniach wyższych niż LOW i niskiej rozdzielczości.

http://www.purepc.pl/karty_graficzne/directx_12_vs_directx_11_test_wydajnosci_rise_of_the_tomb_raider

http://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_doom_pc_wymagania_sprzetowe_iscie_piekielne

Dla porównania ta sama gra na PS4 która kosztuje mniej niż NV GTX970
https://www.youtube.com/watch?v=GhhsmcoYybc

Słabe karty sobie nie radzą już w grach co jest smutne. Często ma to związek ze sterownikami albo słabym portem z konsoli ale fakt jest taki że wygląda to słabo.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 15:58:15
Autor: szemrany
On Tue, 17 May 2016 09:41:55 +0200, Chris wrote:

[...]

To że jest kilka (sic!) pośród setek gier, które będą  wymagały
zredukowania ustawień (nie do low, lecz tylko trochę) nie obala mojej tezy.
Takie kwiatki jak wymagające gry pojawiają się co jakiś czas i wynikają z
różnych przyczyn, często nieudatności programistów. Przeciw takim głosuję
portfelem.

Słabe karty sobie nie radzą już w grach co jest smutne. Często ma to związek ze sterownikami albo słabym portem z konsoli ale fakt jest taki że wygląda to słabo.

Nie, wygląda to śladowo i jest to problem człowieka, który jest uzależniony
i musi grać WE WSZYSTKIE gry.

Data: 2016-05-17 16:13:17
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 15:58, szemrany pisze:
[...]

Masz częściowo rację tylko że te nieudane tytuły to niestety z reguły miały być największe hity do grania.

[...]

Tak jak wyżej, nie wiem czemu ale właśnie te gry z górnej półki miały być super i przyciągać graczy ale niestety bardzo często mają zły port z konsol obojętnie czy z Sony czy z MS.

Zobacz takie tytuły jak Batma, Tomb Raider, Doom, Quantum break, Assassin's Creed Unity .. były na PC zwalone na starcie, część poprawiona a część dalej nie działa jak powinna. Jak by to miały być tytuły ze średniej półki to nikt by nie zwrócił pewnie na to uwagi ale to miały być główne źródła dochodu.

Quantum Break
http://gameplatform.pl/naprawic-najpopularniejsze-bledy-quantum-break/
Zwykły user często nie poradzi sobie z tego typu problemami, on chce grę zainstalować i grać. Dodam że gra nie jest tania i kosztuje ok 240zł na PC.

Ubisoft o błędach i problemach z Assassin's Creed: Unity
Niestety, wszystkie wersje tytułu, a zwłaszcza jego pecetowy port, okazały się pełne błędów i wykazywały problemy ze stabilnym działaniem.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=88871

Ubisoft: początkowa sprzedaż Assassin's Creed: Syndicate ucierpiała przez niedopracowane Unity
Jak wynika ze słów Alaina Martineza, dyrektora finansowego francuskiego koncernu Ubisoft Entertainment, sprzedaż gry Assassin's Creed: Syndicate - najnowszej odsłony przebojowej serii Assassin's Creed - w pierwszym tygodniu obecności rzeczonego tytułu na rynku wyraźnie ucierpiała przez kontrowersje związane z ubiegłorocznym Assasin's Creed: Unity. Najwyraźniej gracze byli tak zniesmaczeni niedopracowanym Unity, że nie zechcieli zaryzykować kupna Syndicate na premierę.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=94972

Jak widać są to największe tytuły producentów mający duży wpływ na akcje firmy i sprzedaż następnych tytułów z danej serii.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 19:00:05
Autor: szemrany
On Tue, 17 May 2016 16:13:17 +0200, Chris wrote:

[...]

[..]
Jak widać są to największe tytuły producentów mający duży wpływ na akcje firmy i sprzedaż następnych tytułów z danej serii.

Gdy wysokobudżetowe o których piszesz (czyli tzw. AAA) to maszynki do
trzepania po kieszeniach rodziców, tam nie jest ważna jakość tylko
marketing, reklama i deadline, nieważne jak gra działa, ważne że
przedsprzedaż poszła jak po maśle, a potem niech się idioci irytują.
To po pierwsze, a po drugie.. jednak wiele z tych gier działa wydajnie i
dość dobrze (np. seria CoD).
A na końcu dodam tylko, że i tak o wiele więcej wrażeń i emocji dają dobre
gry niskobudżetowe, które zawsze działają dobrze, także na starych
sprzętach, polecam choćby:
seria Kingdom Rush
Limbo
Braid
Worlds of Goo
Plant vs Zombie
Toki Tori
Ori and the Blind Forest
Child of Light
The Misadventures of P.B. Winterbottom
Toby: The Secret Mine
Closure

czy np. DARMOWA odpowiedź na Diablo czyli Path of Exile.
Da się? Da. A jak szara masa przestanie się dawać robić w bambuko i
zagłosuje portfelami przeciw badziewiastym premierom AAA to i one zaczną
być robione tak, że pójdą na starszym sprzęcie.
I tyle w temacie konieczności posiadania sprzętu za 5k, żeby zagrać w mniej
lub bardziej głupią gierkę z tnącą się grafą.

Data: 2016-05-18 08:22:44
Autor: Chris
W dniu 2016-05-17 o 19:00, szemrany pisze:
[...]

Masz rację ale to tytuły AAA napędzają marki i dzięki temu że na nich zarobią mogą sobie pozwolić na mniejsze tytuły choć akurat PvZ to kieski przykład bo 2 część to już mega komercja do tego kosztująca jak AAA.

Akurat nie wiem czemu ale na moim lapku  CoD działał fatalnie i skończyłem na COD:MW, może coś się zmieniło w nowszych wersjach albo patchach ale klimat latających żołnierzy i kosmitów mnie nie rusza, wolę BF4.

[...]

Fajne tytuły i nawet parę z nich mam (na PS4 kupione za grosze albo dane w PS+ za free) :)

czy np. DARMOWA odpowiedź na Diablo czyli Path of Exile.

Da się choć mi D3 bardziej się podoba niż PoE ale to moje zdanie.

[...]

Tylko że do takich gier ci podałeś często starczy telefon z androidem i nie trzeba kupować żadnych konsol czy pecetów.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-18 08:43:52
Autor: Chris
Składanie komputera od tyłu :-)
W dniu 2016-05-17 o 19:00, szemrany pisze:
To po pierwsze, a po drugie.. jednak wiele z tych gier działa wydajnie i
dość dobrze (np. seria CoD).

Sorry jednak się myliłem co do CoD:

http://pclab.pl/news66819.html

Treyarch zaznaczał, że społeczność pecetowa jest dla studia bardzo ważna, co firma chce udowodnić wprowadzając w Black Ops 3 obsługę modyfikacji. Niestety nie obyło się bez solidnej wpadki, bo według wielu użytkowników Steam, najnowszy CoD jest praktycznie niegrywalny nawet na bardzo mocnym sprzęcie. Forum gry na Steam zalewane jest kolejnymi zgłoszeniami o znalezionych błędach, niedoróbkach i tragicznej optymalizacji.
Bardzo często pojawia się informacja o ogromnym apetycie na pamięć RAM. W wielu przypadkach posiadając 8 GB nie jesteśmy nawet w stanie włączyć gry, bez wyrzucenia błędu i powrotu do pulpitu. Wyłączanie się produkcji także jest na porządku dziennym, a problemy z płynnością (i to często pomimo dużej liczby kl./s) dotykają nawet osoby posiadające najnowsze procesory Core i7 i karty GTX 980 Ti. Twórcy już zapowiedzieli, że przygotują łatkę, mającą naprawić wszystkie problemy, a w międzyczasie udostępnili poradę, która ma sprawić, że użytkownicy Core i5 będą w ogóle w stanie zagrać w Black Ops 3.

http://www.purepc.pl/karty_graficzne/call_of_duty_black_ops_iii_pc_test_wydajnosci_kart_graficznych?page=0,7

Na GTX970 w testach gra nie osiąga 60fps więc nie wyglądało to zaciekawie, nie wiem na ile poprawiły późniejsze patche ale musieli coś zmienić żeby było lepiej.

Osobną kwestią jest poziom wykonania technicznego Call of Duty: Black Ops III, budzący ogromne wątpliwości. Abstrahując od samej optymalizacji, której w gruncie rzeczy zabrakło, przejście z ustawień High & Extra na Medium powoduje liczne przekłamania wyświetlanego obrazu. Momentami wygląda to naprawdę fatalnie - turbina silnika od samolotu nagle traci swoją ,,gładkość", a zamiast schludnej głowicy wirnika pojawia się postrzępiony i półprześwitujący wielokąt. Również niektóre tekstury ładują się częściowo np.: elementy mechanizmów drzwi pneumatycznych. Zjawisko występowało na kartach graficznych AMD i NVIDIA, więc prawdopodobnie nie wynika z niedopracowania sterowników. Zabawę uprzykrzają też chwilowe przycięcia spowodowane ogromnym zapotrzebowaniem na pamięć RAM, przekraczającym 8 GB. Call of Duty: Black Ops III chyba nie zaliczyło wnikliwych beta testów, inaczej takie kwiatki zostałyby wyłapane. Teraz to gracze mają zmartwienie, ale historia już kilkukrotnie pokazała, że lekceważące podejście developerów do pececiarzy może skończyć się tragicznie.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-05-17 09:27:27
Autor: robot
[...]

Za DDR4 nie dopłacaj. Różnica pomijalna i do uzyskania tylko na najdroższych modelach.

Data: 2016-05-17 10:16:06
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 09:27, robot pisze:
Za DDR4 nie dopłacaj. Różnica pomijalna i do uzyskania tylko na
najdroższych modelach.

Właśnie z kalkulacji wynika że różnica w cenie kilkudziesięciu złotych.
Nie liczę na zauważalną większą wydajność ale nowsza platforma (CPU+MB) kiedyś może łatwiej znaleźć kupca. ;-) Ewentualnie dołożenie RAMu będzie tańsze.

Data: 2016-05-17 16:08:54
Autor: robot
W dniu 2016-05-17 o 10:16, z pisze:
[...]

Jak taka mała różnica w cenie, to rzeczywiście lepiej dołożyćna nowszą technologię.

Data: 2016-05-17 18:13:12
Autor: z
W dniu 2016-05-17 o 16:08, robot pisze:

Jak taka mała różnica w cenie, to rzeczywiście lepiej dołożyćna nowszą
technologię.

Dzisiaj potwierdziłem to u innego sprzedawcy. ;-)

Data: 2016-05-16 18:45:03
Autor: jg

http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komputer_kupic_zestawy_komputerowe_na_maj_2016

--
jg

Data: 2016-05-18 01:48:55
Autor: Tasiorsa
Składanie komputera od tyłu :-)
Ja bym kupił coś z OLX uzywanego. Znajomy szukal ostatnio komputera do gier dla syna. I kupilismy takie cos:
i5 - 2400, 370zł
Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 200zł
AMD Radeon R9 270X 2GB 500zł
HyperX KHX1600C10D3 2x4GB 150zł
Obudowa Zalman Z3 PLUS 130zł
Zasilacz Corsair VS 450W 100zł
Dysk Seagate 1 TB 7200 130 zl
Moze nie jest to najnowszy sprzet ale karta grafiki mocna i gierki chodza bajecznie. Wiedzmin 3 na ULTRA. GTA 5 na High.
Mysle ze dla dzieciaka 10 letniego naprawde wylozenie 2,5-3k jest bez sensu

Krzysiek aka Tasiorsa

Składanie komputera od tyłu :-)