[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

Data: 2010-06-16 11:40:51
Autor: Filip KK
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
W dniu 2010-06-15 22:28, Rafał SP Gil pisze:

Skręciło mi się w prawo z pasa przeznaczonego do jazdy w lewo.

Miejsce: Warszawa, Jadę ulicą Chrobrego (jadę w stronę Dźwigowej). Dojeżdżam
do skrzyżowania z Wałowicką (w prawo Wałowicka, w lewo Zdobnicza).

Przede mną dwa pasy, pas po lewej do skrętu w lewo, i prawy pas do skrętu w
Wałowicką i do jazdy na wprost w Dźwigową.

Czerwone światło. Jako pierwszy stoi BUS na czerwonym ... dojeżdżam powoli do
niego i widzę, że nie skręca w prawo mimo zielonej strzałki (nie sygnalizuje
również takiego manewru) ... wjeżdżam na lewy pas i na zielonej strzałce tnę w
prawo w wałowicką ... Z przeciwka jechała (sic!) policja. Tną za mną.

POLICJANCI:

- popełnił pan dwa wykroczenia: 1. przejechanie skrzyżowania na czerwonym
świetle. 2. Skręt nie z tego pasa.

Popełniłeś 4 wykroczenia.

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

Wobec tego mandatu nie przyjąłem.

W sądzie nie masz szans, dowalą Ci jeszcze powyższe.

pzdr

Data: 2010-06-16 12:15:40
Autor: TP
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

na miejscu policjanta dodałbym 5. wyprzedzanie na przejsciu dla pieszych.
Czesto widze takich cwaniaczkow wykonujących taki manewr, ktorym sie  wydaje, że nic zlego nie robią...
Kiedys widzialem jak taki cwaniaczek a raczej cwaniaczka, bo to byla  kobieta potrąciła w ten sposob czlowieka ktory wbiegl na ulice.

Data: 2010-06-16 11:13:26
Autor: to
TP wrote:

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
4. Stwarzanie zagroĹźenia w ruchu drogowym.

[...]

Ciągłej nie musiał wcale przekroczyć, zagrożenia nie stworzył, a już na przejściu to z całą pewnością nie wyprzedzał skoro autobus stał.

Data: 2010-06-16 12:19:48
Autor: krzysiek82
TP pisze:
[...]

dokładnie, najbardziej jednak boli to, ze taki cwaniak jeszcze się żali, a powinien przeprosić i siedzieć grzecznie.

--
krzysiek82

Data: 2010-06-16 15:21:28
Autor: Sebastian Kaliszewski
krzysiek82 wrote:
TP pisze:
[...]

dokładnie,

Dziecko, czy ty wiesz co to znaczy wyprzedzać?

najbardziej jednak boli to, ze taki cwaniak jeszcze się żali,

Ręce opadają...

Gdzie się żali?

Analfabetyzm funkcjonalny...

> a powinien przeprosić i siedzieć grzecznie.

Tak. Janlepiej dać panu policjantowi d... żeby jeszcze pałą przywalił.

\SK

Data: 2010-06-16 12:20:35
Autor: Cavallino
Użytkownik "TP" <tomaszp3@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:op.ved1gepm7cgafenews.gazeta.pl...

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

na miejscu policjanta dodałbym 5. wyprzedzanie na przejsciu dla pieszych.

Ale wiesz co to jest wyprzedzanie?
No to nie pisz bzdur.

Data: 2010-06-16 14:07:54
Autor: szerszen

Użytkownik "TP" <tomaszp3@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.ved1gepm7cgafe@news.gazeta.pl...

na miejscu policjanta dodałbym 5. wyprzedzanie na przejsciu dla pieszych.

a to na przejsciu zdnajdowaly sie dwa samochody?
wydawalo mi sie ze wyraznie napisal, ze dlatego taki manewr wykonal, ze na prawym wlasnie _stal_ samochod

Data: 2010-06-16 15:19:20
Autor: Sebastian Kaliszewski
TP wrote:

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

Bzdura.

na miejscu policjanta dodałbym 5. wyprzedzanie na przejsciu dla pieszych.

Dziecko, czy ty wiesz co to jest wyprzedzanie?

\SK

Data: 2010-06-17 14:54:25
Autor: Bydlę
TP wrote:

> kobieta potrąciła w ten sposob czlowieka ktory wbiegl na ulice.

Wbiegł?
;>

--
Bydlę

Data: 2010-06-18 08:29:47
Autor: szerszen
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvd5u1$mlk$1@cougar.axelspringer.pl...

Wbiegł?

jak mial zielone mogl nawet wpelznac ;)

Data: 2010-06-18 17:12:14
Autor: Bydlę
szerszen wrote:

> Użytkownik "Bydlę" <bydle@bydle.com> napisał w wiadomości grup

> jak mial zielone mogl nawet wpelznac ;)

OK :-)

Mnie dziwi podejście pieszych, którym wydaje się, że mają szansę w starciu z ponadtonowym pociskiem.
Może żądać egazminu z fizyki, przed wpuszczeniem na drogi?
(jeden pies: pieszych, rowerzystow, motocyklistów, smochodziarzy...)
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-06-16 14:06:34
Autor: szerszen

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hva68c$vfj$1@news.task.gda.pl...

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.

a od kiedy to linie masz wymalowane na pasach (przejsciu dla pieszych)?

Data: 2010-06-16 15:17:39
Autor: szerszen
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvagdo$u7b$1@news.task.gda.pl...

Na jakich pasach?

zasugerowalem sie wpisem tp o pasach, faktycznie ich tam byc nie musialo

tymbardziej nie bylo linii o ktorych przekroczenie go oskarzasz ;)

Data: 2010-06-16 15:30:42
Autor: Filip KK
W dniu 2010-06-16 15:17, szerszen pisze:

[...]

Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?

Data: 2010-06-16 15:41:44
Autor: szerszen

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvajnf$5m7$2@news.task.gda.pl...

Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?

nie znalazle, ale abys mial racje, bylo by to chyba jedyne skrzyzowanie w wawie, ktore ma wymalowane linie za linia zatrzymania

Data: 2010-06-16 15:45:46
Autor: Filip KK
W dniu 2010-06-16 15:41, szerszen pisze:

[...]

Nie za, tylko na skrzyżowaniu!

Data: 2010-06-16 16:00:29
Autor: szerszen

Użytkownik "Filip KK" <nospam@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvakji$6cj$1@news.task.gda.pl...

Nie za, tylko na skrzyżowaniu!

znalazlem sobie to skrzyzowanie

wiec tak, jednak sa pasy, wiec wracamy do tego co napisalem na poczatku

wiec to ze przekroczyl jakakolwiek linie jest tylko i wylacznie twoim zalozeniem, ja zakladam ze zrobil to na pasach :)

Data: 2010-06-16 16:56:38
Autor: radekp@konto.pl
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Wed, 16 Jun 2010 15:30:42 +0200, w <hvajnf$5m7$2@news.task.gda.pl>, Filip KK
<nospam@nospam.pl> napisał(-a):

Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?

Ale już wiesz, że jechał od innej strony niż pokazuje zdjęcie?

Data: 2010-06-23 00:21:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-16 16:56, radekp@konto.pl pisze:

Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?
Ale już wiesz, że jechał od innej strony niż pokazuje zdjęcie?

2 fotki:
http://img705.imageshack.us/i/swiatla.jpg/

Ta obrazuje moje pole widzenia podczas akcji...

http://img682.imageshack.us/i/zatarcielinii.jpg/

A tu zaś widać, tą ciągłą linię świeżo malowaną, linie zatrzymania etc.

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-06-16 17:20:52
Autor: Rafał Gil
> [...]
> tymbardziej nie bylo linii o ktorych przekroczenie go oskarzasz ;)
Już znalazłeś zdjęcie skrzyżowania w wątku?

W wątku nie ma zdjęcia na którym widać układ linii/pasów/świateł.

Zrozumiałbyś gdybyś spojrzał na oznaczenie na mapce w którą stronę i z której
strony zdjęcie zostało zrobione.

Przerosło Cię ... A szczekasz.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-06-17 09:03:41
Autor: szerszen

Użytkownik "Rafał Gil" <daftpunk.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvb15k$3cb$1@inews.gazeta.pl...

W wątku nie ma zdjęcia na którym widać układ linii/pasów/świateł.

na zumi jest niezla fota, pomijajac tylko fakt, ze to juz nie byla chrobrego ;)
fota ta jedynie potwierdza ze:

1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles
2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle, pas do skretu w lewo ma oddzielny sygnalizator
3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych, albo przecinajac za nim linie ciagla

Data: 2010-06-17 02:39:19
Autor: Tomek Glowka
On 17 Cze, 09:03, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "Rafał Gil" <daftpunk.WYT...@gazeta.pl> napisał:
> [...]
fota ta jedynie potwierdza ze:
1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles
2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle,
Fota jest moze i niezla, ale nie az tak aktualna (-;

pas do skretu w lewo
ma oddzielny sygnalizator
Nie, zaden pas nie "ma" oddzielnego sygnalizatora. A przynajmniej nie
wprost. Owszem, jest oddzielny sygnalizator kierunkowy dla skretu w
lewo. Ale to nie sygnalizatory swietlen okreslaja, z ktorych pasow
nalezy skrecac. Przypisanie nastepuje poprzez znaki poziome.
A w ogole to sygnalizatory dla poszczegolnych pasow umieszcza sie
_nad_ tymi pasami - a nie na wysepce rozdzielajacej i ten watek uwazam
za bezprzedmiotowy.

Zwroc jeszcze uwage na opis sygnalizatorow w rozprzadzeniu - S-2
oznacza że "dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym
strzałką" (pod pewnymi warunkami - zostaly spelnione) a S-3  "dotyczą
kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką". Nie ma
prawnych podstaw aby w takiej sytuacji zarzucic "niestosowanie się do
sygnałów świetlnych". No bo do ktorego _konkretnie_?

3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych,
Bylby na to jakis paragraf?

albo przecinajac za
nim linie ciagla
Byc moze to prawda - ale na to akurat policja nie zwrocila uwagi (-:

pozdrawiam, tomek

Data: 2010-06-17 12:33:45
Autor: Kub@
Skręt w prawo na zielonej strzałce
2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle,
Fota jest moze i niezla, ale nie az tak aktualna (-;

Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł, więc ten sygnał w ogóle nie był dla niego.
A co on zrobił:
1. z pasa do skrętu w lewo, dla którego to kierunku był nadawany sygnał czerwony wjechał za linię zatrzymania
2. skręcił w prawo z pasa niezezwalającego na taki manewr
i słusznie zostało zaproponowane ukaranie za oba przewinienia.

Kub@

Data: 2010-06-17 12:41:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "Kub@" <kuba_praca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł,

Bo?

[...]

Jak się auto przed Tobą zepsuje, to będziesz stał do usranej śmierci?
Czy może jednak uznasz, że miałeś prawo ominąć zawalidrogę i pojechać w prawo?

Tutaj sytuacja mogła być analogiczna.

Data: 2010-06-17 13:27:13
Autor: szerszen
Skręt w prawo na zielonej strzałce

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvcu4s$u4c$1@news.onet.pl...

Bo?

bo, to co juz bylo tu napisane, z duzym prawdopodobienstwiem nie widzial ani tego sygnalizatora, ani z cala pewnoscia, tego co sygnalizuje pojazd po jego prawej

Jak się auto przed Tobą zepsuje, to będziesz stał do usranej śmierci?

ale sie nie zepsulo

Data: 2010-06-18 11:42:23
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-17 13:27, szerszen pisze:

bo, to co juz bylo tu napisane, z duzym prawdopodobienstwiem nie widzial
ani tego sygnalizatora, ani z cala pewnoscia, tego co sygnalizuje pojazd
po jego prawej

Będąc za nim, widziałem, Ĺźe niczego nie sygnalizuje. Swoim nieruchem sygnalizował, Ĺźe stoi. Dostrzegłem, Ĺźe zapaliła się zielona strzałka, wjechałem na lewy pas. Zatrzymałem się a następnie korzystając z zielonej strzałki skręciłem w prawo. Popełniłem przy tym jednak wykroczenie opisane w PORD i choćby aktualnym taryfikatorze. Ani pord nie mĂłwi o zakazie skrętu na zielonej strzałce z pasa innego niĹź pas do skrętu w prawo. Taryfikator rĂłwnieĹź nie  przewiduje za takie wykroczenie kary.

Jak się auto przed Tobą zepsuje, to będziesz stał do usranej śmierci?
ale sie nie zepsulo

A skąd wiesz ? Napisałem tylko, że pojazd stał. Mógł stać z 2 powodów - z powodu zapalonego czerwonego światła (zakładając, że chciał jechać na wprost), albo z powodu awarii (zakładając, że chciał pojechać gdziekolwiek).

He he ... jak na razie w dyskusji dowiedziałem się, że na pustym przejściu na pewno były tabuny ludzi, w tym moje wnuki w przyszłości i że nie ma możliwości by pojazd przede mną był w stanie ulegania awarii :)

Data: 2010-06-18 18:52:15
Autor: Arek (G)
[...]

Będąc za nim, widziałem, że niczego nie sygnalizuje. Swoim nieruchem
sygnalizował, że stoi. Dostrzegłem, że zapaliła się zielona strzałka,
wjechałem na lewy pas.
[...]

A to zmienia nieco postać rzeczy, jeżeli zjechałeś na prawy pas przed sygnalizatorem, bo było tam wolne miejsce, to sporą część swoich wypowiedzi odszczekuję.

[...]

Wówczas by włączył awaryjne, a nawet jeżeli to niestety polskie przepisy nie pozwalają przekroczyć linii ciągłej:) Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

He he ... jak na razie w dyskusji dowiedziałem się, że na pustym
przejściu na pewno były tabuny ludzi, w tym moje wnuki w przyszłości i
że nie ma możliwości by pojazd przede mną był w stanie ulegania awarii :)

Takie Ĺźycie.

A.

Data: 2010-06-18 18:58:09
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-18 18:52, Arek (G) pisze:

[...]
              ^^^^^^^^^^^^

A to zmienia nieco postać rzeczy, jeżeli zjechałeś na prawy pas przed
                                                         ^^^^^^^^

sygnalizatorem, bo było tam wolne miejsce, to sporą część swoich
wypowiedzi odszczekuję.

Nie odszczekuj ... przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze raz ....

Wówczas by włączył awaryjne,

Jesteś miszczuniem pojawiania się rowerzystów gdzie ich nie było .... awaria polegała na zniknięciu akumulatora ...

A na poważnie - przeczytaj posta na którego właśnie odpowiadałeś jeszcze raz.

[...]

Czekam na argumenty a nie pierdolenie.

Data: 2010-06-18 10:40:03
Autor: Kub@
[...]

Bo był na pasie do skrętu w lewo?

Data: 2010-06-18 10:45:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "Kub@" <kuba_praca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hvfbcs$9i0$1news.onet.pl...
[...]

Kiedy?
W trakcie omijania przeszkody?
Chodnikiem miał ją omijać?

Data: 2010-06-18 11:31:16
Autor: szerszen

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hvfbmf$ais$1@news.onet.pl...

W trakcie omijania przeszkody?

a od kiedy to samochod stojacy na czerwonym, przed przjesciem, jest przeszkoda ktora nalezy omijac

Data: 2010-06-18 11:31:29
Autor: DoQ
Cavallino pisze:

Kiedy?
W trakcie omijania przeszkody?
Chodnikiem miał ją omijać?

Jesli lewy pas tez bylby blokowany przez stojacy na czerwonym samochod, to dlaczego by nie? Liczy sie to ze chcesz skrecic na zielonej strzalce, nie jakas glupia sygnalizacja czy znaki.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-18 11:38:07
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-17 12:33, Kub@ pisze:

Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do
tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł,

Skoro skręciłem, to mogłem. Nieprawdaż ?

[...]

Zgodzę się.

Teraz pytam - a dlaczego "za jazdę na czerwonym" skoro zielona strzałka świeciła ?

Data: 2010-06-18 19:32:48
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

Teraz pytam - a dlaczego "za jazdę na czerwonym" skoro zielona strzałka świeciła ?

Bo dla jadacych na wprost i skrecajacych w lewo świeciło się czerwone światło?
Jesli dobrze zrozumialem wjechales za sygnalizator z zamiarem skrętu w lewo (pas tylko do skretu w lewo) tak to mozna _interpretowac_. Inaczej mowiac wjechales za sygnalizator na czerwonym swietle dla lewoskrętu. To tak IMHO.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-18 21:42:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-18 19:32, DoQ pisze:

Bo dla jadacych na wprost i skrecajacych w lewo świeciło się czerwone
światło?

Świeciło się czerwone na lewym i prawym sygnalizatorze. Przy prawym była zielona strzałka.

Jesli dobrze zrozumialem wjechales za sygnalizator z zamiarem skrętu w
lewo (pas tylko do skretu w lewo) tak to mozna _interpretowac_.

Wjechałem przed sygnalizator i się zatrzymałem na pasie do skrętu w lewo z zamiarem skręcenia w prawo (planowane popełnienie wykroczenia).

W momencie gdy utwierdziłem się, że po prawej stronie na sygnalizatorze świeciła się zielona strzałka, z pasa do lewoskrętu pojechałem w prawo korzystając z "uprawnień" wynikających z zielonej strzałki.

Policja, jak i wiele "inteligentnych osób" tutaj sugeruje, że pojechałem NA CZERWONYM ŚWIETLE, co jest wierutnym kłamstwem.

Data: 2010-06-18 22:21:13
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

[...]

Hmm i udalo ci sie wykonac ten manewr przed sygnalizatorem, skoro na prawym stal bus? Czy wjechales za sygnalizator przejechales po pasach przed busa i dopiero skreciles w prawo?

Policja, jak i wiele "inteligentnych osób" tutaj sugeruje, że pojechałem NA CZERWONYM ŚWIETLE, co jest wierutnym kłamstwem.

No coz, zobaczymy jaki zapadnie wyrok ;)
Choc jak chyba napisales zamiast wjazdu na czerwonym wpisali ci tamowanie ruchu? :>

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-18 22:30:14
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-18 22:21, DoQ pisze:

Hmm i udalo ci sie wykonac ten manewr przed sygnalizatorem, skoro na
prawym stal bus? Czy wjechales za sygnalizator przejechales po pasach
przed busa i dopiero skreciles w prawo?

Proszę. Skupmy się.

Fakty:

Wykonałem manewr skrętu w prawo z pasa do lewoskrętu. Skorzystałem z zielonej strzałki.

POLICJA przypisała mi 2 wykroczenia: SKRĘT Z LEWEGO PASA W PRAWO (tu się zgodziłem z nimi i zadeklarowałem przyjęcie mandatu). 2 zarzucone mi wykroczenie, to przejechanie na czerwonym świetle. Tu się nie zgodziłem,  gdyĹź świeciła się zielona strzałka. I ten wątek poddałem pod dyskusję -  czy psiarnia miała rację , Ĺźe był to przejazd na czerwonym świetle. Moja teza brzmiała: przejazd na zielonej strzałce z lewego pasa na tamtym skrzyĹźowaniu liczy się tak samo jak przejazd na zielonej strzałce na tamtym skrzyĹźowaniu z prawego pasa.

I jakie ma znaczenie położenie pojazdu w zględem sygnalizatora ???? W obu przypadkach, wyjeżdżasz poza sygnalizator nadający czerwone światło z zieloną strzałką.

Policja, jak i wiele "inteligentnych osĂłb" tutaj sugeruje, Ĺźe
pojechałem NA CZERWONYM ŚWIETLE, co jest wierutnym kłamstwem.
No coz, zobaczymy jaki zapadnie wyrok ;)
Choc jak chyba napisales zamiast wjazdu na czerwonym wpisali ci
tamowanie ruchu? :>

Nie. To wpisali NA WEZWANIU na komendę. Odczytany mi zarzut był taki jaki opisałem na wstępie: Skręt w prawo z pasa do lewoskrętu i przejechanie na czerwonym świetle.

Moje wyjaśnienia były tożsame z tezami które tu stawiam i popieram przepisami: Zgadzam się, że popełniłem wykroczenie polegające na skręcie w prawo z lewoskrętu. Na czerwonym zaś nie przejechałem gdyż świeciła zielona strzałka.

Tak teraz jeszcze na logikę myślę - jedyny pojazd któremu mógłbym utrudnić ruch był to pojazd znajdujący się w stanie bezruchu ;). Chyba trudno utrudnić ruch w takiej sytuacji.

Data: 2010-06-18 23:03:18
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

I jakie ma znaczenie położenie pojazdu w zględem sygnalizatora ???? W obu przypadkach, wyjeżdżasz poza sygnalizator nadający czerwone światło z zieloną strzałką.

To wyobrazmy sobie inna, podobna sytuacje.
Stoisz na srodkowym pasie 2 pasmowki przeznaczonym do jazdy na wprost.
Lewy pas przeznaczony jest wylacznie do skretu w lewo i ma swoja sygnalizacje. Wszyscy maja czerwone.
Zapala sie zielone dla skrecajacych w lewo, zmieniasz plan, ruszasz ze srodkowego i skrecasz. Wjechales na czerwonym czy tylko skreciles nie z tego pasa? Przeciez wjechales za czerwony sygnalizator, a tylko lewy pas mial prawo wjechac na skrzyzowanie.
Ale expierdem nie jestem, wiec to bedzie raczej kwestia interpretacji sądu :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-19 21:37:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-18 23:03, DoQ pisze:

To wyobrazmy sobie inna, podobna sytuacje.

VS

Stoisz na srodkowym pasie 2 pasmowki przeznaczonym do jazdy na wprost.
Lewy pas przeznaczony jest wylacznie do skretu w lewo i ma swoja
sygnalizacje. Wszyscy maja czerwone.

Przestań na  boga pierdolić. Bo pisałeś Ĺźe w sytuacji opisanej przeze mnie policja marację, a teraz wymyślasz "inne sytuacje". Zadałem pytanie - kto w mojej sytuacji ma rację w kwestii "drugiego wykroczenia". Napisałeś, Ĺźe ja. Czekam na uzasadnienie .... albo się zamknij, skoro nie znasz prawa i nie jesteś w stanie jakoś uzasadniać swoich wypocin.

Data: 2010-06-20 00:24:47
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:

[...]

Jak tak to spierdalaj.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-20 12:39:34
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Skręt w prawo na zielonej strzałce
W dniu 2010-06-20 00:24, DoQ pisze:

Jak tak to spierdalaj.

Pawełku ;) H*ja wiesz, a sie drzesz ...

Data: 2010-06-20 15:11:04
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:
Jak tak to spierdalaj.
Pawełku ;) H*ja wiesz, a sie drzesz ...

Rafałku, przeciwienstwie do niektorych, mialem nadzieje ze mozna z toba podyskutwac. Jednak nie mozna, mimo iż upierasz się że tak nie jest - po prostu oczekujesz głaskania po główce.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-21 13:33:43
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-20 15:11, DoQ pisze:

[...]

Byłoby miło, gdyby prezentowane tezy były czymś poparte. Liczyłem na to, że dasz radę :)

Data: 2010-06-23 23:51:01
Autor: DoQ
Rafał "SP" Gil pisze:
Byłoby miło, gdyby prezentowane tezy były czymś poparte. Liczyłem na to, że dasz radę :)

Po obejrzeniu zdjec, gdzie widac sygnalizator bez strzalki przy lewym pasie, tak samo jak psiarnia dorzucilbym do mandatu wjazd za sygnalizator na czerwonym ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-24 00:03:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-06-23 23:51, DoQ pisze:
Rafał "SP" Gil pisze:
[...]

A potem w sądzie byś przegrał, idąc jednocześnie w zaparte i nie przyznając się do błędu. I by Ci komornik furę zlicytował. Tak samo jak Kurskiemu. ;-)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-06-24 11:25:53
Autor: DoQ
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

A potem w sądzie byś przegrał, idąc jednocześnie w zaparte i nie

Teoretycznie co powie sąd tego jeszcze nie(?) wiemy.

przyznając się do błędu. I by Ci komornik furę zlicytował. Tak samo jak Kurskiemu. ;-)

No no, tylko bez takich mi tu :P

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-25 20:33:41
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 23 Jun 2010 23:51:01 +0200, DoQ napisał(a):

Po obejrzeniu zdjec, gdzie widac sygnalizator bez strzalki przy lewym pasie, tak samo jak psiarnia dorzucilbym do mandatu wjazd za sygnalizator na czerwonym ;-)

Jak widzę, przepisy to znasz tak tylko po łebkach.

--
     ___________ (R)

Data: 2010-06-26 11:22:13
Autor: DoQ
Adam Płaszczyca pisze:

Jak widzę, przepisy to znasz tak tylko po łebkach.

Zanim zaczne cwaniakować na drodze  i stanę przed taką sytuacją to najpierw zgłoszę się do ciebie na szkolenie.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-26 11:50:26
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 26 Jun 2010 11:22:13 +0200, DoQ napisał(a):

Jak widzę, przepisy to znasz tak tylko po łebkach.

Zanim zaczne cwaniakować na drodze  i stanę przed taką sytuacją to najpierw zgłoszę się do ciebie na szkolenie.

Niestety, ze smutkiem zauważam, że dołączyłeś do grupy, która przepisy zna
po łebkach, a trudniejsze zagadnienia próbuje rozgryzać na logikę
chłopskiego rozumu, a nie w oparciu o przepisy.
Tymczasem przepisy są jasne - sygnalizator po lewej stronie jest tylko
sygnalizatorem pomocniczym. Może go w ogóle nie być. Jeśli jest sygnał po
prawej stronie drogi i NIE MA sygnału nad pasem ruchu, to sygnał z prawej
strony odnosi się do wszystkich pasów. Koniec, kropka. Masz taką sytuacje w Wawie, kiedy ze Żwirki i Wigury skręcasz w prawo w
Wawelską. Tam sa dwa sygnalizatory, jedna strzałka, ciemniaki na lewym
pasie stoją jak to ciemniaki, bo myślą, że zielona strzałka się do nich nie
odnosi. --
     ___________ (R)

Data: 2010-06-26 12:18:46
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
[...]

Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był kierunkowy? :>

Data: 2010-06-26 13:07:39
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 26 Jun 2010 12:18:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był kierunkowy? :>

To dotyczy wszystkich skręcających w danym kierunku. O ile stoi taki sam po
prawej. A jesli po prawej nie ma,... To nei wiem, musiałbym znowu kopac po
przepisach ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2010-06-26 15:08:02
Autor: radekp@konto.pl
Skręt w prawo na zielonej strzałce
Sat, 26 Jun 2010 12:18:46 +0200, w <i04k6d$783$1@news.dialog.net.pl>, "Marcin
\"Kenickie\" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał(-a):

Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był kierunkowy? :>

Taki sygnalizator odnosi się do danego kierunku, ale nadal do wszystkich pasów
:>

Data: 2010-06-26 12:33:52
Autor: DoQ
Adam Płaszczyca pisze:

[...]

No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego wskazania nie pokrywaja sie z prawym.

[...]

Owszem, ale tam OIDP z lewego mozna skrecac w prawo :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-26 13:08:56
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 26 Jun 2010 12:33:52 +0200, DoQ napisał(a):

[...]

No i?
[...]

No i? Jeśli by nawet nie wolno było, to jesli ktoś pojedzie, to znaczy, że
niezastosował się do znaku poziomego. Natomiast nie ma mowy, że sie
niezastosował do sygnału. --
     ___________ (R)

Data: 2010-06-26 13:15:08
Autor: DoQ
Adam Płaszczyca pisze:

No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego wskazania nie pokrywaja sie z prawym.
No i?

No i to jest do dupy.

[...]

Może i tak być, ja się nie upieram i nie rzucam w przeciwieństwie do ciebie i niektorych.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-26 15:10:21
Autor: radekp@konto.pl
Skręt w prawo na zielonej strzałce
Sat, 26 Jun 2010 12:33:52 +0200, w <i04l6v$bf7$1@mx1.internetia.pl>, DoQ
<pawel.doq@gmail.com> napisał(-a):

No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego wskazania nie pokrywaja sie z prawym.

Sygnalizator z lewej jest dodatkowym sygnalizatorem dla lewego pasa. Po co
jadącym tam informacja, że mogą w prawo, skoro nie mogą (z tego pasa).

Gdyby była tam strzałka to tacy jak Ty pewnie skręcaliby z niego w prawo, bo
"przecież on jest dla mojego pasa" :D.

Data: 2010-06-26 16:06:40
Autor: DoQ
radekp@konto.pl pisze:
Sygnalizator z lewej jest dodatkowym sygnalizatorem dla lewego pasa. Po co
jadącym tam informacja, że mogą w prawo, skoro nie mogą (z tego pasa).

Jak widać przydaje się na wszelki wypadek gdyby ktoś jednak chciał.

Gdyby była tam strzałka to tacy jak Ty pewnie skręcaliby z niego w prawo, bo
"przecież on jest dla mojego pasa" :D.

Tacy jak ja nie skrecaja w prawo z pasa do skretu w lewo.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-19 22:54:14
Autor: Kub@
[...]

Nie, nie mogłeś. Odróżniasz znaczenia słowa mogłem, które oznacza "potrafić" jak i "być uprawnionym do czegoś"?
Jeśli jest ograniczenie prędkości i tobie się je uda pokonać to znaczy, że też już możesz tak jeździć? "Skoro pojechałem więcej to mogłem". Nieprawdaż?
Fajny relatywizm.

A co on zrobił:
1. z pasa do skrętu w lewo, dla którego to kierunku był nadawany sygnał
czerwony wjechał za linię zatrzymania

Bzdura.

Skrzyżowanie poprawnie oznakowane(a nic nie pisałeś, że nie było) ma linię zatrzymania przed sygnalizatorem i/lub przed przejściem dla pieszych, które jest przed nim.
Rozumiem, że samochód, który stał przed skrętem był tuż przed linią zatrzymania, bo inaczej byś go ominął i znalazł się na prawym pasie przed nim i popełniłbyś
wykroczenie przejechania ciągłej linii, która zawsze jest przed dojazdem do lini zatrzymania z wyznaczonymi pasami, a nie te 2, które popełniełeś.

Jeśli tamten stał przy linii zatrzymania, to ty musiałeś ją przekroczyć, więc nie bzdura. I zrobiłeś to na pasie, na którym mogłeś(to drugie znaczenie - wolno ci było)
jechać tylko w lewo, dla którego to kierunku był nadawany sygnał czerwony.

Kub@

Data: 2010-06-20 12:43:04
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-19 22:54, Kub@ pisze:

[...]

OK , mądrze prawisz. Złapie mnie suszarka/foto - płacę (Analogicznie - płacę za  skręt z lewego pasa co zaznaczyłem w pierwszym poście)

[...]

I to jest piękne - większość osĂłb wypowiadających się o sytuacji nie ma pojęcia  jak wygląda krzyşówka :) Wszyscy wyrokują (wbrew prawu) a nie mają Ĺźadnego pojęcia o skrzyĹźowaniu :) ...

[...]

Między linią zatrzymania a przejściem dla pieszych - była przestrzeń do zapisania ;)

[...]

BZDURA. Dla obu pasów podawany był sygnał czerwony z zieloną strzałką w prawo.

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008cvffffffff

Data: 2010-06-23 00:20:30
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Powyżej dokładnie widać miejsce, w którym wykonano manewr ...

http://img682.imageshack.us/i/zatarcielinii.jpg/

A tu zaś widać, tą ciągłą linię świeżo malowaną, linie zatrzymania etc.
Więc nie wiem przed czym stał ;)

Data: 2010-06-23 11:59:55
Autor: Kub@
[...]

Ok, ale czy jeżdżąc i wiedząc jak wygląda poprawnie oznakowane skrzyżowanie(to również - rzeczywistość jest taka, że dość często linie są pozacierane) i przejście w ramach tego skrzyżowania nie wiesz/spodziewasz się, że ta linia tam będzie?
Bywaja nieczytelne znaki, ale tu chyba dyskutujemy o prawie i modelowym przypadku a nie tym, że była kałuża i nie było widac znaku lub, że trochę jego zostało starte.
Są oddzielone pasy, jest linia zatrzymania, są światła. Wszystko się zgadza.
Jedynie być może powinieneś dostać mandat za przekroczenie linii ciągłej a nie wykonanie skrętu ze złego pasa bo wyobrażam sobie, że tor jazdy była taki, że ominąłeś samochód na wysokości sygnalizatora i znalazłeś się na pasie do skrętu w prawo i jazdy na wprost jeszcze przed wjechaniem na jezdnię poprzeczną.

Kub@

Data: 2010-06-23 15:49:22
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-23 11:59, Kub@ pisze:

[...]

STOP. możemy gdybać jak co poniektórzy, że z dachu dostawczaka mogła skoczyć babcia z wnukiem i pieszą pielgrzymką radia maryja .... takiej sytuacji tam nie było. Rozpatrzmy sprawę pod kątem mojego pierwszego wątku - Należy się mandat za *czerwone światło* czy się nie należy ? Takie zarzuty skonstruowali policjanci, i tego się trzymajmy.

Są oddzielone pasy,

Są.

jest linia zatrzymania,

Jest.

są światła.

Są.

[...]

Zgadzam się ... zakładając jednak, że nie zmieniłem pasa przed sygnalizatorem - należy się wg Ciebie za czerwone, czy nie ?

Data: 2010-06-24 10:11:26
Autor: Kub@
[...]

Gdybym tak pojechał spodziewałbym się tez mandatu za czerwone.

Data: 2010-06-19 15:06:35
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 17 Jun 2010 12:33:45 +0200, Kub@ napisał(a):

Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł, więc

Autor empirycznie dowiódł, że mógł, bo skręcił. --
     ___________ (R)

Data: 2010-06-17 12:41:04
Autor: szerszen
Skręt w prawo na zielonej strzałce

Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:447ec170-4f7e-479b-90d8-c1681fa7bbfb@x21g2000yqa.googlegroups.com...

Bylby na to jakis paragraf?

mozna by podciagnac pod art 26 . 3 . 3
:)

Data: 2010-06-18 11:44:33
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-17 12:41, szerszen pisze:

Użytkownik "Tomek Glowka" <st1545@o2.pl> napisał w wiadomości grup
Bylby na to jakis paragraf?
mozna by podciagnac pod art 26 . 3 . 3
:)

Tu wzdłuż oznacza w poprzek :)

Data: 2010-06-18 10:57:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-06-17 09:03, szerszen pisze:

1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles

Tak jest.

2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle, pas do skretu w
lewo ma oddzielny sygnalizator

Świecący synchro z tym po prawej.
  BTW - z przeciwnego kierunku jest to samo ... 2 identycznie podające "komendy" sygnalizatory. ALE ... w poprzecznych (zdobnicza i wałowicka), mimo, Ĺźe te mają po jednym pasie - sygnalizatory rĂłwnieĹź są podwĂłjne :)

3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych, albo przecinajac
za nim linie ciagla

Na przejściu.

Data: 2010-06-23 00:18:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w p rawo na zielonej strzałce

3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych, albo przecinajac
za nim linie ciagla
Na przejściu.

No to 2 fotki moge wrzucić zrobione dnia następnego:

Data: 2010-06-16 14:56:19
Autor: DoQ
szerszen pisze:
3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
a od kiedy to linie masz wymalowane na pasach (przejsciu dla pieszych)?

Od kiedy to na przejsciu dla pieszych mozna zmieniac pas ruchu?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-16 15:22:33
Autor: Sebastian Kaliszewski
DoQ wrote:
szerszen pisze:
3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.
a od kiedy to linie masz wymalowane na pasach (przejsciu dla pieszych)?

Od kiedy to na przejsciu dla pieszych mozna zmieniac pas ruchu?

A od kiedy on zmienił pas na przejściu?

\SK

Data: 2010-06-16 15:34:32
Autor: DoQ
Sebastian Kaliszewski pisze:

Od kiedy to na przejsciu dla pieszych mozna zmieniac pas ruchu?
A od kiedy on zmienił pas na przejściu?
Mowia ze bylo tam przejscie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-06-16 16:22:19
Autor: Sebastian Kaliszewski
DoQ wrote:
Sebastian Kaliszewski pisze:

Od kiedy to na przejsciu dla pieszych mozna zmieniac pas ruchu?
A od kiedy on zmienił pas na przejściu?
Mowia ze bylo tam przejscie.

Było, ale przed nim stał bus (dostawczak, furgonetka). zatem zmienił pas wcześniej.

\SK

Data: 2010-06-16 17:52:09
Autor: DoQ
[...]

I wrocil na prawą stronę poprzez teleportację?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-17 17:24:54
Autor: Sebastian Kaliszewski
DoQ wrote:
[...]

W prawą stornę skręcił, nie zmieniał pasa.

Co by było gdyby z obu pasów był dopuszczalny skręt w prawo? Też by zmieniał pas na pasach?

A jak już chcesz być taki "formalny", to zakaz miany pasa nie obowiązuje na skrzyżowaniu z sygnalizacją.

\SK

Data: 2010-06-17 18:06:41
Autor: DoQ
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Sebastian Kaliszewski pisze:
Co by było gdyby z obu pasów był dopuszczalny skręt w prawo? Też by zmieniał pas na pasach?

LOL cóż za powalający argument.
Jeszcze pogdybaj co by było gdyby tam było zielone światło.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-06-16 16:50:17
Autor: radekp@konto.pl
[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
Wed, 16 Jun 2010 11:40:51 +0200, w <hva68c$vfj$1@news.task.gda.pl>, Filip KK
<nospam@nospam.pl> napisał(-a):

> - popełnił pan dwa wykroczenia: 1. przejechanie skrzyżowania na czerwonym
> świetle. 2. Skręt nie z tego pasa.

Tu zgoda.
Skręciłeś z pasa, który miał czerwone światło (nieważne co było na innych
sygnalizatorach). Więc mandat się należy za przejazd na czerwonym.

Popełniłeś 4 wykroczenia.

3. Pojedyncza/podwójna(?) ciągła.

Nie. To by było, gdyby zmienił pas na właściwy, gdy już jest ciągła.

Ale w sumie to niezła linia obrony -- chyba lepiej jest dostać mandat za ciągłą
niż za czerwone. Więc mówimy -- "ja zmieniłem pas tuż przed sygnalizatorem
wysoki sądzie, i skręciłem z właściwego pasa -- a policjant był daleko więc źle
zobaczył".

4. Stwarzanie zagrożenia w ruchu drogowym.

Nie no. ROTFL. Nie dramatyzuj :)

[KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce