Data: 2009-11-19 11:08:53 | |
Autor: Artur Kaszak | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
On 19 Lis, 19:51, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
Teraz co? Dzwonić do ASO (jakieś opinie o katowickim Ganimex?), brać na hol Miales wczesniej jakies objawy / problemy? Jezeli od momentu rozladowania aku samochod juz nie jezdzil, to jest szansa ze sie selespeed rozprogamowal. Wtedy tylko ASO i Examiner. Mogl tez pasc przekaznik od pompy, stosunkowo popularna i prosta do usuniecia usterka. No i opisz dokladnie co sie dzieje - czy mruga wyswietlacz biegow? Czy ta czerwona kontrolka? Pika? Probowales "wymusic" wrzucenie biegu? Przytrzymaj dzwignie w pozycji "+" przez kilka sekund. Olej od sterowania dawno zmieniany? Pozdr., Artur |
|
Data: 2009-11-19 21:22:21 | |
Autor: Kapsel | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
Thu, 19 Nov 2009 11:08:53 -0800 (PST), Artur Kaszak napisał(a):
Teraz co? Dzwonić do ASO (jakieś opinie o katowickim Ganimex?), brać na hol Tak, ze parę razy miałem taką sytuację że nie chciał bieg wskoczyć przy odpalaniu. Raz też bieg zeskoczył sam w trakcie jazdy na luz (ale jadąc, nie stojąc z włączonym silnikiem, bo wtedy standardowo zrzuca na luz chyba). Zrobiła mi tak dzień wcześniej w parę minut po starcie, ale zaskoczyła po paru próbach i autko jeździło potem parę godzin bez bóli. Jezeli od momentu rozladowania aku samochod juz nie jezdzil, to jest Z aku to w ogóle było śmiesznie, bo kolega przyjechał i zabrał aku do ładowania - samochód był bez prądu w sumie paręnaście godzin. Ale po wsadzeniu naładowanego aku, autko pojechało do domu i potem dwa razy w sumie zdążyłem nim jeszcze przejechać. Mogl tez pasc przekaznik od pompy, stosunkowo popularna i prosta do Niewiele mi to mówi, ale pogóglam za tym hasłem, dobrze wiedzieć że może to być jednak coś prostego, bo się tyle naczytałem o usterkach SeleSpeed że teraz mam pełne portki... choć jeździ się z nią super :) No i opisz dokladnie co sie dzieje - czy mruga wyswietlacz biegow? Czy Pikać nie pika, zapala się na stałe i potem mruga kontrolka biegów. Odpalić pojazd normalnie mogę, ale nie reaguje na próby zmiany biegów - kontrolka nieustannie mruga. Probowales "wymusic" wrzucenie biegu? Przytrzymaj dzwignie w pozycji Chyba zdarzyło mi się trzymać dłuższą chwilę na +, ale skoro sugerujesz że może pomóc to jutro do niej zajrzę i spróbuję świadomie przytrzymać dłużej. Olej od sterowania dawno zmieniany? Hmm.. maszynę kupiłem parę miesięcy temu, dostałem sporo kartek z zanotowanymi przebiegami kiedy co było zmieniane, ale kurde jak na złość o do skrzyni tylko olej opisany jest (chyba kilka możliwych: Maxlife ATF, ATF Dexvon III, Mercon). Raczej się nie dowiem, kiedy był ostatnio wymieniany, wizualnie wygląda na czysty ale to pewnie to nie działa tak jak w oleju silnikowym (tamten czernieje). Jeśli to może jakkolwiek pomóc to kupię i zaleję (bez kanału pewnie nie da rady?), tylko w sieci proponują inny niż te co mam na kartce - Tutella zc CS. Który więc wybrać? -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2009-11-19 13:31:16 | |
Autor: Artur Kaszak | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
On 19 Lis, 21:22, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
Tak, ze parę razy miałem taką sytuację że nie chciał bieg wskoczyć przy Jezeli dobrze pamietam, to po zatrzymaniu trzyma na 1 przez 50 sekund, potem zrzuca na N. Chyba, ze trzymasz noge na hamulcu, wtedy trzyma sporo dluzej. Przy takich objawach jak piszesz, to moze jeszcze byc problem z polaczeniem elektrycznym przy dzwigni zmiany biegow - tam jest taka smieszna wtyczka ktora potrafi dawac dziwne efekty. A jeszcze co do pompy - nie miales sytuacji, ze po dluzszej jezdzie potrafi zglupiec? Wolniej zmieniac biegi na przyklad? Niewiele mi to mówi, ale pogóglam za tym hasłem, dobrze wiedzieć że może to No nie da sie ukryc ze SS potrafi sie kosztownie zepsuc. Ale wiekszym problemem jest totalny brak wiedzy wsrod mechanikow, wlacznie z ASO. W tym kraju osob znajacych sie na tej skrzyni jest raptem kilka. Za to jest cala masa wymieniaczy, przy ktorych naprawde - kieszen boli :) Przekaznik ztcp to koszt rzedu 50 zl, wymiana 30 sekund. Tylko dostac go zapewne mozesz tylko w ASO. Pikać nie pika, zapala się na stałe i potem mruga kontrolka biegów. Odpalić Bez Examinera to zadna diagnoza, ale to generalnie wskazuje na problem cisnienia w ukladzie. Czyli przekaznik, pompa, ew jakas nieszczelnosc. Patrzyles czy nie ma kaluzy pod autem? Chyba zdarzyło mi się trzymać dłuższą chwilę na +, ale skoro sugerujesz że Sprobuj, po kilku sekundach wahania skrzynia powinna "cos" zrobic. Moze wrzuci bieg, a moze zacznie migac kontrolka. Mozesz tez sprobowac przyciskiem na kierownicy - to na wypadek gdyby to wajha od biegow padla :) Jeśli to może jakkolwiek pomóc to kupię i zaleję (bez kanału pewnie nie da Jezeli olej jest w zbiorniku, to dolewka / zmiana raczej w tej sytuacji nic nie zmieni. Ale jak uruchomisz samochod, to warto o tym pomyslec. Tutella ma dobra opinie, ale na dobrym Dexron III tez bedzie dzialac. Pozdr., A. |
|
Data: 2009-11-20 15:48:02 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
Thu, 19 Nov 2009 21:22:21 +0100, w <19o2ebgxws8f9$.dlg@kapselek.net>, Kapsel
<kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(-a): > Olej od sterowania dawno zmieniany? Dedykowany przez AR to Tutela CS Speed (olej hydrauliczny typu ATF Dexron III + dodatki) i raczej bym nie eksperymentował z innym, a już na pewno nie z mieszaniem (kolor żółto-złoty, Dextrony są z reguły chyba czerwone - zobacz jaki masz). Wymiana co 30kkm, olej ten wciąga wilgoć. Przyda ci się ten link: http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/page46/page59/page59.html ten pewnie też: http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/page46/page46.html ze szczególnym uwzględnieniem: http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/page46/page49/page49.html ale musisz mieć dostęp do Examinera. Bez odczytania ECU niewiele zdziałasz. No i do bookmarków ten :) http://homepage.mac.com/paul_denyer/selespeed/index.html |
|
Data: 2009-11-21 10:29:15 | |
Autor: Kapsel | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
Fri, 20 Nov 2009 15:48:02 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
(CIACH!)Olej od sterowania dawno zmieniany? łał ile wiadomości :) to będzie długi weekend, jeszcze pewnie podpytam o to i owo, ale tymczasem dzięki Wam serdecznie za pomoc bo znajomi tylko wytrzeszczają oczy na hasło "selespeed" i tyle z tego ;] Załatwiłem holowanie, to się pewnie skończy w katowickim Ganimeksie, ale poedukuję się jeszcze, może coś sami wykombinujemy :) -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2009-11-26 13:26:34 | |
Autor: Bartek | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8b81zfr6ipf0.dlgkapselek.net...
Fri, 20 Nov 2009 15:48:02 +0100, radekp@konto.pl napisał(a): daj znac, jak tam sie sprawy maja. -- Pozdrawiam, Bartek [SG] DresVAGEN golf III oklejony, zagazowany;) |
|
Data: 2009-11-26 19:59:04 | |
Autor: Kapsel | |
Skrzynia Selespeed - problem | |
Thu, 26 Nov 2009 13:26:34 +0100, Bartek napisał(a):
daj znac, jak tam sie sprawy maja. Rodzinne sprawy wyszły i nie jestem wciąż w stanie się tym autkiem zająć... Dziś udało mi się je odpalić i przestawić na parking, bo stało przy ulicy niezbyt elegancko. Wygląda więc, że na zimno jeździ :] Co umiałem sprawdzić sam (niewiele tego) to zrobiłem, teraz zamierzam podzwonić po aso i obiecujących warsztatach, dogadać się na spotkanie z examinerem i potem się zobaczy. Sam już więcej nie umiem zrobić, a znajomi na hasło selespeed robią wielkie oczy i mówią, że automatów nie umieją :P -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|