Data: 2013-01-18 11:17:33 | |
Autor: Jaroslaw Postawa | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
Pacjent to Skoda Fabia 1.2 HTP (ta trzycylindrowa). Zapaliła się kontrolka check engine i zaczął gasnąć w trakcie jazdy przy zmianie biegów lub wrzuceniu na luz. Mechanik (ASO) stwierdził, że to brudna przepustnica. Wyczyścił, "usunął nastawy i wgrał fabryczne" (jak to sam powiedział) i stwierdził, że ok. Bezpośrednio po zabiegu obroty falowały, ale uspokoiły się po kilkunastu kilometrach i auto nie gaśnie. Tak więc diagnoza zasadniczo poprawna.
Na drugi dzień ponownie kontrolka check engine. Standardowa reakcja - do mechanika, ponowne czyszczenie, nowe nastawy i znowu w kolejnym dniu check engine. Dodatkowo już po pierwszym czyszczeniu zauważyłem wzrost spalania o jakieś 20%. W ASO ściemniali, że zima i tak ma być. Żadnych więcej błędów nie ma. Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2 dni jeździć do warsztatu i chcę im przygotować małą gadkę motywacyjną. :) Pozdrawiam, Jarek |
|
Data: 2013-01-18 11:26:44 | |
Autor: Lewis | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-18 11:17, Jaroslaw Postawa pisze:
Czy ktoś ma pomysł, co może być powodem? Jakoś średnio chce mi się co 2 Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia. Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptację przepustnicy, i jak widać nieudolnie skoro po tym "wgraniu nastaw" dalej Ci falował :P Adaptacja przeprowadza się sama po kilkudziesięciu km. Powiedz żeby sprawdzili odmę pod kątem nieszczelności. Niech sprawdzą korekty długo i krótkoterminowe OIDP kanał 31 czy jakoś tak, mają nie przekraczać +-5%. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-01-18 11:38:06 | |
Autor: Jaroslaw Postawa | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-18 11:26, Lewis pisze:
Widocznie przepustnica domaga się już wymiany a nie czyszczenia.Twierdził, że nie trzeba wymieniać. Zresztą przy przebiegu 87kkm byłoby to chyba trochę dziwne. Heh usuną i wgrał nowe :D Fajnie powiedział. Po prostu zrobił adaptacjęTeż mi się tak wydawało, ale skoro pół ASO stwierdziło, że tak ma być, to taki laik jak ja się nie będzie kłócił. OK. Pierwsze 3 akapity gadki motywacyjnej napisane. Dzięki. Pozdrawiam, Jarek |
|
Data: 2013-01-21 21:10:13 | |
Autor: Jaroslaw Postawa | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-18 11:38, Jaroslaw Postawa pisze:
W dniu 2013-01-18 11:26, Lewis pisze:No i jestem po kolejnej wizycie w tzw. ASO (Elcar we Wrocławiu). Kabaret po prostu. Dzisiaj wysępiłem protokół z VASa, a tam błędy: - P0106 - Ciśn. w kolektorze ssącym/ciśn.powietrza=>-g71/-f96- - P0172 - Mieszanka za bogata. Czyli usterka dalej nie jest usunięta mimo 3 wizyt. Poza tym jak im mówiłem, że za dużo pali od pierwszej wizyty u nich, to twierdzili, że to zima. Czy jest możliwość, że ichnie "wgranie nastawów" zrobili nie dla tego silnika lub nie tak jak trzeba i dlatego teraz są problemy? Oczywiście magicy stwierdzili, że powyższe błędy to rozrząd i należy się 1400PLN. Dziwne, że przy 2 poprzednich wizytach nikt o rozrządzie nie mówił. Niech spadają. Pojadę do kogoś innego na sprawdzenie, bo znając ich podejście, to mi jeszcze pół silnika po drodze każą wymienić. Pozdrawiam, Jarek |
|
Data: 2013-01-22 00:03:33 | |
Autor: Lewis | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze:
No i jestem po kolejnej wizycie w tzw. ASO (Elcar we Wrocławiu). Kabaret Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska i czy znaki się zgadzają. Jak wszystko jest na miejscu to sprawdź czy przewody do MAPsensora są OK, jeśli OK to podpiąć kompa i śledzić wskazania z tego czujnika. Na koniec jeszcze zweryfikować nieszczelności dolotu. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-01-22 00:09:38 | |
Autor: Lewis | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-22 00:03, Lewis pisze:
W dniu 2013-01-21 21:10, Jaroslaw Postawa pisze: Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska Tfu łańcucha :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2013-01-22 11:43:40 | |
Autor: Jaroslaw Postawa | |
Skoda Fabia 1.2 - Check Engine | |
W dniu 2013-01-22 00:03, Lewis pisze:
Z tym rozrządem to nie takie głupie, sprawdź napinacz paska i czy znakiOczywiście, że sprawdzę, ale w innym warsztacie. Bardziej mnie irytuje to, że usterki z którą przyjechałem nie naprawili, a szukają już następnych. Wręcz doradca z serwisu powiedział, że oni takich rzeczy przede wszystkim szukają, bo to fajna robota i można zarobić. |