Data: 2014-09-08 08:49:49 | |
Autor: Grzexs | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
KiedyĹ pisaĹem o bardzo szybkim, przejrzystym i prostym serwisie www bankĂłw spĂłĹdzielczych. No to siÄ skoĹczyĹo. WyglÄ
d pozostaĹ zbliĹźony, ale dzielni programiĹci podokĹadali bajerĂłw i "nowych technologii" i serwis nieco zamuliĹo.
Demo jest jeszcze w starym stylu. -- Grzexs |
|
Data: 2014-09-08 09:31:15 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-08, Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> wrote:
Kiedyś pisałem o bardzo szybkim, przejrzystym i prostym serwisie www banków spółdzielczych. No to się skończyło. Wygląd pozostał zbliżony, ale dzielni programiści podokładali bajerów i "nowych technologii" i serwis nieco zamuliło. Ja czasem mam wrażenie, że 90% pbb, łączy się z internetem przez wiekowy 0 20 21 22..., albo wyłącznie przez komórkowy Edge. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-08 09:35:42 | |
Autor: Kamil Jońca | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> writes:
On 2014-09-08, Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> wrote: Nie, ale nie każdy lubi jak mu coś lata na ekranie. Poza tym większość pbb to ludzie którzy mBank mają od dawna i niespecjalnie chcą inwestować swój czas w naukę nowego ineterfejsu. (Bo tego TEŻ trzeba się nauczyć) KJ -- http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/ |
|
Data: 2014-09-08 10:01:26 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-08, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:
[...] Kiedyś pisałem o bardzo szybkim, przejrzystym i prostym serwisie www banków spółdzielczych. No to się skończyło. Wygląd pozostał zbliżony, ale dzielni programiści podokładali bajerów i "nowych technologii" i serwis nieco zamuliło. We *wszystkich* interfejsach bankowych jest funkcja wywalenia na wierzch reklamowego czegoś, czego sobie akurat bank życzy. Nowe interfejsy specjalnie się pod tym względem nie różnią, co najwyżej mają lepiej przemyślane miejsca na to (mniej przeszkadzające). Poza tym większość pbb to ludzie którzy mBank mają od dawna i No tu akurat jest o banku spółdzielczym, a nie mBąku. ;p -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-08 19:00:34 | |
Autor: xbartx | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
W dniu 08.09.2014 o 09:35, Kamil Jońca pisze:
Nie, ale nie każdy lubi jak mu coś lata na ekranie. Po prostu idą nowe czasy i wszystko się zmienia, tak to nasze życie jest skonstruowane. Co do nauki nowego interface, to ja jestem za, bo to jest bardzo dobrze ćwiczenia do mózgu a tego nigdy za wiele. Poza tym nie można przecież od banku wymagać aby jego dostęp www nie zmieniał się przez kolejny 50 lat ;) -- xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough Xenocide |
|
Data: 2014-09-08 19:32:54 | |
Autor: Piotr Gałka | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:luknbi$1hr$2node2.news.atman.pl... Poza tym nie można przecież od banku wymagać aby jego dostęp www nie zmieniał się przez kolejny 50 lat ;)Ale pomarzyć można :) P.G. |
|
Data: 2014-09-09 10:27:28 | |
Autor: J.F. | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości
Po prostu idą nowe czasy i wszystko się zmienia, tak to nasze życie jest skonstruowane. Co do nauki nowego interface, to ja jestem za, bo to jest bardzo dobrze ćwiczenia do mózgu a tego nigdy za wiele. Poza tym nie można przecież od banku wymagać aby jego dostęp www nie zmieniał się przez kolejny 50 lat ;) Taa, ida nowe czasy, nie mozna wymagac od banku zeby mial darmowe konta, wysokooprocentowane lokaty i serwis dostepny bez obejrzenia 15 minut reklam :-P J. |
|
Data: 2014-09-08 19:30:26 | |
Autor: W | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Wojciech Bancer wystukał, co następuje:
On 2014-09-08, Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> wrote: Ale na uja mam mieć hiper-wodotryskowy UI przeładowany idiotycznym JS (tak, javascript jest wybitnie idiotycznym potworkiem =,= zwłąszcza jak trzeba w nim coś spłodzić) skro praktycznie to samo można zrobić w super prostym i lekkim UI które nie zamula i7 z 16G pamięci? |
|
Data: 2014-09-09 11:56:36 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-08, W <wu@wu.pl> wrote:
[...] Ale na uja mam mieć hiper-wodotryskowy UI przeładowany idiotycznym JS (tak, javascript jest wybitnie idiotycznym potworkiem =,= zwłąszcza jak trzeba w nim coś spłodzić) skro praktycznie to samo można zrobić w super prostym i lekkim UI które nie zamula i7 z 16G pamięci? Nie można. Właśnie o to chodzi że nie można. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-09 20:59:39 | |
Autor: W | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Wojciech Bancer wystukał, co następuje:
Ale na uja mam mieć hiper-wodotryskowy UI przeładowany idiotycznym JS *czego* nie można i *dlaczego*, ale tak rzeczowo... |
|
Data: 2014-09-10 00:29:45 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-09, W <wu@wu.pl> wrote:
Wojciech Bancer wystukał, co następuje: Choćby dynamicznego filtrowania listy wyników w miarę wpisywania dodatkowych treści. Choćby ładowania małych fragmentów strony, zamiast całej strony za każdym requestem. Dynamiczna pomoc. Formularze w których "na pierwszy rzut oka" widoczne są jedynie wymagane, obowiązkowe pola, a pozostałe (opcjonalne) są ukryte i nie przeszkadzają. itp. itd. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-10 11:02:09 | |
Autor: ikarek | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomości news:slrnm0uvqq.p0k.proteuspl-test.org...
Dlaczego jest tak źle, skoro jest tak dobrze? :) Zważ, że tu piszą konkretne, "znane" osoby (dla wielu da się sprawdzić historię postów na kilka lat wstecz) - oraz, że firmy płacą agencjom PR za pochlebne komentarze. Jeśli zatem w innych rejonach internetu zaobserwowałeś masowy entuzjazm dla nowych interfejsów, weź pod uwagę, że może on nie być do końca bezinteresowny :) Mnie nowe interfejsy banków irytują z dwóch powodów, o których tutaj w kółko się pisze: zamulanie + mniej treści na ekranie, zajętym przez "bajery". Weź Inteligo: po ostatnim odświeżeniu interfejsu jest w zasadzie to, co było wcześniej, tylko o 30% gorsze (mniej widać). |
|
Data: 2014-09-10 19:40:20 | |
Autor: W | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Wojciech Bancer wystukał, co następuje:
On 2014-09-09, W <wu@wu.pl> wrote: Noo... bajer - bo zamiast wpisać sobie frazę do wyszukiwania i dostać zwrotnie stronę przeglądarka będzie mi dynamicznie podawała, to nic że na nic mi to niepotrzebne... Choćby ładowania małych fragmentów strony, zamiast No tak, bo jeżeli całą strona jest grubą krową to faktycznie lepiej pociagnąć suta zamiast przepychać ją przez drzwi... to nic, że przed ulepszeniami była maciupką, żwawą kozicą... Dynamiczna pomoc. Co rozumiesz przez ww? pomoc kontekstowa? Formularze w To akurat wku* najbardziej, bo na przykłąd w formularzu przelew raczej wszystkie są wymagane, a w innych formularzach arbitralność doboru 'opcjonalnych' powoduje, że człowiek musi wiecej klikać i czekać zamiast mieć wszystko na raz podane... No ale teraz ludzie fapują jak im skacze i mruga po ekranie ładnie się animując... Swoja szosą, skoro UI i jego fikuśność jest dla Ciebie taka istotna to co Ty robisz w usenecie? |
|
Data: 2014-09-11 00:35:47 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-10, W <wu@wu.pl> wrote:
[...] Choćby dynamicznego filtrowania listy wyników w miarę wpisywania Wszystko można sprowadzić do bajeru. Prawdziwy hardkorowiec wysyła bity zwierając przewody językiem, c'nie? Choćby ładowania małych fragmentów strony, zamiast TTST. Dynamiczna pomoc. No w przelewie adres nie jest wymagany. No ale teraz ludzie fapują jak im skacze i mruga po ekranie ładnie się animując... A malkontenci malkontencą bez sprawdzania co i jak działa. Swoja szosą, skoro UI i jego fikuśność jest dla Ciebie taka istotna to co Ty robisz w usenecie? Dyskutuję. I umiem docenić dobre UI, a nie "nie bo, nie, bo użyte jest to i to". -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-11 10:21:09 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-10, W <wu@wu.pl> wrote: Mi się akurat ten feature też nie podoba, bo nie lubię jak mi strona zmienia kontent w momencie jak coś wpisuję w formularzu. Ale to jest właśnie kwestia gustu i dlatego bank powinien udostępniać API w określonej wersji wspierane określoną ilość czasu do którego każdy sobie dorobi taki interfejs jaki mu odpowiada. |
|
Data: 2014-09-11 11:25:38 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] Noo... bajer - bo zamiast wpisać sobie frazę do wyszukiwania i dostać Ale jest to usprawnienie pozwalające przyspieszyć pracę. Ale to jest właśnie kwestia gustu Nie. Nie jest. Kwestią gustu to jest co najwyżej kolor na tymże. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-11 11:50:58 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: Usprawnienie to jest wtedy kiedy użytkownik oczekuje zmian rezultatów wpisywania w trakcie wpisywania,. Jak tego nie oczekuje a obraz na ekranie mu skacze i nie może się skupić na wypełnianiu formularza to to jest żadne usprawnienie tylko utrudnienie. |
|
Data: 2014-09-11 12:08:12 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] Nie. Nie jest. Kwestią gustu to jest co najwyżej kolor na Grzecznie proszę nie robić z użytkowników idiotów z IQ na poziomie doniczki i podzielnością uwagi rzędu systemu DOS. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-11 16:13:10 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: Preferencja co do wyszukiwania wyników i ich prezentowania (lub nie) w trakcie wpisywania kryteriów wyszukiwania ma raczej niewielki związek z IQ użytkownika. A nawet jak jest taki związek to w tej dyskusji nie był on podany, dowiedziony itd. Ja tego nie lubię i mam IQ wyższe od poziomu doniczki (chyba, ze mówimy o takiej doniczce palmowej). Podzielność uwagi może mam rzędu systemu DOS. |
|
Data: 2014-09-11 16:19:26 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] Grzecznie proszę nie robić z użytkowników idiotów z IQ na poziomie doniczki Ale wmawianie że wszystko rozprasza to już tak. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-11 16:53:51 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: No ale to po co podnosić taki argument, skoro nikt nie wmawiał, że wszystko rozprasza? Ja tylko pisałem, że zmieniająca kontent strona podczas wypełniania formularza (a nie wszystko) może rozpraszać, a ja dodatkowo tego nie lubię. |
|
Data: 2014-09-11 17:21:05 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] podany, dowiedziony itd. Że zacytuję "[...] Jak tego nie oczekuje a obraz na ekranie mu skacze i nie może się skupić na wypełnianiu formularza [...]" To po pierwsze trzeci rodzaj prawdy (bo nic nie skacze, nic nie mruga), po drugie znacznie przyspiesza operacje, po trzecie jest to po prostu rozwinięta forma auto complete, która jest od lat już znana i powszechna i zaakceptowana. Inna sprawa, że interfejs jest zoptymalizowany pod szybkość operacji. Wykonanie przelewu własnego pomiędzy 2 rachunkami to kwestia 2 do 4 klików i wpisania kwoty, bez odświeżania strony, przeładowywania list itd. Podobnie wygląda kwestia przelewów krajowych, dużo prostsza jest kwestia wykonywania przelewów jednorazowych oraz tego, że w trakcie wpisywania możemy jednak zechcieć zamienić jednorazowy na stały. Przeglądanie historii jest z ajaxem i JS o wiele wygodniejsze (brak ciągłego odświeżania strony i szukania "gdzie to się było", po powrocie na listę). Drukowanie więcej niż 1 potwierdzenia za 1 klikiem również. W nowym interfejsie jest dużo fajnych smaczków, tylko trzeba go używać, a nie się brandzlować że ktoś smiał wrzucić 300 kb obrazków. Nie mówię, że interfejs jest idealny. Widać, że miejscami jest niedopracowany i cierpi na choroby wieku dziecięcego, ale jest to generalnie krok do przodu w stosunku do tego co było. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-11 19:32:22 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Thu, 11 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: Autocomplete można zrobić dobrze albo spasztecić. Przykład dobrego autocomplete jest np. w oknie wyszukiwania google'a kiedy fraza jest podpowiadana i trzeba np. zjechać strzałką na dół żeby ją zaakceptować. Przykład spaszteconego autocomplete jest w pasku adresu chrome'a gdzie wystarczy wpisać część frazy a chrome sam ją dopełni po naciśnięciu ENTERa i user musi zastosować dodatkową akcję przed naciśnięciem ENTERa żeby zostało wysłane jedynie to co wpisał. Wyszukiwanie w trakcie wpisywania też na pewno można zrobić lepiej albo gorzej, chociaż ja osobiście nie uważam tego za usprawnienie i wolę nie mieć tego wcale. Chociażby z tego względu, że czasem coś wklejam do formularza ze schowka, a w schowku mam czasem coś innego niż mi się wydaje i wolałbym mieć jakąś kontrolę nad tym czy to się wyśle w świat czy nie. Jak to jest w mBanku zrobione to nie wiem i się nie wypowiadam. Do nowego interfejsu zalogowałem się raz i zaraz się wylogowałem. Z usług bankowych korzystam jakieś 2 razy w miesiącu po parę minut więc guzik mnie obchodzą ich wątpliwe usprawnienia i pedalski layout, jak mi wyłączą stary interfejs to pewnie zmienię bank. W mBanku może bym został z tym nowym interfejsem gdyby nie to, że tam na każdym kroku próbują mnie wydymać na kilka PLN. Wczoraj np. wysłali mi jakiś papierowy wyciąg do karty kredytowej, którego nigdy nie dostawałem i nigdy nie zamawiałem i dopiero złożenie reklamacji spowodowało, że zwrócili mi te 7.50 PLN, ale trwało to tyle, że pewnie podobną kwotę wydałem na komórkę w t-mobile, którzy są takimi samymi złamasami jak mBank. |
|
Data: 2014-09-13 18:22:22 | |
Autor: Wojciech Bancer | |
SkoĹczyĹo siÄ dobre w BS-ach | |
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote:
[...] Jak to jest w mBanku zrobione to nie wiem i się nie wypowiadam. I to jest właśnie clue wszystkich krytykantów, jak już o konkrety zapytam. [...] W mBanku może bym został z tym nowym interfejsem gdyby nie to, że tam na każdym kroku próbują mnie wydymać na kilka PLN. Wczoraj np. wysłali mi jakiś papierowy wyciąg do karty kredytowej, którego nigdy nie dostawałem i nigdy nie zamawiałem i dopiero złożenie reklamacji spowodowało, że zwrócili mi te 7.50 PLN, ale trwało to tyle, że pewnie podobną kwotę wydałem na komórkę w t-mobile, którzy są takimi samymi złamasami jak mBank. A to nie ma nic wspólnego z interfejsem. -- Wojciech Bańcer proteus@post.pl |
|
Data: 2014-09-13 19:22:54 | |
Autor: Rafal Jankowski | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
On Sat, 13 Sep 2014, Wojciech Bancer wrote:
On 2014-09-11, Rafal Jankowski <jankowsr@oceanic.wsisiz.edu.pl> wrote: Ale ja nie tyle krytykowałem interfejs mBanku co zastosowane w nim rozwiązania, wymienione w dyskusji, które same w sobie jednak są mi względnie dobrze znane. O interfejsie mBanku napisałem jedynie, że ma pedalski layout (żeby to stwierdzić wystarczy się raz zalogować) i że jest do dupy (to dość umiarkowana krytyka). [...] Ale to kolejny kamyczek do ogródka mBanku, a w moim przypadku pewnie gwóźdź do trumny (mojej współpracy z tą firmą). |
|
Data: 2014-09-08 18:19:14 | |
Autor: brum | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
Kiedyś pisałem o bardzo szybkim, przejrzystym i prostym serwisie www banków spółdzielczych. No to się skończyło. We wsyckich pieciuset? |
|
Data: 2014-09-08 23:19:06 | |
Autor: Grzexs | |
Skończyło się dobre w BS-ach | |
-- -- -- -- brum (2014-09-08 18:19) -- -- -- --
Kiedyś pisałem o bardzo szybkim, przejrzystym i prostym serwisie www Tego nie wiem. W tych, o których wtedy pisałem. (Zrób coś z kodowaniem, bo kaszani.) -- Grzexs |
|