Skr贸cona nazwa firmy na paragonie fiskal nym.

Data: 2011-11-03 21:00:01
Autor: 艁ukasz
Skr贸cona nazwa firmy na paragonie fiskal nym.
Witam,

Jestem w trakcie wdra偶ania kasy (drukarki) fiskalnej.
Jednoosobowa DG. Czy w nazwie firmy mo偶na zastosowa膰 tylko nazw臋
skr贸con膮? np:

MAFON
ul. Le艣na 3
34-403 Ryczydo艂y

zamiast:

MAFON Grzegorz Brz臋czyszczykiewicz
ul. Le艣na 3
34-403 Ryczydo艂y

Pozdrawiam,
Widomski 艁ukasz

Data: 2011-11-03 21:53:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Skr贸cona nazwa firmy na paragonie fiskal nym.
On Thu, 3 Nov 2011, kasz wrote:

Witam,

Jestem w trakcie wdra縜nia kasy (drukarki) fiskalnej.
Jednoosobowa DG. Czy w nazwie firmy

  Nie ma czego takiego :)
(a 禼i秎ej: nazw firmy jest s硂wo "firma", dla ka縟ej firmy).

  Wg przepis體, firma to JEST nazwa.
  Czyli "w firmie".
  To c蠖, co obejmuje "rzeczy" i czasami potocznie bywa nazwane "firm"
(i j陑ykowo uchodzi, ale prawnie nie), wg przepis體 jest "przedsi-
biorstwem", "oddzia砮m" albo podobn konstrukcj.
  "Firma" dotyczy osoby, przedsi阞iorcy, nie maj眛ku i praw.

mo縩a zastosowa tylko nazw skr骳on?

  Z zastrze縠niami:
- wypada sprawdzi w przepisach z jakich element體 sk砤da si
   firma osoby fizycznej
- trzeba wiedzie co to jest nazwa skr骳ona
- trzeba wiedzie 縠 jest sp髍 o dopuszczalno舵 nazwy skr骳onej
   w przypadku osoby fizycznej, ze wzgl阣u na spos骲 zapisania
   poj阠ia "nazwy skr骳onej" w Kodeksie cywilnym

   Do tego dochodzi moje pytanie: sk筪 wzi钩e pomys, 縠 kryterium
 tego co nale縴 wpisa do kasy (a kasa ma drukowa na paragonie)
 stanowi firma?
   Bo z moich danych:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,599,,,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-28112008-r-w-sprawie.html
....nijak to nie wynika. Paragraf 5.1.6
 Poprosz o obja渘ienie.

np:

MAFON
ul. Le秐a 3
34-403 Ryczydo硑

  NIE!
  Dlaczego?
  Bo tam w og髄e nie ma firmy.
  Firm osoby fizycznej jest *imi i nazwisko*.
  Do tego mo縩a mie dopisane "innne okre秎enia", i owe "inne okre秎enia"
mog mie sw骿 skr髏 (z zastrze縠niem wy縠j, przy czym IMVHO skr髏
powinien by dopuszczalny).
  Czyli:
  Magazyn Febryczny Online MAFON Grzegorz Brz阠zyszczykiewicz
  (firma)
  MAFON Grzegorz Brz阠zyszczykiewic
  (skr髏)
  - owszem. Ale nie bez imienia i nazwiska.

zamiast:

MAFON Grzegorz Brz阠zyszczykiewicz

  A to jest firma, i owszem :)
(i ju skraca nie trzeba ;))

  Deser:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
  I czytasz art.43[4]
  Powoli i dok砤dnie :)

pzdr, Gotfryd

Skr贸cona nazwa firmy na paragonie fiskal nym.