Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590

Data: 2014-03-17 22:03:25
Autor: piecia aka dracorp
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590

Witam
W końcu udało się wszystko zmontować w "nowym" rowerze. Jest tylko jeden
problem. Przerzutka Deore  FD-M590 <http://goo.gl/yGE0Ud> nie
współpracuje z klamką Sora ST-3503, nie ten skok. Nie obsługuje 3 tarcz.
Czyżbym jednak musiał odwracać ciąg i szukać przerzutki typowo szosowej?
Czy jednak coś się da zrobić?

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-18 07:53:30
Autor: ToMasz
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
W dniu 17.03.2014 23:03, piecia aka dracorp pisze:
Sora ST-3503
za duży czy za mały ruch linki?
ToMasz

Data: 2014-03-18 07:37:32
Autor: piecia aka dracorp
Dnia 18.03.2014, ToMasz napisał lub napisała:
za duży czy za mały ruch linki?
ToMasz
Za mały w stosunku do ruchu przerzutki. Będąc na najmniejszej tarczy
maksymalnie wskakuje na środkową tarczę, tj. 2-gą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-18 00:51:46
Autor: Ignac
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
W dniu wtorek, 18 marca 2014 08:37:32 UTC+1 u¿ytkownik piecia aka dracorp
Za ma³y w stosunku do ruchu przerzutki. Bêd±c na najmniejszej tarczy maksymalnie wskakuje na ¶rodkow± tarczê, tj. 2-g±.

A wychylania klatki przerzutki-¶rubki L i H masz
dobrze ustawione?

Data: 2014-03-18 11:21:31
Autor: piecia aka dracorp
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
Dnia 18.03.2014, Ignac napisał lub napisała:
A wychylania klatki przerzutki-śrubki L i H masz
dobrze ustawione?
Wykazałem się nieprofesjonalizmem. Dobrze że nie robię jako mechanik
rowerowy.  Åšruby dla pewnoÅ›ci wszystkie odkrÄ™ciÅ‚em i naciÄ…gnÄ…Å‚em linkÄ™
tak aby na najmniejszej tarczy z przodu i największej z tyłu klatka
prawie prawie obcieraÅ‚a.  DziaÅ‚a ale ciężko. JeÅ›li wchodzi bez problemu
na większą to ciężko schodzi na mniejszą. Pewnie pod naciskiem pedałów
nie uda mi się zrzucić na najmnieszą tarczę korby gdy będę jechał pod
górÄ™.  Jeszcze coÅ› pokombinujÄ™. SprawdziÅ‚em też tylnÄ… przerzutkÄ™ i tam
też jest podobny przypdaek. Linki i pancerze nowe więc nie ma mowy
o wewnÄ™trznym tarciu.  BÄ™dÄ™ musiaÅ‚ dopiero wieczorem pokombinować bo
teraz do pracy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-19 19:43:17
Autor: piecia aka dracorp
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
Całkowicie zdemontowałem przerzutkę przesuwając ją najniżej jak się
dało. Zapomniałem że wcześniej była ustawiona na 52z. Jakkolwiek
obsługuje 3 tarcze ale ciężko. Na dniach sprawdzę w terenie. Co do tylnej to się zastanawiam czy to nie wina zurzytej sprężyny.
Z jednej strony bym wymienił na nową ale stara nie jest jakość zbynio
zniszczona. Można powiedzieć że w ogóle.

Sramowska bez problemu będzie działać z klamkomanetką Sora?

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-19 13:11:19
Autor: Ignac
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
W dniu ¶roda, 19 marca 2014 20:43:17 UTC+1 u¿ytkownik piecia aka dracorp napisa³:

Co do tylnej to siê zastanawiam czy to nie wina zurzytej sprê¿yny.

Z jednej strony bym wymieni³ na now± ale stara nie jest jako¶æ zbynio

zniszczona. Mo¿na powiedzieæ ¿e w ogóle.

¿eby okre¶liæ jako¶c sprê¿yny odkrêæ linkê od przerzutki i
praw± reka krêcisz korba ,a lew± popychasz wózek na najwiêksz±
zêbatke kasety ,a potem opuszczasz go powoli i patrzysz czy schodzi na dó³ i przesuwa ³añcuch,rower na stojaku oczywi¶cie.
Ponadto,Wojtek napisa³ ci co i dlaczego,wiêc cudów siê nie spodziewaj.

Data: 2014-03-21 20:54:03
Autor: Wojtek Paszkowski

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:20140319203854.955usenet.piggo.com...

Sramowska bez problemu będzie działać z klamkomanetką Sora?

tylna nijak nie będzie, Sram ma kompletnie inny uciąg linki (przy napędach 8-9rz). Te tabelki powinny Ci rozjaśnić, co z czym powinno jakoś hulać:

http://www.ctc.org.uk/cyclists-library/components/transmission-gears/derailleur-gears/shimergo

pozdr

Data: 2014-03-18 21:32:32
Autor: Wojtek Paszkowski

"piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> wrote in message news:20140317220110.944usenet.piggo.com...

[...]

musisz zwiększyć uciąg linki, klamkomanetki szosowe Shimano i Campy mają mniejszy uciąg niż manetki mtb.

Najprościej, choć niespecjalnie elegancko ani tanio (przerzutka szosowa na pewno wyjdzie taniej), za pomocą takiego patentu:

http://jtekengineering.com/shiftmatestraight.php

Ewentualne coś pokombinować z mocowaniem linki do przerzutki, aby zmienić dźwignię.

Możesz też się spróbować przekonać się do dwóch tarcz - potrójna manetka Shimano powinna bardzo wygodnie obsługiwać dwurzędową górską korbę górską przerzutką (przynajmniej u mnie hula to bardzo ładnie - Shimano 2203 ze Sramem X-gen i korbą SLX).

pozdr

Data: 2014-03-19 21:01:15
Autor: piecia aka dracorp
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
Dnia 18.03.2014, Wojtek Paszkowski napisał lub napisała:
Gdzieś mi uciekł twój post i dopiero teraz go czytam.
musisz zwiększyć uciąg linki, klamkomanetki szosowe Shimano i Campy mają mniejszy uciąg niż manetki mtb.
To już zauważyłem.

Najprościej, choć niespecjalnie elegancko ani tanio (przerzutka szosowa na pewno wyjdzie taniej), za pomocą takiego patentu:

http://jtekengineering.com/shiftmatestraight.php
Ktoś już o tym czymś wspominał na grupie. Raczej ciężko do nabycia. Może
do zrobienia, może.

Ewentualne coś pokombinować z mocowaniem linki do przerzutki, aby zmienić dźwignię.
Myślałem już nad tym ale w sumie nic nie wymyśliłem.
[...]
Raczek nie. Z dwoma tarczami długo jeździłem i zdecydowanie wolę 3.
Gdyby nie specyficzne wymagania jak rama pod bagażnik to bym kupił
gotowca. Chociaż pewnie by sie coś znalazło.

--
piecia aka dracorp

Data: 2014-03-21 14:02:59
Autor: Ignac
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590

> Najpro¶ciej, choæ niespecjalnie tanio >

Na twoim przyk³adzie bardzo ³adnie mo¿na pokazaæ,
¿e stosowanie siê do kompatybilno¶ci elementów w
napêdzie przynosi najszybciej oczekiwane rezultaty.
Czyli do twoich klamek sora ST-3503 najbardziej pasuj±:
przerzutka przednia,sora FD-3503:

http://www.cyklotur.com/czesci/przednie-przerzutki-rowerowe/szosowe/p,przerzutka-przednia-sora-fd-3503-34-9-mm-do-mech-3rz-shimano,196011.html

i mechanizm korbowy,sora FC-3503(50x39x30):

http://sklep.kastor-bike.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1702&category_id=292&option=com_virtuemart&Itemid=271&vmcchk=1&Itemid=271

Mo¿esz sobie pewnie te¿ to kupiæ w cykloturze i tam te¿
skonsultowaæ (bo nigdy pewno¶ci za du¿o),czy w takim uk³adzie to bêdzie dzia³aæ,gdy¿ na stronach Shimano sora
nie ma instrukcji serwisowej akurat tej konfiguracji,a
czê¶ci napêdu s±.I pewnie jak±¶ decyzje sobie podejmiesz.

Data: 2014-03-23 14:43:25
Autor: piecia aka dracorp
Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590
Dnia 21.03.2014, Ignac napisał lub napisała:
Możesz sobie pewnie też to kupić w cykloturze i tam też
skonsultować (bo nigdy pewności za dużo),czy w takim układzie to będzie działać,gdyż na stronach Shimano sora
nie ma instrukcji serwisowej akurat tej konfiguracji,a
części napędu są.I pewnie jakąś decyzje sobie podejmiesz.
Dlatego takie kombinacje bo do ramy Accent Nordkapp nie pasowała korba
szosowa.
Skończyło się na tym że z tyłu Campagnolo Xenon 9rz zastąpiłem
przerzutką Shimano RD-M592. Campa nie współpracowała z klamkami Sora.
Nowa przerzutka działa dobrze, obsługuje 9 tarcz a dodatkowo przód
zaczął działać bez problemu. No prawie bez problemu.
--
piecia aka dracorp

Skok klamkomanetki ST-3503 a przerzutka FD-M590