Skrzynia MMT Toyoty

Data: 2010-10-13 11:20:46
Autor: Wojciech Czaplinski
Skrzynia MMT Toyoty
Witam,

żonie wpadł w oko Auris 1,6 ze skrzynią MMT. Macie doświadczenia w jeździe tym
wynalazkiem? Zagraniczne fora pełne są zarówno horror stories jak i pochwał -
sam nie wiem co o tym sądzić.

Data: 2010-10-13 14:15:27
Autor: Agent
Skrzynia MMT Toyoty

Użytkownik "Wojciech Czaplinski" <tarantogaWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:6a48.00000081.4cb579eenewsgate.onet.pl...
[...]

Mam doświadczenie z Corolla 1.6 MMT. Biegi w trybie automatycznym przelączają się fatalnie, przy przyspieszaniu czuć silnie hamowanie i dopiero następuje zmiana biegu. Wszyscy jadą tym autem tak jak słuchali jakiejś ostrej muzy heavy metalowej :) - znaczy kiwaja głowami.. Efekt szarpania jest mniej wyczuwalny jeśli przyspiesza się delikatnie np w jeździe miejskiej. W aucie jakim jeździłem były jeszcze dodatkowo łopatki przy kierownicy i to ratowało wszystko. Włączałem wtedy tryn M i  robiłem tak że tuz przed zmianą biegu puszczałem na moment gaz i wtedy cyk łopatką. To powoduje że auto nie szarpie prawie wcale. W tym trybie biegi zminia się manualnie z wyjątkiem kiedy aby nie zadławić silnika redukcja następuje automatycznie. Podsumowując - jak dla mnie wynalazek tylko do użytku na manualu kiedy sie popuszcza gaz przed zmianą - wtedy efekt jest taki jakbys jechał z ręczną ale nie boli cie noga od sprzegła. Na automacie to tylko jak jeździ sie delikatnie. Minus jeszcze jest taki ze troche ciezko jest ruszyc o pare centymetrów np przy parkowaniu bo nie ma czegoś takiego jak w zwykłym automacie ze po puszczeniu hamulca auto jedzie do przodu. Albo stoi albo rusza dość żwawo.

Data: 2010-10-13 14:22:58
Autor: glang
Skrzynia MMT Toyoty
żonie wpadł w oko Auris 1,6 ze skrzynią MMT. Macie doświadczenia w jeździe tym
wynalazkiem? Zagraniczne fora pełne są zarówno horror stories jak i pochwał -
sam nie wiem co o tym sądzić.

żona jeździ 1.4 D4D z tą skrzynią. faktycznie są "kiwania" ale do spokojnej jazdy dla kobiety nie odczuwalne.
osobiście przy jeździe dynamicznej po prostu puszczam gaz w momencie zmiany biegu i po bólu nic nie odczuwasz żadnych problemów :)
generalnie 85 tys przejechane bez problemu na razie
pzdr
GL

Skrzynia MMT Toyoty