Skok przez p³ot

Data: 2010-09-02 22:25:23
Autor: u2
Skok przez p³ot
... albo lot samolotem :

"Zarówno Tadeuszowi Mazowieckiemu jak i Bronis³awowi Geremkowi rz±d
umo¿liwi³ przybycie do stoczni. Wszystkie swoje posuniêcia konsultowali
z ówczesnymi w³adzami. Wp³ywaj±c na decyzje podejmowane przez Komitet
Strajkowy starali siê zrealizowaæ dwa cele: po pierwsze - jak najszybsze
zakoñczenie strajku, po drugie - nie dopuszczenie do rozprzestrzenienia
siê protestu na ca³y kraj. Dlatego d±¿yli do przekonania robotniczych
przywódców, ¿e nale¿y zakoñczyæ protest. Pó¼niej dowiedzia³em siê, ¿e
czyniono takie próby. (...) W Stoczni panowa³a ogólna konsternacja i
zdziwienie faktem, ¿e Geremek, Mazowiecki i inni wys³ani zostali do
Gdañska specjalnym samolotem w asy¶cie oficera MSW.(...) Dla mnie
Mazowiecki nie by³ wiarygodn± osob±, wiedzia³em bowiem jak zachowywa³
siê w latach piêædziesi±tych. Natomiast co mo¿na powiedzieæ o panu
Geremku, który w partii by³ od wczesnej m³odo¶ci, a w latach 60. nale¿a³
do egzekutywy KU PZPR Uniwersytetu Warszawskiego oraz pe³ni³ funkcjê
dyrektora Instytutu Kulturalnego w Pary¿u. Przypomnê tylko, ¿e ka¿dy
sekretarz musia³ sk³adaæ swoim partyjnym zwierzchnikom comiesiêczne
raporty. Do robienia rakich sprawozdañ zobowi±zany by³ i pan Geremek.
Niestety, nie zachowa³y siê one jednak, w archiwum MSW najstarsze
dokumenty dotycz±ce pana Geremka pochodz± z 1989 r. Powstaje kilka pytañ
- co sta³o siê z aktami z poprzednich lat, co w nich by³o, dlaczego
zniknê³y? Dlatego uwa¿am, ¿e w rozwi±zywaniu konfliktu na Wybrze¿u
panowie Geremek i Mazowiecki byli bardziej zwi±zani z komunistyczn±
w³adz± ni¿ z protestuj±cymi.  ["W cieniu Prymasa Tysi±clecia. Z
Romualdem Kuko³owiczem rozmawia Piotr B±czek", str. 145-146, Warszawa 2001]

Data: 2010-09-02 13:41:06
Autor: zbig
Skok przez p³ot
On 2 Wrz, 22:25, u2 <u...@o2.pl> wrote:
¿ z protestuj±cymi.  ["W cieniu Prymasa Tysi±clecia. Z
Romualdem Kuko³owiczem rozmawia Piotr B±czek", str. 145-146, Warszawa 2001]
 Ze s³ynnym Kuko³owiczem ps. Delegat?

Data: 2010-09-02 22:50:59
Autor: u2
Skok przez p³ot
W dniu 2010-09-02 22:41, zbig pisze:
On 2 Wrz, 22:25, u2 <u...@o2.pl> wrote:
¿ z protestuj±cymi.  ["W cieniu Prymasa Tysi±clecia. Z
Romualdem Kuko³owiczem rozmawia Piotr B±czek", str. 145-146, Warszawa 2001]
 Ze s³ynnym Kuko³owiczem ps. Delegat?

Na pierwszym zje¼dzie Solidarno¶ci by³o 71 agentów. Tych znanych, a z
nieznanymi dotychczas by³o ich jeszcze wiêcej. £atwo kogo¶ w takiej
sytuacji oskar¿aæ o agenturalno¶æ. Widaæ, ¿e w ciemiê by³e¶ bity w
dzieciñstwie i zosta³o tobie to teraz :)

Data: 2010-09-02 13:59:32
Autor: zbig
Skok przez p³ot
On 2 Wrz, 22:50, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

sytuacji oskar¿aæ o agenturalno¶æ. Widaæ, ¿e w ciemiê by³e¶ bity w
dzieciñstwie i zosta³o tobie to teraz :)

Kuko³owicz mia³ wyj±tkowo oble¶n± mordê. A ja siê na ludziach znam,
zawszê rozpoznajê fa³szywy wyraz twarzy. Z meldunków wynika,ze móg³ to
byæ tylko on albo ks. Jankowski. Tego drugiego skre¶lam.

Data: 2010-09-02 23:04:15
Autor: u2
Skok przez p³ot
W dniu 2010-09-02 22:59, zbig pisze:
> [...]
Kuko³owicz mia³ wyj±tkowo oble¶n± mordê. A ja siê na ludziach znam,
zawszê rozpoznajê fa³szywy wyraz twarzy.

S±dzisz innych po sobie :)

Z meldunków wynika,ze móg³ to
byæ tylko on albo ks. Jankowski. Tego drugiego skre¶lam.

Je¶li tobie sk³ada³by meldunki to mia³by¶ racjê, ale s±dz±c z twoich
wypocin wnioskujê, ¿e zmy¶lasz :)

Skok przez p³ot