Skrzyżowanie prawie-ale-nie-do-końca równorzędne

Data: 2010-08-12 14:44:47
Autor: johnkelly
Skrzyżowanie prawie-ale-nie-do-końca równorzędne
Tomasz Minkiewicz pisze:

Czy to jest błąd w oznakowaniu, czy też nie?

Jest. Z dokładnie tych przyczyn, które wymieniłeś.

A jeśli jest, to gdzie się takie rzeczy zgłasza?

Do zarzÄ…dcy drogi.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2010-08-12 14:49:22
Autor: Micha³G
Skrzy¿owanie prawie-ale-nie-do-koñca równorzêdne
johnkelly pisze:
Tomasz Minkiewicz pisze:

Czy to jest b³±d w oznakowaniu, czy te¿ nie?

Jest. Z dok³adnie tych przyczyn, które wymieni³e¶.

Pomo¿e ktos znale¼æ podstawê prawn± b³êdu? Plizzz.....

Micha³

Data: 2010-08-12 15:27:28
Autor: bans
W dniu 2010-08-12 14:49, Micha³G pisze:

Pomo¿e ktos znale¼æ podstawê prawn± b³êdu? Plizzz.....

Ale czego tu szukaæ? Jest sprzeczno¶æ i tyle - chyba ¿e chcesz to po prostu ubraæ w ³adne, prawnicze s³ówka ;)

--
bans

Data: 2010-08-12 15:40:23
Autor: Micha³G
bans pisze:
W dniu 2010-08-12 14:49, Micha³G pisze:

Pomo¿e ktos znale¼æ podstawê prawn± b³êdu? Plizzz.....

Ale czego tu szukaæ? Jest sprzeczno¶æ i tyle

no w³asnie - a sk±d wiesz, ¿e jest? ;) ;)

Pytam, bo nie mogê znale¼æ nakazu umieszczania D1 na kazdym skrzy¿owaniu gdzie postawiono A7.
W czasach gdy robi³em PJ takie oznakowanie by³o prawid³owe(dlatego znak   A7 ma nietypowy kszta³t by by³ rozpoznawalny 'od pleców'). 'Kilka ' lat juz jednak minê³o i byæ mo¿e co¶ przegapi³em, dlatego  prosi³em o pomoc w szukaniu.

Micha³

Data: 2010-08-12 15:52:25
Autor: johnkelly
Micha³G pisze:
bans pisze:
[...]

Jest nakaz. W warunkach technicznych znaków i warunków ich umieszczania (tytu³ w skrócie).

[...]

Przegapi³e¶. Nietypowo¶æ kszta³tu znaku wynika raczej z konieczno¶ci jego rozpoznania nawet w stanie za¶nie¿onym. Lekko absurdaln± by by³a konieczno¶æ przestrzegania znaków znajduj±cych siê przy drodze poprzecznej.

Pozdrawiam
Maciej Ró¿alski

--
... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl ..

Data: 2010-08-12 16:00:22
Autor: bans
W dniu 2010-08-12 15:52, johnkelly pisze:

Jest nakaz. W warunkach technicznych znaków i warunków ich umieszczania
(tytu³ w skrócie).

No, ja napisa³em, ¿e nie ma takiego nakazu, ale przyznajê, ¿e nie sprawdzi³em, zatem ten fragment mojego postu odwo³ujê ;)

--
bans

Data: 2010-08-12 16:16:50
Autor: Micha³G
johnkelly pisze:
Micha³G pisze:
bans pisze:
[...]

mam!
gdyby kto¶ by³ ciekawy to:
http://sipdata-abc.lex.pl/dane/dzienniki/03/d03l81/zal1_2.pdf
str 8
"Znaki A7 i B20 umieszczone przed skrzyzowaniem nie mog± wystêpowaæ samodzielnie lecz z odpowiednimi znakami A6 lub D1 na drodze z pierwszeñstwem przejazdu."

I to by by³o na tyle.. ;)

?

  Lekko absurdaln± by by³a
konieczno¶æ przestrzegania znaków znajduj±cych siê przy drodze poprzecznej.

Pewnie to juz teraz kategoria historyczna - Ttk mo¿na domniemywaæ w ¶wietle cytatu.
warto zajrzec tez http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_drogowy
czesc 'podzia³ znaków drogowych'....

Micha³

Data: 2010-08-12 15:58:33
Autor: bans
W dniu 2010-08-12 15:40, Micha³G pisze:

Pytam, bo nie mogê znale¼æ nakazu umieszczania D1 na kazdym skrzy¿owaniu
gdzie postawiono A7.

Bo nie ma takiego zakazu. Po prostu taki ustawienie jest sprzeczne z logik± i gdyby obaj kierowcy mieli siê zastosowaæ do przepisów, to nigdy nie ruszyliby ze skrzy¿owania, dla ciebie to za ma³o absurdalne?

(dlatego znak
A7 ma nietypowy kszta³t by by³ rozpoznawalny 'od pleców').

Do tej pory takie przekonanie pokutuje, ale to niebezpieczna bzdura! (podobnie jak w³±czanie lewego kierunkowskazu przy wje¼dzie na rondo i twierdzenie, ¿e znak A-7 pozwala wcze¶niej wjechaæ na skrzy¿owanie ni¿ B-20) - nie wiem, sk±d siê takie bajki drogowe bior± :/

Prawo jazdy robi³em w 1993 roku i wtedy kursie uczono mnie, ¿e mnie obowi±zuj± znaki umieszczone _tylko_ na _mojej_ drodze.

Newralgiczne znaki maja inny kszta³t, ¿eby mo¿na je by³o zidentyfikowaæ np. po zalepieniu ¶niegiem.

--
bans

Data: 2010-08-12 16:24:49
Autor: Micha³G
bans pisze:

[...]

tak kiedy¶ by³o (ustawiony tylko A7 a D1 pojawia³ sie od wielkiego swieta... )
ale lewy kierunkowskaz i 'wy¿szo¶æ A-7nad B-20 to juz wspólczesna ciekawostka...

[...]

patrz moj post wy¿ej.

Pozdrawiam
micha³

Skrzyżowanie prawie-ale-nie-do-końca równorzędne