Skórzana tapicerka - renowacja

Data: 2019-02-18 10:19:14
Autor: przemek.kotowski
Skórzana tapicerka - renowacja
Witam, mam stare auto, które ma dla mnie wartość sentymentalną, strasznie
je styrałem swojego czasu (budowa) a teraz nadeszła pora renowację. Tapicerka wygląda aktualnie tak:
https://photos.app.goo.gl/XauUQ8WDLUq28Lf78

Czy doczyścić i otłuścić pęknięcia, jaką szpachlę (skórę w kleju) polecacie do uzupełnienia ubytków. Gdzie można zamówić nową farbę i kogo polecacie, aby wysyłając zagłówek właściwie dobrano kolor? Chętnie też zapoznam się z
Waszymi doświadczeniami i radami dotyczącymi renowacji skórzanej tapicerki.

Data: 2019-02-18 21:15:01
Autor: Marek S
W dniu 2019-02-18 o 19:19, przemek.kotowski@gmail.com pisze:
[...]

Z mojej perspektywy to przykład wręcz ekstremalnego zaniedbania skóry. Skóra w aucie wymaga ekstremalnych środków pielęgnacyjnych by wyglądała po latach ok. To co prezentujesz na zdjęciu, to przesuszona skóra, spękana wskutek użytkowania. Aż serce się kraje widząc taką dewastację. Zapewne używałeś wody z mydłem i na tym koniec.

Da się z tym wiele zrobić. Zainteresuj się kosmetykami Furniture Clynic do renowacji skór. Posiadają oni zestaw barwników do modyfikacji białej bazy plus instrukcję jak postępować. Kanapa będzie wyglądała bardzo dobrze po takim zabiegu ale efekt nie będzie bardzo trwały niestety. Jednakże nawet po długim okresie eksploatacji będzie to lepsze niż obecny stan.

Pamiętaj, skóra to nie welur - trzeba o nią dbać z wywieszonym językiem. Co 2 tygodnie należy ją nawilżać. Stosuję Leather Protection Cream tejże firmy. Daje on skórzany zapach i nawet tak skrajnie zaniedbaną skórę czyni elastyczną. Już po pierwszym potraktowaniu znika efekt pergaminu.

--
Pozdrawiam,
Marek

Skórzana tapicerka - renowacja