Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy

Data: 2020-11-18 11:59:52
Autor: Budzik
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Jedziemy sobie drogą gdzie są 2 pasy do skretu w lewo bądz dwa pasy do skretu w prawo.
Na drodze na która skrecamy sa trzy pasy do dalszej jazdy.

Pytanie który auto musi sie po skrecie znaleźc na którym pasie?

--
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

Data: 2020-11-18 13:07:21
Autor: Cavallino
W dniu 18-11-2020 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

BYŁO !!!!!
Z 10 razy.
W tym roku też.

Data: 2020-11-18 14:19:23
Autor: TomN
Budzik w <news:XnsAC7983A07CD51budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

Jedziemy sobie drogą gdzie są 2 pasy do skretu w lewo bądz dwa pasy do skretu w prawo.
Na drodze na która skrecamy sa trzy pasy do dalszej jazdy.

Pytanie który auto musi sie po skrecie znaleźc na którym pasie?

*Żadny auto musi*

Natomiast, kierujący powinni się stosować do przepisów.

Z grubsza: ten z prawej ma do wyboru dwa pasy (prawy i środkowy), a ten z
lewej też dwa pasy (lewy i środkowy), ale środkowy warunkowo, jeżeli ten z
prawej na niego nie wjeżdża.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-18 16:53:46
Autor: Budzik
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik TomN newxs@inx.dyndnxs.invalid ...

[...]

No to teraz niespodzianka.

Poznań Hlonda - skret w lewo w Lechicka.

I mamy taki znak:
https://ibb.co/GMShGhg

Jak to wytłumaczyc?

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2020-11-18 19:45:14
Autor: Janusz
W dniu 2020-11-18 o 17:53, Budzik pisze:
[...]

A co tu jest do tłumaczenia :) tabliczka jest jasna i oczywista. Problem sie pojawi jak lewy i prawy będą próbowali wjechać na pas środkowy i się zderzą.
Wg przepisów ogólnych winien będzie lewy, wg tabliczki - prawy, ciekawe co policja czy sąd w takim wypadku wymyśli.

--
Janusz

Data: 2020-11-19 00:29:41
Autor: Rom45
Użytkownik "Janusz" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Winien będzie prawy, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

Data: 2020-11-19 10:47:04
Autor: TomN
Budzik w <news:XnsAC79B10399EBAbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Widzisz JF?  Da się jasno napisać skąd dokąd się jedzie?

I mamy taki znak:
https://ibb.co/GMShGhg

Nie ma w przepisach takiego znaku IMHO

Jak to wytłumaczyc?

Samowola?

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 14:21:03
Autor: J.F.
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:w0wo9ctwwzv2.dlg@emil.not.valid...
Budzik w
[...]

Moze dla poznaniaka - ja nie wiem gdzie Hlondta, a gdzie Lechicka.
Poza tym ulice sa czesto po obu stronach skrzyzowania :-P

I mamy taki znak:
https://ibb.co/GMShGhg
Nie ma w przepisach takiego znaku IMHO

Pytanie, czy jest taka zasada :)

J.

Data: 2020-11-19 14:39:08
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 14:21, J.F. pisze:

Poznań Hlonda - skret w lewo w Lechicka.

Widzisz JF?  Da się jasno napisać skąd dokąd się jedzie?

Moze dla poznaniaka - ja nie wiem gdzie Hlondta, a gdzie Lechicka.

A próbowałeś w google wpisać?

Poza tym ulice sa czesto po obu stronach skrzyzowania :-P

Ta nie.

Data: 2020-11-19 15:49:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp5shu$9fu$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

A po co - dalem konkretny link, tylko Tom nie potrafi skorzystac  :-)

Data: 2020-11-20 05:59:48
Autor: Budzik
[...]

Jakby była po obu to wystarczy dodac z której strony sie jedzie.
A nazwy ulic mozna podglądnąc z gugla...

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2020-11-20 14:13:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC7B42E755001budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

W jaki sposob ? Bo "z poludnia" do TomNa nie dotrze :)
Podajac trzecia ulice  ? :-)

A nazwy ulic mozna podglądnąc z gugla...

Akurat te Lechicka to google ladnie ... ukrywa :-)

J.

Data: 2020-11-20 15:44:18
Autor: TomN
J.F. w <news:5fb7c104$0$540$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Zawsze mogłeś napisać, że z ul. Plac Strzegomski w lewo w Legnicką a nie
prosto w Poznańską

A nazwy ulic mozna podglądnąc z gugla...
Akurat te Lechicka to google ladnie ... ukrywa :-)

Ale to co pokazałeś nazw nie ukrywa, tylko ty to zrobiłeś...

--
'Tom N'

Data: 2020-11-20 16:53:20
Autor: J.F.
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9uzdsyjn6cmw.dlg@emil.not.valid...
J.F. w
[...]

Moglem, ale czlowiek o wyksztalceniu co najmniej podstawowy powinien tez zrozumiec "z południa".

A interpunkcji nie znasz ? Plac piszemy z malej litery, i dlatego plac, ze nie ul.. :-P

P.S. polecam obejrzec plac Grunwaldzki.

A nazwy ulic mozna podglądnąc z gugla...
Akurat te Lechicka to google ladnie ... ukrywa :-)
Ale to co pokazałeś nazw nie ukrywa, tylko ty to zrobiłeś...

Ale Lechicka w Poznaniu ukrywa.

J.

Data: 2020-11-21 10:55:13
Autor: Lort
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Kto: J.F. Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 20.11.2020, 16:53:20
A interpunkcji nie znasz ?

Miej litość nad samym sobą :P

<https://sjp.pwn.pl/zasady/Stosowanie-lub-pomijanie-spacji-miedzy-literami-a-znakami-interpunkcyjnymi;4836490.html>
<http://dbajmy-o-nasz-jezyk.blogspot.com/2015/03/znaki-interpunkcyjne-spacja.html>

Data: 2020-11-21 11:01:56
Autor: Rom45
Skrecanie. Tylko dla lingwistycznych terrorystów.
Użytkownik "Lort" <berdyczow@gdzies.w.ua> napisał w wiadomości news:17b46g1434ycw$.dlglort.hihi...

<https://sjp.pwn.pl/zasady/Stosowanie-lub-pomijanie-spacji-miedzy-literami-a-znakami-interpunkcyjnymi;4836490.html>
<http://dbajmy-o-nasz-jezyk.blogspot.com/2015/03/znaki-interpunkcyjne-spacja.html>

To ma znaczenie tylko dla lingwistycznych terrorystów.

Data: 2020-11-23 16:29:17
Autor: 603
J.F. w <news:5fb7e673$0$508$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Ja interpunkcję znam, ty nie bardzo. To co opisałeś to ortografia, z tym że
naciągana, bo skoro napisałem ul. (nie wiedząc, że to tylko pl.) to dlatego
wielka litera się pojawiła jako następna po "ul. "

Ale Lechicka w Poznaniu ukrywa.

Przed kim?

--
'Tom N'

Data: 2020-12-05 19:19:43
Autor: _Master_
W dniu 2020-11-19 o 10:47, TomN pisze:
Nie ma w przepisach takiego znaku IMHO

Debilne socjalistyczne państwo opiekuńcze walczy o ujęcie całego życia w przepisy.

Jak powszechnie wiadomo NIE DA SIĘ.

Dajcie ludziom ŻYĆ ;-)

Data: 2020-11-19 00:01:25
Autor: Rom45
Użytkownik "TomN" <newxs@inx.dyndnxs.invalid> napisał w wiadomości
[...]

Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,
że ustąpi pierwszeństwa.

Data: 2020-11-19 02:59:53
Autor: Budzik
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik Rom45 olpaser@zaola.pl ...

Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod
warunkiem, że ustąpi pierwszeństwa.

Całe internety pisza ze jest dokładnie odwrotnie. To ja już nie wiem ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2020-11-19 09:40:21
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Specjalny znak.
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsAC7A28798AB92budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Istotne jest to co napisane w PoRD - art. 16.4 i 22.4.
Jazda "odwrotna" jest wbrew PoRD.
Dla tych "odwrotnych" musieli w Poznaniu postawić specjalny znak
i jeszcze wielu nie zrozumiało.
https://ibb.co/GMShGhg

Data: 2020-11-19 10:53:21
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp5b2g$tma$1gioia.aioe.org>:

[...]

<cite 22.4>
4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza
wjechać, z wyjątkiem ust. 4a i 4b, _oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas ruchu z prawej strony._
</cite>

podkreślenie moje

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 10:50:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC7A28798AB92budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Jest przepis, ze jesli dwa pojazdy z lewego i prawego pasa chca zjechac na srodkowy, to ustepuje pierwszenstwa ten z lewego.

Ale nie wiadomo jak to sie ma do skretu w lewo na skrzyzowaniu ... poza tym musialby by chyba byc wyznaczone pasy, zeby  wiedziec ktory zmienia.
W pozostalych przypadkach ustepuje ten, ktory zmienia pas ... a w przypadku 2 w 3 - to nie wiadomo ktory zmienia :-)

A moze obaj zmieniaja ?
I policja zaproponuje dwa mandaty, i sie obaj naucza :-)

J.

Data: 2020-11-20 17:17:29
Autor: t-1
W dniu 2020-11-19 o 10:50, J.F. pisze:

Jest przepis, ze jesli dwa pojazdy z lewego i prawego pasa chca zjechac na srodkowy, to ustepuje pierwszenstwa ten z lewego.

Ale nie wiadomo jak to sie ma do skretu w lewo na skrzyzowaniu .

Dlaczego ne wiadomo?

Data: 2020-11-21 02:26:50
Autor: Rom45
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5fb63ffb$0$510$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ma się tak samo.
Pasy ruchu biegną tak samo jak na ulicy dwupasmowej jednokierunkowej
i ta ulica skręca w lewo. W miejscu skrętu ulica poszerza się o jeden pas
z lewej strony.

W pozostalych przypadkach ustepuje ten, ktory zmienia pas ... a w przypadku 2 w 3 - to nie wiadomo ktory zmienia :-)

J.

Wiadomo który zmienia.
Jezeli  są pasy nieoznaczone to jeden pas jest najblizej prawej
krawędzi jezdni, a następne równolegle obok siebie, czyli wiadomo
kto którym pasem jedzie.

Data: 2020-11-21 03:27:01
Autor: Cavallino
W dniu 21-11-2020 o 02:26, Rom45 pisze:
[...]

I wyrok sądu, w tym najwyższego, który mówi coś dokładnie odwrotnego, nijak nie przeszkadza Ci w takim pierdzieleniu od rzeczy?

No to PLONK.

Data: 2020-11-21 10:35:41
Autor: Rom45
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości
[...]

Cavallino

Wygląda, że nie zrozumiałeś wyroku.
Podaj link do wyroku.

Data: 2020-11-19 07:51:02
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 00:01, Rom45 pisze:

Ten na prawym pasie nie ma wyboru. Ma obowiązek jechać możliwie
blisko prawej krawedzi jezdni. Wolno mu zając pas środkowy pod warunkiem,
że ustąpi pierwszeństwa.

Bzdura.
Podeprzesz się przepisem?
Jakimkolwiek?

Jeśli nie - skończ tą pisaninę.

Data: 2020-11-19 09:30:31
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
[...]

PoRD
art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni.

art. 22.4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest

Data: 2020-11-19 09:42:25
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 09:30, Rom45 pisze:
[...]

A związek z omawianym przypadkiem, to jaki jest?

Data: 2020-11-19 10:13:19
Autor: Rom45
Użytkownik "Cavallino" <CavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:rp5b5i$tv5$1$Cavnews.chmurka.net...
[...]

Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.

Data: 2020-11-19 10:25:00
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 10:13, Rom45 pisze:
[...]

A jaki pas zmienia?
Doucz się trochę o pasach ruchu, zanim zaczniesz Wartę kijem obracać.

Data: 2020-11-20 05:59:47
Autor: Budzik
[...]

Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:

Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4 cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady, kierujący pojazdem skręcający         w lewo z prawego pasa ruchu powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy, ewentualnie lewy skrajny pas ruchu. Przyjmowanie innych torów ruchu jest możliwe wyłącznie po ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom poruszającym się z ww. zasadami. I co wy na to...? --
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
I jedyne,które ma za co!"  Mark Twain

Data: 2020-11-20 07:09:20
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
[...]

Zadaj im pytanie, na jakiej podstawie zdefiniowali obowiązek zajmowania konkretnego pasa ruchu, tylko dla jadącego pasem prawym, za to ten na lewym miałby być z niego zwolniony.
Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich interpretację.

Data: 2020-11-20 09:53:19
Autor: Rom45
[...]

Oni nie zdefiniowali obowiązek "tylko dla jadącego pasem prawym".
Oni zdefiniowali obowiązek dla jadącego pasem prawym i dla jadącego
pasem lewym, czyli obydwaj mają obowiązek jechać możliwie blisko
prawej krawędzi jezdni (obydwaj jadą obok siebie).
Jadący pasem lewym może EWENTUALNIE zająć pas lewy drogi poprzecznej,
zależy to od sytuacji w ruchu, np. zamiar wyprzedzania, lub skrętu w lewo
na bliskim skrzyżowaniu.

Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
interpretację.

Zastosuj swoją teorię na oczach Policji drogowej to szybko przekonasz się
czy twoja interpretacja jest zgodna z PoRD.

Data: 2020-11-20 10:12:27
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 09:53, Rom45 pisze:

[...]

Stosuję ją za każdym razem.
I czytam wyroki sądów, ZANIM zacznę się wymądrzać nie mając o temacie pojęcia - tak jak Ty.

Data: 2020-11-24 20:06:36
Autor: t-1
W dniu 2020-11-20 o 09:53, Rom45 pisze:

[...]

Czyli według ich rozumowania, jadący pasem lewym, gdyby nie było innych samochodów obok, ma obowiązek jechać blisko prawej krawędzi i powinien zająć prawy pas. Pięknie.

Dla rozwinięcia tematu. Przed skrzyżowaniem są 2 pasy za skrzyżowaniem takie coś.
Kto ma pierwszeństwo na zwężeniu.
Dla utrudnienia kiedyś nie było znaku zwężenie jezdni.

https://www.google.com/maps/@52.2762735,20.9536664,3a,31.4y,96.27h,90.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sH3ORD21FnuKUeSghKtgF9w!2e0!7i16384!8i8192

Data: 2020-11-24 21:17:42
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-11-24 o 20:06, t-1 pisze:
[...]

Zasadniczo w takim przypadku powinien zająć prawy (środkowy) pas już w momencie ustawiania się do skrętu.

[...]

Ja tu widzę, że ten z prawego pasa zmienia pas, bo jego pas się kończy.

--
Liwiusz

Data: 2020-11-25 14:30:25
Autor: TomN
Liwiusz w <news:5fbd6a66$0$537$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Odpowiedz na zajebiście proste pytanie -- co to jest pas ruchu,
i dlaczego uwaaższ, że kończy sie dla tego jadącego zgodnie z przepisami
(max przy prawym krawężniku)
Ponieważ masz nick Liwiusz, to oczekuję, że podeprzesz się odpowiednimi
przepisami...

--
'Tom N'

Data: 2020-11-25 15:23:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-11-25 o 14:30, TomN pisze:
[...]

Niestety nie ma Ustawy o Pasach Ruchu na Ulicy Żeromskiego. Więc trzeba się posiłkować tym, co się widzi. A widzi się to, że jadący lewym pasem może jechać na wprost, bo jego pas ruchu istnieje, a jadący prawem nie może, bo jego pas się kończy (to jego pas ruchu jest "zabierany" przez chodnik).

--
Liwiusz

Data: 2020-11-25 23:35:21
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Wed, 25 Nov 2020 15:23:54 +0100, w <5fbe68fa$0$559$65785112@news.neostrada.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

[...]

Na drogach bez wyznaczonych pasów prawy pas nigdy się nie kończy. Po prostu.

Data: 2020-11-27 12:10:42
Autor: J.F.
Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a0ntrfhfdu7rrakvkt0jms6rbml4966slk@4ax.com...
[...]

A jakis cytat na poparcie ?

Bo z takich ciekawych przykladow:

-przy krawezniku parkuje samochod.
  Ok - teza niezaklocona - prawy pas sie nie konczy, tylko jest zajety. Jadacy prawym pasem musi go zmienic na lewy (choc niewyznaczony), a wiec ustapic pierwszenstwa,

-na prawej polowce pasa  drogowcy ustawili barierke w poprzek. I jeszcze z takimi bialo-czerwonymi znakami "<<<<<"

-j.w, ale skosnie postawili .... czy oni cos sugeruja ?

-j.w. i dodatkowo znak "zwezenie jezdni z prawej strony" ...

J.

Data: 2020-11-27 21:28:17
Autor: Rom45
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5fc0deb3$0$511$65785112news.neostrada.pl...
[...]

PoRD art. 2
7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;

Data: 2020-11-30 15:48:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Rom45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rprnil$194f$1@gioia.aioe.org...

[...]

I widzisz tu jakies "liczy sie od prawej strony " ?

J.

Data: 2020-11-27 22:43:59
Autor: Shrek
W dniu 25.11.2020 o 23:35, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Czasem można dyskutować

https://www.google.pl/maps/@52.2773654,20.923183,3a,75y,12.52h,81.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8vxkEW7y1MboXtzkv5mh0g!2e0!7i13312!8i6656

--
Shrek

Data: 2020-11-28 08:22:25
Autor: Rom45
Skreca.
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Prawy pas nie skończył się, tylko biegnie bliżej środka jezdni.
Skończył się pas lewy nieoznaczony, bo jest obowiązek jazdy
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

Data: 2020-11-28 13:10:17
Autor: JaTy
Skreca.
W dniu 28.11.2020 o 08:22, Rom45 pisze:

Prawy pas nie skończył się, tylko biegnie bliżej środka jezdni.
Skończył się pas lewy nieoznaczony, bo jest obowiązek jazdy
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

te stojące samochody to stoją na wyłączonym z ruchu pasie czy poza
krawędzią jezdni?

==
JaTy

Data: 2020-11-28 14:26:29
Autor: Rom45
Skreca.
Użytkownik "JaTy" <JaTy.CKmK@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

stoją poza jezdnią.

PoRD art. 2
6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

Data: 2020-11-28 14:49:41
Autor: Shrek
Skreca.
W dniu 28.11.2020 o 14:26, Rom45 pisze:

PoRD art. 2
6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to nie
dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

Zgodnie z tą definicją DDR jest jezdnią. Co więcej ciąg pieszo-rowerowy też:P

--
Shrek

Data: 2020-12-02 23:09:49
Autor: radekp@konto.pl
Skreca.
Sat, 28 Nov 2020 14:49:41 +0100, w <5fc25575$0$513$65785112@news.neostrada.pl>,
Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

> [...]

> dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

Zgodnie z tą definicją DDR jest jezdnią. Co więcej ciąg pieszo-rowerowy też:P

Sprawdzić czy w artykule fafnastym, podpunkcie z) oraz ustępie 346 nie ma
wyłączenia.

Data: 2020-12-03 06:34:40
Autor: Shrek
Skreca.
W dniu 02.12.2020 o 23:09, radekp@konto.pl pisze:

Zgodnie z tą definicją DDR jest jezdnią. Co więcej ciąg pieszo-rowerowy
też:P

Sprawdzić czy w artykule fafnastym, podpunkcie z) oraz ustępie 346 nie ma
wyłączenia.

Dlatego też zalecałbym w przypadku miejsc parkingowych na jezdni zalecał szerszą analizę czy na pewno nie jest to jezdnia.

--
Shrek

Data: 2020-12-05 00:22:08
Autor: radekp@konto.pl
Skreca.
Thu, 3 Dec 2020 06:34:40 +0100, w <5fc878f0$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

> wyłączenia.

Dlatego też zalecałbym w przypadku miejsc parkingowych na jezdni zalecał szerszą analizę czy na pewno nie jest to jezdnia.

Czyli obszary wyłączone z ruchu to też jezdnia?

Data: 2020-12-05 17:36:36
Autor: Shrek
Skreca.
W dniu 05.12.2020 o 00:22, radekp@konto.pl pisze:

Dlatego też zalecałbym w przypadku miejsc parkingowych na jezdni zalecał
szerszą analizę czy na pewno nie jest to jezdnia.

Czyli obszary wyłączone z ruchu to też jezdnia?

Nie wiem, ale tego nie wykluczam. Trzeba by sprawdzić odpowiednie rozporządzenie. Patrz na tabliczki T-30f/g gdzie piszą o parkowaniu samochodu na jezdni. No więc skoro jezdnia służy do parkowania wedle definicji znaku, to taki pewny że miejsca parkgowe na jezdni nie są na jezdni bym nie był;)

Na przykład sprawdź czy blok mieszkalny jest budunkiem zamieszkania zbiorowego. Prawnicy potrafią zaskakiwać;)

--
Shrek

Data: 2020-12-06 05:00:48
Autor: Rom45
Skreca.

No więc skoro jezdnia służy do parkowania wedle definicji znaku, to taki
pewny że miejsca parkgowe na jezdni nie są na jezdni bym nie był;)

-- Shrek

Miejsca parkingowe na jezdni nie są jezdnią, bo są miejscami parkingowymi
wydzielonymi z jezdni poprzez oznakowanie.
Co to jest jezdnia to jest dokładnie zdefiniowane w PoRD art. 2, pkt 6
i tam nie jest napisane, że miejsca parkingowe wchodzą w skład jezdni.
Miejsca parkingowe wchodzą w skład drogi.

Data: 2020-12-06 07:19:44
Autor: Shrek
Skreca.
W dniu 06.12.2020 o 05:00, Rom45 pisze:

Miejsca parkingowe na jezdni nie są jezdnią, bo są miejscami parkingowymi
wydzielonymi z jezdni poprzez oznakowanie.

Mp widzisz - a znak T30- f/g twierdzi inaczej. Na korzyśt twojej teorii może świadczyć, że to w rozporządzeniu czyli akcie niższej ranki - trzeba by przeanalizować czy była delegacja ustawowa:P

Co to jest jezdnia to jest dokładnie zdefiniowane w PoRD art. 2, pkt 6
i tam nie jest napisane, że miejsca parkingowe wchodzą w skład jezdni.

Za to jest napisane że DDR jest jezdnią, a gdzie indziej, że nie jest. Prawo jest bardziej skomplikowane niż jeden ustęp ustawy.

--
Shrek

Data: 2020-12-07 10:29:03
Autor: Rom45
Skrec. T-30 f/g
[...]

Nie, znak T30- f/g nie twierdzi inaczej.

Data: 2020-12-08 18:44:32
Autor: Rom45
Skrec. T-30 f/g.
[...]

Udowodnij na podstawie PoRD. Cacytuj opis znaku T-30 f/g.

Data: 2020-12-08 21:17:26
Autor: Shrek
Skrec. T-30 f/g.
W dniu 08.12.2020 o 18:44, Rom45 pisze:

[...]

Rozporządzenie o długiej nazwie dotyczące znaków i sygnałów.

Znak T-30 "tabliczkę T-30 oznaczającą postój na jezdni całego pojazdu skośnie do krawężnika". Uprzedzając pytanie - tabliczkę stosuje się pod znakiem D-18 oznaczającym parking. Tadam - miejsca parkigowe na jezdni.

A teraz przeproś i nie zawracaj więcej dupy, skoro dostałeś nazwę znaku i nie chciało ci się sprawdzić jego opisu.

--
Shrek

Data: 2020-12-08 21:41:16
Autor: Rom45
Skrec. T-30 f/g.
[...]

Udowodnij na podstawie PoRD. Zacytuj opis znaku T-30 f/g.

[...]

Miałeś udowodnić, że "znak T30- f/g twierdzi inaczej" i nie udowodniłeś.
"miejsca parkigowe na jezdni" -  to już jest Twój wymysł.
W rozporządzeniu tego nie ma.

Data: 2020-12-08 22:15:26
Autor: Shrek
Skrec. T-30 f/g.
W dniu 08.12.2020 o 21:41, Rom45 pisze:
[...]

Dobra - widać zbyt tepy jesteś.

--
Shrek

Data: 2020-12-08 22:09:09
Autor: Rom45
Skrec. T-30 f/g.
[...]

Tabliczka T-30 nie oznacza postój na jezdni całego pojazdu - to jest Twój
wymysł.
Cytat z rozporządzenia :
46) T-30 tabliczka wskazująca sposób ustawienia pojazdu względem krawędzi
jezdni;

Data: 2020-12-08 22:16:01
Autor: Shrek
Skrec. T-30 f/g.
W dniu 08.12.2020 o 22:09, Rom45 pisze:

[...]

Sprawdź dokładnie - jest dokładnie jak napisałem.

--
Shrek

Data: 2020-12-08 22:24:42
Autor: Rom45
Skrec. T-30 f/g.
[...]

Nie mam co sprawdzać, bo zrobiłem kopię z rozporzadzenia
i masz ją wyżej w cytowaniu.
To co Ty napisałes to jest Twój wymysł.

Data: 2020-12-08 22:21:01
Autor: Rom45
Skreca.
[...]

To co twierdzi znak T30- f/g tutaj nie ma znaczenia, bo ważniejsze jest
to co o tym mówi ustawa PoRD.
W PoRD jest jasno i prosto napisane co to jest jezdnia i w definicji jezdni
nic nie ma o parkowaniu.

Data: 2020-12-08 23:45:29
Autor: Shrek
Skreca.
W dniu 08.12.2020 o 22:21, Rom45 pisze:

To co twierdzi znak T30- f/g tutaj nie ma znaczenia, bo ważniejsze jest
to co o tym mówi ustawa PoRD.

Jestes pewny że nie ma w niej delegacji ustawowej?

W PoRD jest jasno i prosto napisane co to jest jezdnia i w definicji jezdni
nic nie ma o parkowaniu.

I wracamy do pytania czy w takim razie droga dla rowerów jest jezdnią. A nawet dalej - czy droga dla rowerów i pieszych jest jezdnią. Wedle ustawy... tak -służy do poruszania się pojazdów.

--
Shrek

Data: 2020-12-02 23:13:46
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Fri, 27 Nov 2020 22:43:59 +0100, w <5fc1732a$0$557$65785112@news.neostrada.pl>,
Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

W dniu 25.11.2020 o 23:35, radekp@konto.pl pisze:

Czasem można dyskutować

https://www.google.pl/maps/@52.2773654,20.923183,3a,75y,12.52h,81.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8vxkEW7y1MboXtzkv5mh0g!2e0!7i13312!8i6656

Bardzo słaby przykład -- prawy nie kończy się :)
Są ambitniejsze :P

Data: 2020-12-03 06:35:51
Autor: Shrek
W dniu 02.12.2020 o 23:13, radekp@konto.pl pisze:

https://www.google.pl/maps/@52.2773654,20.923183,3a,75y,12.52h,81.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8vxkEW7y1MboXtzkv5mh0g!2e0!7i13312!8i6656

Bardzo słaby przykład -- prawy nie kończy się :)
Są ambitniejsze :P

Wczoraj sprawdziłem na żywca. Jadąc "prawym pasem" moje pierwszeństwo wynikało jedynie z 200 koni pod maską;)

--
Shrek

Data: 2020-12-03 22:49:06
Autor: Liwiusz
Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Lewy też się nie kończy. Czary :)

--
Liwiusz

Data: 2020-12-09 15:28:40
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Thu, 3 Dec 2020 22:49:06 +0100, w <5fc95d52$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

W dniu 2020-12-02 o 23:13, radekp@konto.pl pisze:

Lewy też się nie kończy. Czary :)

Lewy akurat się kończy (zakładając ruch samochodów, a nie rowerów).
To, że linia "się-nie-zgina" nie ma znaczenia.

Data: 2020-12-10 14:59:36
Autor: Liwiusz

Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

[...]

To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

A najlepiej udowodnij to swoim samochodem i wepchaj się komuś na lewym z prawego pasa. A potem wydobądź odszkodowanie.

Do tego czasu eot.

--
Liwiusz

Data: 2020-12-10 15:03:22
Autor: Shrek
W dniu 10.12.2020 o 14:59, Liwiusz pisze:

To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

W sumie racja - skoro zmienia pas (nawet niewyznaczony) to powinien chyba mrugać;)

--
Shrek

Data: 2020-12-10 19:44:23
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Thu, 10 Dec 2020 14:59:36 +0100, w <5fd229cd$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,

> To, że linia "się-nie-zgina" nie ma znaczenia.

To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

Zostaw policję w spokoju, wystarczy że internet ma z ciebie "rozpuk" :D

A najlepiej udowodnij to swoim samochodem i wepchaj się komuś na lewym z prawego pasa. A potem wydobądź odszkodowanie.

Zieeew.
Męczą mnie tacy dyletancji co to jezdnię oceniają po linii prostej, bo widzą
tylko na wprost.

Data: 2020-12-10 19:46:14
Autor: radekp@konto.pl
> [...]

To donieś na policję, że ktoś tam nie miga, i opisz potem, jaki będzie rozpuk, jak się będą z ciebie śmiać :)

Napisz do niego, niech się facet z ciebie pośmieje :D

Zdaniem policjanta wątpliwości, co do tego kto ma pierwszeństwo należy rozwiać
m.in. o zasady ogólne ruchu drogowego, a w szczególności o art. 16 ust. 4
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2018 r. poz.
1990 t.j.). Wspomniane przepisy mówią, że: kierujący pojazdem jest obowiązany
jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, a jeżeli pasy ruchu na jezdni są
wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.

- Pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi -
podkreśla Kobryś. - Zatem możemy spotkać się z sytuacją, w której jezdnia
dwukierunkowa zacznie się zwężać w taki sposób, że wcześniej jadące obok siebie
pojazdy mieszczące się na prawej połowie jezdni spotkać się mogą w ruchu
kolizyjnym - zauważa policjant.

Przedstawiciel KGP podkreśla, że w sporze o pierwszeństwo przejazdu istotne
jest, który z kierujących jedzie zgodnie z przepisami. Warto też pamiętać, że
każda sytuacja drogowa ma indywidualny charakter kreowany przez różne
okoliczności.

- Dlatego abstrahując od zasad ostrożności i ograniczonego zaufania można
wskazać, że co do zasady pasy ruchu wyznacza się od krawędzi a nie od środka
jezdni. Łącząc to z zasadą jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni trzeba
stwierdzić, że kierujący pojazdem umiejscowionym przy wspomnianej krawędzi
jedzie zgodnie z przepisami - a co za tym idzie jego pas się nie kończy -
wyjaśnia podinsp. Radosław Kobryś.

- Natomiast kierujący, który prawidłowo obserwuje drogę widząc zbliżające się
zwężenie jezdni - w omawianym przypadku przez zmianę położenia jej krawędzi -
powinien dążyć do umiejscowienia swojego pojazdu zgodnie z przepisami możliwie
blisko prawej krawędzi jezdni - tłumaczy policjant.

Kobryś przypomina, że zgodnie z paragrafem 86 rozporządzenia Ministrów
Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i
sygnałów drogowych z dnia 31 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 170, poz. 1393)
umieszczone przy krawędzi jezdni znaki: P-7a (linia krawędziowa przerywana),
P-7b (linia krawędziowa ciągła) wyznaczają krawędź jezdni; znak P-7b oznacza
poza tym zakaz wjazdu na pobocze kierującemu pojazdem samochodowym.

Ponadto przedstawiciel KGP przytacza też rozporządzenie Ministra Infrastruktury
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na
drogach z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz.U. Nr 220, poz. 2181). A czytamy w nim:
linie krawędziowe stosuje się przede wszystkim do wyznaczenia krawędzi jezdni
bez krawężników ulicznych w celu oddzielenia jezdni od pobocza lub pasa
awaryjnego. Dopuszcza się stosowanie linii krawędziowej na odcinkach z
krawężnikami, jeżeli wymagają tego warunki widoczności lub bezpieczeństwa
ruchu.

Policjant przypomina, że kierujący pojazdem zaprzęgowym, rowerem, wózkiem
rowerowym, motorowerem, wózkiem ręcznym oraz osoba prowadząca pojazd napędzany
silnikiem są obowiązani poruszać się po poboczu, chyba że nie nadaje się ono do
jazdy lub ruch pojazdu utrudniałby ruch pieszych.

Policja: Pierwszeństwo ma kierowca przy krawędzi jezdni
- Ogólne zasady ruchu nakazują kierującemu pojazdem jazdę możliwie blisko
prawej krawędzi jezdni wyznaczonej krawężnikiem bądź znakiem poziomym. W
związku z tym jego pas ruchu przebiega równolegle do krawędzi jezdni, a nie do
jej środka. Dlatego co do zasady, jeśli znaki drogowe nie wskazują inaczej ten
pas ruchu nie kończy się, a co za tym idzie nie można wymagać od jadącego nim
aby ustępował pierwszeństwa w związku ze zmianą pasa ruchu - wyjaśnia podinsp.
Radosław Kobryś z BRD KGP.

W jego ocenie fakt poruszania się przy prawej krawędzi jezdni, której odległość
położenia zmniejsza się względem środka jezdni nie stanowi o zmianie pasa
ruchu. Wręcz przeciwnie, kierujący w takiej sytuacji kontynuuje jazdę wybranym
wcześniej pasem ruchu.

Data: 2020-12-11 15:49:59
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l6r4tft88ask36pvd8630lgpm3ii2kfdag@4ax.com...
> [...]

Przedstawiciel KGP podkreśla, że w sporze o pierwszeństwo przejazdu istotne
jest, który z kierujących jedzie zgodnie z przepisami.

eee .. chwilowo obaj ?
Czy tym na lewym i srodkowym prawym pasie mandat wlepiamy ?

- Dlatego abstrahując od zasad ostrożności i ograniczonego zaufania można
wskazać, że co do zasady pasy ruchu wyznacza się od krawędzi a nie od środka
jezdni.

No, jest to jakies uzasadnienie ...

[...]

i jadacy przy srodku ?

zwężenie jezdni - w omawianym przypadku przez zmianę położenia jej krawędzi -
powinien dążyć do umiejscowienia swojego pojazdu zgodnie z przepisami możliwie
blisko prawej krawędzi jezdni - tłumaczy policjant.

no ale to wtedy pas zmienia, wiec migacz sie nalezy :-)

Tylko ze u nas kierowca nie bedzie zbaczal w prawo, aby za chwile zboczyc w lewo, a da w palnik, zeby wyprzedic zagrozenie.
Gorzej, gdy praworzadny bedzie, i nie bedzie chcial 50 przekroczyc :-)

Albo, gdy mu jakas ciezarowka czy furgon zasloni widok na to zwezenie ....

No, u nas jest jeszcze jeden czynnik - ten po prawej byc moze jedzie przepisowo, a ten po lewej pewnie za szybko :-)

[...]

Ale o pasach ruchu nic tu nie ma ..

[...]

Czyli miedzy linia krawedziowa, a kraweznikiem ?

J.

Data: 2020-12-11 00:04:30
Autor: radekp@konto.pl
[...]

I gratis masz quiz z cyklu "kto ma pierwszeństwo", po którym chyba spalisz
swoje PJ, tak coś czuję.

https://3.bp.blogspot.com/-cOcf-Og6f3k/XFCvWv1AQtI/AAAAAAAAGJs/8aWU6iDpKG80laDyTM1CJmRrbsqdGQzxQCLcBGAs/s640/MOTOR%2B2.png

Data: 2020-11-25 14:57:48
Autor: Rom45
Skrecanie.
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie, ten z prawego pasa nadal jedzie prawym pasem (możlwie blisko
prawej krawędzi jedni). Jego pas nie kończy się. Kończy się lewy pas.

Prawy pas skończy się tylko wtedy, gdy skończy się jezdnia.

Data: 2020-11-25 15:09:31
Autor: Rom45
Skrecanie.
Użytkownik "Rom45" <olpaser@zaola.pl> napisał w wiadomości news:rplnte$1s3u$1gioia.aioe.org...

Prawy pas skończy się tylko wtedy, gdy skończy się jezdnia.

Oczywiście chodzi o pas nieoznaczony.

Data: 2020-11-25 15:30:51
Autor: J.F.
Skrecanie.
Użytkownik "Rom45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rplojb$7tu$1@gioia.aioe.org...
Użytkownik "Rom45" <olpaser@zaola.pl> napisał w wiadomości

Prawy pas skończy się tylko wtedy, gdy skończy się jezdnia.

Oczywiście chodzi o pas nieoznaczony.

A jakis cytat na poparcie tezy ? Tylko taki lepszy niz "mozliwie blisko prawej krawedzi"

Bo bywaja bardziej dobitne zwezenia - gdzie linia srodkowa biegnie caly czas prosto, a kraweznik po prawej robi sie wyraznie skosny ...

J.

Data: 2020-11-25 15:26:44
Autor: Liwiusz
Skrecanie.
W dniu 2020-11-25 o 14:57, Rom45 pisze:
[...]

  I właśnie widać, że na prawym pasie jezdnia się kończy, bo zaczyna się chodnik. Co zresztą wynika też ze znaku (zwężenie z prawej strony, a nie z lewej).

Rozumiem, że sobie wyobrażasz, że lewy pas rzekomo miałby się kończyć po paru metrach "ukośną linią pasów", ale tak zazwyczaj się nie robi, a nawet jeśli, to wówczas wynika to z malowania.

--
Liwiusz

Data: 2020-11-25 17:29:03
Autor: Rom45
Skrecanie.
[...]

Nie, jezdnia się nie kończy, bo pojazd ma po czym jechać dalej
i ciągle jedzie prawym pasem nieoznaczonym możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni.

Co zresztą wynika też ze znaku (zwężenie z prawej strony, a nie z lewej).
-- Liwiusz

Z znaku nie wynika, że jezdnia się kończy. Z znaku wynika, że należy
panować nad kierownicą, bo nieoznaczony pas ruchu zmienia
kierunek i można zjechać z jezdni.

Data: 2020-11-25 23:38:55
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie.
Wed, 25 Nov 2020 15:26:44 +0100, w <5fbe69a4$0$559$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> prawej krawędzi jedni). Jego pas nie kończy się. Kończy się lewy pas.

  I właśnie widać, że na prawym pasie jezdnia się kończy,

Źle.

bo zaczyna się chodnik.

Jeszcze gorzej.

Co zresztą wynika też ze znaku (zwężenie z prawej strony, a nie z lewej).

Znak nie ma nic wspólnego z pasami.

Rozumiem, że sobie wyobrażasz, że lewy pas rzekomo miałby się kończyć po paru metrach "ukośną linią pasów", ale tak zazwyczaj się nie robi, a nawet jeśli, to wówczas wynika to z malowania.

Zazwyczaj tak się robi i tu też powinno, aby Liwiusze nie powodowali wypadków.

Data: 2020-11-25 14:00:28
Autor: Rom45
Skrec. Pas zanikający.
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości

[...]

Nieoznaczony lewy pas jest zanikającym.

Gdy nie ma znacznego zmniejszenia prędkości to pierwszeństwo
ma jadący pasem prawym, bo lewy musi zmienić pas.

Gdy jest znaczne zmniejszenie prędkości to obowiązuje jazda "na suwak"
i pojazd z prawego pasa ma obowiązek przepuścić jeden pojazd
z lewego pasa i dalej pierwszeństwo na przemian, raz jeden, raz drugi.

Znak zwężenie jezdni nie ma tu znaczenia, bo nie określa pierwszeństwa.

Data: 2020-11-20 10:59:47
Autor: Budzik
[...]

Przyznam ze ich wyjasnienia maja sens skoro mamy ruch prawostronny.

Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich interpretację.

A znasz wyrok sadu który pokazywałby odwrotna sytuacje? Chetnie bym im wrzucil.

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2020-11-20 12:18:58
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 11:59, Budzik pisze:

Oraz czy znają chociaż jeden wyrok sądu, który by potwierdzał ich
interpretację.

A znasz wyrok sadu który pokazywałby odwrotna sytuacje? Chetnie bym im
wrzucil.

Praktycznie każdy który znalazłem.
Ale wystarczy ten który zacytowałem w poprzednim poście - wyższej instancji w tym kraju nie ma.

Data: 2020-11-23 09:32:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-11-20 o 12:18, Cavallino pisze:
[...]

Przyznam się, że z zacytowanego wyroku niewiele wynika. Na pewno nie to, że jadąc prawym mogę staranować jadącego środkowym, bo się chcę wepchać na środek. Właściwie od tego trzeba by zacząć - jak oceniłbyś winę w tego typu zderzeniu? (skręcający prawym pasem spycha tego skręcającego środkowym).

--
Liwiusz

Data: 2020-11-23 09:30:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-11-20 o 07:09, Cavallino pisze:
[...]

Przecież wyraźnie napisali, że nie ma obowiązku zajmowania konkretnego pasa ruchu, tylko przy zmianie pasa należy ustąpić już nim jadącemu. Czyli jadący prawym pasem może pojechać środkowym, jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto tym pasem jedzie, natomiast jadący środkowym może zmienić pas na lewy, jeśli ustąpi pierwszeństwa temu, kto jedzie lewym. A że na tym skrzyżowaniu nie będzie nikogo jadącego lewym, to dostajesz w wyniku "prawy ustępuje środkowemu/lewemu, środkowy zajmuje środkowy lub lewy". Można jeszcze dodać: jak środkowy chce skończyć po prawej, to ustępuje prawemu.

--
Liwiusz

Data: 2020-11-24 12:26:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fbb7327$0$524$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale to przy milczacym zalozeniu, ze prawy z tych 2 prowadzi w prawy pas z tych 3.
A nie np ze lewy z 2 prowadzi w lewy z 3, a prawy z 2 prowadzi w srodkowy.

A tu kolejna wroclawska ciekawostka
https://goo.gl/maps/J5yRbofGNf8s5YgH6

z dwoch jedziemy lekkim skretem w 4 pasy ... ktory gdzie prowadzi ?

Dawniej bylo ciekawiej
https://goo.gl/maps/DmfMLFrmXqgrEEK39
-jakby link nie zadzialal - to cofnac czas do 2011 lub 2014.

Z gory to jakby troche jasniej wyglada
https://www.google.com/maps/@51.107142,17.0440256,53m/data=!3m1!1e3

(jedziemy z Traugutta w Olawska, dla reszty kolegow - z SE w W)

Da sie dotrzec do wczesniejszych zdjec lotniczych bez instalowanie G. Earth?
Bylo gorzej.

Zreszta zdjecia juz nie sa aktualne - troche przeorganizowali :-(

J.

Data: 2020-11-24 12:35:20
Autor: Cavallino
W dniu 24-11-2020 o 12:26, J.F. pisze:
[...]

Nikt nim nie jedzie, dwaj na niego wjeżdżają.

[...]

Na jakiej podstawie to założenie?
Jest błędne w każdym razie.

Data: 2020-11-20 07:26:42
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:
[...]

Generalnie poznański inżynier ruchu, to głąb jakich mało, nie dość że na bakier z prawem, to jesczde z logiką - miałem okazję z nimi korespondować.

Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:

https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret-z-2-pasow-na-3-a.html

Cyt:

W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego samego znaczenia różnym terminom ustawowym.

Data: 2020-11-20 10:04:22
Autor: Rom45
[...]

Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
Udowodnij na podstawie PoRD.

Data: 2020-11-20 10:13:53
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 10:04, Rom45 pisze:

[...]

To był cytat wyroku, też chcesz dyskutować z wyrokiem Sądu Najwyższego, też Ci się wydaje, że wiesz lepiej?

Data: 2020-11-20 10:28:53
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo. Cavallino udowodnij.
[...]

Czekam aż udowodnisz głupotę, którą napisałes o poznańskim inżynierze ruchu.

Data: 2020-11-20 11:03:20
Autor: Cavallino
W dniu 20-11-2020 o 10:28, Rom45 pisze:
[...]

Czekam o poznańskim inżynierze ruchu.

Zaczynam rozumieć, dlaczego piszesz takie bzdury - jak nic masz z nimi coś wspólnego.

No to możemy podyskutować o podstawach mojego twierdzenia.

Rondo Mycielskich - na Szczpankowie, kojarzysz?
Dwa pasy przed rondem, dwa pasy wokół ronda.
Wjazd od strony "spod" wiaduktu - prawy pas notorycznie zakorkowany, czasem korek na kilkanaście minut.
Lewy notorycznie pusty.
Rezultat jest taki, że taka organizacja ruchu blokuje możliwość skrętu w prawo na rondzie wszystkim, którzy chcieliby taki manewr wykonać, i zupełnie nie kolidowaliby z pozostałym ruchem (to są auta z innych kierunków niż reszta, które niestety przed tym rondem się krzyżują).

Wytłumaczysz mi dlaczego nie można przerobić tego ronda na turbinowe, albo chociaż wyłączyć prawy pas z możliwości jazdy "na wprost" oraz "w lewo"?
Czyli pozostawić na prawym pasie tylko kierunek skrętu w prawo na rondzie?
Wystarczy do tego trochę farby i odrobinę dobrej woli.

Głupie odpowiedzi w w stylu "bo tak wymyślił projektant lata całe temu" możesz sobie darować - to właśnie przez nie mam takie zdanie o Waszym dziale.

I to tylko jeden przykład tego typu głupich odpowiedzi.

Data: 2020-11-20 12:12:58
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo.

?

[...]

OK.
Nie znam specyfiki Poznania. Bywam tam bardzo rzadko.

Data: 2020-11-20 13:56:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp8499$rom$1$Cav@news.chmurka.net...
W dniu 20-11-2020 o 10:28, Rom45 pisze:
Czekam o poznańskim inżynierze ruchu.
Zaczynam rozumieć, dlaczego piszesz takie bzdury - jak nic masz z nimi coś wspólnego.
[...]
[...]

O wroclawskich mam podobne zdanie.
Raz do roku glowa mysla.

A raz do roku to troche za malo jak na duze miasto :-(

J.

Data: 2020-11-20 14:10:51
Autor: TomN
Budzik w <news:XnsAC7B405DBDC12budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Ktoś się podpisał pod tym?

To natychmiast do jego przełożonego pisz, żeby go zwolnił.

Podstawę sobie znajdzie sam, jakby co, to niech popatrzą na pytania
egzaminacyjne, gdzie poprawną odpowiedzią jest, że po skręcie w jezdnię >1
pas na skrzyżowaniu można zająć dowolny, a nie wyłącznie prawy

--
'Tom N'

Data: 2020-11-20 14:43:54
Autor: Rom45
[...]

Przecież napisali :  "Przyjmowanie innych torów ruchu jest możliwe ..."
Ten znak ma na celu jedynie upłynnienie ruchu, zrobienie go bardziej
bezpiecznym i przypomnienie o przepisowej jeździe, przede wszystkim
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

Jadący prawym pasem i skręcający  może zająć dowolny pas, ale musi
udzielić pierwszeństwa pojazdom jadącym po tym pasie - art. 22.
Jeżeli taki manewr będzie tylko "ścinaniem zakrętu" to będzie to wbrew PoRD.

Data: 2020-11-23 19:48:16
Autor: J.F.
Użytkownik "Rom45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp8h8b$13lp$1@gioia.aioe.org...
[...]

Tylko, ze pewnie nie pokazuja sytuacji gdy jest wiecej pasow do skretu ....

[...]

To jakos tak troche glupio przypomina, bo
-sa dwa pasy do skretu ... kto mialby sie ustawiac na lewym, skoro nalezy prawym ?
-sa trzy pasy po skrecie - dla kogo te dwa z lewej ?
-i jeszcze bezczelnie sugeruje ze mozna w skrajny lewy skrecic, zamiast w prawy z 3, oczywiscie po ustapieniu pierwszenstwa.

Jadący prawym pasem i skręcający  może zająć dowolny pas, ale musi
udzielić pierwszeństwa pojazdom jadącym po tym pasie - art. 22.
Jeżeli taki manewr będzie tylko "ścinaniem zakrętu" to będzie to wbrew PoRD.

Ale pytanie jest jak prowadzi pas tego po lewej.
Bo jesli z lewego w lewy, to wjezdzajac na inny on tez zmienia pas.
A zakladajac, ze obaj zmieniaja na srodkowy, to ten z prawej ma pierwszenstwo.

J.

Data: 2020-11-24 02:54:57
Autor: Rom45

-sa dwa pasy do skretu ... kto mialby sie ustawiac na lewym, skoro nalezy
prawym ?

Ci którzy wyprzedzają, lub skręcają w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

-sa trzy pasy po skrecie - dla kogo te dwa z lewej ?

dla tych co wyprzedzają, lub pas z lewej dla skręcającego
w lewo na bliskim skrzyżowaniu.

-i jeszcze bezczelnie sugeruje ze mozna w skrajny lewy skrecic, zamiast w
prawy z 3, oczywiscie po ustapieniu pierwszenstwa.

mozna w skrajny lewy skręcić, jeżeli wyprzedza, lub skręca w lewo
 na bliskim skrzyżowaniu.

Ale pytanie jest jak prowadzi pas tego po lewej.

J.

możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli na środkowy.
Prawym pasem jedzie inny pojazd/pojazdy.

Data: 2020-11-24 11:09:40
Autor: J.F.
Użytkownik "Rom45"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rphp7c$138p$1@gioia.aioe.org...
[...]

Trzeba sobie jasno powiadziec - w miastach ten przepis nie ma sensu :-)

[...]

A jak tam tez dwa pas w lewo ?

Ale pytanie jest jak prowadzi pas tego po lewej.

możliwie blisko prawej krawędzi jezdni, czyli na środkowy.
Prawym pasem jedzie inny pojazd/pojazdy.

No, jest to jakas argumentacja ...

J.

Data: 2020-11-21 05:52:30
Autor: Budzik
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Użytkownik TomN newxs@inx.dyndnxs.invalid ...

I co wy na to...?

Ktoś się podpisał pod tym?

Nie bezposrednio ;)

[...]

A jakie to ma znaczenie w kontekscie sytuacji z dwoma pasami?

Data: 2020-11-19 22:41:04
Autor: Myjk
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Thu, 19 Nov 2020 10:13:19 +0100, Rom45
Jadący prawym pasem zmienia pas na środkowy i ma obowiązek ustąpić.

Ten z lewego niby co robi w tym czasie, lewituje?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2020-11-20 20:44:05
Autor: t-1
W dniu 2020-11-19 o 09:42, Cavallino pisze:

PoRD
art. 16.4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
krawędzi jezdni.

A związek z omawianym przypadkiem, to jaki jest?

Prawy nie powinien skręcać w lewo tylko pojechać prosto bo ma obowiązek jazdy możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. :)

Data: 2020-11-19 12:07:18
Autor: T.
W dniu 2020-11-19 o 00:01, Rom45 pisze:
[...]

To jeszcze zależy od malowanek na jezdni. Zwykle w takich prypadkach wytyczają pasy i widać, jak jechać. Często skrajny lewy jest do kolejnego skrętu w lewo (a więc do zawracania), atem prawy na prawy, lewy na środkowy, chyba że chce zawrócić. No i muszą uważać na zmiany pasa.
T.

Data: 2020-11-19 13:17:29
Autor: Uncle Pete
On 19.11.2020 00:01, Rom45 wrote:
[...]

Według tej logiki skręcający z drugiego pasa może zająć tylko pas środkowy (jako najbliższy wolny przy prawej krawędzi jezdni) i też nie ma wyboru.

Data: 2020-12-05 19:15:17
Autor: _Master_
W dniu 2020-11-18 o 14:19, TomN pisze:
Z grubsza: ten z prawej ma do wyboru dwa pasy (prawy i środkowy), a ten z
lewej też dwa pasy (lewy i środkowy), ale środkowy warunkowo, jeżeli ten z
prawej na niego nie wjeżdża.

HAAAAAAAAHHHAAHAHA

Taka teria.

Często jeżdżę 2 na 4 i teoretycznie wszystko jest jasne 1 na 2 lewe a 2 na 2 2 prawe

Ale...

Za 50 metrów jest rozjazd lewo prawo a ruch na prawe 2 jest dużo większy niż na lewe 2.

No i.... Miejscowi jeżdżą grzecznie 1 na 3 a 2 na 4

Ale co jakiś czas się napatoczy obcokrajowiec i wydziwia że jeżdżą ŹLE ;-)

Data: 2020-11-18 14:44:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAC7983A07CD51budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

A dla utrudnenia - pasy sa wymalowane tak
https://www.google.com/maps/@51.1134725,17.0060942,81m/data=!3m1!1e3

jedziemy z poludnia w lewo

J.

Data: 2020-11-18 16:40:15
Autor: TomN
J.F. w <news:5fb52530$0$519$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

A dla utrudnenia
[...]
jedziemy z poludnia w lewo

Jesteś Idiotą i dobrze Ci z tym?

Jakiego południa w leweo? Narysuj o co Cię chodzi, uwzględniając to co już zostało w tym wątku
napisane, kozystając z podkładu google'a

--
'Tom N'

Data: 2020-11-18 17:07:08
Autor: J.F.
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1eakl8p09tliu$.dlg@emil.not.valid...
J.F. w
[...]

Z poludnia, to z poludnia - nie wiesz gdzie jest poludnie, to nie wyzywaj ludzi od idiotow.
W lewo to w lewo, nie wiesz co znaczy w lewo, to jedz sobie w prawo.

Narysuj o co Cię chodzi, uwzględniając to co już zostało w tym wątku
napisane, kozystając z podkładu google'a

Chodzi o takie trudne slowo nie dla idiotow: geometria.
Geometria skrzyzowania, styczne linii pasow, itp ...

J.

Data: 2020-11-18 17:42:09
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2020 o 14:44, J.F. pisze:

Pytanie który auto musi sie po skrecie znaleźc na którym pasie?

A dla utrudnenia - pasy sa wymalowane tak
https://www.google.com/maps/@51.1134725,17.0060942,81m/data=!3m1!1e3

jedziemy z poludnia w lewo

A dlaczego dla utrudnienia?

Lokalsi obstawiam, że jadą lewy na lewy, "prawy" na środkowy a na prawy prawoskręt.

Ja tam nie mam problemów - motocykl jedzie pierwszy, to sobie biorę który mi pasuje:)

--
Shrek

Data: 2020-11-18 18:00:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fb54ee2$0$506$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przyjrzyj sie linii po lewej - ona nie konczy sie stycznie do pasa, tylko tak skosnie wpada na pas.
lewy na lewy wymaga albo sciecia tej linii, a przeciez nie wolno,
albo mocnego podkrecenia kierownicy ... efekt z fotela kierowcy jest nawet mocniejszy.

Ja tam nie mam problemów - motocykl jedzie pierwszy, to sobie biorę który mi pasuje:)

Moto na zakretach odpada :-P

A ze pasy sa dwa ... jeden samochod uzna twoje pierwszenstwo, a drugi nie ma powodu.
Jak nie wyrobisz zakretu, to moze byc kiepsko :-)

No chyba ze ofensywnie pojedziesz "srodkowym pasem moto" i przyblokujesz oba :-)

J.

Data: 2020-11-18 18:21:12
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2020 o 18:00, J.F. pisze:

[...]

Z góry wygląda ok, ale z street view wygląda to rzeczywiście bardziej na lewy>środek. Ciekawe co projektant miał na myśli, bo on widzi chyba tylko z góry. No i co namalowali w stosunku do projektu...

Ja tam nie mam problemów - motocykl jedzie pierwszy, to sobie biorę który mi pasuje:)

Moto na zakretach odpada :-P

No ale raczej nie przy ruszaniu spod świateł. Chyba że mokro;)

No chyba ze ofensywnie pojedziesz "srodkowym pasem moto" i przyblokujesz oba :-)

Moto z definicji jest na pole position;) A przyblokować oba się da jak ci dupa ucieknie i zrobisz low sida:P

Jak ruszasz moto spod świateł to głównym zagrożeniem są ci co jadą na jasnoczerwonym i inni wariaci na innych moto, co ruszają razem z tobą. Powaga - w mieście najmniej komfortowo czuje się mając na plecach inne moto;)

--
Shrek

Data: 2020-11-18 19:08:11
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fb55808$0$506$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zobacz w SV kolejne zdjecia - jak granatowy samochod wysepke scina, bo inaczej sie nie da na lewy zjechac :-)
srebny jadac srodek-srodek tez linie ciagla narusza.

[...]

Jak pojedziesz dokladnie srodkiem, to moze obaj uznaja twoja pole position.
Ale jak troche zboczysz, to zaraz ktorys moze pomyslec ze ma wolny pas.

A dokladnego srodka tu nie ma :-P

[...]

Bo u nas na szczescie malo jest dynamicznych samochodow, i moto wygrywa ... o ile przyczepnosci nie zgubi :-)

J.

Data: 2020-11-18 19:53:03
Autor: Shrek
W dniu 18.11.2020 o 19:08, J.F. pisze:

[...]

Ok...

[...]

Przepraszam ale nie bardzo rozumiem. Moto jedzie przodem i tyle. Co go obchodzi co oni tam z tyłu wybierają za pas?

[...]

Nawet nie o to chodzi. Samochód pojedzie raczej tylko tam gdzie się zmieści, co ogranicza znacznie ilość opcji. Moto to cholera wie co odwinie - inny poziom szachów;)

--
Shrek

Data: 2020-11-19 10:45:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fb56d90$0$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Moto jedzie przodem.
Ale jak obok sie znajdzie dobry rajdowiec, to sie utrzyma obok moto.
I niech teraz moto nie wyrobi zakretu na "swoim pasie" :-- )

J.

Data: 2020-11-19 12:29:19
Autor: Shrek
W dniu 19.11.2020 o 10:45, J.F. pisze:

Moto jedzie przodem.
Ale jak obok sie znajdzie dobry rajdowiec, to sie utrzyma obok moto.

NIe spotkałem. Pewnie dlatego że nie jezdżę szlifierką i nikt się ze mną nie chce ścigać:P Poważnie - przez chyba całą "karierę" to start z zatrzymanego katamaran wygrał chyba ostatni raz na egzaminie. A wcale się z puszkami nie ścigam.

I niech teraz moto nie wyrobi zakretu na "swoim pasie" :-- )

Generalnie to o czym piszesz czyli "jazda pasem dla moto" nie jest jakimś ekstremalnym przeżyciem, zwłaszcza przy prędkościach nieznacznych:P Nie robi to wrażenia nawet na skuterzystach:P

--
Shrek

Data: 2020-11-18 19:49:39
Autor: Janusz
W dniu 2020-11-18 o 14:44, J.F. pisze:
[...]

Skoro nie ma wymalowanych linii prowadzących można jechać dowolnie.
Chyba że wcześniej jest znak pokazujący jak jechać, podobnie jak Budzik pokazał,
to wtedy wg tego znaku.

--
Janusz

Data: 2020-11-19 10:43:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp3qc5$rtf$1$Janusz@news.chmurka.net...
[...]

Biorac pod uwage, ze dwa pasy skrecaja w lewo, to radze ostroznie z ta dowolnoscia, bo kolizja gotowa :-)

Chyba że wcześniej jest znak pokazujący jak jechać, podobnie jak Budzik pokazał, to wtedy wg tego znaku.

No jest znak - mowi, ze dwa pasy w lewo, jeden prosto.

J.

Data: 2020-11-19 10:53:55
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 10:43, J.F. pisze:

Chyba że wcześniej jest znak pokazujący jak jechać, podobnie jak Budzik pokazał, to wtedy wg tego znaku.

To co Budzik pokazał, to nie jest znak.
Więc jego znaczenie prawne jest żadne.

Data: 2020-11-19 11:59:49
Autor: Budzik
[...]

Zgadza sie. Ale ktos to coś tam postawił...

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2020-11-19 13:05:17
Autor: TomN
Budzik w <news:XnsAC7A7BCBC7575budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>:

[...]

Obaj z Poznania jeteście, więc wiecie gdzie kierować pytania: kto, dlaczego
(podstawa prawna) to zrobił.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-20 05:59:47
Autor: Budzik
[...]

Oczywiście.

Tutaj fragment odpowiedzi z UM:
[...]
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau

Data: 2020-11-19 14:15:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp5fbk$vr$2$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Pytanie czy zasada z tej ... tablicy ma jakas podstawe prawną, czy to tylko przekonanie lokalnego dyrektora/kierownika ...

J.

Data: 2020-11-19 16:51:07
Autor: Rom45
[...]

Ten znak to jest pismo obrazkowe dla tych co nie rozumieją/nie pamiętają
przepisów PoRD.
https://ibb.co/GMShGhg

Data: 2020-11-19 17:03:39
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp64al$1ceq$1gioia.aioe.org>:

[...]

Ty funkcjonalny IDIOTO, który delimitera nie potrafi użyć ani sie podpisać,
może sie odniesiesz do tekstu z argumentami, a nie ze swoim bełkotem,

https://ibb.co/GMShGhg

No piękny rysunek o niczym

To masz mięsko:
https://www.brd24.pl/spoleczenstwo/badz-dobrym-kierowca-32-jaki-pas-zajac-po-skrecie-w-ulice-o-wielu-pasach-ruchu/

Zacznij od kontestacji adresu...

--
'Tom N'

Data: 2020-11-23 20:18:10
Autor: J.F.
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:13amc68irxaqq.dlg@emil.not.valid...
Rom45 w
[...]

Adres moze i fajny, ale tresc
"ekspert ds. BRD z firmy Introduction to Higher Level. "

Co tak wrozy ... nie bardzo wiążąco :-)

J.

Data: 2020-11-18 14:45:25
Autor: t-1
W dniu 2020-11-18 o 12:59, Budzik pisze:
[...]

Trzymaj się krawężnika przy którym jedziesz i będzie najbezpieczniej.
Natomiast większe prawo wyboru ma ten z prawej i może bez problemu zająć środkowy pas jeśli zechce. Dla kierowcy z lewego pasa taki manewr byłby nieustąpieniem pierwszeństwa.

Data: 2020-11-18 16:53:46
Autor: Budzik
[...]

To prawda. Ale znajomosc przepisów raczej tego bezpieczenstwa nie umniejszy :)

Natomiast większe prawo wyboru ma ten z prawej i
może bez problemu zająć środkowy pas jeśli zechce. Dla kierowcy z
lewego pasa taki manewr byłby nieustąpieniem pierwszeństwa.

https://ibb.co/GMShGhg
Taki znak pojawił sie w Poznaniu jadac Hlonda i skrecajac w lewo w Lechicka...

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2020-11-18 21:15:06
Autor: t-1
[...]

Faktycznie z lewego pasa należało by skręcić prawie pod kątem prostym.
Ale to problem spowodowany przez projektanta malunków na jezdni. Następny mistrz organizacji ruchu chciał go rozwiązać na chłopski rozum nie licząc się z PoRD
Powinni na jezdni namalować pasy ruchu na całym skrzyżowaniu prowadzące odpowiednio z lewego na środkowy i z prawego na prawy lub przemalować wysepkę a nie tworzyć blaszane prawo.
I jeszcze żartują "jedź poprawnie"
Należało by zapytać Prezydenta Poznania co myśli o radosnej twórczości swoich podwładnych i kto będzie płacił za stłuczki.
Nie ma obowiązku oglądać ogłoszeń i reklam stawianych przy drodze.
Jak masz czas i chęć trochę się rozerwać to napisz do Prezydenta odpowiednie pismo.

Data: 2020-11-18 20:59:51
Autor: Budzik
[...]

Miejsca jest dosyć, to skrzyzowanie jest szerokie.
Zreszta dotychczas ludzie jezdzili własnie w ten sposób ze lewy pas jechał do lewego a prawy do srodkowego i czasami do prawego.
Az nagle pojawiła sie tabliczka i zgłupiałem...

[...]

Moze zadzwonie do ZDMu. Dzieki wszystkim za wyjasnienia ale przyznaje sie ze jak ta tabliczka sie pojawiła to po pierwsze zgłupiałem a po drugie pomyslałem ze cały czas jezdzilem zle a i zdarzyło mi sie czasami na kogoś trąbnąć :))))

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2020-11-19 00:15:22
Autor: Rom45
[...]

Nie ma większego prawa wyboru. Jest obowiązek jechania możliwie blisko
prawej krawędzi jezdni.
Ten z prawego może zająć środkowy pas pod warunkiem ustąpienia
pierwszeństwa, bo zmienia pas.

Data: 2020-11-19 10:33:37
Autor: t-1
W dniu 2020-11-19 o 00:15, Rom45 pisze:

Nie ma większego prawa wyboru. Jest obowiązek jechania możliwie blisko
prawej krawędzi jezdni.
Ten z prawego może zająć środkowy pas pod warunkiem ustąpienia
pierwszeństwa, bo zmienia pas.

Ten z lewego też zmienia pas gdy chce z lewego wjechać na środkowy.
Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

Faktycznie strach na trzeźwo jeździć skoro takie rzeczy są wątpliwe dla niektórych.

Data: 2020-11-19 10:51:59
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 10:33, t-1 pisze:
[...]

Żaden nie zmienia pasa, zmieniają kierunek ruchu i zajmują NOWY (dla nich) pas.

Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

Tak, wynika to z zasady ogólnej.

Faktycznie strach na trzeźwo jeździć skoro takie rzeczy są wątpliwe dla niektórych.

Ano.

Data: 2020-11-19 10:58:02
Autor: TomN
Cavallino w <news:rp5f80$vr$1$Cavnews.chmurka.net>:

[...]

A w międzyczasie (zmiana kierunku chwilę trwa) są w tzw międzypasiu?

Weź nie pierdol głupot. Coś co ma szerokośc, na jezdni zajmuje jeden pas
ruchu, czy jest on namalowany czy nie jest, czy jest to skrzyżowanie, czy
autostrada w przebudowie.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 14:18:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rp5f80$vr$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Skoro zajmują NOWY pas ruchu, to wydaje sie, ze zmienili stary :-)

Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

Tak, wynika to z zasady ogólnej.

Faktycznie strach na trzeźwo jeździć skoro takie rzeczy są wątpliwe dla niektórych.

Ano.

Mowicie wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie wina tego po lewej ?

J.

Data: 2020-11-19 14:43:04
Autor: Cavallino
W dniu 19-11-2020 o 14:18, J.F. pisze:
[...]

Ale jazda po starym nas nie interesuje w tym kontekście.
Na nowy wjeżdżają, a nie go zmieniają.

Mowicie wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie wina tego po lewej ?

Zgodnie z przepisami tak - to jest niedookreślone.
A ludzie myślą logicznie i jednak próbują temu zapobiec, więc nie skręcają w ten sposób widząc przeciwnika po lewej.

Data: 2020-11-19 15:43:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup W dniu 19-11-2020 o 10:33, t-1 pisze:
[...]

Skoro jechali po starym pasie, a teraz jada po nowym - to IMO zmienili pas, ale ja sie nie znam :-P

Mowicie wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie wina tego po lewej ?
Zgodnie z przepisami tak - to jest niedookreślone.

A jak to zrobie w Poznaniu za ta tabliczka ?

A ludzie myślą logicznie i jednak próbują temu zapobiec, więc nie skręcają w ten sposób widząc przeciwnika po lewej.

Ja bym tam sie raczej skupil na tym, ze jak ktos wjedzie rogiem swojego pojazdu w drzwi drugiego - to jest winny.
Ale jak bede szybki, to bedzie rog-rog :-)

J.

Data: 2020-11-19 15:02:21
Autor: TomN
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
J.F. w <news:5fb670ac$0$516$65785112news.neostrada.pl>:

Mowicie

Nie towarzyszu Lis, nie mówimy, takoż napisał Koń, wysnuwając teorie o
miedzypasiu.

wiec, ze z z prawego(srodkowego) pasa do skretu w lewo jak skrece na skrajny lewy pas nowej drogi, to w razie stluczki bedzie wina tego po lewej ?

Podejdź tak jak tu już napisano:
obaj zmieniacie kierunek, jeżeli jesteś pry krawężniku prawym, to ląduj na
prawym pasie, jeżeli przy lewym, to ląduj na lewym. Wtedy nie zmieniasz
pasa.

Każda inna jazda z 2 na 3 jest zmiana pasa i wtedy pierwszeństwo ma ten,
który jedzie swoim pasem, chyba, że oba zmieniaja i wtedy ma ten z prawej.

To kurwa nie jest trudne do ogarniecia, tylko nie trzeba tworzyć bytów typu
"międzypas"

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 16:02:12
Autor: J.F.
Użytkownik "TomN"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:tols7os5c6wc.dlg@emil.not.valid...
[...]

Ale na to cytatu nie podasz :-P

Każda inna jazda z 2 na 3 jest zmiana pasa i wtedy pierwszeństwo ma ten,
który jedzie swoim pasem, chyba, że oba zmieniaja i wtedy ma ten z prawej.

No wlasnie  - chyba, ze ten z lewej jednak zmienia pas, mimo, ze caly czas trzyma sie lewej :-)

J.

Data: 2020-11-19 16:15:28
Autor: TomN
J.F. w <news:5fb688f6$0$545$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Podam, ale za opłatą, skoro sam w wątku nie potrafisz poszukać!

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 17:29:48
Autor: Rom45
[...]

Właśnie wtedy zmienia pas.
 Najpierw miał jeden pas z prawej, a po skręcie
ma dwa pasy z prawej.

Data: 2020-11-19 17:38:35
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp66it$htt$1gioia.aioe.org>:

[...]

I co mu to przeszkadza IDIOTO funkcjonalny, że ma dodatkowy pas z prawej,
skoro jest z prawej?

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 17:10:53
Autor: Rom45
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5fb670ac$0$516$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Winny bedzie ten z prawej, bo zmieniając pas nie udzielił pierwszeństwa.

Data: 2020-11-19 17:01:09
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Nie ma NOWEGO pasa !
[...]

Nie ma NOWEGO pasa !
Nie ma pasów nowych i starych.
Są tylko pasy oznaczone i nieoznaczone.

Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

Tak, wynika to z zasady ogólnej.

Nie ma takiej zasady.

Data: 2020-11-19 17:11:35
Autor: TomN
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. Nie ma NOWEGO pasa !
Rom45 w <news:rp64sp$1l7n$1gioia.aioe.org>:

Nie ma takiej zasady.

Masz rację, jest 22.4, o czym sam napisałeś IDIOTO funkcjonalny

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 17:34:03
Autor: Rom45
Rom45 w

Nie ma takiej zasady.

Masz rację, jest 22.4, o czym sam napisałeś

-- 'Tom N'

22.4 nie ma zastosowania w tej sytuacji. On dotyczy czego innego.

Data: 2020-11-19 17:40:03
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp66qe$lqu$1gioia.aioe.org>:

[...]

Tajmne "coś innego"...

Jesteś IDIOTĄ funkcjonalnym i dobrze ci z tym!

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 16:55:06
Autor: Rom45
Użytkownik "t-1" <t-1@todlaspamu.pl> napisał w wiadomości news:rp5e56$a7e$1gioia.aioe.org...
[...]

Ten z lewego nie zmienia pasa. On cały czas jedzie tym samym pasem,
równolegle do pojazdu jadącego prawym pasem.

Data: 2020-11-19 17:12:52
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp64hr$1g5m$1gioia.aioe.org>:

Ten z lewego nie zmienia pasa. On cały czas jedzie tym samym pasem,
równolegle do pojazdu jadącego prawym pasem.

Tylko wtedy, gdy jedzie przy lewym krawężniku. IDIOTO funkcjonalny.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 17:36:20
Autor: Rom45
[...]

Wtedy własnie zmienia pas.
Opisałem to w innym poście.

Data: 2020-11-19 17:47:37
Autor: TomN
Rom45 w <news:rp66um$o7f$1gioia.aioe.org>:

[...]

Weź dzieciaku wypierdalaj na jakieś forum dla niepełnosprawnych inaczej.

Piszesz, że nie zmienia pasa ten przy lewym krawężniku, ale pas zmienia, gdy
przy tym krawężniku jedzie...
Nieźle cię pojebało.

Opisałem to w innym poście.

Post to ty sobie zrób od usenetu.

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 17:47:46
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Thu, 19 Nov 2020 16:55:06 +0100, w <rp64hr$1g5m$1@gioia.aioe.org>, "Rom45"
<olpaser@zaola.pl> napisał(-a):

> Ten z lewego też zmienia pas gdy chce z lewego wjechać na środkowy.
> Więc ten z prawej ma pierwszeństwo.

Ten z lewego nie zmienia pasa. On cały czas jedzie tym samym pasem,
równolegle do pojazdu jadącego prawym pasem.

Nie ma czegoś takiego jak "zmiana pasa na skrzyżowaniu" -- jest zajmowanie pasa
na nowej jezdni.

Data: 2020-11-19 18:01:07
Autor: TomN
radekp@konto.pl w <news:6c8drfhoiut43u1tgtnf0gtqfgtifbvjpi4ax.com>:

Nie ma czegoś takiego jak "zmiana pasa na skrzyżowaniu" -- jest zajmowanie pasa
na nowej jezdni.

I można "ot tak" zając pas, który jest zajęty?
Pokaż przepis, że ten z prawej może zając dowolny (w tym zajęty) pas.
W kontekście tego co ten IDIOTA ROM45 (podszywa się pod Romana?) wypisuje.

Od siebie opisz proszę, jak wygląda "międzypasie". Chyba się nie obawiasz,
że kon ma inne zdanie...

--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 18:14:34
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Thu, 19 Nov 2020 18:01:07 +0100, w <7yt9o1hntogg.dlg@emil.not.valid>, TomN
<newxs@inx.dyndnxs.invalid> napisał(-a):

> [...]

> na nowej jezdni.

I można "ot tak" zając pas, który jest zajęty?

Raczej nie.

Od siebie opisz proszę, jak wygląda "międzypasie". Chyba się nie obawiasz,
że kon ma inne zdanie...

Co to jest międzypasie?

Data: 2020-11-19 18:20:40
Autor: TomN
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
radekp@konto.pl w <news:du9drfhvcm09j06fet0rr0cbrg602ghlbu4ax.com>:

Co to jest międzypasie?

Twór wymyślony przez konia, wg jego teorii nie ma pasów na skrzyżowaniu, a
ty mu wtórujesz swoją retoryką
--
'Tom N'

Data: 2020-11-19 20:29:10
Autor: radekp@konto.pl
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Thu, 19 Nov 2020 18:20:40 +0100, w <1ctxndqdyeazv$.dlg@emil.not.valid>, TomN

Bo to nie pasy, a linie naprowadzające.

Data: 2020-11-18 23:20:47
Autor: Michal Jankowski
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Hehe.

Czy tylko mnie się wydaje, że tutaj:
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_historyczna&L=PL&X=7501068.039174167&Y=5787065.544792499&S=17&O=d_fotoplan_2018&T=382038b175fe04x48

z dwóch pasów, z których można skręcać w lewo:

1) lewy pas jest kierowany przerywaną linią na środkowy pas (i słusznie, bo wewnętrzny pas jest tylko do zawracania)
2) prawy pas ma ciągłą linią zasugerowany skręt na najbardziej wewnętrzny (lewy) pas (ten do zawracania)?

Tak, żeby się tory skrzyżowały...

   MJ

Data: 2020-11-21 10:46:23
Autor: Rom45
Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsAC7983A07CD51budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...

[...]

Najpierw przeanalizujmy podobną sytuację:

Jedziemy drogą jednokierunkową dwupasmową. Droga skreca ostro
(ok. 90 st). Równoczesnie z skrętem droga poszerza się o dodatkowy pas
z lewej strony. Którym pasem powinien jechać pojazd z prawego pasa,
a którym pasem powinien jechać pojazd jadący równolegle z tym na prawym
pasie ?

Kto prawidłowo odpowie, ten nie będzie miał problemu z pytaniem Budzika.

Data: 2020-11-21 11:59:44
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale czy tobie chodzi o sytuacje kiedy masz wymalowane pasy ruchu i ten pas z lewej strony jest trzecim który powstaje dodatkowo? A gdyby ten dodatkowy powstawał z prawej strony?

Nie sadzisz ze porownywanie sytuacji tego typu ze skrzyzowaniem gdzie pasy nie naprowadzaja na to jak jechac to jednak odrobine inny przypadek?

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2020-11-21 13:21:36
Autor: Rom45
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsAC7C7A7879AACbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Tak, mogą być pasy oznaczone, ale nie muszą.
Poszerzenie o pas z prawej zostawmy na deser na razie.

Porównywanie z Twoim skrzyżowaniem jest na miejscu, bo jazda
jest identyczna.

Dla uproszczenia sprawy. Może być prosta droga dwupasmowa
jednokierunkowa, która w pewnym miejscu poszerza się o jeden pas
z lewej. Sposób jazdy będzie taki sam jak na Twoim skrzyżowaniu,
no może za wyjątkiem kręcenia kierownicą.

Data: 2020-11-21 14:59:44
Autor: Budzik
[...]

Wolałbym sie nie odnosic do sytuacji w ktorej ktos prosta droge traktuje rownoznacznie ze skrzyzowaniem, droge z wymalowanymi pasami traktuje tak samo jak droge bez pasów i probuje zakładac ze obowiazuja w kazdym przypadku takie same zasady...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2020-11-22 02:11:12
Autor: Rom45
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:XnsAC7C9E17B5C3Cbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Ja nie pisałem o skrzyżowaniu. Ja pisałem o Twoim skrzyżowaniu.
Moje porównanie powinno dużo wyjaśnić. Nie udało się - trudno.

Data: 2020-11-22 12:51:10
Autor: Budzik
[...]

Byc moze zle cie zrozumiałem (chociaz przyznaje ze coraz bardziej zaczynasz smierdziec trollem) ale wydawało mi sie ze przyrownujesz skrzyzowanie do prostej drogi dwupasmowej jednokierunkowej która w pewnym miejscu sie poszerza. Ale być moze coś zle zrozumiałem...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,