Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Skr贸ci膰 widelec

Skr贸ci膰 widelec

Data: 2011-05-16 17:55:51
Autor: amrac
Skr贸ci膰 widelec
RS Pilot - mam takiego, jego budowa jest prosta jak konstrukcja cepa. Mo偶na zmniejszy膰 skok do 0 :) Ale przyda艂oby si臋 przyci膮膰 te偶 spr臋偶yn臋 pozytywn膮, nie chodzi o jej charakterystyke bo ta jest za pewne liniowa ale o to, 偶e _mam wra偶enie_, 偶e po 艣ci艣ni臋ciu ca艂ej spr臋偶yny lagi i tak nie schowaj膮 si臋 do zera czyli masz nadmiar, kt贸ry Ty w艂a艣nie chcia艂e艣 zgubi膰. Innymi s艂owy z wystaj膮cych 100 mm pracuje np 75 od do艂u, dziwne to ale tak jest. Ale to wszystko ju偶 Twoja g艂owa.

Data: 2011-05-17 07:11:47
Autor: PeJot
Skr贸ci膰 widelec
W dniu 2011-05-16 17:55, amrac pisze:
RS Pilot - mam takiego, jego budowa jest prosta jak konstrukcja cepa.
Mo偶na zmniejszy膰 skok do 0 :) Ale przyda艂oby si臋 przyci膮膰 te偶 spr臋偶yn臋
pozytywn膮, nie chodzi o jej charakterystyke bo ta jest za pewne liniowa
ale o to, 偶e _mam wra偶enie_, 偶e po 艣ci艣ni臋ciu ca艂ej spr臋偶yny lagi i tak
nie schowaj膮 si臋 do zera czyli masz nadmiar, kt贸ry Ty w艂a艣nie chcia艂e艣
zgubi膰. Innymi s艂owy z wystaj膮cych 100 mm pracuje np 75 od do艂u, dziwne
to ale tak jest. Ale to wszystko ju偶 Twoja g艂owa.

Pytane pomocnicze: w widelcach z p艂ynn膮 zmian膮 skoku przy jej regulacji zmienia si臋 wysoko艣膰 widelca czy nie ?


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dop贸ki nie skorzysta艂em z Internetu, nie wiedzia艂em, 偶e na 艣wiecie jest
tylu idiot贸w" Stanis艂aw Lem

Data: 2011-05-17 18:26:07
Autor: amrac
Skr贸ci膰 widelec
Nie wiem jak w "widelcach z p艂ynn膮 zmian膮 skoku" ale w Pilocie, gdzie jak chyba we wszystkich amorach RS regulacji dokonuje si臋 poprzez dodanie/zdj臋cie podk艂adki w okolicach spr臋偶yny negatywnej. By膰 mo偶e nie we wszystkich widelcach tak jest ale RS (na pewno Pilot/Reba) jest tak jak m贸wisz - jak wsadzasz podk艂adk臋 (skracasz skok) to amor nurkuje. Po drugie, tak na marginesie, regulacja jest o tyle p艂ynna, 偶e mo偶esz doci膮膰 standardowe, 2 centymetrowe podk艂adki.

Data: 2011-05-17 21:11:18
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Skr贸ci膰 widelec
PeJot pisze:
Pytane pomocnicze: w widelcach z p艂ynn膮 zmian膮 skoku przy jej regulacji zmienia si臋 wysoko艣膰 widelca czy nie ?

Tak, bo to o to g艂贸wnie chodzi. Przy podje藕dzie pod g贸rk臋 i tak nie wykorzystujesz ca艂ego skoku wi臋c by艂oby bez r贸偶nicy jaki masz zapas. Ale jak skr贸cisz widelec to masz lepszy k膮t ustawienia do stoku. Przy zje藕dzie z kolei lepiej mie膰 wi臋kszy zapas skoku ale i kierownic臋 wy偶ej a pup臋 ni偶ej. Nie s膮 to jakie艣 wielkie warto艣ci, Talas ma regulacj臋100 do 140mm, troch臋 to daje ale szale艅stwa nie ma.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-17 19:54:00
Autor: Jan Srzednicki
Skr贸ci膰 widelec
On 2011-05-17, Wojciech Waga aka wojek wrote:
PeJot pisze:
Pytane pomocnicze: w widelcach z p艂ynn膮 zmian膮 skoku przy jej regulacji zmienia si臋 wysoko艣膰 widelca czy nie ?

Tak, bo to o to g艂贸wnie chodzi. Przy podje藕dzie pod g贸rk臋 i tak nie wykorzystujesz ca艂ego skoku wi臋c by艂oby bez r贸偶nicy jaki masz zapas. Ale jak skr贸cisz widelec to masz lepszy k膮t ustawienia do stoku. Przy zje藕dzie z kolei lepiej mie膰 wi臋kszy zapas skoku ale i kierownic臋 wy偶ej a pup臋 ni偶ej.

Nie do ko艅ca. O ile skok faktycznie wypada mie膰 wi臋kszy, tak kierownica
wy偶ej potrafi mocno przeszkadza膰 podwy偶szaj膮c 艣rodek ci臋偶ko艣ci.

Nie s膮 to jakie艣 wielkie warto艣ci, Talas ma regulacj臋100 do 140mm,
troch臋 to daje ale szale艅stwa nie ma.

Tak, pomaga. Ale ten Talas to jaka艣 pora偶ka z czu艂o艣ci膮, przynajmniej
dla mojej wagi pi贸rkowej - stary kloc w postaci Bombera XC600 diablo
lepiej trzyma si臋 gruntu przy podjazdach, ni偶 nowiu艣ki Talas FIT 150-120
niezale偶nie od ustawienia wysoko艣ci (przy t艂umieniu ustawionym na
minimum). Wybieranie ma艂ych nier贸wno艣ci r贸wnie偶 bryndza.

Ma kto艣 por贸wnanie, czy RS Revelation z Dual Position ma cokolwiek
lepiej w tej kwestii? ;)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-05-17 22:36:57
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Skr贸ci膰 widelec
Jan Srzednicki pisze:
Tak, pomaga. Ale ten Talas to jaka艣 pora偶ka z czu艂o艣ci膮, przynajmniej
dla mojej wagi pi贸rkowej - stary kloc w postaci Bombera XC600 diablo
lepiej trzyma si臋 gruntu przy podjazdach, ni偶 nowiu艣ki Talas FIT 150-120
niezale偶nie od ustawienia wysoko艣ci (przy t艂umieniu ustawionym na
minimum). Wybieranie ma艂ych nier贸wno艣ci r贸wnie偶 bryndza.

Ja te偶 jestem 艣rednio zadowolony z Talasa, mam FIT 140-100 i wa偶臋 90kg. Spr臋偶ynowa Vanilla dzia艂a bez por贸wnania lepiej. Talas owszem bajerancko zmienia d艂ugo艣膰 ale wog贸le nie zauwa偶a ma艂ych nier贸wno艣ci. Ale 偶e ma艂e nier贸wno艣ci ma艂o przeszkadzaj膮 to mog臋 to znie艣膰. Co mnie bardziej denerwuje to zbyt du偶a liniowo艣膰 pracy, jak go napompuj臋 tak, 偶e siedz膮c na siode艂ku rzadko wog贸le si臋 ruszy to bez wi臋kszego trudu mog臋 go dobi膰 do ko艅ca. Tu znowu m贸j 6letni spr臋偶ynowiec wygrywa.

Ma kto艣 por贸wnanie, czy RS Revelation z Dual Position ma cokolwiek
lepiej w tej kwestii? ;)
W necie kr膮偶膮 opinie 偶e regulacja skoku w Talas jest o niebo lepsza ni偶 U-turn.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-17 21:51:50
Autor: Jan Srzednicki
Skr贸ci膰 widelec
On 2011-05-17, Wojciech Waga aka wojek wrote:
Jan Srzednicki pisze:
Tak, pomaga. Ale ten Talas to jaka艣 pora偶ka z czu艂o艣ci膮, przynajmniej
dla mojej wagi pi贸rkowej - stary kloc w postaci Bombera XC600 diablo
lepiej trzyma si臋 gruntu przy podjazdach, ni偶 nowiu艣ki Talas FIT 150-120
niezale偶nie od ustawienia wysoko艣ci (przy t艂umieniu ustawionym na
minimum). Wybieranie ma艂ych nier贸wno艣ci r贸wnie偶 bryndza.

Ja te偶 jestem 艣rednio zadowolony z Talasa, mam FIT 140-100 i wa偶臋 90kg. Spr臋偶ynowa Vanilla dzia艂a bez por贸wnania lepiej. Talas owszem bajerancko zmienia d艂ugo艣膰 ale wog贸le nie zauwa偶a ma艂ych nier贸wno艣ci. Ale 偶e ma艂e nier贸wno艣ci ma艂o przeszkadzaj膮 to mog臋 to znie艣膰. Co mnie bardziej denerwuje to zbyt du偶a liniowo艣膰 pracy, jak go napompuj臋 tak, 偶e siedz膮c na siode艂ku rzadko wog贸le si臋 ruszy to bez wi臋kszego trudu mog臋 go dobi膰 do ko艅ca. Tu znowu m贸j 6letni spr臋偶ynowiec wygrywa.

Ciekawe, czy te nowe ach-och pow艂oki Kashima i bajeranckie uszczelki
cokolwiek pomog膮 Talasowi. Niemniej, by艂bym bardzo z艂y, gdybym kupi艂
tego Talasa bez mo偶liwo艣ci przetestowania. ;)

Ma kto艣 por贸wnanie, czy RS Revelation z Dual Position ma cokolwiek
lepiej w tej kwestii? ;)
W necie kr膮偶膮 opinie 偶e regulacja skoku w Talas jest o niebo lepsza ni偶 U-turn.

Ale U-Turn to zupe艂nie co innego, ni偶 Dual Position. Niemniej, coraz
bardziej sk艂aniam si臋 do rezygnacji z wid艂a ze zmian膮 skoku. Niestety,
jak na z艂o艣膰, zar贸wno Fox Float, jak i RS Revelation w wersji Dual Air
s膮 oble艣nie bia艂e.

呕eby nie by艂o, ETA we wspomnianym Bomberze te偶 drastycznie pogarsza
czu艂o艣膰, wi臋c kompletnie nie pomaga przy podje偶d偶aniu w trudnym terenie.

A co o tym U-Turn czyta艂e艣 pod k膮tem czu艂o艣ci?

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2011-05-18 13:34:06
Autor: Wojciech Waga
Skr贸ci膰 widelec
W dniu 17.05.2011 23:51, Jan Srzednicki pisze:
Ciekawe, czy te nowe ach-och pow艂oki Kashima i bajeranckie uszczelki
cokolwiek pomog膮 Talasowi. Niemniej, by艂bym bardzo z艂y, gdybym kupi艂
tego Talasa bez mo偶liwo艣ci przetestowania. ;)
W艂a艣nie mia艂em pyta膰 czy masz ju偶 oble艣nie z艂ote lagi ;).

Ale U-Turn to zupe艂nie co innego, ni偶 Dual Position. Niemniej, coraz
bardziej sk艂aniam si臋 do rezygnacji z wid艂a ze zmian膮 skoku. Niestety,
jak na z艂o艣膰, zar贸wno Fox Float, jak i RS Revelation w wersji Dual Air
s膮 oble艣nie bia艂e.
"Fajnie mie膰 co艣 bia艂ego" ( http://autowizja.pl/gfx/news/samochody/skoda_historia_plakatu_reklamowego_19.jpg )

A co o tym U-Turn czyta艂e艣 pod k膮tem czu艂o艣ci?
O czu艂o艣ci nic, by艂o o pracy tego mechanizmu, ale szczerze m贸wi膮c to nie wiem co mog艂oby dzia艂a膰 du偶o gorzej.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-18 17:28:44
Autor: Jan Srzednicki
Skr贸ci膰 widelec
On 2011-05-18, Wojciech Waga wrote:
W dniu 17.05.2011 23:51, Jan Srzednicki pisze:
Ciekawe, czy te nowe ach-och pow艂oki Kashima i bajeranckie uszczelki
cokolwiek pomog膮 Talasowi. Niemniej, by艂bym bardzo z艂y, gdybym kupi艂
tego Talasa bez mo偶liwo艣ci przetestowania. ;)
W艂a艣nie mia艂em pyta膰 czy masz ju偶 oble艣nie z艂ote lagi ;).

Na 2012 nie maj膮 ju偶 by膰 z艂ote, maj膮 by膰 przyjemnie miedzianobr膮zowe:

http://www.blue-shark.co.nz/assets/home/kashima.png

A Talasa mia艂em tylko do test贸w na jeden dzie艅. ;)

Ale U-Turn to zupe艂nie co innego, ni偶 Dual Position. Niemniej, coraz
bardziej sk艂aniam si臋 do rezygnacji z wid艂a ze zmian膮 skoku. Niestety,
jak na z艂o艣膰, zar贸wno Fox Float, jak i RS Revelation w wersji Dual Air
s膮 oble艣nie bia艂e.
"Fajnie mie膰 co艣 bia艂ego" ( http://autowizja.pl/gfx/news/samochody/skoda_historia_plakatu_reklamowego_19.jpg )

Eee. Nie kr臋ci mnie to. ;)

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Skr贸ci膰 widelec

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona