Składanie komputera retro

Data: 2020-06-11 23:56:40
Autor: mordazy
Składanie komputera retro
Deep inside the Matrix, convinced that Fri, 5 Jun 2020 08:59:44 +0200
is the real date, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Wpadła mi ostatnio w ręce płyta główna procesorem 486. Udało mi się ją
uruchomić, postanowiłem wiec zbudować w oparciu o nią dosowy komputer
retro. Zdobyłem obudowę AT pasującą klimatem do epiki i zamontowałem
wewnątrz kilka podzespołów, które udało mi się znaleźć w pudle ze
starymi częściami.

Ach, nostalgia... Powodzenia :)

Na chwilę obecną system startuje z dyskietki startowej, wykonanej
jeszcze na Windowsie 95, którą także wygrzebałem w jednym ze starych
pudełek.

Docelowo funkcję dysku twardego ma spełniać karta CF 1GB, zamontowana w
przejściówce na "śledziu". Połączenie między złączem IDE na karcie I/O i
przelotką IDE-CF musiałem wykonać w specyficzny sposób. Po pierwsze
zastosowałem osiemdziesięciożyłowy kabel IDE z nowszych komputerów
(tylko taki miałem) - oczywiście konieczne było nawiercenie we wtyczce
brakującego otworu na pin. Po drugie musiałem podłączyć taśmę od drugiej
strony, bo karta I/O i CF znajdują się tuż obok siebie, natomiast CD-ROM
(obecnie niepodłączony) znajduje się dalej i tylko w takiej konfiguracji
może do niego dosięgnąć niebieska wtyczka, normalnie podpinana do płyty
głównej. Czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne?

Raczej tak, ja nie miałem problemów.

Karta CF jest wykrywana przez BIOS (IDE HDD auto detect) ale z poziomu
dyskietki startowej nie jestem w stanie się do niego dostać. Próba
zmiany aktywnego dysku na C: albo wykonania FORMAT C: powoduje zwraca
komunikat "Nieprawidłowe określenie dysku".

W jakim trybie jest wykrywana karta? CHS? LBA?
Może karta nie lubi się z CD?
Coś nie tak z master/slave?

Zacząłbym od zwykłego dysku, uruchomił wszystko po staremu, a dopiero
potem kombinował z CF. A nawet nie z CF, tylko z dyskiem msata i
przejściówką na IDE. zrobiłem coś takiego w starym laptopie, wyszło
taniej niż CF o takiej pojemności i adapter...

Pozdrawiam!

Data: 2020-06-12 00:03:41
Autor: mordazy
Składanie komputera retro
.... a potem dociągnąłem i przeczytałem resztę wątku  :P

Składanie komputera retro