Sklep & rozliczenia transakcji kartowych

Data: 2009-06-26 21:17:01
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
Witam.
Pytanie Valdiego - lamera kwestiach rozliczania transakcji kartowych :)

Czy sklep po rozliczeniu transakcji kartowej dostaje na swoje konto,
zbiorczy przelew stanowiący np. sumę wszystkich transakcji bezgotówkowych w
danym dniu, czy też każdą transakcja to osoby przelew?

Pozdrawiam.

Data: 2009-06-26 22:20:49
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Dnia Fri, 26 Jun 2009 21:17:01 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

[...]

a ja dołączam się do pytania:
ile czasu po transakcji klient sklep ma dostępne środki na rachunku
bankowym ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

Data: 2009-06-26 22:32:16
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

[...]

Jest jeden zbiorczy przelew za operacje z całego dnia, zwykle po 2
dniach roboczych. No, przynajmniej w Polcardzie tak jest. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-06-26 22:45:30
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:h23b8g$nr3$1inews.gazeta.pl

Jest jeden zbiorczy przelew za operacje z całego dnia, zwykle po 2
dniach roboczych. No, przynajmniej w Polcardzie tak jest. :-)

Tak też myślałem, w końcu jak by na to nie spojrzeć jest to najsensowniejsze
rozwiązanie dla każdej ze stron. Rozumiem oczywiście, że suma $ składająca
się na przelew jest pomniejszona o odpowiedni %, od każdej transakcji
dokonanej w danym dniu.

Polcard - IMHO jeden z najlepszych agentów. Jeżeli są jakieś argumenty za to
bardzo proszę o ich zaprezentowanie. :)

Data: 2009-06-26 23:24:03
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

Tak, i jeszcze minus inne należności, jakie mogą się trafić - np. opłata
za najem terminala albo zaksięgowane uznania/chargebacki. Generalnie
Polcardowi się za nic nie przelewa pieniędzy - sami sobie potrącają z
wypłat.

Polcard - IMHO jeden z najlepszych agentów. Jeżeli są jakieś argumenty za to
bardzo proszę o ich zaprezentowanie. :)

Korzystam z ich usług od zeszłego tysiąclecia i jestem bardzo
zadowolony. Dwukrotnie usiłowałem zmienić na innego agenta, ale szybko
się nauczyłem, że nie należy zmieniać czegoś, co działa (zwłaszcza, że
działa bardzo dobrze). :-)

W skrócie: Terminal Pekao miałem przez 3 dni, w ciągu których nie udało
się autoryzować ani jednej transakcji, a wszystkie linie telefoniczne
były wiecznie zajęte. Terminal eService miałem przez miesiąc, w ciągu
którego "zgubili" mi prawie 3000zł. Po reklamacji pieniądze "się
znalazły", ale za usługi i tak podziękowałem...

--
MiCHA

Data: 2009-06-27 09:51:30
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:h23e9j$8l3$1inews.gazeta.pl

Korzystam z ich usług od zeszłego tysiąclecia i jestem bardzo
zadowolony.

Możesz mi zatem powiedzieć jaki procent od transakcji brał Polcard na
początku waszej współpracy i ile bierze teraz?
Po za tym czy mógł byś podzielić również informacją ile za każdą transakcję
kasował "żubr" oraz eService?

Dwukrotnie usiłowałem zmienić na innego agenta, ale szybko
się nauczyłem, że nie należy zmieniać czegoś, co działa (zwłaszcza, że
działa bardzo dobrze). :-)

Czy Polcard próbował Cię wtedy jakoś przy sobie zatrzymać?

W skrócie: Terminal Pekao miałem przez 3 dni, w ciągu których nie udało
się autoryzować ani jednej transakcji, a wszystkie linie telefoniczne
były wiecznie zajęte.

Wiadomo czym to było podyktowane?

Terminal eService miałem przez miesiąc, w ciągu
którego "zgubili" mi prawie 3000zł. Po reklamacji pieniądze "się
znalazły", ale za usługi i tak podziękowałem...

Jeżeli jesteśmy przy usługach eService. Jako osoba, której często zdarza się
płacić w terminalach ww. firmy zauważyłem, że transakcje dokonywane za
pośrednictwem ich terminali są rozliczane w stosunku np. do Polcardu o wiele
dłużej (np. transakcja dokonana w terminalu Polcardu "schodzi" z rachunku w
99% przypadków na drugi dzień, w przypadku eService pieniądze zazwyczaj
schodzą 3 dni po dokonaniu transakcji, zdarza się, że nawet wiszą tydzień).
Czy jako osoba korzystająca w przeszłości z usług eService możesz powiedzieć
ile średnio czasu czekałeś na pieniądze za transakcje z danego dnia? I co
najważniejsze - eService też robił jeden zbiorczy przelew? A opłaty (za
terminal itp.) - brali sobie z tego co utargowałeś czy trzeba było im robić
ekstra, dodatkowy przelew.

Data: 2009-06-27 12:21:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Valdi.Pavlack wrote:

Korzystam z ich usług od zeszłego tysiąclecia i jestem bardzo
zadowolony.

Możesz mi zatem powiedzieć jaki procent od transakcji brał Polcard na
początku waszej współpracy i ile bierze teraz?

W połowie lat 90-tych brali chyba jakieś 5%, potem systematycznie
spadało. Początkowo miałem ręczny imprinter, więc działały tylko wypukłe
karty, ale za to do 400zł przechodziło bez autoryzacji, więc było to
nawet dość wygodne. A zresztą nigdy nie było większych problemów z
dodzwonieniem się do działu autoryzacji. :-)
Pamiętam, że prowizja w swoim czasie spadła do 1,9% (kilka lat temu),
ale przyznam, że nie jestem nawet pewien jaka jest teraz. Być może
wyższa - musiałbym dokładnie przejrzeć papiery... W międzyczasie
wprowadzili też jakieś opłaty stałe (ileśtam groszy od każdej
transakcji). No i wzrosła opłata miesięczna za terminal - kiedyś
płaciłem 40zł, a obecnie 60. Oni w dużym stopniu na tych właśnie
opłatach zarabiają - chciałem kupić terminal na własność, ale się nie
da... :-(

Po za tym czy mógł byś podzielić również informacją ile za każdą transakcję
kasował "żubr" oraz eService?

Żubra nie pamiętam już, natomiast eService brał 2%. (około 2003roku)

[...]

Tak, to właśnie wtedy dali 1,9%. :-)

W skrócie: Terminal Pekao miałem przez 3 dni, w ciągu których nie udało
się autoryzować ani jednej transakcji, a wszystkie linie telefoniczne
były wiecznie zajęte.
Wiadomo czym to było podyktowane?

Nie wiem i nie interesuje mnie to już. :-)

Czy jako osoba korzystająca w przeszłości z usług eService możesz powiedzieć
ile średnio czasu czekałeś na pieniądze za transakcje z danego dnia?

Nie mogę - nie pamiętam. :-(

I co
najważniejsze - eService też robił jeden zbiorczy przelew?

Tak.

A opłaty (za
terminal itp.) - brali sobie z tego co utargowałeś czy trzeba było im robić
ekstra, dodatkowy przelew.

Sami brali.

--
MiCHA

Data: 2009-06-27 13:18:34
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
"Przemyslaw Kwiatkowski" news:h24rqp$7jv$1inews.gazeta.pl

Pamiętam, że prowizja w swoim czasie spadła do 1,9% (kilka lat temu),
ale przyznam, że nie jestem nawet pewien jaka jest teraz.

Jak w przyszłości będziesz je przeglądał to pamiętaj o takim jednym Valdim z
grupy, którego bardzo ciekawi ile teraz firmy kasują za każdą transakcję :)

W międzyczasie wprowadzili też jakieś opłaty stałe (ileśtam groszy od
każdej
transakcji).

Wow... ale co to ma na celu. Rozumiem stała opłata za każdą transakcję (bez
potrącania dodatkowego % od jej wartości) do jakiejś tam kwoty, ale to...
Dziwne.

[...]

A orientujesz się ile w skali miesiąca oddajesz Polcardowi jeżeli
podsumujesz opłatę za terminal + % i stałe opłaty od każdej transakcji?
Wychodzisz na swoje?

Data: 2009-06-27 19:14:17
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Valdi.Pavlack wrote:

[...]

Zdaje się, że to chyba Visa/MC wprowadzili. Choć może i nie... :-)

Dodatkowo napiszę, że wymieniona przeze mnie stawka dotyczyła Visy i MC.
AmEx, JCB i Diners są droższe. Z kolei kiedyś karty PolCard były sporo
tańsze, a jak jest teraz to nie wiem - w zasadzie to nawet nie wiem, czy
takie karty jeszcze istnieją, bo od lat ich nie widziałem.

[...]

O, to z pewnością. Zależy od miesiąca, ale zwykle kilka stów w sumie biorą.

Trzeba jeszcze doliczyć koszty telekomunikacji - z tym, że akurat w moim
wypadku mam terminal podłączony do linii Netii (pakiet OneOffice), gdzie
jest 100 darmowych minut, co wystarcza na oko na jakieś 150 transakcji w
miesiącu. Nie mam tylu, więc terminal dzwoni de facto "za darmo". W
przypadku dużej ilości transakcji warto rozważyć wynajęcie terminala
GSM, który co prawda jest kilkadziesiąt złotych miesięcznie droższy, ale
za to nie ma już żadnych dodatkowych kosztów połączeń. Jak ostatnim
razem sprawdzałem, to PolCard nie udostępniał terminali, łączących się
przez Internet (mieli coś o nazwie PosLan, ale było kosmicznie drogie,
więc się nie wgłębiałem).

Acha, no i musisz pamiętać, że żaden agent nie da Ci dobry warunków "z
ulicy". Jak będziesz miał dobre obroty, to i stawkę dobrą wynegocjujesz. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-06-27 23:12:32
Autor: Jooseff
Dnia 27-06-2009 o 13:18:34 Valdi.Pavlack <Valdi.Pavlack@psl.nospam.pl>  napisał(a):

Jak w przyszłości będziesz je przeglądał to pamiętaj o takim jednym  Valdim z
grupy, którego bardzo ciekawi ile teraz firmy kasują za każdą transakcję  :)

Zależy od obrotów. Od 1,6% do 3%. Tak średnio.

W międzyczasie wprowadzili też jakieś opłaty stałe (ileśtam groszy od
każdej
transakcji).

Polcard - 0,6 PLN od transakcji.

Wow... ale co to ma na celu. Rozumiem stała opłata za każdą transakcję  (bez
potrącania dodatkowego % od jej wartości) do jakiejś tam kwoty, ale to...
Dziwne.

Nie dziwne. 60 groszy od transakcji 20 złotowej to 3%. od  dziesięciozłotowej to już 6% :)
Z reguły jest to np. 1,9% nie mniej niż 0,6 PLN.
Zdarza się również dodatkowa opłata per klick za maestro.

[...]

Opłata stała za terminal od 10 - 200zł.

U wszystkich ekłajerów podobnie to wygląda. Tylko w przypadku Polcardu  wchodzi w grę wyżej opisane nie mniej niż 0,6 PLN.

--
Pozdrowienia,
Jooseff

Data: 2009-06-26 22:35:32
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" news:h23aj8$lej$1inews.gazeta.pl

a ja dołączam się do pytania:
ile czasu po transakcji klient sklep ma dostępne środki na rachunku
bankowym ?

Tak jak napisałem w swoim głównym wątku nie jestem specem w te klocki, ale:
1. Kiedyś na stronie eService była informacja, że jeżeli klient dokonuje
płatności kartą PKO BP i jednocześnie sklep ma konto w PKO BP to kasa za
transakcję będzie na koncie sklepu na drugi dzień - ile w tym prawy,
niestetety nie wiem.
2. Dwie transakcje kartowe dokonane w tym samym dniu, w tym samym sklepie,
ale kartami różnych banków potrafią być rozliczane: a. 2 dni b. nawet 14
dni. Na grupie jakiś czas temu zadałem pytanie czym to jest w rzeczywistości
podyktowane, ale można chyba stwierdzić, że odpowiedź nie jest do końca
satyskakcjonująca.

Tak z boku tematu dodam, że w moim odczuciu najszybciej transakcje rozlicza
mBank/Multibank.

Data: 2009-06-27 15:06:25
Autor: szczurwa
On 26 Cze, 21:17, "Valdi.Pavlack" <Valdi.Pavl...@PSL.NOspam.pl> wrote:
[...]

Chcesz sobie, Valdi, prywatny bankomat zainstalowac ?

Data: 2009-06-28 11:17:18
Autor: Valdi.Pavlack
Sklep & rozliczenia transakcji kartowych
"szczurwa"

Chcesz sobie, Valdi, prywatny bankomat zainstalowac ?

:) Nie - po prostu kwestia poznania mechanizmu, z którego korzystam prawie
każdego dnia była tak silna, że postanowiłem się o to zapytać mądrzejszych
od siebie :)

Sklep & rozliczenia transakcji kartowych