Skrypt zmieniający orientację ekranu

Data: 2010-04-29 20:05:45
Autor: Jacek Maciejewski
Skrypt zmieniający orientację ekranu
Dnia Thu, 29 Apr 2010 16:31:20 +0200, Marek napisał(a):

zmieniający orientacje monitora 0 / 90 stopn

 A nie masz niczego takiego w sterach od grafiki?
--
Jacek

Data: 2010-05-01 09:44:13
Autor: Marek
Skrypt zmieniający orientację ekranu
Dnia Thu, 29 Apr 2010 16:31:20 +0200, Marek napisał(a):

zmieniający orientacje
monitora 0 / 90 stopn

  A nie masz niczego takiego w sterach od grafiki?

Właśnie mam. Sęk w tym, że Nvidia wycofała się z nakładki Nview, która pozwalała na zdefiniowanie skrótów klawiaturowych. Pod XP stosowałem bardzo stary driver, który jeszcze to potrafił. Pod Windows 7 już nie da rady. Przełączanie orientacji bez tego jest uciążliwe szczególnie, że co chwilę trzeba to robić. Chciałem usprawnić sobie pracę.

Data: 2010-05-01 09:58:13
Autor: MarcinCz
Dnia Sat, 01 May 2010 09:44:13 +0200, Marek napisał(a):

[...]

Noż ku..rde...
Czy wy nie potraficie korzystać z googla przed zadawaniem tych pytań w
stylu:
"Wiem, że NTG, ale nikt mi nie chce powiedzieć a mamusia prosiła żebym
pomógł bo jestem "ynformatykiem":
http://www.google.pl/search?q=Nview+windows+7&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a
Pierwszy link.
http://www.sevenforums.com/graphic-cards/6327-nvidia-nview-desktop-manager.html

--
Marcin

Data: 2010-05-01 13:13:03
Autor: Marek
W dniu 2010-05-01 09:58, MarcinCz pisze:

[...]

Poczytaj co odpisałem Tomkowi Chmielewskiemu na temat NTG. Moim zdaniem nadużywane jest to określenie w tym konkretnym przypadku.

[...]

Ok. Nie chciałem rozwijać tematu w obrębie grupy więc nie przedstawiłem konkretów lecz tylko ogólną ideę. Skoro jednak ciągniesz za język to wyjaśnię, że chciałbym uniknąć instalowania wypasionego oprogramowania, często płatnego do osiągnięcia drobnego efektu, który być może wymaga tylko skryptu o wielkości kilkudziesięciu bajtów, wywołującego polecenie systemowe. Nie potrzebuję desktop managerów bo korekcje barw i wszystko inne z wyjątkiem 1 funkcji obsługuje standardowy driver. Wspomniane nView dawało mi skrót klawiaturowy i tylko w tym sensie go przytaczałem - chciałbym podobny efekt odzyskać na W7 jak kiedyś na XP było to możliwe.

Data: 2010-05-01 13:56:01
Autor: MarcinCz
Dnia Sat, 01 May 2010 13:13:03 +0200, Marek napisał(a):

Poczytaj co odpisałem Tomkowi Chmielewskiemu na temat NTG. Moim zdaniem nadużywane jest to określenie w tym konkretnym przypadku.

"Informacje o grupie
Opis Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC."

[...]
Być może tak a być może nie. Jeżeli jest soft, który to robi to dlaczego go
nie zainstalujesz? Jeżeli chcesz zrobić to inaczej to sam napisz
oprogramowanie/skrypt/cokolwiek, które coś takiego zrobi a nie wymagasz
podania rozwiązania w sposób jaki tylko Tobie odpowiada... --
Marcin

Data: 2010-05-02 02:01:07
Autor: Marek
W dniu 2010-05-01 13:56, MarcinCz pisze:

"Informacje o grupie
Opis Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC."

No i piszę tu właśnie sprzęcie komputerowym klasy PC :-) Nie mam Maca tylko PCta.

[...]

Powiedz mi czy kupiłbyś pakiet Office po to aby móc napisać linijkę tekstu?  Ja osobiście nie chcę kupować jakiegoś softu potrafiącego cuda z desktopem zdziałać i być może obciążającego bez sensownie komputer, tylko po to aby zrobić w nim skrót klawiaturowy do obracania ekranu. Byłoby to porywaniem się z armatą na wróble.

Jeżeli chcesz zrobić to inaczej to sam napisz
oprogramowanie/skrypt/cokolwiek, które coś takiego zrobi a nie wymagasz
podania rozwiązania w sposób jaki tylko Tobie odpowiada...

No chwila, chyba nie doczytałeś czegoś ... przecież o tym właśnie mówię. Przytoczę moje własne słowa z pierwszego postu:

"Ewentualnie chciałbym samodzielnie napisać sobie taki skrypt jednakże trudno w MSDNie odszukać obiekt WSH do sterowania ekranem. Może znacie przynajmniej właściwą grupę poruszającą taką tematykę? Pod systemami operacyjnymi rozwiązywane są problemy z driverami itp, w grupach dla programistów rozmowy dotyczą konkretnego języka programowania, nie ma nic pomiędzy."

Data: 2010-05-02 09:13:54
Autor: MarcinCz
Dnia Sun, 02 May 2010 02:01:07 +0200, Marek napisał(a):

W dniu 2010-05-01 13:56, MarcinCz pisze:

"Informacje o grupie
Opis Pecety, czyli sprzet komputerowy klasy PC."

No i piszę tu właśnie sprzęcie komputerowym klasy PC :-) Nie mam Maca tylko PCta.

Napiszę to bardziej dosłownie.
pl.comp.pecet to grupa sprzętowa (hardware) zajmująca się tylko i wyłącznie
sprzętem (hardware) i z reguły nie poruszająca problemów związanych z
oprogramowaniem (software) i wszelakimi systemami operacyjnymi. Jeżeli tego
nie potrafiz zrozumieć to jesteś trollem lub... współczuję Twoim bliskim.

[...]
j.w.

--
Marcin

Data: 2010-05-02 11:01:33
Autor: Marek
W dniu 2010-05-02 09:13, MarcinCz pisze:

nie potrafiz zrozumieć to jesteś trollem lub... współczuję Twoim bliskim.

Teraz tu już przegiąłeś. Twoje chamstwo naraża na większy szwank Twoich bliskich niż moja nieznajomość tematyki grupy - moich bliskich. Do tego posługujesz się sformułowaniami, których nie rozumiesz. Zgodnie z definicją trollowania Ty jesteś jego przedstawicielem. Zadbam o Twoją edukację i przytoczę definicję:

"Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje.

Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych."

Ja nie próbowałem ośmieszania lub obrażania Ciebie trollu jeden.

PLONK
(sam sobie poszukaj co to oznacza)

Data: 2010-05-02 11:27:24
Autor: MarcinCz
Dnia Sun, 02 May 2010 11:01:33 +0200, Marek napisał(a):

Ja nie próbowałem ośmieszania lub obrażania Ciebie trollu jeden.
Niezbadane są scieżki jakimi podążają myśli Twe...
PLONK
(sam sobie poszukaj co to oznacza)
Też znam parę pasujących do tej sytuacji:
ROTFL i
EOT

--
Marcin