Skradziony bagaż

Data: 2009-06-15 01:00:27
Autor: Marek Tomczyk
Skradziony bagaż
Witam

Słuchajcie mojego ojca spotkała przykra niespodzianka podczas podróży kilka dni temu. Mianowicie leciał na trasie Gdańsk - Warszawa - Wiedeń - Damaszek. I gdzieś na tej trasie jakiś uprzejmy inaczej pakujący/rozpakowujący postanowił przytulić kilka, może nie jakichś super cennych finansowo, ale takich które były BARDZO potrzebne w miejscu przeznaczenia rzeczy. Chodzi tu między innymi o lekarstwa i protezę zębową. Łączna wartość strat to coś koło 2 tysięcy złotych. Torba podróżna przyjechała do Damaszku z rozwalonym zamkiem i cała obklejona taśmą klejącą tak coby się jakoś w kupie trzymała. Podróż odbywała się LOTem i Austrian Airlines, więc wszystko w ramach jednego "sojuszu" Star Alliance.

No i teraz pytanie. Czy jest jeszcze jakaś szansa na uzyskanie odszkodowania, czy trzeba było załatwiać z arabami na miejscu i teraz już "po ptakach" ?

MT

Data: 2009-06-15 13:24:53
Autor:
Skradziony bagaż
Marek Tomczyk <marek.tomczyk@hotmail.com> napisał(a):
[...]

Przeczytaj Konwencję Warszawską (znajdziesz w sieci bez problemu). Tam są
określone zasady odpowiedzialności przewoźnika i terminy zgłoszenia szkód.

Data: 2009-06-15 20:28:37
Autor: szufla
Skradziony bagaż
Obsluga ktoregos z lotnisk.
Jak juz uda Ci sie uzyskac odszkodowanie (mam nadzieje), to radze zakupic w pelni plastikowe walizki z kodowanymi zamkami.
Zrobiles zdjecia tej poklejonej walizy z numerem bagazowym ?

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4156 (20090615) __________

Data: 2009-06-15 21:26:18
Autor: Inead
Skradziony bagaż

Użytkownik "szufla" <prr@prr.pr> napisał w wiadomości news:4a36922e$0$29981$f69f905mamut2.aster.pl...
Obsluga ktoregos z lotnisk.
Jak juz uda Ci sie uzyskac odszkodowanie (mam nadzieje), to radze zakupic w pelni plastikowe walizki z kodowanymi zamkami.

Sądzę, że te z tych kodowanych zamków wszyscy bagażowi, na calym  świecie się śmieją ;-)

Data: 2009-06-15 21:43:58
Autor: szufla
Skradziony bagaż
Rozwin mysl.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4156 (20090615) __________

Data: 2009-06-15 21:56:49
Autor: szufla
Skradziony bagaż
Sądzę, że te z tych kodowanych zamków wszyscy bagażowi, na calym  świecie się śmieją ;-)

Przy najprostrzych walizkach gdzie kod jest na 3 cyfry daje 1000 kombinacji. Myslisz, ze komus by sie chcialo siedziec nie wiedzac co jest w srodku ?
W moim przypadku polskiej SG sie odechcialo, chcociaz wiedzialem, ze kombinowali jak mogli, w koncu mnie poprosili :), ale oczywiscie wandaloodporne sa tylko dobre kasy pancerne.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4156 (20090615) __________

Data: 2009-06-16 11:00:11
Autor: Michal L
Skradziony bagaż
W wielu krajach zamykanie walizek na kludki, zamki itp jest zabronione. Jezeli przy przeswietlaniu bagazu cos im sie nie spodoba to pol biedy z kludka, bo ta przecinaja, ale zamek normalnie rozwalaja na zywca bez pardonu niszczac taka piekna plastikowa walizke....

Data: 2009-06-16 12:59:25
Autor: szufla
Skradziony bagaż

Użytkownik "Michal L" <michal_lasocki@opicon.eu> napisał w wiadomości news:h17mu8$8ir$1inews.gazeta.pl...
[...]

W jakich krajach ? Nigdy sie z tym nie spotkalem i zawsze walizka byla cala w przeciwienstwie do szmacianych. Bagaz zdajesz na tyle wczesnie, zeby zdazyli cie powiadomic ,ewentualnie nie odleci, na pewno nikt jej specjalnie w tym celu nie psuje. Jesli SG chce ja otworzyc a nie potrafia, dzwonia do ciebie i albo otwieraja komisyjnie albo robia to w twojej obecnosci.

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4158 (20090616) __________

Data: 2009-06-19 20:13:39
Autor: mike
Skradziony bagaż

"szufla" <prr@prr.pr> wrote in message news:4a377a8c$0$29932$f69f905mamut2.aster.pl...

[...]

W jakich krajach ?

Podpowiadam: The United States of America, Dulles International Airport, Washington DC. Jeden taki negatyw pieprzony, pomimo wywołania nie był łaskaw odczekać 10 minut. Na moje szczęście nie była to moja walizka, tylko kolegi.

Data: 2009-06-19 23:19:58
Autor: szufla
Skradziony bagaż

[...]

A no kolego, ten kraj oprocz sowietow to przypadek szczegolny nie nadajacy sie nawet do leczenia :)
Ale to chyba wyjatki.
W Europie nigdy nie bylo problemow, w Ameryce Pd, w Kanadzie.
Dla odwiedzajacych USA polecam cos takiego, niestety do szmacianych walizek :/
http://www.strefa2a.com/p,pl,p-26,prosafe+800+klodka+bagazowa+z+linka.html

sz. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4172 (20090619) __________

Skradziony bagaż