Data: 2014-11-07 21:16:17 | |
Autor: Marvin | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
Mam do przedyskutowania taką sprawę z autem typu ix35 benzyna, automat, napęd 2D, przebieg 60kkm i wiek 3 lata z kawałkiem .... :) Od około 2 lat, losowo, podczas jazdy auto potrafi szarpnąć skrzynią dość silnie. Wygląda to jakby ktoś stuknął mnie z tylu lekko podczas jazdy, dodając mi prędkości (popchnął mnie). Na bazie iluś obserwacji odkryłem chyba już kiedy to się dzieje. Typowa sytuacja to przepuszczenie pieszego na pasach. Jadę i dość szybko zwalniam prawie do zera, lub też staję na moment przed przejściem dla pieszych. I w chwilę później dodaję lekko gazu i ruszam. No i czasem robi się taka akcja - samochód powoli rusza, ale tak wolniej i słabiej niż normalnie. Obroty wzrastają do ok 3000 i po 2-3 sekundach następuje szarpnięcie (tak jakby ktoś stuknął mnie od tyłu) i po tym zdarzeniu jedzie się już normalnie. Można stawać i ruszać i tym razem wszystko będzie okay. Dzieje się to przy spokojnej jeździe. Takie zdarzenie nigdy nie powtórzyło się częściej niż 1 x na 2-3 tygodnie. W serwisie byłem. Błędów brak, przy mechaniku jeździ jak nowy. Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie jego oprogramowanie. Ono jakby zapomina zmienić czasem po zatrzymaniu auta biegu na "1" tylko zostawia skrzynię na 3 a może 4 (numeru biegu nie widać na wyświetlaczu). I w chwilę po ruszeniu sterownik "zauważa" zły bieg w stosunku do prędkości samochodu i przełącza na 1. Efekt to szarpnięcie. Mam takie podejrzenie bo te usterki pojawiły się po 2 przeglądzie, kiedy m.in wgrano nowe oprogramowanie do obsługi skrzyni. W tym programie może być po prostu błąd IMO. No i teraz pytania: 1. Czy to co piszę ma sens? 2. Czy da się wgrać stare oprogramowanie skrzyni, np. z 2011 roku? 3. Może to nie skrzynia, ale tzw lock-up sprzęgła hydrokinetycznego. Czy skrzynia steruje tą blokadą? Marvin |
|
Data: 2014-11-07 21:43:18 | |
Autor: gobo | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
Hej,
Pewnie niewiele Ci pomogę, ale jeżdżę Sonatą NF 2007 CRDi z ASB i nie mam takich problemów, więc coś na pewno u Ciebie jest nie tak. Objawy jakie opisujesz miałem natomiast w ASB w poprzednim aucie - Audi A4.Po zwolnieniu i ponownym przyspieszeniu, ale dość delikatnym następowało jak to określałem "kopnięcie w plecy". Jeśli po zwolnieniu przyspieszałem szybko problem nie występował. Podejmowałem próby diagnozy, wymieniałem olej, filtry, były nawet jakieś próby programowania skrzyni i nic się nie zmieniło. Ostatecznie starałem się unikać sytuacji, w których wiedziałem że problem wystąpi. Jeździłem po serwisach w promieniu 200-300km ode mnie i nikt nie miał pomysłu co z tym zrobić. Podejrzewano sterownik, a dokładniej któryś zawór w skrzyni, ale poddałem się. Skoro auto jeździło, to tak je sprzedałem. Pod sam koniec, tuż przed sprzedażą zdiagnozowano u mnie luźny łańcuch rozrządu (A4 miało zmienne fazy rozrządu, miało pasek rozrządu, oraz łańcuch z napinaczem hydraulicznym łączący wałki rozrządu). Jeden z mechaników powiedział, że być może jest powiązanie pomiędzy tymi sprawami. Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2014-11-08 00:20:21 | |
Autor: N1 | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
Miałem takie same objawy w Lagunie. Uszkodzony był zaworek sterujący (jeden z dwóch). Nie wiem czy w Twoim samochodzie jest skrzynia o takiej samej budowie, ale warto sprawdzić.
-- - Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-11-12 09:56:47 | |
Autor: Robson | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
Mam tak± hipotezê, ¿e jest winny tego sterownik skrzyni, a dok³adnie Ma³o prawdopodobne, ale ¿eby zweryfikowaæ nale¿a³oby podpi±æ skaner i siê przejechaæ. Mam podobny objaw w golfie, skrzynia Jatco JF506E (ty masz inn±), ale tylko jak ¿ona je¼dzi. I w sytuacjach jak opisa³e¶: dojazd do przej¶cia, przyhamowanie i potem gaz. Ten typ nie lubi takich operacji, trzeba przynajmniej na kilka sekund ca³kowicie siê zatrzymaæ i dopiero ruszaæ. Moja teoria jest taka, ¿e nowoczesne skrzynie s± za bardzo wyrafinowane i programy sterowników nie radz± sobie we wszystkich sytuacjach. Dodatkowo ze wzglêdu na oszczêdzanie paliwa s± montowane dodatkowe sprzêga roz³±czaj±ce napêd gdy wciska siê hamulec. Puszczasz hamulec, wciskasz gaz, rosn± obroty i dopiero za³±cza siê to sprzêgie³ko. Ja je¿d¿ê Chryslerem i nie mam takich objawów, ale skrzynia jest w nim prosta, z automatyczn± adaptacj± do stylu jazdy, na D jest ca³y czas "na ci±gu". R |
|
Data: 2014-11-13 23:59:41 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
http://www.motor-talk.de/forum/ix35-automatik-6-gang-problem-t4938644.html
podobne objawy i diagnoza TTTM PS jak jeste¶ pewien ze tak nie by³o od pocz±tku to mo¿esz wymieniæ olej/filtr w ASB ... tak, tak wiem bezobs³ugowa :-) P. |
|
Data: 2014-11-14 19:27:12 | |
Autor: Marvin | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
W dniu 2014-11-14 08:59, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
http://www.motor-talk.de/forum/ix35-automatik-6-gang-problem-t4938644.htmlTo jest trop na który czeka³em. Wielkie dziêki kolego! Marvin |
|