Skrzynia automatyczna w Hyundaiu

Data: 2014-11-12 09:56:47
Autor: Robson
Skrzynia automatyczna w Hyundaiu
Mam taką hipotezę, że jest winny tego sterownik skrzyni, a dokładnie
jego oprogramowanie. Ono jakby zapomina zmienić czasem po zatrzymaniu
auta  biegu na "1" tylko zostawia skrzynię na 3 a może 4 (numeru biegu
nie widać na wyświetlaczu). I w chwilę po ruszeniu sterownik "zauważa"
zły bieg w stosunku do prędkości samochodu i przełącza na 1. Efekt to
szarpnięcie.

Mało prawdopodobne, ale żeby zweryfikować należałoby podpiąć skaner i się przejechać.

Mam podobny objaw w golfie, skrzynia Jatco JF506E (ty masz inną), ale tylko jak żona jeździ. I w sytuacjach jak opisałeś: dojazd do przejścia, przyhamowanie i potem gaz. Ten typ nie lubi takich operacji, trzeba przynajmniej na kilka sekund całkowicie się zatrzymać i dopiero ruszać. Moja teoria jest taka, że nowoczesne skrzynie są za bardzo wyrafinowane i programy sterowników nie radzą sobie we wszystkich sytuacjach. Dodatkowo ze względu na oszczędzanie paliwa są montowane dodatkowe sprzęga rozłączające napęd gdy wciska się hamulec. Puszczasz hamulec, wciskasz gaz, rosną obroty i dopiero załącza się to sprzęgiełko.
Ja jeżdżę Chryslerem i nie mam takich objawów, ale skrzynia jest w nim prosta, z automatyczną adaptacją do stylu jazdy, na D jest cały czas "na ciągu".

Skrzynia automatyczna w Hyundaiu