Skracanie łańcucha

Data: 2009-08-21 01:39:38
Autor: Hegi
Skracanie łańcucha
Wczoraj wreszcie sam złożyłem swój pierwszy rower (no może oprócz
widelca:) ) i jestem całkiem z siebie zadowolony.

Pojawił się tylko jeden problem i prosiłbym o radę (instrukcję), jak
to zrobić.
Okazało się, że łańcuch jest trochę za długi. Jest spięty oryginalnym
pinem (już odłamanym). Jak mam go teraz skrócić?

Mogę go rozkuć na pinie, następnie rozkuć te kilka zbędnych oczek i
spiąć go na tym samym pinie?

Data: 2009-08-21 04:48:20
Autor: sufa
Skracanie łańcucha
On 21 Sie, 10:39, Hegi <hegl...@gmail.com> wrote:

Mogę go rozkuć na pinie, następnie rozkuć te kilka zbędnych oczek i
spiąć go na tym samym pinie?

Tym samym nie, ale jeśli z jakiś powodów nie chcesz spinki to piny
shimano są do kupienia.

Jacek

Data: 2009-08-21 15:26:24
Autor: live_evil
Skracanie łańcucha
sufa pisze:
[...]

Kombinujecie jak królik nad jeża d**ą. Łańcuchy shimano rozpinałem dziesiątki razy skuwaczem, nie na tym magicznym pinie, a pierwszym lepszym sworzniu. Tysiące kilometrów i żadnych atrakcji nie ma.

--
live_evil

Data: 2009-08-21 16:38:49
Autor: chary
Skracanie łańcucha
live_evil wrote:
sufa pisze:
[...]

Skoro robiles to dziesiatki razy to czy nie latwiej byloby Ci uzyc spinki niz rozkuwacza?

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-08-21 21:46:10
Autor: live_evil
Skracanie łańcucha
chary pisze:
[...]

Wygodniej byłoby, gdyby to było w jednym rowerze, a nie w kilkudziesięciu, serwisuję rowery znajomym i rodzinie, stąd taka ilość. W obecnym rowerze łańcuch moge zdjąć w całości bez rozpinania/rozkuwania więc dylematu nie mam.

--
live_evil

Data: 2009-08-21 10:55:10
Autor: dobrov
Skracanie łańcucha
Hegi pisze:
[...]

Kupić zapinkę SRAM-a (tanią) lub Wippermana (drogą) i nie bawić się
w skuwanie. Nie kupować badziewnej spinki, która ma dwa bolce na jednej
blaszce i dwie dziury w drugiej.

Data: 2009-08-21 16:23:48
Autor: Tomek Banach
Skracanie łańcucha
dobrov wrote:
Hegi pisze:
[...]

Zapinki srama srednio wspolpracuja z lancuchami shimano przynajmniej ostatnio do 8 przymierzalem i bez chwili zabawy pinikiem nie zalozysz.

Data: 2009-08-21 16:35:26
Autor: chary
Skracanie łańcucha
Tomek Banach wrote:
dobrov wrote:
Hegi pisze:
[...]

To dziwne. Spinek srama uzywalem od zawsze i nigdy nie mialem zadnych problemow. Poczatkowo z lancuchami SRAM pc-48 (rowniez jakis model KMC) a od dluzszego czasu z Shimano IG-90.

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-08-21 21:31:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Tomek Banach bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
dobrov wrote:
Hegi pisze:
[...]

Złośliwi ci producenci... Moja SRAMowska spinka z Shimanowskim łańcuchem
jeździ aż miło ponad 7000km, na napędzie 9-rzędowym.

Data: 2009-08-22 00:37:59
Autor: kosik
Skracanie łańcucha

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:1ljzuvhye78py.dlgpedaluje.ile.moze...
Złośliwi ci producenci... Moja SRAMowska spinka z Shimanowskim łańcuchem
jeździ aż miło ponad 7000km, na napędzie 9-rzędowym.

Bo problem dotyczył łańcuchów 8 biegowych, w 9 było ok. Chociaż w IG nie zauważyłem problemu.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-08-22 21:17:16
Autor: dobrov
Skracanie łańcucha
Tomek Banach wrote:
Zapinki srama srednio wspolpracuja z lancuchami shimano przynajmniej ostatnio do 8 przymierzalem i bez chwili zabawy pinikiem nie zalozysz.

Z 9-tką pracuje wyśmienicie.
Bez piłowania.

Data: 2009-08-24 04:25:15
Autor: Hegi
Skracanie łańcucha
On Aug 22, 9:17 pm, dobrov <dobr...@interia.pl> wrote:
Tomek Banach wrote:
> Zapinki srama srednio wspolpracuja z lancuchami shimano przynajmniej
> ostatnio do 8 przymierzalem i bez chwili zabawy pinikiem nie zalozysz.

Z 9-tką pracuje wyśmienicie.
Bez piłowania.

Ktoś napisał, żebym kupił od razu dwie spinki. Dziękuję mu za tą radę,
bo okazałem się sierotą i za mocno skróciłem łańcuch. Tym samym jeżdzę
na dwóch spinkach SRAMowskich. Zero problemu z założeniem i wszystko
narazie gra:) Dzięki wielkie za radę.

Data: 2009-08-21 21:58:33
Autor: Dżejm
Skracanie łańcucha
Kupić zapinkę SRAM-a (tanią) lub Wippermana (drogą) i nie bawić się
w skuwanie. Nie kupować badziewnej spinki, która ma dwa bolce na jednej
blaszce i dwie dziury w drugiej.

O, a ja taką ostatnio dostałem do nowego łańcucha shimano. I nie wiedziałem jak to założyć, więc skułem skuwaczem. Przecież te bolce są szerzej niż dziura. Co mam z tym zrobić :) ?
( Z connexem wippermana nie miałem problemów ).

pozdro

Data: 2009-08-21 22:18:59
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Dżejm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Przecież te bolce są szerzej niż dziura. Co mam z tym zrobić :) ?

Mówisz o Powerlinku od SRAMa? Przecież to jest spinka idiotoodporna...

Data: 2009-08-21 23:07:09
Autor: Dżejm
Skracanie łańcucha
[...]

A czy powerlnik ma "dwa bolce na jednej blaszce" ? Nie tnij tak szybko cytatów, to będziesz wiedział o czym ludzie mówią ;). Mówię o badziewnej spince shimano która obydwa bolce ma po jednej stronie.
Proszę:
http://img9.imageshack.us/img9/8968/spinkac.jpg
Jak widać trochę brakuje do sapięcia. Nie wiedziałem co z tym zrobić więc użyłem skuwacza.

pozdro

Data: 2009-08-21 23:13:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Dżejm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Nie tnij tak szybko cytatów, to będziesz wiedział o czym ludzie mówią ;).

Tnij dokładnie cytaty, to ludzie będą wiedzieć o czym mówisz.
Ta wippermanowska spinka z dwoma sworzniami na jednej blaszce jest
faktycznie ch**owa.

Data: 2009-08-21 23:13:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Dżejm bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Mówię o badziewnej spince shimano która obydwa bolce ma po jednej stronie.

Fail. Przyznaję, nie doczytałem do końca.
Takie to jak na razie widziałem tylko Wippermana.

Data: 2009-08-22 10:05:08
Autor: smichu
Skracanie łańcucha

Użytkownik "Dżejm" <no.spam@no.spam> napisał w wiadomości news:h6n29q$ki9$1news.onet.pl...
[...]

Nakładasz na łańcuch, zakładasz blaszkę na 1 pin do drugiego ci trochę brakuje. Więc zginasz spinkę i wtedy wszystko gra (wyrzuciłem tę spinkę, nie mam zaufania do zginanej blachy). teraz mam sramowskie.
pozdr
smiechu

Data: 2009-08-21 12:16:04
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Panie Hegi, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Okazało się, że łańcuch jest trochę za długi. Jest spięty oryginalnym
pinem (już odłamanym). Jak mam go teraz skrócić?

Normalnie - kup spinkę (serio, przydaje się), wybij jeden pin, wybij drugi
pin (na drugim końcu skracanej części) i zepnij spinką. Łańcuch się spina,
a nie skuwa!

Data: 2009-08-21 11:54:56
Autor: chary
Skracanie łańcucha
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Sugerowalbym mala poprawke. Kup DWIE spinki :-) Zapasowa woze zawsze w pudelku z latkami. Jeszcze sie nigdy nie przydala, ale kiedys, jak jeszcze nie wozilem, to by sie raz przydala ;)

pozdrawiam,
Marek Sosnowski

Data: 2009-08-21 13:12:27
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Skracanie łańcucha
Panie chary, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h6ludv$2mm$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Skuwacz wożę, ale spinka nie jest złym pomysłem.
Są tacy, co wożą spinki i kawałki łańcucha ;-)

Data: 2009-08-21 14:10:29
Autor: ...::QRT::...
Skracanie łańcucha
Dnia Fri, 21 Aug 2009 11:54:56 +0100, chary napisał(a):

[...]

mi sie przydała i to nie raz - poprostu KAŻDA spinka jaką miałem pękła. Co
prawda z reguły miały przebiegi wieksze niż łańcuchy ale jednak w ten
własne sposób dokonywały żywota.  --
www.warszawski.info

Data: 2009-08-21 06:22:08
Autor: Hegi
Skracanie łańcucha
Ok, dziękuję bardzo za pomoc.
Zrobię dzisiaj co się da, mam nadzieję, że nic nie rozwalę:)

Data: 2009-08-21 21:38:51
Autor: Piotrek
Skracanie łańcucha
Jasne ze mozesz :D

Ja skrocilem o jakies 5 oczek i juz jest na nim ok 1000km i nie ma problemow.

Skracanie łańcucha