Data: 2014-11-12 09:56:47 | |
Autor: Robson | |
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu | |
Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie Mało prawdopodobne, ale żeby zweryfikować należałoby podpiąć skaner i się przejechać. Mam podobny objaw w golfie, skrzynia Jatco JF506E (ty masz inną), ale tylko jak żona jeździ. I w sytuacjach jak opisałeś: dojazd do przejścia, przyhamowanie i potem gaz. Ten typ nie lubi takich operacji, trzeba przynajmniej na kilka sekund całkowicie się zatrzymać i dopiero ruszać. Moja teoria jest taka, że nowoczesne skrzynie są za bardzo wyrafinowane i programy sterowników nie radzą sobie we wszystkich sytuacjach. Dodatkowo ze względu na oszczędzanie paliwa są montowane dodatkowe sprzęga rozłączające napęd gdy wciska się hamulec. Puszczasz hamulec, wciskasz gaz, rosną obroty i dopiero załącza się to sprzęgiełko. Ja jeżdżę Chryslerem i nie mam takich objawów, ale skrzynia jest w nim prosta, z automatyczną adaptacją do stylu jazdy, na D jest cały czas "na ciągu". R |
|