Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?

Data: 2010-10-12 04:50:25
Autor: Mr.Jack
Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
Witam. Tworzę grafikę i strony na podstawie umów o dzieło. Chciałbym
od tych umów opłacać dobrowolnie składkę zdrowotn±, aby móc np. w
razie wypadku czy ciężkiej choroby mieć bezpłatne leczenie w szpitalu
(na zwykłe choroby mam pakiet w Medicover). Jak konkretnie się tę
składkę oblicza, bo na stronach widziałem jedn± opcję (minimum
ile¶tam) a usłyszałem, że to ma być zawsze 9%.  Do tej pory wydawało
mi się, że jest to składka w okolicach 300 zł, tymczasem przy 9% robi±
się to do¶ć spore pieni±dze.

Dziękuję.

Data: 2010-10-12 14:23:59
Autor: Maddy
W dniu 12-10-2010 13:50, Mr.Jack pisze:
Witam. Tworzę grafikę i strony na podstawie umów o dzieło. Chciałbym
od tych umów opłacać dobrowolnie składkę zdrowotną, aby móc np. w
razie wypadku czy ciężkiej choroby mieć bezpłatne leczenie w szpitalu
(na zwykłe choroby mam pakiet w Medicover). Jak konkretnie się tę
składkę oblicza, bo na stronach widziałem jedną opcję (minimum
ileĹ›tam) a usĹ‚yszaĹ‚em, ĹĽe to ma być zawsze 9%.  Do tej pory wydawaĹ‚o
mi się, że jest to składka w okolicach 300 zł, tymczasem przy 9% robią
się to dość spore pieniądze.

Dobrowolne ub. zdrowotne nie ma nic wspĂłlnego z tym jakie masz dochody i ile zarabiasz.
Umowa o dzieło nie podlega żadnym składkom, więc nie od tej umowy/umów płaci się dobrowolne zdrowotne, ale "bo mam taki kaprys i nie mam obowiązku z innego tytułu".

I dla takich kapryśnych stałą podstawą naliczania składek jest obecnie 3402,05zł a 9% składki od tej podstawy to 306,18zł miesięcznie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-10-12 07:26:52
Autor: s_13
Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
> Witam. Tworzę grafikę i strony na podstawie umów o dzieło. Chciałbym
> od tych umów opłacać dobrowolnie składkę zdrowotn±,

stał± podstaw± naliczania składek jest obecnie
3402,05zł a 9% składki od tej podstawy to 306,18zł miesięcznie.

i zmienia się to co kwartał, sprawdzasz na stronach nfz
BTW rozumiem, że nie masz innych tytułów do ubezpieczenia (etat, umowa-
zlecenie)
może warto co¶ tutaj pokombinować... aha i jak dużo tego robisz? czy
przypadkiem nie podpadasz pod DG...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-10-12 16:42:57
Autor: Daniel Stalica
W dniu 2010-10-12 16:26, s_13 pisze:
może warto co¶ tutaj pokombinować... aha i jak dużo tego robisz? czy
przypadkiem nie podpadasz pod DG...

Albo pod etat, co zrobi się jeszcze ciekawsze dla zleceniodawcy :)

--
Strony internetowe, sklepy internetowe.
Pozycjonowanie i optymalizacja.

Data: 2010-10-12 16:00:14
Autor: Tomek
W dniu 12.10.2010 14:23, Maddy pisze:
[...]
ileśtam) a usłyszałem, że to ma być zawsze 9%. Do tej pory wydawało
[...]

... i dlatego może lepiej podłapać jakieś zlecenie za 50zł

--
Tomek

Data: 2010-10-14 06:45:31
Autor: ąćęłńóśźż
Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
I w co nie warto się pakować, bo spóźnisz się z przelewem jeden dzień i pół roku "ubezpieczania" idzie się j....ć.

-- -- -

Data: 2010-10-14 00:55:28
Autor: s_13
Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?
I w co nie warto się pakować, bo spóĽnisz się z przelewem jeden dzień i pół roku "ubezpieczania" idzie się j....ć.

a sk±d te rewelacje?... i co ma do tego, ile lat opłacasz składkę? to
nie emerytalne, więc nawet nazwa "składka" jest myl±ca, bo nic się tu
nie składa, już lepiej byłoby "abonament"... :-)
w umowie zapisano: "umowa wygasa po upływie miesi±ca nieprzerwanej
zaległo¶ci w opłacaniu składek...", a w praktyce wygl±da to tak
(przerobiłem na własnym przykładzie), że jak minie ten miesi±c (np.15
grudnia, płac±c za paĽdziernik),  to po prostu idziesz i podpisujesz
drug± umowę :-), a nawet tego nie trzeba, bo jak w końcu zapłacisz, to
biegnie ona dalej...

pozdrawiam
s_13

Data: 2010-10-19 18:26:08
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-12 13:50, Mr.Jack pisze:
[...]

Nie opłaca się, zatrudnij się u jakiego¶ znajomego na 1/8 etatu.
Zapłacisz niecałe 60 zł i będziesz miał normalne prawo
do opieki z NFZ.

Tomy M.

Data: 2010-10-19 19:17:20
Autor: JeSt
Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4cbdc6a3$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I pamiętaj, że za rad± tego kolegi jeste¶ złodziejem okradaj±cym innych
uczciwie opłacaj±cych składki. Ciekawe jakie s± sympatie poilityczne
tego który udziela tych rad.

Data: 2010-10-19 19:27:39
Autor: Tomek
W dniu 19.10.2010 19:17, JeSt pisze:

[...]

Donald, BOR wpu¶cił Cię do neta ??
Dopiero co zaliczyłe¶ wtopę z Królem Dopalaczy i już kolejny popis..

--
Tomek

Data: 2010-10-19 21:08:11
Autor: Piotrek
On 2010-10-19 19:17, JeSt wrote:
I pamiętaj, że za rad± tego kolegi jeste¶ złodziejem okradaj±cym innych
uczciwie opłacaj±cych składki. Ciekawe jakie s± sympatie poilityczne
tego który udziela tych rad.

Nie to, żebym się czepiał ale obowi±zek opłacania ubezpieczenia zdrowotnego z kilku tytułów, pomimo tego że ubezpieczony się przecież nie sklonował i do lekarza chodzi zawsze w tym samym, jednym i jedynym egzemplarzu, IMHO do szczególnie uczciwych nie należy.

Tak więc ja bym się specjalnie nie oburzał - po prostu "trafiła kosa na kamień" ...

Piotrek

Data: 2010-10-19 21:43:01
Autor: Piotrek
On 2010-10-19 19:17, JeSt wrote:
I pamiętaj, że za rad± tego kolegi jeste¶ złodziejem okradaj±cym innych
uczciwie opłacaj±cych składki. Ciekawe jakie s± sympatie poilityczne
tego który udziela tych rad.

BTW, zatrudnianie się na 1/8 etatu i wydawanie 60 plz na ubezpieczenie zdrowotne wydaje się niczym nie uzasadnion± rozrzutno¶ci±.

Bazuj±c na *obowi±zuj±cym* prawie wystarczy podpisać umowę ramow± (która z punktu widzenia ZUS jest traktowana jak umowa zlecenie).
Wtedy "puste" (z zerowymi kwotami) RMUA jak najbardziej uprawnia Cię do opieki zdrowotnej.

Debilne? A to z pretensjami sugeruję udać się do "miszczów businessu" z Wiejskiej.

Piotrek

Data: 2010-10-19 23:16:46
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-19 19:17, JeSt pisze:

[...]

Eeej!!! Gdzie w mojej radzie widzisz oszustwo. Ja nie poradziłem
mu aby zatrudnił się "na niby' ... tylko na serio!
Robota na 1/8 etaty zawsze się znajdzie u znajomego.

Tomy M.

Składka zdrowotna do umowy o dzieło - ile w końcu ?