Sklep internetowy - koszty manipulacyjne

Data: 2011-08-05 15:24:35
Autor: Selektor
Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
Ogólne wyjaśnienie dla kilku promili społeczeństwa:
Mam świadomość tego, że 99,99% z państwa to wyjaśnienie
nie jest potrzebne, ale robię to wyłącznie dla porządku,
aby uściślić moje pytanie.

Przelewy mam zamiar wykonywać drogą elektroniczną a to
znaczy, że kosztów paliwa, stania w kolejce czy bardziej
wyuzdanych perwersji raczej uniknę, uwzględniając, że jest
rok 2011. W związku z powyższym raczej chodzi mi wyłącznie
o koszty o których wspomniałem powyżej.

Wyjaśnienie dla wszystkich zainteresowanych:
Proszę również przyjąć, że koszt przelewu z mojego banku na rachunek
odbiorcy, jeżeli rachunek odbiorcy znajduje się w innym banku,
jest niezerowy.

Pozdrawiam
Selektor

Data: 2011-08-05 16:55:51
Autor: mvoicem
(05.08.2011 15:24), Selektor wrote:
[...]

Wydaje mi się, że kasę masz obowiązek zwrócić w całości. Podstawą prawną jest brak wiadomej mi podstawy do naliczania twoich kosztów manipulacyjnych.

Jednak, wydaje mi się także, że nie masz obowiązku zwracać tej kwoty na konto, ale wystarczy jak pozostawisz do odbioru w siedzibie.

p. m.

Data: 2011-08-06 00:53:28
Autor:
Sklep internetowy - koszty manipulacyjne
Wydaje mi się, że kasę masz obowiązek zwrócić w całości. Podstawą prawną jest brak wiadomej mi podstawy do naliczania twoich kosztów manipulacyjnych.

Art. 2 ust. 2 ustawy mówi wprost: "Nie jest dopuszczalne zastrzezenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne)." Moim zdaniem czy to będą koszty manipulacyjne czy inaczej nazwane koszty, nie wolno i kropka.

Jednak, wydaje mi się także, że nie masz obowiązku zwracać tej kwoty na konto, ale wystarczy jak pozostawisz do odbioru w siedzibie.

Art. 2 ust. 3 mówi zaś o zwrocie tego, co strony świadczyły. Zwrot to zwrot, a nie pozostawienie do dyspozycji. Dodatkowo powinien nastąpić niezwłocznie.

Data: 2011-08-06 01:26:46
Autor: Selektor
[...]

ale to o co pytałem raczej nie podpada pod tą ustawę, ponieważ nie ma cech
odstępnego. Pytałem się o zwrot pieniędzy, już po odstopięniu od umowy.
Koszt o którym ja pisałem nie wiąże się bezpośrednio z faktem odstapienia
od umowy ale z zwrotem pieniędzy już po odstapieniu.

Przeczytaj powyżej wypowiedź Witka.

[...]

tz. z czego wynika Twoim zdaniem, że ma to być zwrot wykonany drogą
przelewu? Anulowania płatności kartą?
Czy w świetle ustawy zwrot w siedzibie firmy, nie jest zwrotem?
Pomiń aspekt uczciwości i "niedymania" klientów.

Pozdrawiam
Selektor

Data: 2011-08-06 12:38:03
Autor:
[...]

Po skutecznym odstąpieniu od umowy już nic was nie łączy. Po prostu nie było takiej umowy. Chciałbyś coś wyłudzić? :) Przynajmniej ja tak rozumiem art. 7 ust. 3 ustawy.

[...]

Jest, jak najbardziej jest. Ale rozmawiamy o handlu internetowym. Szanse, że klient się pojawi w miejscu twojego zamieszkania (DG) lub siedzibie firmy (SA, z o. o. itd.) są raczej marne. Wiec kasy w firmie raczej nie zwrócisz. Pozostaje więc ci przelew, przekaz, zwrot na kartę, osobiste zawiezienie pieniędzy konsumentowi :)  Pojawia się jednak jeszcze jedna wątpliwość. Co jeśli konsument zażyczy konkretnej formy zwrotu (o ile sprzedawca taką formę jest w stanie zrealizować i nie wiaże się z nadmiernymi kosztami)? Powiedzmy powie, że chce odebrać osobiście :) Czy wybór formy zwrotu należy do konsumenta czy sprzedawcy? Wydaje mi sie, że sąd mógłby przyjąć zasadę, że zwrot ma być formie, w jakiej płatność została przyjęta. Ale to tylko moje gdybanie.

Data: 2011-08-06 06:38:28
Autor: witek
On 8/6/2011 5:38 AM, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
Wydaje mi sie, że sąd mógłby przyjąć zasadę, że
zwrot ma być formie, w jakiej płatność została przyjęta. Ale to tylko moje
gdybanie.

czy analoginczie do tego odbiorca jest zobowiazany zwrocic towar ta sama firma kurierska, ktora towar dostal?
Nie. To do kupujacego nalezy wybor metody zwrotu towaru, tak do sprzedawcy nalezy wybor metody zwrotu pieniedzy.
dlaczego ma robic przelew jest woli przekaz pocztowy.

Sklep internetowy - koszty manipulacyjne