Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

Data: 2009-05-10 13:49:45
Autor: Ben
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?
Witam.

Czy  zg³oszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to jakikolwiek sens?
Takie zg³oszenie wymaga raz ¿e zg³oszenia na policjê, po drugie zgromadzania wymaganych dokumentów, po trzecie przes³ania dokumentów do Operatora.
No i za³u¿my ¿e ten telefon (IMEI) zosta³ zablokowany a informacja przekazana do innych opów.
Za³u¿my, ¿e kto¶ (z³odziej) próbowal w³ozyæ kartê SIM poprzedniego czy innego opa.
Pewnie taka próba u¿ycia zablokowanego IMEIa jest w systemie opa odnotowana.
Czy wtedy to zdarzenie (numer karty SIM + dane abonenta) jest przesy³ane do organu (np. policji), który przyj±³ zg³oszenie?
Aby ta ca³a zabawa mia³a sens wydaje sie logicznym, ¿e tak powinno byæ ale czy jest?

Jestem administratorem telefonów komórkowych w duzej firmie i zadaje sobie pytanie czy jest sens zg³aszania takich przypadków.

Mo¿e kto¶ z grupowiczów wie co¶ na ten temat?

pzr
Ben

Data: 2009-05-10 13:59:03
Autor: SDD
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

U¿ytkownik "Ben" <is4help@go2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gu6f0o$1tvt$1news.ett.com.ua...

Jestem administratorem telefonów komórkowych w duzej firmie i zadaje sobie
pytanie czy jest sens zg³aszania takich przypadków.

jest sens, wlasnie dlatego, ze zlodzieje licza na to, ze poszkodowani tak wlasnie beda myslec i nie zglosza.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-10 15:19:59
Autor: J.F.
On Sun, 10 May 2009 13:59:03 +0200,  SDD wrote:
[...]

A nalezy blokowac, czy wrecz odwrotnie - nie blokowac, niech zlodziej
w dobrej wierze sprzeda, a naciskac na policje zeby sprawdzila co sie
z telefonem dzieje i zlodzieja znalazla ? J.

Data: 2009-05-10 14:18:05
Autor: brum
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?
Czy  zg³oszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to
jakikolwiek sens?

ma sens o tyle, ze imei zostanie w polsce zablokowany

Czy wtedy to zdarzenie (numer karty SIM + dane abonenta) jest przesy³ane do
organu (np. policji), który przyj±³ zg³oszenie?

nie

Data: 2009-05-10 18:50:26
Autor: PlaMa
W dniu 2009-05-10 13:49, Ben pisze:
Witam.

Czy  zg³oszenie do Operatora kradziezy telefonu komórkowego ma to
jakikolwiek sens?

nie, zg³aszaæ na policje to wy¶ledz± po IMEI, do opa tylko ¿eby karte zablokwali.

Data: 2009-05-10 19:28:57
Autor: ..:: sjf ::..
W dniu 2009-05-10 18:50, PlaMa pisze:
[...]

Taaa, na pewno wy¶ledz±. Jako¶ ze 3 miesi±ce temu mnie okradli, poda³em IMEI, a nawet zapamiêtane numery rejestracyjne samochodu, którym odjechali. I co? Po ponad 2 miesi±cach otrzyma³em postanowienie o umorzeniu ¶ledztwa z powodu nie znalezienia sprawców...

--
Szczepan J. Fija³ :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

Data: 2009-05-10 19:29:58
Autor: Ben
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p_wyciac_@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gu70kk$reo$1inews.gazeta.pl...
[...]

oooo to jednak ma to sens zg³aszaj±c na policjê
Czy to tylko domniemanie czy wla¶nie policja tak w³a¶nie dzia³a?

Data: 2009-05-10 22:40:36
Autor: PlaMa
W dniu 2009-05-10 19:29, Ben pisze:

oooo to jednak ma to sens zg³aszaj±c na policjê
Czy to tylko domniemanie czy wla¶nie policja tak w³a¶nie dzia³a?

Osoba nie lubi±ca koloryzowaæ zapewnia³a mnie, ¿e jej syn w ten sposób odzyska³ telefon. Trwa³o to 2 dni. Pytanie jak ciê¿ko jest zmieniæ IMEI? :)
By³em te¿ na policji by siê dopytaæ o to i powiedziano mi ¿e faktycznie po podaniu im numeru IMEI s± w stanie wy¶ledziæ telefon.

Data: 2009-05-10 22:43:06
Autor: ..:: sjf ::..
W dniu 2009-05-10 22:40, PlaMa pisze:
[...]

Tyle, ¿e tego nie robi±. No, chyba, ¿e dotyczy³oby to np. premiera b±d¼ ministra jego rz±du czy te¿ prezydenta lub zbli¿onych rang± osób.
Albo inaczej, byæ mo¿e nie dotyczy to stolicy ¦l±ska.

Data: 2009-05-11 08:05:44
Autor: BaX
[...]

Telefony 2szt. ZAGUBIONE pod hotelem w Wi¶le odnale¿li u nowego w³a¶ciciela po kilku tygodniach. Oczywi¶cie po odwo³aniu bo sprawa pierwotnie umorzona. Sprawa 100% pewna bo opisana w lokalnej prasie, smaczku dodaje sprawie to, ¿e posiadacze pomimo, ¿e telefonów nie skradli, a znale¼li zostali postawieni przed s±dem za przyw³aszczenie. W³a¶cicielka telefony zostawi³a na samochodzie i posz³a do hotelu.

Data: 2009-05-11 10:59:17
Autor: PlaMa
W dniu 2009-05-11 08:05, BaX pisze:

Telefony 2szt. ZAGUBIONE pod hotelem w Wi¶le odnale¿li u nowego w³a¶ciciela
po kilku tygodniach. Oczywi¶cie po odwo³aniu bo sprawa pierwotnie umorzona.

chwilê bo teraz ja nie nad±¿am. "Zagubione" czy zagubione? Bo policja nie jest chyba od szukania zgubionych telefonów?

Sprawa 100% pewna bo opisana w lokalnej prasie, smaczku dodaje sprawie to,
¿e posiadacze pomimo, ¿e telefonów nie skradli, a znale¼li zostali
postawieni przed s±dem za przyw³aszczenie.

hmm...

Data: 2009-05-11 12:07:00
Autor: BaX
[...]

Ok, napisane zosta³o to w taki sposób ¿e telefony znikne³y z dachu samochodu bo tam zosta³y pozostawione przez w³a¶cicieli. Nie by³o w³amania do pojazdu. Nie wiem czy znajde ten wycinek bo to artyku³ sprzed kilku tygodni. Byæ mo¿e wersja w³a¶cielki /w³a¶ciwie to dwóch osób bo telefony by³y 2/ przy sk³adaniu zawiadomienia mówi³a o kradzie¿y bo nie wiedzia³a dok³adnie w którym momencie siê ich pozby³a, a pó¼niejsze dochodzenie i zeznania tych co je znale¼li wykaza³y ¿e telefony po prostu le¿a³y ko³o samochodu.

[...]

Telefony znalaz³a jedna osoba, po czym sprzeda³a jeden z nich szfagrowi. Trafili do obu.

Data: 2009-05-11 16:10:17
Autor: PlaMa
W dniu 2009-05-11 12:07, BaX pisze:

Ok, napisane zosta³o to w taki sposób ¿e telefony znikne³y z dachu samochodu
bo tam zosta³y pozostawione przez w³a¶cicieli. Nie by³o w³amania do pojazdu.

Wydaje mi siê, ¿e ¿eby policja siê tym zajê³a to musi byæ przestêpstwo - czyli kradzie¿.

[...]

Zg³osi³a pewnie kradzie¿ i dlatego policja siêtym zaje³a :) Zreszt± nie ma co wierzyæ gazetom. Ostatnio poczyta³em na joe monsterze nag³ówki z portali internetowych i tre¶æ jaka by³a dalej to g³owa ma³a.

Najbardziej mnie dobi³ nag³ówek
"W 2009 r. renty i emerytury wzrosn± dwukrotnie"... w styczniu i marcu... niektórym "dziennikarzynom" trzeba by mordy obijaæ

Telefony znalaz³a jedna osoba, po czym sprzeda³a jeden z nich szfagrowi.
Trafili do obu.

kradzie¿ to przestêpstwo, jak sprzedaje dalej to paserstwo a to kolejne krzy¿ykli do wyroku. Jezeli kto¶ zanlaz³ to przyw³aszczenie, któe jest wykroczeniam (nie jestem prawnikiem mam nadziejê ¿e nic nie mylê). Czyli jaki¶ paragraf znajd± na nich w koñcu :)

Data: 2009-05-11 20:43:34
Autor: BaX
[...]

Ale ta sprawa ju¿ jest po wyroku, obaj poddali siê dobrowolnej karze. Nie chce mi siê tego szukaæ po pewnie gazeta ju¿ jest w ¶mieciach.

Data: 2009-05-11 11:07:33
Autor: J.F.
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?
U¿ytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gu8fbl$s4$1atlantis.news.neostrada.pl...
Telefony 2szt. ZAGUBIONE pod hotelem w Wi¶le odnale¿li u nowego w³a¶ciciela po kilku tygodniach. Oczywi¶cie po odwo³aniu bo sprawa pierwotnie umorzona. Sprawa 100% pewna bo opisana w lokalnej prasie

Prasa tyle razy klamala, ze jak cos opisane w prasie to nie dawalbym wiecej niz 50%.
Albo raczej Radio Erewan - cos tam bylo, ale nie w Moskwie tylko w Lenigradzie i nie rozdaja ale ukradli.

Oczywiscie calosc brzmi bardzo sensownie - umorzenie, odwolanie, namierzenie, odzyskanie ..

, smaczku dodaje sprawie to, ¿e posiadacze pomimo, ¿e telefonów nie skradli, a znale¼li zostali postawieni przed s±dem za przyw³aszczenie.

Jest taki czyn w KW opisany.

W³a¶cicielka telefony zostawi³a  na samochodzie i posz³a do hotelu.

I co - zapomniala zamknac, otworzyli bez sladow wlamania, czy naprawde podniesli z ulicy obok samochodu ?

J.

Data: 2009-05-11 11:58:56
Autor: BaX
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

I co - zapomniala zamknac, otworzyli bez sladow wlamania, czy naprawde podniesli z ulicy obok samochodu ?

Zostawili /bo to 2 osoby by³y i przyjecha³y do Go³ebiewskiego/ telefony na dachu samochodu, facet który je znalaz³ twierdzi³ ¿e le¿a³y na parkingu, jeden sprzeda³ szfagrowi, drugi zachowa³.

Data: 2009-05-11 17:23:27
Autor: WAM
On Mon, 11 May 2009 08:05:44 +0200, "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote:

Sprawa 100% pewna bo opisana w lokalnej prasie,
ROTFL :)

WAM
--
wczasy z dziecmi nad morzem www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem
wczasy z psem nad morzem

Data: 2009-05-11 20:47:19
Autor: BaX
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

Sprawa 100% pewna bo opisana w lokalnej prasie,
ROTFL :)

Co Ci tak smieszy, wyrok który dostali bo sprawa jest zakonczona? No chyba ze uwazasz ze gazecie chcialo by sie fabrykowac wszystko lacznie z podaniem kar jakie dostali i sad który orzekal? Ok, jak tak sadzisz Twoja sprawa.

Data: 2009-05-10 22:53:08
Autor: Ben
Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?

U¿ytkownik "PlaMa" <mariush.p_wyciac_@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gu7e47$a4l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Powyzsza wiadomo¶æ jest bardzo pozytywna, ¿e jednak sa efekty zg³aszania kradziezy na policjê.
Zastanawia mnie jednak jeden fakt, ze w ci±gu 2 dni odzyska³ komórke.

Zg³oszenie na policji -> wys³anie zawiadomienia do operatora (faksem?) -> namierzenie komórki przez dzia³ techniczny operatora -> raport operatora do policji (faksem?) -> ustalenie adresu sprawcy -> zatrzymanie sprawcy -> oddanie komórki dla wla¶ciciela (dowodu przestêpctwa czy wykroczenia?)

szybko nieprawda¿?

Data: 2009-05-11 01:53:26
Autor: PlaMa
W dniu 2009-05-10 22:53, Ben pisze:

Zastanawia mnie jednak jeden fakt, ze w ci±gu 2 dni odzyska³ komórke.
szybko nieprawda¿?

mo¿e nie zrozumia³em go i samo ¶ledzenie z³odzieje trwa³o 2 dnmi, a mo¿e jednak lubi koloryzowaæ :) Kto wie? :)

Data: 2009-05-11 07:18:46
Autor: Pete
W dniu 10.05.09 22:40, PlaMa pisze:
[...]

To, ¿eby nie koloryzowaæ - inny przyk³ad:
http://groups.google.pl/group/pl.regionalne.wroclaw/browse_thread/thread/1b9dc47bce243f73/f878df21f74dfb60

--
Pete

Skradziona komórka a zg³oszenie do Operatora, warto?