Skoro mamy lockout...

Data: 2011-08-15 04:31:29
Autor: Leszczur
Skoro mamy lockout...
On 15 Sie, 11:47, s <s...@krzak.wp.pl> wrote:
Na privie zastanawiamy sie z L'e nad racjami tych czy owych.
Ja stoje generalnie na stanowisku, ze gracze rzeczywiscie zarabiaja
kosmiczne pieniadze, ale jezeli zarobki ciac, to raczej w kierunku np
likwidacji exceptions i zmiany zasad dla nowych kontraktow, nizli
dlubania przy tych juz raz lekka reka podpisanych.

My i tak prawdy nie poznamy, bo to co do nas dociera to fakty
przetworzone przez media.
A te jak wiadomo obiektywne być nie mogą, ponieważ zarabiają na lidze
która funkcjonuje.
Gdy media doniosły o kreatywnej księgowości właścicieli to naturalnym
było stanąć po stronie "wykorzystywanych" zawodników z ich 8-cyfrowymi
pensjami, gwarantowanymi kontraktami etc. Poza tym to oni przecież są
stroną biedniejszą w tym sporze -bez względu jak dziwnie to brzmi -
(Chris Rock miał fajny kawałek: Bogactwo vs zamożność:
http://www.youtube.com/watch?v=WWERzwbobOk - nawiązanie do NBA circa
40 sekunda).
Ale po tym jak wysluchałem podcastu Simmonsa ze Sternem - nieco
zmieniłem swoje zdanie. Ot jeśli model faktycznie jest aż tak porąbany
(a jest i widać to chociażby po kontraktach Lewisa i Arenasa), to
trzeba go kompleksowo zmienić. I nie chodzi wyłącznie o to żeby
zawodnicy przejęli ponoszenie ryzyka od właścicieli, ale skoro sa w
tej chwili większościowym udziałowcem, to jakaś część
odpowiedzialności powinna spoczywać na ich barkach. W chwili obecnej
ta odpowiedzialność po podpisaniu umowy ogranicza się wyłącznie na
pojawieniu się w pracy. I praktycznie niczym więcej.
Dlatego bardzo chętnie przywitałbym ograniczenia gwarancji oraz
krótsze kontrakty. Kwestie podziału BRI czy (jak proponuja
wlasciciele) faktycznych zysków - to kwestia drugorzędna o ile
przyjmiemy za zasadne założenie, że prowadzenie biznesu ma się opłacać
nie tylko pracownikom ale i ludziom, których ten biznes stanowi
własność.
Niestety jednak z tego co widzę szansa na stracenie całego sezonu
rośnie z dnia na dzień.
No, ale może lockout spowoduje, ze NBA postanowi w końcu udostępnić
archiwa cyfrowe i zacznie sprzedawać dostęp do meczów z lat
osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych..... Hmmmm - to może niech on
sobie trwa w najlepsze?

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-08-15 14:42:14
Autor: lorak
Skoro mamy lockout...
W dniu 2011-08-15 13:31, Leszczur pisze:

No, ale może lockout spowoduje, ze NBA postanowi w końcu udostępnić
archiwa cyfrowe i zacznie sprzedawać dostęp do meczów z lat
osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.....

z lat '90 już niemal wszystko jest dostępne. z '80 większość, tak więc bardziej przydałoby się coś z '60 ;)

Data: 2011-08-15 05:49:24
Autor: Leszczur
Skoro mamy lockout...
On 15 Sie, 14:42, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:
W dniu 2011-08-15 13:31, Leszczur pisze:

> No, ale mo e lockout spowoduje, ze NBA postanowi w ko cu udost pni
> archiwa cyfrowe i zacznie sprzedawa dost p do mecz w z lat
> osiemdziesi tych i dziewi dziesi tych.....

z lat '90 ju niemal wszystko jest dost pne. z '80 wi kszo , tak wi c
bardziej przyda oby si co z '60 ;)

Nie mowie o screenerach, czy cyfryzowanych VHS'ach z davki, tylko o
materiale w sensownej jakości, obrobionym, odszumionym i porządnie
skatalogowanym.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-08-15 14:51:20
Autor: lorak
Skoro mamy lockout...
W dniu 2011-08-15 14:49, Leszczur pisze:
[...]

ani ja.
s-c + prywatni kolekcjonerzy.
problemy z jakością zaczynają się dopiero przy meczach z ABA i dawniej.

Data: 2011-08-15 06:07:53
Autor: Leszczur
Skoro mamy lockout...
On 15 Sie, 14:51, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:

> Nie mowie o screenerach, czy cyfryzowanych VHS'ach z davki,

ani ja.
s-c + prywatni kolekcjonerzy.
problemy z jakością zaczynają się dopiero przy meczach z ABA i dawniej.

Co to jest s-c?
Poza tym prywatne kolekcje to fajna rzecz, ale wiesz jaki jest z tym
problem. Raz że trzeba znać ludzi, a dwa, ze trzeba temu poświęcić
sporo czasu.
Ja wolę po prostu być klientem niż mozolnie budować kolekcję, szukać,
szperać, wymieniać, oferować, sciągać, wysyłać, katalogować.... Bo z
tego wszystkiego w końcu zabraknie czasu na oglądanie.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2011-08-15 15:08:28
Autor: lorak
Skoro mamy lockout...
W dniu 2011-08-15 15:07, Leszczur pisze:
[...]

sport-scene

[...]

pewnie, byłoby znacznie wygodniej, gdyby wszystko było dostępne w takim enbijejowskim sklepie.

Data: 2011-08-15 06:28:44
Autor: Leszczur
Skoro mamy lockout...
On 15 Sie, 15:08, lorak <cha...@gazeta.pl> wrote:

> Co to jest s-c?

sport-scene

OK. Chyba nawet kiedyś miałem tam konto.

> [...]
> tego wszystkiego w końcu zabraknie czasu na oglądanie.

pewnie, byłoby znacznie wygodniej, gdyby wszystko było dostępne w takim

Otóż to. Na razie to co im sugerowałem w surveyu odnośnie usprawnień w
ILP - w kolejnym sezonie było implementowane (nie - nie mam manii
wielkości, tylko standardowe problemy :-), więc w najblizszym
powinniśmy mieć dostęp do archiwów.
Ale obiecać tego nie mogę ;-)

Pozdro

L'e-szczur