SkrzyĹźowania z drogą wewnętrzną lub grQ1|BéíŁ8ó

Data: 2018-03-15 15:32:48
Autor: Akarm
SkrzyĹźowania z drogą wewnętrzną lub grQ1|BéíŁ8ó
Są u nas w kraju skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową, które mogą w istotny sposób wpływać na ruch, na jego płynność.
Orientujecie się, czy w kodeksach drogowych innych krajów są takie skrzyżowania? Czy to jest rozwiązane tak samo, jak u nas?
Według mnie, to albo takie skrzyżowania powinny być równorzędne, albo powinny być przed nimi ustawione znaki określające pierwszeństwo. Teraz nie wiadomo - czy mając po prawej stronie jakąś drogę możemy jechać śmiało, czy musimy ustępować pierwszeństwa pojazdom wyjeżdżającym z tej drogi. Czy więcej osób tak uważa?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-15 15:53:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Akarm"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5aaa8412$0$1001$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

U nas tez juz nie ma takich skrzyzowan - tzn wedle ustawy nie sa skrzyzowaniami.

I badz tu teraz madry - czy droga do ktorej sie zblizasz jest gruntowa, a moze wewnetrzna czy "pod zarzadem".

Ale plynnosc ... moze u nich bardziej sie ceni, ze kierowca musi zwolnic i zobaczyc, niz to, ze moze sobie plynnie zap* 140 :-)
140 to na autostradzie :-)

J.

Data: 2018-03-15 16:32:04
Autor: radekp@konto.pl
Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
Thu, 15 Mar 2018 15:32:48 +0100, w
<5aaa8412$0$1001$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

[...]

Powinna być tabliczka "droga wewnętrzna". Z reguły wystarcza odpowiednie
malowanie (u mnie tak zrobiono - odseparowano ją chyba jakąś odmianą
krawędziówki).

Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

Data: 2018-03-15 16:42:48
Autor: J.F.
Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i94lad13katn2se7u7vfevpeg3eo70eqcs@4ax.com...
[...]
Powinna być tabliczka "droga wewnętrzna". Z reguły wystarcza odpowiednie
malowanie (u mnie tak zrobiono - odseparowano ją chyba jakąś odmianą
krawędziówki).

IMO - znak "ustap pierwszenstwa " by nie zaszkodzil ... ale czy moze byc ustawiony ?

Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

Po nocy, pod sniegiem, w deszczu ?

J.

Data: 2018-03-15 17:52:26
Autor: Cavallino
W dniu 15-03-2018 o 16:42, J.F. pisze:
[...]

Taaa, jak już się zatrzymasz żeby się przyjrzeć....

Data: 2018-03-15 21:42:36
Autor: radekp@konto.pl
Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
Thu, 15 Mar 2018 16:42:48 +0100, w <5aaa947a$0$680$65785112@news.neostrada.pl>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
>krawędziówki).

IMO - znak "ustap pierwszenstwa " by nie zaszkodzil ... ale czy moze byc ustawiony ?

Może -- na drogach wewn. ustala ich zarządca.

>Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

Po nocy, pod sniegiem, w deszczu ?

To nie wyjeżdżaj w takich warunkach :)

Data: 2018-03-16 06:47:10
Autor: J.F.
Dnia Thu, 15 Mar 2018 21:42:36 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

a) to teraz nie skrzyzowanie, to jak mozna ustawic znak ostrzegajacy
przed skrzyzowaniem ? :-)

b) gdzie konczy sie ta droga wewnetrzna, i czy "obszar skrzyzowania"
nie jest pod zarzadem drogi publicznej ?

Bo takich znakow nie ma, przynajmnie ja nie zauwazylem.

Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?

Po nocy, pod sniegiem, w deszczu ?

To nie wyjeżdżaj w takich warunkach :)

Albo przepuszczaj.

I uwazaj - w nocy mogli asfalt polozyc :-)

J.

Data: 2018-03-15 17:05:51
Autor: Jacek
W dniu 15.03.2018 o 16:32, radekp@konto.pl pisze:
Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?
Widać, albo nie widać. Ja wojowałem z urzędnikami o postawienie znaku stop, albo ustąp pierwszeństwa, bo koło mnie jest skrzyżowanie takie klasyczne + z tym, że jedna odnoga na mapie jest jako "gruntowa" ale asfalt tam jest (beznadziejny ale asfalt). Ponieważ skrzyżowanie jest równorzędne to wyjeżdżający z tej "gruntowej" uważali, że mają pierwszeństwo przed tymi, co po lewej.
Dopiero, jak postraszyłem urzędników, żeby nie patrzyli tylko w mapy ale przewietrzyli się o poszli w teren, bo jak będzie stłuczka to będę ich pozywał, to się udało znak stop postawić.
DLatego uważam, że przepisy wszystkiego nie załatwiają.
Jacek

Data: 2018-03-15 20:22:50
Autor: Akarm
W dniu 2018-03-15 o 17:05, Jacek pisze:
W dniu 15.03.2018 o 16:32, radekp@konto.pl pisze:
Z gruntową to niczego nie potrzeba -- chyba widać, że to gruntowa?
Widać, albo nie widać.

Właśnie problem w tym, że bardzo często nie widać. :(

[...]

I uważali całkiem słusznie. Skrzyżowanie utwardzonych jezdni w jednym poziomie jest skrzyżowaniem.
I to powinno wreszcie być normą. Przed skrzyżowaniem z drogą gruntową lub wewnętrzną powinien stać znak "droga z pierwszeństwem przejazdu" lub nowy znak: "to skrzyżowanie nie jest skrzyżowaniem".

[...]

Przepisy chyba załatwiają wszystko, ale urzędnicy powinni myśleć. I to nie tylko o tym, kiedy wypić kawę i jak dociągnąć do fajerantu.
Wiem, niewykonalne...

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-03-15 21:46:49
Autor: radekp@konto.pl
Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
Thu, 15 Mar 2018 20:22:50 +0100, w
<5aaac80d$0$31360$65785112@news.neostrada.pl>, Akarm <akarmWYWAL@wp.pl>
napisał(-a):

I uważali całkiem słusznie. Skrzyżowanie utwardzonych jezdni w jednym poziomie jest skrzyżowaniem.

Niekoniecznie.

Data: 2018-03-15 21:46:17
Autor: radekp@konto.pl
Skrzyżowania z drogą wewnętrzną lub gruntową.
Thu, 15 Mar 2018 17:05:51 +0100, w <p8e5l1$u53$1@node1.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):

[...]

Jeżeli:
a) asfaltu było 20m
b) była to droga publiczna

to mieli rację :)

Dopiero, jak postraszyłem urzędników, żeby nie patrzyli tylko w mapy ale przewietrzyli się o poszli w teren, bo jak będzie stłuczka to będę ich pozywał, to się udało znak stop postawić.

W zasadzie powinno się postawić znak "droga wewn.".

SkrzyĹźowania z drogą wewnętrzną lub grQ1|BéíŁ8ó