Data: 2010-01-25 12:07:34 | |
Autor: bartekkr | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
Pacjent to Rover 220SDI z 1997 roku, zwykly, turbodoladowany diesel 2.0 z pompa VP37. Auto stało 2 tygodnie u mechanika - była uszczelniana i szlifowana pompa, bo kapalo paliwo.
Dziś pierwszy raz nim jechałem. Zrzucałem winę tego zachowania na mróz (w tym momencie -20st.), ale to chyba nie to. Wcześniej miałem tak, że jeśli wskaźnik temperatury już się ruszył, to w krótkim czasie wędrował na połowę skali i tam już zostawał do momentu zgaszenia silnika. Teraz mam tak, że przejeżdżam kilka kilometrów z prędkością 70km/h - mam temperature w 1/3 skali. Przyspiesze do 100km/h i jadę sobie - wskaźnik osiąga wlasciwa temperature - połowę skali - tak jak było poprzednio. Zwalniam do 60-70km/h - temperatura spada znów w dół i to sporo, bo prawie pod dolną kreskę. Przyspieszam - znów temperatura w górę. Czy mechanik coś uszkodził? Wiem, że spuszczał płyn i odłączał chłodnicę, żeby mieć lepszy dostęp do wyjęcia pompy. Jak to naprawić? Stan płynu w zbiorniczku jest na max, wczoraj dolalem Prestona. |
|
Data: 2010-01-25 12:11:05 | |
Autor: mateusx6 | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
Użytkownik "bartekkr" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomości news:hjju5q$1j7$1news.onet.pl... Pacjent to Rover 220SDI z 1997 roku, zwykly, turbodoladowany diesel 2.0 z pompa VP37. Auto stało 2 tygodnie u mechanika - była uszczelniana i szlifowana pompa, bo kapalo paliwo. termostat ? |
|
Data: 2010-01-25 12:17:27 | |
Autor: bartekkr | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
Użytkownik "mateusx6" <mateusx6@wp.pl> napisał w wiadomości news:hjju8m$5l3$1inews.gazeta.pl...
termostat ? Wlasnie to termostat podejrzewalem, ale zastanawiam sie jak mogl sie zepsuc podczas gdy auto stalo 2 tygodnie u mechanika - wczesniej wszystko bylo w porzadku. Nawet jak byly duze mrozy, to jak temperatura osiagnela polowe skali, juz tak zostawala. |
|
Data: 2010-01-25 12:18:13 | |
Autor: limken | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
bartekkr wrote:
Wlasnie to termostat podejrzewalem, ale zastanawiam sie jak mogl sie termostaty się psują same z siebie od używania a ze względu na wysokie mrozy się ujawniło termostat tak czy tak do wymiany kwestia zepsucia - musiałby go wymontować o raczej fizycznie podziałać na niego -- limken polimken |
|
Data: 2010-01-25 12:25:19 | |
Autor: bartekkr | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
Użytkownik "limken" <limka999@xxx.xx> napisał w wiadomości news:hjjv0e$857$1inews.gazeta.pl...
termostat tak czy tak do wymiany Ten termostat wyglada tak: http://yfrog.com/18894329174j wiec trudno na niego podzialac z zewnatrz ;) |
|
Data: 2010-01-25 22:02:13 | |
Autor: Roman | |
Skoki temperatury silnika - nieszczesny diesel | |
Znaczy się ruszał głowiczkę pompy wtryskowej?
Jeśli tak to czy dawkę ustawił na "młotek" i wyczucie czy podłączył auto do kompa? Bo jeśli ustawił za małą dawkę to silnik produkuje mniej ciepła i nagrzewnica "pochłania" wszystko a nawet więcej i wychładza silnik.... No i pytanie podstawowe....czy wcześniej wszystko było ok też przy -20st?...... |