Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

Data: 2010-11-11 05:34:33
Autor: to
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
begin Negatyw
Witam
Wraz z 偶on膮 my艣limy o zakupie tego modelu Skody. W salonie przekonuj膮
nas do silnika 1.2 TSI. Nie jestem specem od aut. S艂ysza艂em, 偶e turbiny
cz臋sto si臋 psuj膮. Znajomi polecaj膮 wersj臋 silnika 1.4 - bez TSI. Podobno
jednak ta wersja jest bardziej mu艂owata od 1.2 TSI.
Jaka jest Wasza opinia?

Oczywi艣cie 1.2 TSI i oczywi艣cie wersja 105 KM, niewiele dro偶sza. Nie wiem od kogo s艂ysza艂e艣, 偶e "turbiny cz臋sto si臋 psuj膮", ale je艣li kto艣 wyartyku艂uje tak膮 bzdur臋 to zapytaj czy jemu si臋 popsu艂a, a je艣li tak, to w jakim aucie i przy jakim przebiegu (udokumentowanym, a nie licznikowym). Je艣li b臋dziesz eksploatowa艂 auto w poprawny spos贸b to jest niezwykle ma艂a szansa, ze popsujesz turbin臋 zanim to auto sprzedasz. Zreszt膮 nawet gdyby艣 mia艂 kosmicznego pecha, to ewentualny koszt regeneracji turbiny (powiedzmy 1-2 tys.) to nie jest chyba pow贸d do nieprzespanych nocy skoro auto kosztuje 50 tys.

PS. Co Ci臋 sk艂oni艂o do zakupu auta kt贸re wygl膮da jak pospawany samolot z toitoiem?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-11 07:03:53
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cdb8068$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

Oczywi艣cie 1.2 TSI i oczywi艣cie wersja 105 KM, niewiele dro偶sza.

My艣leli艣my o 85KM. Czy to faktycznie a偶 taka r贸偶nica?

PS. Co Ci臋 sk艂oni艂o do zakupu auta kt贸re wygl膮da jak pospawany samolot z toitoiem?

Cena/jako艣膰 i roczna dzidzia + w贸zek, rowerek itp...
Bry艂a auta nam si臋 bardzo podoba. Brali艣my jeszcze pod uwag臋 Fiata Doblo - ale to wielka niezgrabna krowa.
Nie wiedzia艂em, 偶e b臋d臋 mia艂 2 w jednym!

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma艂pa)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-11 06:22:37
Autor: to
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
begin Negatyw
Oczywi艣cie 1.2 TSI i oczywi艣cie wersja 105 KM, niewiele dro偶sza.

My艣leli艣my o 85KM. Czy to faktycznie a偶 taka r贸偶nica?

105 KM to nie jest du偶o dla auta o tej masie. 85 KM to bardzo ma艂o. Za 2 tys. (3-4% dop艂aty) dostajesz silnik mocniejszy o 1/4. Ja bym si臋 nawet nie zastanawia艂. ;-) Zreszt膮 ta "inwestycja" powinna zwr贸ci膰 si臋 przy odsprzeda偶y, bo za kilka lat 85 KM b臋dzie ju偶 w og贸le 艣mieszn膮 warto艣ci膮...

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-11 16:46:28
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cdb8bad$0$20988$65785112@news.neostrada.pl...

105 KM to nie jest du偶o dla auta o tej masie. 85 KM to bardzo ma艂o. Za 2 tys. (3-4% dop艂aty) dostajesz silnik mocniejszy o 1/4.

Wiesz... Dla mnie auto jest jak m艂otek - jak musz臋, to go u偶ywam. Nie jestem jakim艣 pasjonatem. Na trasie wlok臋 si臋 za tir'em o po prostu nie wyprzedzam. Nie czuj臋 si臋 mocno jako kierowca, jestem, nerwowy za kierownic膮 i tyle.
G艂贸wnym u偶ytkownikiem tego auta (za k贸艂kiem) b臋dzie moja 偶ona. G艂贸wnie je藕dzimy po mie艣cie i stoimy (Pozna艅) w korkach. Z racji pracy zawodowej, 偶ona ma od czasu do czasu delegacje i pokonuje nawet i 600km. Ale nie jest zwolennikiem wyprzedzania "na trzeciego". Woli dojecha膰 p贸艂 godziny p贸藕niej do celu, ale - DOJECHA膯.
Zawsze mo偶na do艂o偶y膰 tu 2tys, tam kolejne 2. Za ASP kolejne 2... Mamy jednak okre艣lon膮 kwot臋 to wydania.
Wst臋pnie wybrali艣my wersj臋 1.2TSI 85km wersja STYLE + pakiety Sound, Family, Trend. Na te 3 pakiety razem jest teraz ciekawa promocja.
Szkoda, 偶e odbi贸r auta dopiero w marcu. Tak to jednak jest z n贸wkami i pod zam贸wienie.

Skoro teraz 偶onie wystarczy silnik 1.2 (Fiat Punto2) i w mie艣cie czy na trasie radzi sobie super - to mo偶e nasz wyb贸r dla Skody  (cena/jako艣膰) jest wystarczaj膮cy?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma艂pa)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-11 16:32:38
Autor: to
[...]

Ale 1.2 105 KM to nadal jest S艁ABY silnik do auta o tej masie. To nie jest 偶aden zbytek, czy fanaberia. A co do pakiet贸w. Ja bym chyba 偶adnego nie bra艂. ;-) Sound to wyrzucone pieni膮dze. Kierownic臋 i ga艂k臋 sobie obszyjesz sk贸r膮 za 200 z艂 i b臋dzie to pewnie sk贸ra lepszej jako艣ci. Za kilkaset z艂 zamontujesz sobie lepiej graj膮ce audio ni偶 fabryczne. Family. No tutaj masz dach panoramiczny. Elektryczne sterowanie tylnych szyb te偶 si臋 przydaje. No i lakier metalic. Nad tym pakietem bym si臋 mo偶e zastanowi艂. Ostatni Trend to totalnie zb臋dne rzeczy. Jedyne co jest tam warte uwagi, to lakier metalic, ale masz go w Family.

Ja bym na Twoim miejscu powa偶nie przemy艣la艂 1.2 105 KM + Family + audio u profesjonalnego instalatora car audio. Wyjdzie taniej i lepiej.

Skoro teraz 偶onie wystarczy silnik 1.2 (Fiat Punto2) i w mie艣cie czy na
trasie radzi sobie super - to mo偶e nasz wyb贸r dla Skody  (cena/jako艣膰)
jest wystarczaj膮cy?

Punto 2 wa偶y 900 kg a nie 1300 kg. Nawet je艣li ten 1.2 w Punto to ta s艂absza wersja to i tak daje to nieco wi臋cej KM na ton臋 ni偶 w Roomsterze. A je艣li macie tam 1.2 80 KM to ju偶 w og贸le.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-11 20:32:11
Autor: Robert R阣ziak
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
On 11 Nov 2010 16:32:38 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

masz dach panoramiczny.

 Kt髍y latem mo縠 si okaza przekle駍twem.

 r.
robert r阣ziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-11-11 22:18:05
Autor: MM
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Dnia 11-11-2010 o 21:32:11 Robert R阣ziak <rekin@gm.wkurw.org> napisa(a):

On 11 Nov 2010 16:32:38 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

masz dach panoramiczny.

 Kt髍y latem mo縠 si okaza przekle駍twem.

Mam taki dach w P 407 (ca硑 dach, a nie jak w innych autach np p蟪), i  powiem 縠 jak przeszkadza (a rzadko si to zdarza) to go zamykam. W lato  nie ma tragedii bo jest klima, fakt jak si wsi眃zie do nagrzanego auta to  nie jest przyjemnie, trzeba chwil odczeka lub przed wyj禼iem zas硂ni :)
Ods硂ni阠ie dachu powoduje 縠 auto jest "wi阫sze" jak si siedzi z przodu  i patrzy do ty硊, dzieciakowi si podoba, szczeg髄nie jazda w tunelach -  dostaje sza硊 rado禼i od 秝iate砮k ;D

Data: 2010-11-11 23:15:49
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U縴tkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:op.vl0ysfllpq3u2r@tech...

Mam taki dach w P 407

痮nie te si taki dach podoba. Jak on daje rad w sytuacjach mr髗 / opa?
Oby mi硑 gad縠t nie okaza si przekle駍tem...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma硃a)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-12 14:45:15
Autor: MM
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Dnia 11-11-2010 o 23:15:49 Negatyw <negatyw001@wytnijto.gmail.com>  napisa(a):

[...]

Problem jest zawsze gdy:
- Wsiadasz do zimnego auta, zimny silnik - czujesz ch丑d
- Wsiadasz w upalny s硂neczny dzie do auta - czujesz 縜r

W/w wada mo縩a unikn辨, po prostu zamykasz rolet i jest git.

W czasie upa硊 jak klima w潮czona to nie doskwiera s硂馽e, tak samo w zim  jak ju nagrzane to jest ok.
Jak s硂馽e razi tyln kanap (np na wiosn lub jesie jak s硂馽e nisko) to  j przymykasz.

Jak dla mnie, to jest fajna sprawa, auto jest wi阫sze (wra縠nie) i je縠li  nie du縠 pieni眃ze to kosztuje to warto wzi辨.

Data: 2010-11-12 22:59:19
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U縴tkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:op.vl18hpblpq3u2r@tech...

je縠li nie du縠 pieni眃ze to kosztuje to warto wzi辨.

Dzi阫i. W pakiecie teraz jest to, wi阠 si skusimy :)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma硃a)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-13 15:24:23
Autor: MM
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Dnia 12-11-2010 o 22:59:19 Negatyw <negatyw001@wytnijto.gmail.com>  napisa(a):

U縴tkownik "MM" <kontogrupz@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i grup  dyskusyjnych:op.vl18hpblpq3u2r@tech...

je縠li nie du縠 pieni眃ze to kosztuje to warto wzi辨.

Dzi阫i. W pakiecie teraz jest to, wi阠 si skusimy :)

ale 縠by to da硂 si zasun辨, chocia縝y r阠znie (w P407 jest elektrycznie)

Data: 2010-11-11 21:51:58
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:4cdc1aa6$0$27035$65785112@news.neostrada.pl...

A je艣li macie tam 1.2 80 KM to ju偶 w og贸le.

W Punciaku mamy 60KM.
Swoj膮 drog膮. Um贸wi臋 si臋 na jazd臋 testow膮 dla 1.2TSI 85KM i 105KM.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma艂pa)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-11 17:47:44
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2010-11-11 07:03, Negatyw pisze:

U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci grup

Oczywi艣cie 1.2 TSI i oczywi艣cie wersja 105 KM, niewiele dro偶sza.

My艣leli艣my o 85KM. Czy to faktycznie a偶 taka r贸偶nica?

Kup ostatni Motor jest w艂a艣nie por贸wnanie wersji 85KM do 105KM - oczywi艣cie polecaj膮 do艂o偶enie i kupno 105KM ;)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-11-11 10:23:32
Autor:
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4cdb8068$0$20988$65785112news.neostrada.pl...
begin Negatyw
PS. Co Ci臋 sk艂oni艂o do zakupu auta kt贸re wygl膮da jak pospawany samolot z
toitoiem?

--

hehe dawno si臋 tak nie u艣mia艂em.. ale por贸wnaniie bardzo trafione.
Chyba "dizajnerom" skody co艣 si臋 w g艂owach porobi艂o 偶eby takiego

pozdr.

Data: 2010-11-11 12:05:27
Autor: Kuba \(aka cita\)
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "<gkrzych>" <gkrzych@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ibgcmm$t90$1news.onet.pl...

[...]

o gustach sie nie dyskutuje.
Mnie tam rumster sie podoba i co mi zrobisz?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-11 11:09:36
Autor: kamil

"Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> wrote in message news:ibgils$qbv$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-11-11 12:16:43
Autor: Kuba \(aka cita\)
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ibgith$qv5$1inews.gazeta.pl...

Jola Rutowicz tez sie jej chlopakowi spodobala. I tez nic nie poradzimy.

nie wiemy co sie jemu w niej spodoba艂o.
Tako偶 i Rumster ma r贸偶ne cechy.
Po co od razu generalizowa膰 i zaklada膰 ze wlasne poczucie estetyki jest jedynie s艂uszne?
Mnie sie podoba te偶 megane "偶elazko", VelSatis i kilka innych "innych" aut.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-11 16:47:40
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U偶ytkownik "<gkrzych>" <gkrzych@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:ibgcmm$t90$1@news.onet.pl...

ale por贸wnaniie bardzo trafione.

A ja proponuj臋 wr贸ci膰 do G艁脫WNEGO TEMATU mojego w膮tku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma艂pa)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-11 10:36:36
Autor: Robert R阣ziak
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
On 11 Nov 2010 05:34:33 GMT, to <to@abc.xyz> wrote:

Oczywi禼ie 1.2 TSI i oczywi禼ie wersja 105 KM, niewiele dro縮za. Nie wiem od kogo s硑sza砮, 縠 "turbiny cz阺to si psuj",

 Ale psuj si. Jak ma si fistaszka zamiast m髗gu i
 u縴wa/serwisuje auto bez g硂wy.

Zreszt nawet gdyby mia kosmicznego pecha, to ewentualny koszt regeneracji turbiny (powiedzmy 1-2 tys.)

 Teraz to mu poradzi砮. Wi阫szo舵 ,,renomowanych'' polskich firm
 regeneruj眂ych turbospr昕arki wypuszcza takie dno, 縠 lepiej te
 pieni眃ze da na ,,diamenty Napieralskiego''.

PS. Co Ci sk硂ni硂 do zakupu auta kt髍e wygl眃a jak pospawany samolot z toitoiem?

 Zapewne funkcjonalne wn阾rze.

Data: 2010-11-11 16:49:05
Autor: Negatyw
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?

U縴tkownik "RobertR阣ziak" <rekin@gm.wkurw.org> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:slrnidnhpk.586.rekin@drapak.wkurw.org...

Zapewne funkcjonalne wn阾rze.

Dok砤dnie tak.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Negatyw
negatyw001(ma硃a)gmail.com
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-11-12 09:53:30
Autor: bratPit[pr]
Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?
Wraz z 偶on膮 my艣limy o zakupie tego modelu Skody.

PS. Co Ci臋 sk艂oni艂o do zakupu auta kt贸re wygl膮da jak pospawany samolot z
toitoiem?

haha, ten samoch贸d budzi chyba tylko dwa skrajne uczucia, jedni go lubi膮 inni nienawidz膮,
mi si臋 ten samoch贸d bardzo podoba (cho膰 sam nie wiem dlaczego) a moja Pani reaguje wr臋cz alergicznie na jego widok ;-)

brat

Ps co do meritum na podstawie w艂asnych do艣wiadcze艅 jestem zdania, 偶e nie kupuje si臋 aut s艂abych tj. osi膮gaj膮cych 100km/h w czasie powy偶ej 10s i Vmax mniejszym ni偶 200km/h, no chyba 偶e stricte do miasta, wi臋c kup najmocniejsze na jakie Ci臋 sta膰, niezale偶nie od tego czy ma turbin臋 czy nie,

Skoda Roomster TSI czy lepiej bez-TSI?