Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Skoda Fabia - nie zapala

Skoda Fabia - nie zapala

Data: 2011-01-10 19:33:38
Autor: Tomasz Pyra
Skoda Fabia - nie zapala
W dniu 2011-01-10 19:14, MadMan pisze:
Witam,

rodzice mają problem z samochodem - nie kręci rozrusznikiem, jakby
gdzieś był jakiś opór. Dokładnie wygląda to tak, że po przekręceniu
kluczyka rozrusznik jakby próbował kręcić a miał taki opór że nie może -
wszystko w samochodzie gaśnie. Podejrzenie było na akumulator, ale to
nie to - prostownik ładuje niewielkim prądem.

To że prostownik ładuje niewielkim prądem jeszcze niczego nie przesądza.
Podmień akumulator i dopiero wtedy będziesz wiedział czy to akumulator.

To czy silnik ma jakiś dodatkowy opór można sprawdzić próbując popchać samochód na V biegu. Ale żeby ocenić czy opór jest za duży czy w sam raz, potrzebujesz sprawnego samochodu żeby sobie skalibrować siłę potrzebną do pchania.
Ale najpierw sprawdź ten akumulator.


> Jeśli próbuję kręcić z
załączonym prostownikiem - wskazówka amperomierza wybija do końca skali.

No bo prostownik pewnie ma skalę do kilkunastu-kilkudziesięciu A, a taki rozrusznik na start weźmie pewnie z 200A.

Co to może być? Dodam, że auto od jakiegoś czasu "świszczało" jakby
pasek rozrządu się ślizgał

Pasek rozrządu ma zęby i się nie ślizga.
Jeżeli mówisz o pasku napędowym alternatora (który faktycznie świszcze jak jest nienapięty), to tym bardziej wskazuje to na padnięty akumulator.

Data: 2011-01-10 23:13:31
Autor: bihor
Skoda Fabia - nie zapala
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):

Pasek rozrządu ma zęby i się nie ślizga.

No czasem jednak może :)

--


Data: 2011-01-11 20:18:25
Autor: Tomasz Pyra
Skoda Fabia - nie zapala
W dniu 2011-01-11 00:13, bihor pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  napisał(a):

Pasek rozrządu ma zęby i się nie ślizga.

No czasem jednak może :)

Ale tylko raz, a nie "najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
jakiegoś czasu ciągle"

Mam gdzieś jeszcze w garażu taki wyślizgany pasek rozrządu - zatarł się wałek rozrządu, a silnik dalej się kręcił ;)

Data: 2011-01-11 19:30:51
Autor: bihor
Skoda Fabia - nie zapala
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Ale tylko raz, a nie "najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
jakiegoś czasu ciągle"

Mam gdzieś jeszcze w garażu taki wyślizgany pasek rozrządu - zatarł się wałek rozrządu, a silnik dalej się kręcił ;)
A jednak może ""najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
 jakiegoś czasu ciągle" - uwierz mi :)

--


Data: 2011-01-11 20:42:45
Autor: Tomasz Pyra
Skoda Fabia - nie zapala
W dniu 2011-01-11 20:30, bihor pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  napisał(a):

Ale tylko raz, a nie "najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
jakiegoś czasu ciągle"

Mam gdzieś jeszcze w garażu taki wyślizgany pasek rozrządu - zatarł się
wałek rozrządu, a silnik dalej się kręcił ;)
A jednak może ""najpierw tylko zaraz po odpaleniu, od
  jakiegoś czasu ciągle" - uwierz mi :)

To jest raczej niemożliwe.
Jak już się przestawi bardziej niż minimalnie, to nawet jak silnik to przeżyje, to nie będzie pracował.

Data: 2011-01-11 22:15:39
Autor: bihor
Skoda Fabia - nie zapala
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
To jest raczej niemożliwe.
Jak już się przestawi bardziej niż minimalnie, to nawet jak silnik to przeżyje, to nie będzie pracował.
Bywa, że zaciera się łożysko rolki napinającej lub prowadzącej pasek rozrządu
i tak to się właśnie objawia. Wówczas ślizga się czasem pasek oczywiście
zewnętrzną stroną po blokującej się rolce napinacza. No i awaria tuż tuż ;)))

--


Skoda Fabia - nie zapala

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona