Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia

Data: 2009-04-05 11:20:02
Autor: owp
Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia
Witam.
Temat trochę nieprecyzyjny, chodzi mi o to, czy można zwrócić (w ciągu 10 dni), towar do sklepu internetowego, ale nie wszystkie pozycje, a tylko kilka. Np. kupiłem 6 rzeczy wsklepie internetowym, ale 2 chciałbym zwrócić, a resztę zostawić, czy mogę ?
Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?
Pozdrawiam
owp

Data: 2009-04-05 11:32:02
Autor: Marcin J. Kowalczyk
owp pisze:
Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

nie.

Data: 2009-04-05 20:24:40
Autor: Krzysztof Jodłowski
Sklep internetowy - częściowa rezygnacj a z zamówienia
Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?
nie.

Chyba, że sprzedawca wykazuję dobrą wolę i przyjmuje zwroty również od "nie konsumentów". Część tak robi, choć nie musi.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2009-04-05 21:21:07
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Krzysztof Jodłowski pisze:
Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?
nie.

Chyba, że sprzedawca wykazuję dobrą wolę i przyjmuje zwroty również od "nie konsumentów". Część tak robi, choć nie musi.

Ale to robia z dobrej woli a nie z "przepisu"

Data: 2009-04-06 09:06:11
Autor: owp
Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamów ienia
Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

nie.

Rozumiem. A gdybym to kupił jako konsument, to mógłbym zwrócić tylko część towarów ?

Data: 2009-04-06 09:19:17
Autor: spp
owp pisze:

Rozumiem. A gdybym to kupił jako konsument, to mógłbym zwrócić tylko część towarów ?

Tak.

--
spp

Data: 2009-04-06 09:29:23
Autor: Andrzej Lawa
owp pisze:
[...]

Zasadniczo jest to całkowite odstąpienie od umowy - czyli zwracasz
wszystko i potem ponownie kupujesz część z tego, co zwróciłeś.

Ale przypuszczam, że sprzedający mógłby pójść na rękę - w sumie jemu też
na rękę, jak zwrot mniejszy.

Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

Aaaaa to już nie - przepis to ochrona praw KONSUMENTA. Nie przedsiębiorcy.

Czyli tylko jeśli sprzedający wykaże się dobrą wolą.

Data: 2009-04-08 13:19:25
Autor: Herald
Dnia Mon, 06 Apr 2009 09:29:23 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Czy ten przepis działa, jeśli zamówiłem 'na firmę' ?

Aaaaa to już nie - przepis to ochrona praw KONSUMENTA. Nie przedsiębiorcy.

Wytłumacz mi jak krowie na miedzy:
- zamawiam TV w sklepie internetowym, chcąc fakturę na "swoją firmę" czyli
moje imie i nazwisko.
Dlaczego mam być pozbawiony prawa do zwrotu tego TV?
Co innego gdybym kupił ten TV w CELU np. handlowym (do dalszej
odsprzedaży). Ale sam fakt "wzięcia faktury VAT na swoją firmę" moim
zdaniem nie wyklucza mnie z  bycia konsumentem. Nie dowód księgowy stanowi
przesłanki do bycia konsumentem, a CEL tego zakupu.

Data: 2009-04-08 11:41:28
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 08 Apr 2009 13:19:25 +0200, Herald napisał(a):

[...]

(...)
Nie dowód księgowy stanowi przesłanki do bycia
konsumentem, a CEL tego zakupu.

Teoretycznie taka faktura Ci niepotrzebna, jeśli nie chcesz tego wrzucić w koszty. Więc skoro idzie w koszty -- jest zawiązane z wykonywaną działalnością przez przedsiębiorcę.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-09 08:00:33
Autor: Icek
Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia

> Wytłumacz mi jak krowie na miedzy:
> - zamawiam TV w sklepie internetowym, chcąc fakturę na "swoją firmę"
> czyli moje imie i nazwisko.
(...)
> [...]

Teoretycznie taka faktura Ci niepotrzebna, jeśli nie chcesz tego wrzucić
w koszty. Więc skoro idzie w koszty -- jest zawiązane z wykonywaną

wyobraz sobie, ze musisz w przyszlosci udowodnic, ze TV jest Twoj. Jak to
zrobisz bez faktury ?

Icek

Data: 2009-04-09 07:09:50
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 09 Apr 2009 08:00:33 +0200, Icek napisał(a):

[...]

A po wuja mam coś udowadniać??
Poza tym: nic nie stoi na przeszkodzie poprosić o fakturę bez NIP, wówczas będzie jasne, że nie ma to związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Data: 2009-04-09 08:11:26
Autor: Liwiusz
Icek pisze:
[...]

   A co Ci daje faktura? Ja też mogę kupić telewizor, wziąć fakturę na Ciebie, co nie oznacza, że TV jest Twój. Chcesz mieć dowód, to  zawrzyj umowę sprzedaży  na piśmie - z podpisami obu stron.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-09 10:43:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:

wyobraz sobie, ze musisz w przyszlosci udowodnic, ze TV jest Twoj. Jak to
zrobisz bez faktury ?

Okazując paragon?

Data: 2009-04-10 20:00:08
Autor: Icek
Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:

> wyobraz sobie, ze musisz w przyszlosci udowodnic, ze TV jest Twoj. Jak
> zrobisz bez faktury ?

Okazując paragon?

taaa

wpada do Ciebie komornik bo np. zameldowany u Ciebie kolega (zona, dziecko,
dziadek, zmarly ojciec itp.) zalega z czyms. Jak ma zly humor to zajmuje
ruchomosci przyjmujac, ze sa one w posiadaniu i wlasnoscia dluznika.
Paragon Ci nie pomoze. Umowa tak, faktura VAT z Twoimi danymi rowniez.

Icek

Sklep internetowy - częściowa rezygnacja z zamówienia