Składanie roweru czy to się opłaca?

Data: 2020-07-25 12:59:05
Autor: z
Składanie roweru czy to się opłaca?
Sorry za kolejny w±tek ale i tak nudy na tej grupie ;-)

Skoro nie ma albo ceny poszybowały w kosmos rowerów górskich 29"
rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?
Oczywi¶cie zakłam że potrafię to zrobić a młodemu nie będę obcinał kieszonkowego za móc cenny czas ;-)

Najtańszy jaki znalazłem w sklepie kosztował 1700 zł.

W necie 1600 zł

https://allegro.pl/oferta/maxim-ms-3-6-29-szary-mat-21-9369010526

Data: 2020-07-25 13:11:55
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-25 o 12:59, z pisze:
Sorry za kolejny w±tek ale i tak nudy na tej grupie ;-)

Skoro nie ma albo ceny poszybowały w kosmos rowerów górskich 29"
rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Zwykle jest to nieopłacalne. W detalu raczej nie kupisz *nowych* czę¶ci taniej.

Chyba że masz dostęp do tanich tzw. leżaków magazynowych, albo umiesz posłużyć się czę¶ciami używanymi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 08:23:44
Autor: rowerex
W dniu sobota, 25 lipca 2020 13:12:07 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:
> [...]
> rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Zwykle jest to nieopłacalne. W detalu raczej nie kupisz *nowych* czę¶ci taniej.

Zwykle = "nigdy" lub "zawsze", albo co¶ po ¶rodku, a podsumowuj±c to "zwykłe pierdolenie" -> 3 przykłady _dokładnych_ wyliczeń poproszę.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-07-27 17:36:50
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 17:23, rowerex@op.pl pisze:
[...]

A dlaczego tylko 3 przykłady a nie 7 ? Chcesz *dokładnych* danych, przeanalizuj ceny samodzielnie a nie wzywaj do tablicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 08:43:17
Autor: rowerex
W dniu poniedziałek, 27 lipca 2020 17:36:54 UTC+2 użytkownik PeJot napisał:

> "zwykłe pierdolenie" -> 3 przykłady _dokładnych_ wyliczeń poproszę.

A dlaczego tylko 3 przykłady a nie 7 ? Chcesz *dokładnych* danych, przeanalizuj ceny samodzielnie a nie wzywaj do tablicy.

Nie ja odpowiadam na pytanie - ja szukam odpowiedzi i argumentów od tych, co odpowiedzi udzielaj±. Może być 7, 10, 645 przykładów, byle potwierdzić lub zaprzeczyć - statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyja¶ni±, bo inaczej to ci±gle wył±cznie "pierdolenie".

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-07-27 19:10:01
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 17:43, rowerex@op.pl pisze:

[...]

Skoro dla Ciebie to "pierdolenie" to nie czytaj. Ja nie mam zamiaru niczego udowadniać, bo to jest grupa dyskusyjna a nie centrum wiedzy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 10:32:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Składanie roweru czy to się opłaca?
Wiarygodn± opinię mógłby wydać tylko zawodowy składacz. Normalny człowiek złoży jeden góra dwa rowery i to w przeci±gu lat. Choć w obecnej sytuacji kiedy za badziew trzeba wyłożyć grubo powyżej tauzena nie wykluczam takiego kroku.

Data: 2020-07-27 20:10:13
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 19:32, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Wiarygodn± opinię mógłby wydać tylko zawodowy składacz.

Pytanie czy w ogóle tacy istniej±, bo MZ ocieramy się już o produkcję, a i w±tpię żeby kto¶ taki chciał się podzielić tak± wiedz± - byłby to strzał w kolano. W grę wchodz± np. układy z dystrybutorami, czy hurtowniami.

Normalny człowiek złoży jeden góra dwa rowery i to w przeci±gu lat.

A i to każdy różny.

Choć w obecnej sytuacji kiedy za badziew trzeba wyłożyć grubo powyżej tauzena nie wykluczam takiego kroku.

Jak pisałem - rowery składa się nie dlatego żeby było taniej, tylko żeby było lepiej.

Taniej da się zrobić rower np. do miasta, na używanych czę¶ciach, cena których jest wyrażona w browarach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-27 11:35:27
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
//statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyja¶ni±, bo inaczej to..///

Sprawa jest prosta, nie opłaca się, bo w cytowanym przez mnie crossie za 1000 pln,tak to wygl±da; podaję ceny najtańsze;
Rama leader fox 28"-430
Amor Suntour z blok -320
Kiera31,5mm+mostek+stery ahead-100
Koła 28" na wolnobieg-120
Przerzytka t. rdm-360-75
Przerzutka p. Tourney-35
Manetki kpl.7s sl500 - 80
Opony+ dętki -60
V-b -20
Łańcuch -20
Korba suntour 48/38/28 -50
Wielotryb -30
Hamulec tarcz. przód-50
Razem 1400 pln

Data: 2020-07-27 22:03:14
Autor: ToMasz
W dniu 27.07.2020 o 20:35, Ignac pisze:
//statystyka i konkretne wyliczenia sprawę wyja¶ni±, bo inaczej to..///

Sprawa jest prosta, nie opłaca się, bo w cytowanym przez mnie crossie za 1000 pln,tak to wygl±da; podaję ceny najtańsze;(...)
montownie maja duuuużo niższe ceny. niższe niż oferuje w hurcie shimano. do tego stopnia, ze pare lat temu można było "wyhaczyć" karton czego¶ tam z montowni. Karton bo w detal nikt się nie bawił. Teraz shimano pilnuje każdego wycieku i ten któremu wyciekło musi dopłacać chyba cło na cał± dostawę - wiec boli.
niemniej jednak, sklepy tez kupuj± taniej czę¶ci. je¶li ktos chce sobie poskładać rower na tanich czę¶ciach, to proponuje odwiedzić lokalny sklep w paĽdzierniku, listopadzie, przedstawić liste życzeń i zapytać prosto z mostu - co mam sobie kupić na allegro, a co sklep załatwi taniej. Gdyby mnie kto¶ zaporponował: kupuje czę¶ci w Twoim sklepie za 1000zł, daj mi upust 10% - bez wahania bym sie zgodził. mimo że prawdopodobnie do niektórych pozycji musiałbym dopłacić. ale ja juz taki jestem, że jak zarobie 5zł ale komu¶ rado¶ć sprawię - to się zgadzam.

Takie rowery składam z uczciwym zyskiem za 850zł.
https://ibb.co/3Wdgm71
zazwyczaj ludzie dokupuj± błotniki, albo bagażnik, albo co¶ tam jeszcze. jak nie od razu, to za miesi±c czy dwa. Jak kto¶ uprzejmie gada, to przemaluje na dowolny kolor.
Dokł±daj±c stówę czy dwie, mozemy zej¶ć.... do 12kg, a taki lekki rower robi wrażenie. nie mam mowy zeby za te pieni±dze kupić 12kg roweru. je¶li kto¶ chce lekk± damkę - trafił w 10tkę
(z męskim udało mi sie zej¶ć do 10.6kg, ale kosztował 1200zł)
teraz w drug± stronę:
Dokładajac dwie i pół stówy, mozemy mieć amor i przedni± przerzutkę. Czyli kopiujemy to czego jest pełno na rynku. to już nei jest okazja. składanie roweru w takiej kompletacji się nie opłaca. kopiujemy chińsk± fabrykę. będzie  drożej.
ToMasz

Data: 2020-07-25 13:14:38
Autor: z
W dniu 2020-07-25 o 13:11, PeJot pisze:
albo umiesz posłużyć się czę¶ciami używanymi.

Umiem

Data: 2020-07-25 04:46:22
Autor: Olivander
Składanie roweru czy to się opłaca?
to zastanów się, co MUSI być nowe, z półki sklepu, a resztę weĽ ze złoma ;-)

swoj± drog±, czę¶ci kupowane osobno zawsze s± droższe, czasem wielokrotnie droższe, niż wbudowane w cało¶ć, nie tylko w rowerach zreszt±, st±d sens działalno¶ci dziupli złodziei samochodów

Data: 2020-07-25 14:18:48
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-25 o 13:46, Olivander pisze:
[...]

Faktycznie, to działa nie tylko w rowerach ale i w komputerach, i do tego w obydwie strony, tzn. przy zakupie i odsprzedaży używki. W tym wypadku finansowo lepiej sprzedać w czę¶ciach niż w cało¶ci, choć może być to upierdliwe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-25 17:57:10
Autor: borsuk
Składanie roweru czy to się opłaca?
W dniu 2020-07-25 o 13:46, Olivander pisze:
swoj± drog±, czę¶ci kupowane osobno zawsze s± droższe,
czasem wielokrotnie droższe, niż wbudowane w cało¶ć,

Zgadza się, ale wygoda i zadowolenie z jazdy też ma swoj± cenę.
Ja ostatnio składam i wszystkie podzespoły wybieram wg własnego do¶wiadczenia, gustu, wzrostu, wagi itp. (i niekoniecznie musz± być drogie). Ale to wymaga dużo czasu i dlatego składam rowery zim±.

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-07-25 10:07:21
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
Jest jeszcze taka opcja, kupić tani rower z fajn± ram± i amorem, ale ma słabe: przerzutki,  wolnobieg czy opony.

Data: 2020-08-02 12:11:52
Autor: ąćęłńóśźż
Składanie roweru czy to się opłaca?
Z trafieniem kompletu dobry amor + słabe przerzutki to będzie problem.
A w gotowcach często oferuj± słaby amor + dobre przerzutki.
Może się zmieni jak na amorach zaczn± pisać "Deore" ;-))

-- -- -
kupić tani rower z fajn± ram± i amorem, ale ma słabe: przerzutki,  wolnobieg czy opony.

Data: 2020-07-25 14:08:13
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-25 o 13:14, z pisze:
W dniu 2020-07-25 o 13:11, PeJot pisze:
albo umiesz posłużyć się czę¶ciami używanymi.

Umiem

A masz czas, czy jest parcie ze strony przyszłego usera ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-25 14:27:00
Autor: z
Składanie roweru czy to się opłaca?
Jak się okazało że nie da się pój¶ć do sklepu i za 1000 z hakiem kupić jak biały człowiek ;-) to pojeĽdzi jeszcze na małym rowerze.

Data: 2020-07-25 06:21:23
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
@z
Ponadto, stare przysłowie mówi- kupuj węgiel w lecie. Jest taki hurtowy sprzedawca, który tanio sprzedaje, zrobić listę i wysłać- rowerytanie.pl. Minimalny zakup, chyba za 200 pln, lub poszukać innego. Sumarycznie, może będzie taniej, je¶li czas swój masz za darmo.

A propos nudy na forum, oj dzieje się bardzo dużo, tylko w nienachalny sposób.

Data: 2020-07-25 14:12:54
Autor: Olivander
sobota, 25 lipca 2020 o 15:21:25 UTC+2 Ignac napisał(a):

stare przysłowie mówi- kupuj węgiel w lecie
oryginał jest zdaje się ruski i tam brzmi chwytliwie
?????? ???? ?????, ? ?????? - ?????
acz zapisanie tego zwykł± klawiatur± boli
wiec skopiopastowalem i nie wiem jak/czy to zobaczycie :-)

A propos nudy na forum, oj dzieje się bardzo dużo, tylko w nienachalny sposób.
i tak tu jest cacy w porównaniu z reszt± usenetu, zwł wobec ostatniego upiornego sabotażu gugla.
nie dajemy się, choć życz± nam Ľle :-)

ale uzywanie fikcyjnych, a nie zakodowanych i ukrytych adresow dobija forum, uniemoĽliwia komentarze na priva,

Data: 2020-07-27 09:34:26
Autor: Jan Cytawa
Ignac pisze:

A propos nudy na forum, oj dzieje się bardzo dużo, tylko w nienachalny sposób.

W porownaniu z innymi grupami i tak jest rewelacyjnie. Dla niektorych nuda jest bo nie ma obrzucania sie blotem. No moze czasem.

Ad rem. Ja mam wszysytkie rowery skladane. Skladac z nowych czesci sie stanowczo nie oplaca, ale kupic fajna wygodna uzywke i ja po swojemu doposazyc juz jak najbardziej. Mozna tez zrobic rower nieco nietypowy.
Np. swojej niezbyt wysokiej corce ponad 20 lat temu nazad kupilem mala rame gorska 26' i wsadzilem kola 28'. Wyszedl przepiekny rower turystyczny, ktory, jak to mowia, sam jezdzi. Oczywiscie hamulce sa nie na piwoty a stare wyscigowe od huragana.

Jan Cytawa

Data: 2020-07-27 04:40:30
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
//Przełożenie 22/40 to chyba na bagna...//
 I muł kloaczny :)
Niemniej, ludzie po co¶ kupuj± kasety 11-40 na aledrogo.

Data: 2020-07-27 15:51:33
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-27 o 09:34, Jan Cytawa pisze:
Oczywiscie hamulce sa nie na piwoty a stare wyscigowe od huragana.

Po tylu latach one s± już chyba rozklekotane ? Jakie stosujesz klocki ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-28 14:35:33
Autor: Jan Cytawa
PeJot pisze:

W dniu 2020-07-27 o 09:34, Jan Cytawa pisze:
Oczywiscie hamulce sa nie na piwoty a stare wyscigowe od huragana.

Po tylu latach one s± już chyba rozklekotane ? Jakie stosujesz klocki ?

sa prawie takie same jak nowe. Klocki uzywam normalnych do tego typu hamulcow. np:
https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulca-caliper-40-mm-8547727711
lub
https://allegro.pl/oferta/klocki-hamulcowe-alhonga-hj-450-11-szosa-szosowe-8789536775

Sa wystarczajaco dobre

Jan Cytawa

Data: 2020-07-28 15:51:09
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-28 o 14:35, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

No jako¶ mi się wierzyć nie chce, o ile pamiętam stare hamulce w Jaguarze to były rozklekotane już w sklepie.

[...]

Wystarczaj±co ? Nie na darmo pojawił się termin "speed reducer" :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-28 08:20:46
Autor: przemek.jedrzejczak
Składanie roweru czy to się opłaca?
Na mie¶cie i po płaskim trudno wyłapać różnicę. Miałem alhonge i promaxa ale topniały przy zjazdach jak ¶nieg w lipcu i kupiłem Clarksy które kto¶ tu polecał. Kultura pracy i trwało¶ć nieporównywalne. Do rekreacyjnej jazdy znakomite.

Data: 2020-07-28 08:32:14
Autor: Olivander
Składanie roweru czy to się opłaca?
i tu klucz

"rekreacyjna jazda" to już jest dla naszej generacji, g.ł dla naszych pań, bo

"dzisiajsza muodziesz" i tak jeĽdzi hulajnogami elektrycznymi 10000TT (tegotam) turbo bez kasku i jajochronu
(my¶my jeżdzili ostrymi na ostro i też git/QL)

to chyba jest "niezmiennik", że każdy klasa szkolna  ma swoj± własn± pomarańczow± alternatywę, tfu, 'elitę'
ciekawe, czy owa zostawia większy czy mniejszy "¶lad genetyczny", mam nadzieję, Ľe nie mniejszy
(w każdym razie ja się starauem, acz nie wyszuo)

Data: 2020-07-28 19:11:22
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-28 o 17:20, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

No nie wiem, jeĽdziłem dawno temu na takich "hamulcach" ( 2 Jaguary, potem jaki¶ szosowy MBK ) i jako¶ nie byłem zachwycony ich skuteczno¶ci±. Fakt, że nie było wtedy takiego wyboru klocków.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-28 13:39:49
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
//i tu klucz
"rekreacyjna jazda"//

Jest niemożlwa na takich rowerach, jak obecnie. Komfortu jazdy jest,
taki sobie i to jedynie wzdłuż Wisły
Ale odsiecz przyjdzie ze strony hulajnog, technologia dopiero startuje, a już przegoniła rowery
systemowe z miast.
Jak się rozwinie i będzie nimi
można jeĽdzić na 100 czy 200 km
z systemami odzyskiwania energii, to zacznie się wojna z szietmno, na dobre.
Nie do¶ć, że poprawi się jako¶ć i
komfort rowerów, to będ± tańsze o połowe!

Data: 2020-07-28 22:54:04
Autor: Maciek
Składanie roweru czy to się opłaca?
Ale odsiecz przyjdzie ze strony hulajnog, technologia dopiero startuje, a już przegoniła rowery
systemowe z miast.

No jest nawet lepiej, wczoraj miałem nocny patrol (btw. kładka do Matecznego otwarta) z hulajnogami masakra. O¶lepiaj± i powinni tego zabronić ale... ludzie wpadli na pomysł.
Można jeĽdzić we 2 osoby na jednej i traktować ten złom jako tani ¶rodek transportu czyli np. zamiast taxi - obstawiam, że z Rynku.
No i tak widziałem jak pomykały przed 23ci± na jednej hulajnodze 2 wymalowane lale ze złotymi torebeczkami :)

Data: 2020-07-28 14:43:37
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
Nareszcie, z t± kładk±, Majcher stał się prezydentem miasta, jakiego bym sobie życzył. Muszę się tam wybrać.

Data: 2020-07-29 06:28:23
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-28 o 22:39, Ignac pisze:
[...]

Atam zaraz wojna. Po prostu Shimano wejdzie na rynek hulajnóg ze swoim asortymentem.

Nie do¶ć, że poprawi się jako¶ć i
komfort rowerów, to będ± tańsze o
połowe!

A pedały same będ± się kręcić :>

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-29 11:53:06
Autor: Jan Cytawa
PeJot pisze:

No nie wiem, jeĽdziłem dawno temu na takich "hamulcach" ( 2 Jaguary,
potem jaki¶ szosowy MBK ) i jako¶ nie byłem zachwycony ich
skuteczno¶ci±. Fakt, że nie było wtedy takiego wyboru klocków.

Zauwaz, ze to byly hamulce wyscigowe. A na wyscigu kto hamuje ten nie wygrywa.
Oczywiscie masz racje, ze skutecznosc ich nie jest porywajaca. Zwlaszcza na mokrym. Ale cale zycie ja na takich hamulcach jezdze w swoim tyrystyku i jak widzisz jeszcze zyje. Raz tylko bylem w strachu w Jurze Szwabskiej, gdy po serpentynach zjezdzalem w ulewny deszcz. Juz zaczalem sie rozgladac za alternatywnym wyhamowaniem ale na szczescie struga wody, w ktorej jechalem, sie skonczyla i hamulce zaczely spowalniac.

Jan Cytawa

Data: 2020-07-29 06:09:09
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
//A pedały same będ± się kręcić :>//
Zauważ, że hula jest pozbawiona tego
mankamentu, ponadto nie łapie kapci,
obsługa zredukowana jest do... włożenia wtyczki do gniazdka.
Zreszt±, ¦ietmano przez pokolenia
robiło z bikerów technicznych analfabetów. Nadszedł czas, aby to
zdyskontować. A także, plastikowe:
kółka w przerzutkach, czy wkłady suportu h, po stówie i wiele innych.
Stanie się to, co spotkało telefony
na drucie, czy papierowe zdjęcia.

Data: 2020-07-29 18:20:18
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-29 o 11:53, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

Nie twierdzę że te heble nie działaj±, bo sam tego używałem w utyrystycznionym Jaguarze i takoż żyję, ale przypominam sobie jak toto się gięło się na wszystkie możliwe strony. W Jaguarze były klamki z plastikowymi wkładkami ¶lizgowymi które starczały na 1-2 sezony, a w sklepach były niedostępne. St±d luzy na klamkach. Do tego jeszcze klocki z czego¶ gumowego. W porównaniu do zwykłych współczesnych v-ek po prostu przepa¶ć.

No ale to było xx lat temu, wtedy w ogóle człowiek jaki¶ taki *bardziej odważny* był :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-08-03 02:19:34
Autor: ±ćęłń󶼿
Składanie roweru czy to się opłaca?
Swoj± drog± ciekawa jest ewolucja my¶li ludzkiej - przecież zasada działania V-ek jest o niebo prostsza niż canti czy "wy¶cigowe" (w Rekordzie miałem, jak one w slangu się nazywaj±?) :-o
A co do skuteczno¶ci hamowania to kiedy¶ obręcze były ze ¶liskiej niklowanej stali, a teraz z "łapliwego" alu.

-- -- -
W porównaniu do zwykłych współczesnych v-ek po prostu przepa¶ć.

Data: 2020-08-03 12:22:24
Autor: borsuk
W dniu 2020-08-03 o 02:19, ±ćęłń󶼿 pisze:

A co do skuteczno¶ci hamowania to kiedy¶ obręcze były ze ¶liskiej niklowanej stali, a teraz z "łapliwego" alu.

To, że kół nie można było zablokować było w niektórych sytuacjach zalet± :)

--
moja strona z fotozagadkami górskimi: http://borsukk.vxm.pl/

Data: 2020-08-03 04:58:36
Autor: Olivander
Składanie roweru czy to się opłaca?
i wtedy, i dzi¶ hamulce bębnowe, napędy torpedo, coaster, były "niedozajebania",
przy każdej pogodzie, na każdej nawierzchni, z wyj±tkiem wielokilometrowych zjazdów w upale, ale i wtedy, i dzi¶ snoby w spandeksowych majtkach z rowerami oplecionymi cięgnami, przewodami ci¶nienia, drutami, a dzi¶ komunikacj± bluetooth, patrzyły na tę prostotę pogardliwie z góry.

Data: 2020-08-03 16:17:28
Autor: PeJot
W dniu 2020-08-03 o 13:58, Olivander pisze:
[...]

A tak swoj± drog±, dlaczego nikt dotychczas nie wpadł żeby pożenić rower z Androidem ? A może już wpadł.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-08-03 09:49:02
Autor: Olivander
Składanie roweru czy to się opłaca?
nawet tu na grupie był dyskusje nt. "wyższo¶ci stravy na endomondo" itp

a skoro staroci± s± liczniki bezprzewodowe, ludziska serio ględz± o elektrycznych "rowerach" do spinningu,
może czeka nas era bezprzewodowych pedałów i wirtualnej bielizny. brejw nju łeld, panie dzieju.

Data: 2020-08-21 20:40:47
Autor: PeJot
PeJot pisze:

[...]

A nie próbowałe¶ współczesnych klocków do v-brake - mechanicznie powinno się dać je przykręcić, a jako¶ć hamowania powinna być na innym poziomie. Chociaż, przy wyginaj±cych się przód-tył szczękach długo¶ć klocków może być przeszkod±. Ale wybór takich klocków szeroki.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-08-24 12:18:27
Autor: Jan Cytawa
PeJot pisze:

[...]

poki mozna kupic odpowiednie klocki to nia zakladam tych od V-ek. Ale zawsze moge zaczac.

Jan Cytawa

Data: 2020-08-24 19:57:26
Autor: PeJot
W dniu 2020-08-24 o 12:18, Jan Cytawa pisze:
PeJot pisze:

[...]

My¶lę że *warto* spróbować. Koszt żaden, a do¶wiadczenie bezcenne :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-25 19:47:31
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 25 Jul 2020 12:59:05 +0200, z napisał(a):

to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Masz wtedy dokładnie taki jaki chciałe¶. Ale wiele taniej nie będzie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-07-25 12:15:13
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
Żeby nie być gołosłowny, oto przykład:
https://allegro.pl/oferta/szosowy-rower-crossowy-na-asfalt-28-aluminium-21b-9072386642
Siodło ze sztyc± do wymiany, od razu, ale v-b można docelowo zamontować z przodu. Wolnobieg i piasta oraz korba po wyjeżdzeniu do wymiany na napęd z kaset±. Poza tym koła z 36 szprychami, amor suntour- chrom, stery ahed, przerzutka tylna rd-m360, manetki przyzwoite, po wyjeżdzeniu do wymiany wraz z napędem, przykładowo na 3x9.
Nawet w dobrym sprzęcie, po wyjeżdzeniu, zależnym od intensywno¶ci jazdy, napęd i sterowanie trzeba wymieniać i to nie raz, bo się zużywa.

Data: 2020-07-25 21:25:00
Autor: PeJot
Składanie roweru czy to się opłaca?
Dnia Sat, 25 Jul 2020 12:59:05 +0200, z napisał(a):

to czy nie opłaca się go samemu złożyć?

Masz wtedy dokładnie taki jaki chciałe¶. Ale wiele taniej nie będzie.

Nie ma być taniej tylko lepiej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-25 12:51:05
Autor: Ignac
Składanie roweru czy to się opłaca?
Je¶li miałbym składać rower, nie patrz±c na koszt, to bym zrobił go na napędzie 9x3, korbami 22/24-38-48 z kaset± 11-40, a takich póki co nie ma w sprzedaży. Cros do jazdy po asfaltach i rożnym ukształtowaniu terenu.
Zreszt±, koszt byłby porównywalny z tradycyjnym,funkcjonalno¶ć nieporównywalna z niczym.

Data: 2020-07-25 22:45:36
Autor: ToMasz
W dniu 25.07.2020 o 12:59, z pisze:
Sorry za kolejny w±tek ale i tak nudy na tej grupie ;-)

Skoro nie ma albo ceny poszybowały w kosmos rowerów górskich 29"
rozmiar L to czy nie opłaca się go samemu złożyć?
rama 21cali na kołach 29 cali jest dla chłopa 195cm wzrostu. wiesz o tym?

składanie roweru może być opłacalne, je¶li nie chcesz skopiować tego co już jest na rynku, tylko zrobić sobie rower "skrojony" na miarę i dostosowany do portfela. przykład. nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze. ale skupmy się na podlinkowanym rowerze. 29er, z przodu 42zęby z tyłu 11, według gear bike calculatora daje to przy kadencji 90 jakie¶ 47km/h czterdzie¶ci siedem na godzine na oponach terenowych!!! Czy z takiej funkcjonalno¶ci będziesz kiedykolwiek korzystał? Raczej nie, wiec po co za ni± płacić? Więc mimo że podlinkowałe¶ całkiem fajny i niedrogi rower, to płacisz za co¶ czego raczej nie wykorzystasz. je¶li dobrze zastanowisz się czego chesz od roweru, zapomnisz o bajerach, to masz szanse poskładać tani dobry dopasowany rower. Ale jak chcesz skopiować to co zrobiła fabryka - tanio raczej nie będzie.
ToMasz
Napisz co ma rower mieć, jaki ma być, spróbuję Ci napisać czy i kto co¶ takeigo sprzedaje.

ten rower:
https://www.tora-zajdel.com.pl/product.php?id_product=21823
powinien w sklepie kosztować około 1700zł. sklepy współpracuj±ce maj± w każdym dużym mie¶cie.

Data: 2020-07-26 08:10:19
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze.

A z czego by¶ *dzisiaj* taki napęd złożył ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 08:37:43
Autor: ToMasz
W dniu 26.07.2020 o 08:10, PeJot pisze:
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
nie składam rowerów na 9 biegach, bo 8 biegów ma w praktyce t± sam± rozpięto¶ć, a jest o połowe tańsze.

A z czego by¶ *dzisiaj* taki napęd złożył ?

komu¶ z tej grupy kto dużo jeĽdzi? nie doradzałbym, bo Wy się lepiej znacie na jeżdżeniu niż ja. Natomiast komu¶ kto chce tylko jeĽdzić, bez szaleństw ale mieć ¶więty spokój z serwisem: z przodu 1, z tyłu kaseta 7 lub 8. A taki rower można poskładać grubo poniżej 1000zł

ToMasz

Data: 2020-07-26 12:46:02
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-26 o 08:37, ToMasz pisze:
[...]

Dalej: konkretnie jakie podzespoły ? ( nie idzie o cenę )

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 18:16:18
Autor: ToMasz
W dniu 26.07.2020 o 12:46, PeJot pisze:
[...]

porada z dupy, bo nie znam założeń. ja mam z przodu narrow wide przykręcony do starej lekkiej korby shimano. nie pamiętam symbolu. łańcuch z51, z72, z tyłu cshg31 lub co¶ podobnego - co tam ma duż± rozpięto¶ć czyli 11-34, 11-36.
natomiast je¶li cena nie gra roli to szukałbym kasety UG, ale one maj± mał± rozpięto¶ć (spróbowałbym pożenić z HG) i cenę z kosmosu, typu 400zł. Te kasety sa niezniszczalne.
ToMasz.

Data: 2020-07-26 19:07:12
Autor: PeJot
W dniu 2020-07-26 o 18:16, ToMasz pisze:

natomiast je¶li cena nie gra roli to szukałbym kasety UG, ale one maj± mał± rozpięto¶ć (spróbowałbym pożenić z HG) i cenę z kosmosu, typu 400zł. Te kasety sa niezniszczalne.

To idzie je jeszcze kupić ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2020-07-26 13:29:32
Autor: z
Składanie roweru czy to się opłaca?
W dniu 2020-07-25 o 22:45, ToMasz pisze:
rama 21cali na kołach 29 cali jest dla chłopa 195cm wzrostu. wiesz o tym?

Spotkałem oznaczenia 19" L  takiego szukam bo PASUJE

Ja pier... Po cholerę to tak gmatwać.

W trekingach L = 21"
A górskich L = 19"-20"

:-)

Data: 2020-08-03 02:05:58
Autor: ±ćęłń󶼿
Składanie roweru czy to się opłaca?
Dziwne, nie widzę takich różnic cenowych 8/9.

-- -- -